Auteur Topic: De Mol Leader  (gelezen 65106 keer)

Offline blomke

  • Forumlid
Re: De Mol Leader
« Reactie #60 Gepost op: 25-01-2011, 11:18:36 »
Tweet van georgeisdemol:

Als er in afl.3 weer een stukje uit de leader is veranderd, is het misschien een aanwijzing wie niet de Mol is. Iemand al iets gezien? #widm
about 23 hours ago via web

Antwoord van ikbendemol:

@GeorgeisdeMol Laat dat 'misschien' maar weg.
about 21 hours ago via TweetDeck in reply to GeorgeisdeMol
 
.IkBenDeMol
De Mol

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Mol Leader
« Reactie #61 Gepost op: 25-01-2011, 11:21:38 »
Het was een reactie op de tweet: "@lerak6 Ja, dat is waar (over ‘U bet’). Misschien varieert de Mol bewust met zijn woordkeuze om zijn/haar leeftijd niet te verraden #widm".
...óf niet!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol Leader
« Reactie #62 Gepost op: 25-01-2011, 11:38:28 »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol Leader
« Reactie #63 Gepost op: 25-01-2011, 12:04:09 »

- Aflevering ? - Bliksem

Denk dat dat de bliksem is uit Aflevering 3.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Joff

  • Forumlid
Re: De Mol Leader
« Reactie #64 Gepost op: 25-01-2011, 12:27:01 »
Als alleen Soundos anders blijft, dan denk ik toch dat Soundos de winnaar is, niet de mol. "Zoek de verschillen en vind de mol". De winnaar vindt de mol...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol Leader
« Reactie #65 Gepost op: 25-01-2011, 12:37:57 »
Een aanwijzing in de leader hebben we al eerder meegemaakt. Een eigen aanwijzing van Inge, een geregisseerde aanwijzing in serie 2, en ook in 4. Weet iemand zich nog de handschoen van Elise te herinneren?

Die handschoen was te zien in de allereerste seconden van serie 4, en verder in alle afleveringen.

Een spiegeling van de intro met Soundos is natuurlijk mogelijk, omdat men bij het monteren al de uitslag kende. Een aanwijzing kan immers niet in de kleding zitten, dus die aanwijzing zal de montage-afdeling op een andere manier moeten aanbrengen.

Dan de verschillen. Eerder werd geopperd dat er mnogelijk bij de anderen ook verschillen zouden zijn, dat dat dan ook een aanwijzing zou zijn naar de kandidaat die NIET de mol is. Maar dat laatste gaat al niet meer op, want alleen bij Soundos was een verschillende/afwijkende intro te zien.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: De Mol Leader
« Reactie #66 Gepost op: 25-01-2011, 12:40:04 »
Tot nu toe...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol Leader
« Reactie #67 Gepost op: 25-01-2011, 13:13:03 »
Wie weet. Maar mijn stelling daarbij is dat de intro's van aflevering 1 en 3 identiek zijn, en in dat geval gaat de bewering: ''degene waarvan de intro afwijkt van die in een andere week, is de mol NIET'' dus niet mewer op.

Moeilijk onder wooerden te brengen, maar als ze een dergelijke aanwijzing willen gebruiken, telt ook aflevering 1 mee.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #68 Gepost op: 25-01-2011, 13:34:49 »
Kunnen we wat met het volgende?
Tussen de stukjes van Soundos en Pepijn zit een shot van de Mol vermomd in de bus..Overduidelijk zie je hem/haar daar met een pruik en pet op zitten. Direct na dit shot volgt de intro van Pepijn...Iets om in het achterhoofd te houden?
Dit houd ik nog steeds in mijn achterhoofd. Terwijl ik prinsheerlijk in mijn Pepijn-tunnel zit.  8)

Maareh... die verschillen... Het kan toch ook dat je de verschillen ook buiten de leader om moet zoeken? Niet dat ik er dan een kan opnoemen, hoor. Alleen denk ik eerlijk gezegd niet dat ze het ons tegenwoordig zo makkelijk zouden maken dat ze week na week een verschil in het introfilmpje stoppen. We zijn inmiddels zulke doorgewinterde Molkijkers en ook de technologie heeft natuurlijk niet stilgestaan. Die hint in het intro in de serie van Nico werd toen door niemand (dacht ik) opgemerkt, maar dat was mede doordat het toen nog wel ff een stukje lastiger was om van die mooie vergelijkingsfilmpjes te maken zoals hierboven. En uitzendiggemist en YouTube bestonden nog niet. En geen torrents. Als je de aflevering al terugkeek, was het op je zelf opgenomen videoband en dan zijn dit soort dingen veel lastiger te spotten. 

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol Leader
« Reactie #69 Gepost op: 25-01-2011, 16:43:34 »
Helemaal mee eens, met dat laatste. De makers zijn professioneler geworden in hun montage, de molspeurders doen daar niet voor onder.



Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: De Mol Leader
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2011, 17:16:43 »
(Patrick op paard, zegt: hotsjé hotsjé hotsjé)

 ::trots::


(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Intro filmpje
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2011, 02:16:07 »
Is het jullie nog niet opgevallen dat de namen bij de intro filmpjes van links of rechts het beeld binnen komen schuiven.. Bij een paar mensen van rechts en blijft de naam rechts staan. Van anderen komt de naam van links en blijft de naam links in beeld staan.

Bij Karin komt de naam binnen op links, en verschuift helemaal door naar rechts.

 ::vergroot::

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: De Mol Leader
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2011, 10:14:59 »
Sinds de ontdekking dat de leader van Soundos weleens afwijkt, houd ik wekelijks een spreadsheet bij om zo de opvallendheden inzichtelijk te houden.
Ik vermoed dat Soundos de winnaar is (verschillende kanten walk-in = belicht alles van verschillende kanten). Daarnaast verdenk ik Patrick sterk als mol en zat Soundos afgelopen aflevering vol op Patrick, als we haar biecht bij de test mogen geloven.

Zojuist heb ik de sheet t/m aflevering 4 bijgewerkt en er viel me iets nieuws op. De leader van Soundos was de zelfde als vorige week (walkin rechts en over linkerschouder de camera in kijken), dus is tot nu toe alleen haar leader in aflevering 2 afwijkend. Productiefoutje? Of is er meer aan de hand?

Uit bijgevoegde spreadsheet blijkt namelijk een verband tussen de 'walk-in' van Soundos en de 'walk-in' van de afvaller in de volgende aflevering.
Dus: Soundos loopt van rechts de leader in, dan zou volgende week iemand afvallen die ook rechts de leader in loopt. Loopt Soundos van links de leader in, dan valt er volgende week iemand af die ook links de leader in loopt.

Hieronder heb ik kort e.e.a. uitgewerkt. Dit volgt ook uit bijgevoegde spreadsheet.

Aflevering 1
Leader: Soundos walkin rechts
Eruit: niemand

Aflevering 2
Leader: Soundos walkin links
Eruit: Hannah -> in leader walkin rechts

Aflevering 3
Leader: Soundos walkin rechts
Eruit: Horace -> in leader walkin links

Aflevering 4
Leader: Soundos walkin rechts
Eruit: Miryanna -> in leader walkin rechts

Aflvering 5
Leader: Soundos walkin nog onbekend
Eruit: iemand die in de leader een walkin heeft vanaf rechts? Dan zou het Art of Karin zijn die volgende week afvalt.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #73 Gepost op: 28-01-2011, 11:36:21 »
Aflevering 2
Leader: Soundos walkin links
Eruit: Hannah -> in leader walkin rechts

Aflevering 3
Leader: Soundos walkin rechts
Eruit: Horace -> in leader walkin links

Aflevering 4
Leader: Soundos walkin rechts
Eruit: Miryanna -> in leader walkin rechts

Ik vind het een leuke theorie, maar je spreekt jezelf nu wel tegen. Bij aflevering 2&3 is degene die eruit gaat het tegenovergestelde van wat Soundos doet en bij aflevering 4 doet degene hetzelfde als Soundos. Er zit dan toch geen logica in met wat Soundos doet? Iemand loopt dus of links, of rechts in beeld. En aangezien iedereen dat doet. Of snap ik je theorie dan niet goed?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: De Mol Leader
« Reactie #74 Gepost op: 28-01-2011, 12:33:30 »
- Mollogo
- Oud bouwwerk - Aflevering 1 & 3 - Sfeer impressie & Test
- Art (walkin rechts)
- Bungeeopdracht - Aflevering 4 met Pepijn aan de touwen.
- Miryanna (walkin rechts)
- Vuurwerk opdracht - Aflevering 1 (Volgens code de letter M: Rood, Blauw)
- Jan (walkin links)
- Boobietrap opdracht - Aflevering 2 (Art rennend, zegt: aah)
- Anna (walkin links)
- Koeienopjagen opdracht - Aflevering 5 (Patrick op paard, zegt: hotsjé hotsjé hotsjé)
- Patrick (walkin links)
- Aflevering 3 & 5 - Bliksem
- Aflevering 5 - Toyota Jeep door de modder (Nummerplaat: LE 16664)
- Hanna (geen walkin)
- Horace (walkin links)
- Lingo bussenopdracht - Aflevering 4 (Twee botsende bussen) (Art zegt: Pas op. Pas op. Stop 4x)
- Soundos (walkin links) (Afl. 2 walkin rechts)
- Busopdracht -Aflevering 1 (Shot van mogelijke mol met pruik en TienTien)
- Pepijn (walkin links)
- Theateropdracht - Aflevering 2 - Impressie theater, Karin die achter de microfoon gaat staan)
- Karin (walkin rechts)
- Groepsfoto (Horace stem zegt: Trust nobody)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: De Mol Leader
« Reactie #75 Gepost op: 28-01-2011, 12:34:00 »
Alles wat in de leader stond hebben/krijgen we volgende week te zien
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: De Mol Leader
« Reactie #76 Gepost op: 28-01-2011, 12:36:01 »
- Mollogo
- Oud bouwwerk - Aflevering 1 & 3 - Sfeer impressie & Test
- Art (walkin rechts)
- Bungeeopdracht - Aflevering 4 met Pepijn aan de touwen.
- Miryanna (walkin rechts)
- Vuurwerk opdracht - Aflevering 1 (Volgens code de letter M: Rood, Blauw)
- Jan (walkin links)
- Boobietrap opdracht - Aflevering 2 (Art rennend, zegt: aah)
- Anna (walkin links)
- Koeienopjagen opdracht - Aflevering 5 (Patrick op paard, zegt: hotsjé hotsjé hotsjé)
- Patrick (walkin links)
- Aflevering 3 & 5 - Bliksem
- Aflevering 5 - Toyota Jeep door de modder (Nummerplaat: LE 16664)
- Hanna (geen walkin)
- Horace (walkin links)
- Lingo bussenopdracht - Aflevering 4 (Twee botsende bussen) (Art zegt: Pas op. Pas op. Stop 4x)
- Soundos (walkin links) (Afl. 2 walkin rechts)
- Busopdracht -Aflevering 1 (Shot van mogelijke mol met pruik en TienTien)
- Pepijn (walkin links)
- Theateropdracht - Aflevering 2 - Impressie theater, Karin die achter de microfoon gaat staan)
- Karin (walkin rechts)
- Groepsfoto (Horace stem zegt: Trust nobody)

En nu nog het overzicht erbij hoe de LETTERS van de namen binnen komen. dat verschilt ook. Waarbij die van Karin helemaal afwijken van de rest


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: De Mol Leader
« Reactie #77 Gepost op: 28-01-2011, 13:09:44 »
Wat nog niet gezegd is is hoe de namen in faden en blijven stilstaan
Hier een overzicht:
___________________________________

Art
Fade in links > Stopt rechts

Miryanna
Fade in rechts > Stopt rechts


Jan
Fade in links > Stopt links

Anna
Fade in rechts > Stopt rechts

Patrick
Fade in links > Stopt links

Hanna
Fade in rechts > Stopt rechts

Horace
Fade in rechts > Stopt rechts


Soundos
Fade in links > Stopt links

Pepijn
Fade in rechts > Stopt rechts

Karin
Fade in links > Stopt rechts
___________________________________

Opvallend is dat Art en Karin. De eerste en de laatste een fade in hebben vanaf links en dat de tekst helemaal het scherm door rolt naar rechts. Terwijl de rest van de kandidaten dit niet hebben.

Daarnaast hebben de eerste 3 afvallers een fade in van rechts, stopt rechts.
Als hier een hint in zit dan is er kans dat Anna afvalt komende aflevering. Maar dat kan niet want ze heeft vrijstelling hmm... Of er valt komende afl. niemand af...
« Laatst bewerkt op: 28-01-2011, 13:56:22 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Mol Leader
« Reactie #78 Gepost op: 28-01-2011, 13:22:33 »
Leuk gevonden. Misschien moet je ipv regelmaat gaan kijken naar wat voor symbool je kan volgen op papier. Steeds rechts gaan geeft nu dus een rondje en aan het einde van de serie zie je pas het complete beeld ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol Leader
« Reactie #79 Gepost op: 28-01-2011, 13:24:58 »
ik heb bij aflevering 4 ook nog iets over de leader staan

bij jan, patrick en sondous staan de namen links in beeld bij de rest rechts.
misschien winnaar mol en verliezer?
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.