Auteur Topic: WIDM 2011  (gelezen 478901 keer)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2011
« Reactie #1140 Gepost op: 24-10-2010, 22:08:02 »
Kan iemand mij vertellen, waarom jullie het allemaal over Jody Bernal hebben als eventuele kandidaat van Wie is de Mol???
Ik zit allemaal terug te lezen op het forum, maar er is de afgelopen dagen zoveel gepost dat ik niet snel de bron kan vinden (iets van Oprah?? kan iemand linken??) Alvast bedankt :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2011
« Reactie #1141 Gepost op: 24-10-2010, 22:08:59 »
simpel: Jody zat in een van de Oprah-scenes.

Maar Pieter-Jan zei vantevoren: Kijk goedc in het publiek, dan kun je ze misschien ontdekken.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2011
« Reactie #1142 Gepost op: 24-10-2010, 22:09:21 »
Kan iemand mij vertellen, waarom jullie het allemaal over Jody Bernal hebben als eventuele kandidaat van Wie is de Mol???
Ik zit allemaal terug te lezen op het forum, maar er is de afgelopen dagen zoveel gepost dat ik niet snel de bron kan vinden (iets van Oprah?? kan iemand linken??) Alvast bedankt :D

Eergisteren, bij de televizierring, was er een stukje voor de grap gefilmd met Oprah waarin ze Jody Bernal, Inge Ipenburg en Dennis Weening wat dingen vroeg over Wie is de mol. Vandaar dat iedereen dacht/sommige nog denken dat ie meedoet. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #1143 Gepost op: 25-10-2010, 09:50:01 »
El Salvador staat/stond in de top 10 landen om te bezoeken in 2010 in de Lonely Planet. [ http://www.lonelyplanet.com/el-salvador/travel-tips-and-articles/15809 ]

De Maya's zullen er vast en zeker wel (weer) inzitten dit jaar :)! De volgende video gaat over de San Andres ruïnes die liggen vlakbij de Santa Ana vulkaan (van de foto op de .nl site met PJ en de tekst "dit is niet Nicaragua"; misschien zelfs wel vanaf "daar" geschoten), vanaf zo'n 4:20-4:40 is dat goed te zien incl Spaanse uitleg. Hele filmpje gaat over de ruïnes en omgeving voor de eventuele (culturele) liefhebbers ;).

http://www.youtube.com/watch?v=zEwUojNK7cc&feature=related


San Andres ruïnes:
San Andres, een van de maya dorpen dorpen in El Salvador die, net als Pompei, na een vulkaanuitbarsting bewaard zijn gebleven voor het nageslacht. Alsof de oorspronkelijke bewoners net vertrokken zijn. "It is one of the largest pre-hispanic ruins in El Salvador and was a regional capital during the late Classic Period. These ruins are pretty amazing. This community covered about 200 hectares (about 2 sq km) and consisted of a monumental center surrounded by a large residential common area."
[bron: http://www.explore-beautiful-el-salvador.com/San-Andres.html ]

The Mayan ruins of Joya de Cerén and San Andrés are 2 sites that are not too far from each other, in La Libertad, so you can squeeze a trip to both of them in one day after spending some time at one of the beaches in La Libertad!
[ http://www.explore-beautiful-el-salvador.com/MayanRuins.html ]

« Laatst bewerkt op: 25-10-2010, 10:29:40 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #1144 Gepost op: 25-10-2010, 13:11:41 »
Toch blijf ik met de vraag waarom? er zoveel over Nicaragua en de Mol is te vinden op het Net en de minister Salinas van Tourisme geeft zelfs aan dat alle reality show met succes zijn beeindigt. En ook het stelletje dat zegt onderbroken te zijn geweest tijdens lunch, door een dutch tv crew!

Stel dat de Maya's dit jaar een hoofdrol gaan spelen dan zou het heel goed de Maya route El Salvador naar Nicaragua kunnen zijn>>>> http://www.toursuniversales.com/index.php?option=com_content&view=article&id=130:el-salvador-nicaragua&catid=55:central-american-tours&Itemid=76

Ik denk nog steeds 2 landen.

« Laatst bewerkt op: 25-10-2010, 13:15:21 door Wiebenik »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM 2011
« Reactie #1145 Gepost op: 25-10-2010, 16:45:09 »
Ik denk dat we dit seizoen een leuke groep hebben, vooral vind ik het leuk dat Art meedoet! En volgens mij heb ik voor mijzelf een record: ik ken enkel Sounos en Patrick niet! Ik kan me niet herinneren er ooit 8 te hebben gekend...

Ik denk nog steeds 2 landen.


Gezien de nabijheid lijkt mij dat ook zeer plausibel, zeker gezien de 'bewijzen' die er toch wel zijn voor Nicaragua...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2011
« Reactie #1146 Gepost op: 25-10-2010, 16:59:36 »
Of zou die duivelse JP die folder van de Toeristiche Dienst van Nicaragua hebben laten samenstellen?

Niets is wat het lijkt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM 2011
« Reactie #1147 Gepost op: 25-10-2010, 17:01:21 »
Het is inderdaad niets wat het lijkt, maar of ze dat zouden doen lijkt mij sterk, zeker om alleen maar een groot aantal molloten om de tuin te leiden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2011
« Reactie #1148 Gepost op: 25-10-2010, 17:05:38 »
Wat ik bedoel: waar komt die folder dan vandaan. Zou men dan TOCH WAAR is de Mol ervoor hebben aangezien?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM 2011
« Reactie #1149 Gepost op: 25-10-2010, 17:08:15 »
Ah, dat bedoel je! Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar volgens mij is er dit seizoen toch geen aflevering van Waar is de Mol in Nicaragua geweest?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2011
« Reactie #1150 Gepost op: 25-10-2010, 17:22:46 »
Dat weet ik dus niet, ik volg het niet. Wellicht heeft Johnny daar al wat opnames voor komend seizoen laten inblikken?

Aan de andere kant vind ik het raar, wanneer ze ''Waar is de Mol'' vertalen als ''Quien es el Topo''. (vergeef me de accenten).

Juister zou zijn dat ze het dan zouden vertalen als "Dónde es De Mol", want het is geen gewoonte om eigennamen te vertalen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM 2011
« Reactie #1151 Gepost op: 25-10-2010, 17:28:10 »
Maar het blijft wel nog steeds een mogelijkheid, al zie ik ook mogelijkheden voor een eventueel tweede land in bijv. Honduras, Costa Rica en Panama (het Panamakanaal afzwemmen...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2011
« Reactie #1152 Gepost op: 25-10-2010, 17:42:30 »
Wat ik bedoel: waar komt die folder dan vandaan. Zou men dan TOCH WAAR is de Mol ervoor hebben aangezien?

Uit het verhaal van Poekie blijkt dat het wel degelijk "Wie is de Mol?" is dat in Nicaragua is opgenomen:

Zonder hem ook maar iets te vragen (ik was werkelijk TE perplex) nam de gids uit zichzelf weer het woord. "Ja, in mei is hier een hele televisiedelegatie uit Nederland geweest, ze hebben opnames gemaakt voor het programma (ja, het heet echt De Mol), voor het komende seizoen. Een hele klus. Het is een spel, niet? Er zijn een aantal kandidaten en een mol, en iedere aflevering valt dan een kandidaat af, zoiets?" Vervolgens noemde hij drie plaatsen waar opnamens waren gemaakt. Ik wist werkelijk niet hoe ik het had. De goede man heeft zich nog moeten herhalen. Heb mijn vriend vervolgens wel vijf keer gevraagd of ik alles wel goed verstaan had, en die man dat ECHT, ECHT, ECHT allemaal uit zichzelf had gezegd. Ja, ik had niet gedroomd.

Ik twijfel er dan ook niet aan dat WIDM 2011 zich naast El Salvador ook in Nicaragua afspeelt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2011
« Reactie #1153 Gepost op: 25-10-2010, 17:51:13 »
Dat schept duidelijkheid. We weten maar AL te goed tot wat voor komische spraakverwarringen kleine vertaalfouten kunnen leiden.

Overigens schrijft ondergetekende Nicaragua ook nog steeds niet af, hoor.
Is Meneer de katachtige met de pijp nog wijzer geworden omtrent het tijdstip van de opnames?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2011
« Reactie #1154 Gepost op: 25-10-2010, 18:00:21 »
Enkel Karin de Groot (Spoorloos), Hanna Bervoets (column VK Magazine) en Jan Kooiman (so you think you can dance) zijn voor mij uit de kandidatenlijst namen die mij wat zeggen. Wat dat betreft lukt het de crew om tegemoet te komen aan een serie met onbekende nederlanders. Ze mogen dan wel bn'ers zijn, voor mij dus mooi niet :P Maar dat heb ik de laatste paar seizoenen al wel vaker gemerkt. Ze weten altijd wel kandidaten ergens vandaan te halen van programma's die mij niks zeggen, niet volg of wat dan ook.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2011
« Reactie #1155 Gepost op: 25-10-2010, 18:09:17 »
dat komt omdat ze van alles wat proberen te pakken

ik ken
horace cohen
karin de groot
pepijn gunneweg
jan kooiman
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline belg

  • Forumlid
Re: WIDM 2011
« Reactie #1156 Gepost op: 25-10-2010, 18:14:04 »
Ik ken er drie (Jan als jurylid, Art van Peking Express en Pepijn van de BZT-show) wat toch goed is als Belg. Vorig jaar kende ik enkel Frits qua naam.

(Maar iets minder bekende BN'ers vind ik eigenlijk goed. Je mag niet vergeten dat serie 10 waardeloos zou zijn geweest indien die toeristen naast Frits ook nog Sanne en Kim hadden herkend. Dan hadden we in juli al het land en de drie finalisten gehad.)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2011
« Reactie #1157 Gepost op: 25-10-2010, 19:50:05 »
Uit het verhaal van Poekie blijkt dat het wel degelijk "Wie is de Mol?" is dat in Nicaragua is opgenomen:

Ik twijfel er dan ook niet aan dat WIDM 2011 zich naast El Salvador ook in Nicaragua afspeelt.

Ik denk het ook hoor. Vermoedelijk zijn ze eerst naar El Salvador gegaan, en gaan ze halverwege, als een soort verrassingseffect naar Nicaragua, net zoals ze in seizoen 9 ineens van Noord-Ierland naar Jordanië gingen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2011
« Reactie #1158 Gepost op: 25-10-2010, 19:52:24 »
Het is ook eigenlijk logisch dat Joyce het alleen had over El Salvador. Je moet die twee namelijk niet wijzer maken dan ze al zijn. Wat ze niet weten, kunnen ze immers ook niet verraden.

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2011
« Reactie #1159 Gepost op: 25-10-2010, 19:57:36 »
Ik denk het ook hoor. Vermoedelijk zijn ze eerst naar El Salvador gegaan, en gaan ze halverwege, als een soort verrassingseffect naar Nicaragua, net zoals ze in seizoen 9 ineens van Noord-Ierland naar Jordanië gingen.
Al is de reis van Noord-Ierland naar Jordanië natuurlijk geografisch wel een heel anders dan van El Salvador naar Nicaragua. Verder zat er een reden achter (kruisvaarders), dus is er iemand die een leuk linkje weet tussen El Salvador en Nicaragua?
Geef mij die oude opmaak maar!!