Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 852855 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #220 Gepost op: 10-01-2010, 17:35:27 »
Leuke foto's

Ik  ben echt benieuw naar die antwoordapparaat inspreek actie van jullie haha
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #221 Gepost op: 10-01-2010, 17:41:17 »
Ik vind de ''grap'' van speld eigenlijk smakeloos. Het genereerde inmiddels al 28 domme reacties.


Foto's zijn leuk.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #222 Gepost op: 10-01-2010, 17:51:12 »
::rofl:: Die foto van Tessa.
(Tessa is mijn hond en ze is dement :P)
:P Ja. Beetje onscherp en donker alleen, en ze zat maar niet stil, dit is het beste dat ik ervan kon maken.
The British are not impressed.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #223 Gepost op: 10-01-2010, 17:51:59 »
Foto's zijn leuk! Thx Dae. ;)
(Ik vind mezelf toch niet echt op die miepen lijken hoor :P)
Tell me what your telescope says

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #224 Gepost op: 10-01-2010, 19:47:10 »
Leuke fotos allemaal en super dat jullie zo leuk groepje zijn :)
Maar ik zag in de laatste foto dat je de trein gemist had?
Hoe heb je dit opgelost?
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #225 Gepost op: 10-01-2010, 21:00:28 »
wie had de trein gemist?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #226 Gepost op: 10-01-2010, 21:19:26 »
Ik oa :P Moest een half uur wachten op Utrecht Centraal omdat ik het perron op kwam rennen en de conducteur niet eens op mijn wachtte... Ik kon nog bij de deur komen en op het open knopje rammen, maar het was al te laat...
Maar volgens mij had de trein van Dae 'gewoon' vertraging

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #227 Gepost op: 10-01-2010, 21:21:08 »
Ik oa :P Moest een half uur wachten op Utrecht Centraal omdat ik het perron op kwam rennen en de conducteur niet eens op mijn wachtte... Ik kon nog bij de deur komen en op het open knopje rammen, maar het was al te laat...
Maar volgens mij had de trein van Dae 'gewoon' vertraging

Ik vind t nogsteeds een rotstreek van m....
Ik dacht dat ik mijntram gemist had maar uiteindelijk bleek ie over 1minuut te gaan.. ik keihard rennen.. had ik m toch net gehaald.. gelukkig
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #228 Gepost op: 10-01-2010, 22:32:35 »
Maar ik zag in de laatste foto dat je de trein gemist had?
Hoe heb je dit opgelost?

Maar volgens mij had de trein van Dae 'gewoon' vertraging

Ja, gewoon vertraging van 30 minuten. Kijk maar, hij vertrekt normaal gesproken om 0:13, en de foto is om 0:12 gemaakt. Toen liep ik al enkele minuten over het perron, om warm te blijven, toen ik me bedacht dat als de NS zich niet aan de regels kan houden, ik me ook niet aan de regels hoef te houden (het is namelijk verboden op de stations te fotograferen, danwel video- of audio-opnames te maken zonder toestemming).
The British are not impressed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #229 Gepost op: 10-01-2010, 22:39:57 »
het is namelijk verboden op de stations te fotograferen, danwel video- of audio-opnames te maken zonder toestemming.
haha ja dat hebben ik en me zus een keer gemerkt ::rofl::
Kwam de conducteur binnen 'stormen' dan we de foto die we vanuit het raam van hem hadden gemaakt moesten verwijderen en dat we eigenlijk een boete hadden moeten krijgen :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #230 Gepost op: 11-01-2010, 00:27:02 »
 ::rofl:: Een paar weken geleden had ik die presentatie over de mol.
Staat er op m'n door iemand anders ingevulde beoordelingsformulier:

Onderwerp presentatie: Wie is de mol?
Naam presentator: Pieter Jan Hagens

Uh duh.. daar had mijn naam moeten staan.  ::)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #231 Gepost op: 11-01-2010, 01:11:43 »
het is namelijk verboden op de stations te fotograferen, danwel video- of audio-opnames te maken zonder toestemming

Hier heb ik nog nooit van gehoord en ik heb ook nooit problemen gehad als ik foto's maakte op het perron. Volgens dit artikel mag het ook mits je geen professionele foto's of video's maakt en niet het personeel fotografeert zoals Vieffan.

Hm, het artikel beweert dat je je beroep niet mag uitoefenen op een station. Dus als mijn baas mij een e-mail stuurt en ik ontvang die op mijn laptop op het station dan mag ik die dus niet lezen?! ??? En een studieboek lezen is op het perron mag dan ook niet?! ??? En mobiel bellen voor het werk?! ???

« Laatst bewerkt op: 11-01-2010, 01:13:47 door Erik TKS »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #232 Gepost op: 11-01-2010, 01:20:26 »
Ze kunnen vast wettelijk geen onderscheid maken tussen verschillende beroepen.
Dat je je beroep niet mag uitoefenen op het station is vast bedoeld voor muzikanten, circusartiesten, straatprostituees etc. Maar je kunt onmogelijk al die beroepen op gaan sommen in een wettelijk voorschrift.
Maar ik heb er ook nog nooit van gehoord, ook niet van dat fotograferen. En als je een foto uit een treinraam maakt (mits de trein rijdt) fotografeer je toch niets van de eigenaar? Zou raar staan te kijken als ze daar een boete voor uit gaan delen.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2010, 01:32:15 door Lautjuh »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #233 Gepost op: 11-01-2010, 11:30:38 »
Ik denk dat ze je meestal gewoon vriendelijk verzoeken de foto te verwijderen, zoals ook bij ons. Al vroeg hij dat niet heel vriendelijk, maar vervolgens ging hij wel zeggen wat een mooie camera mijn zus wel niet had en of ze daar ook een goede printer bij had blabla ::rofl::. Dat was een beetje vreemd.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #234 Gepost op: 11-01-2010, 16:08:54 »
Hier heb ik nog nooit van gehoord en ik heb ook nooit problemen gehad als ik foto's maakte op het perron. Volgens dit artikel mag het ook mits je geen professionele foto's of video's maakt en niet het personeel fotografeert zoals Vieffan.
Nou, ik heb een semi-professionele camera, dus ik weet vrij zeker dat ze er een probleem van gaan maken als ik ermee op het station fotografeer. Voorts gaat het bericht over journalistiek, en vrijheid van vrije nieuwsgaring. Dat is wat anders dan een fotoreportage :P Maar als ik een foto van dat vertrekbord maak kan ik me er nog altijd op beroepen dat het een journalistieke foto is, immers, ik geef er maar ter informatie mee aan dat het winterweer weer voor de nodige vertraging heeft gezorgd.
Desalniettemin, toen ik deze foto maakte, stond er bij de roltrappen op spoor 7a iemand dronken te zijn en te kotsen en te wankelen zodat hij bijna van de trap af viel, terwijl een NS-conducteur dat vrolijk vanaf de rookpaal stond gade te slaan. Dit lijkt me een duidelijk overtreding van
Citaat
1. Het is een ieder (...) verboden zich in of op een station (...) in een zodanige toestand te bevinden of zich zodanig te gedragen, dat orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt of kan worden verstoord.
En dáár werd niks aan gedaan, dus dan moeten ze niet bij mij aankomen dat ik niet zou mogen fotograferen.
Bovendien, waar was de gratis koffie die NS beloofd had? Was ook in geen velden of wegen te bekennen.
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #235 Gepost op: 11-01-2010, 16:17:39 »
Onderwerp presentatie: Wie is de mol?
Naam presentator: Pieter Jan Hagens
::rofl::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #236 Gepost op: 11-01-2010, 16:17:46 »


Bovendien, waar was de gratis koffie die NS beloofd had? Was ook in geen velden of wegen te bekennen.
Die heb ik wel gehad hoor. Vraagt een meisje achter mij om cappucino, moet ze die gewoon betalen..........

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #237 Gepost op: 11-01-2010, 16:30:04 »
Bovendien, waar was de gratis koffie die NS beloofd had? Was ook in geen velden of wegen te bekennen.

Misschien niet op alle stations?
Op telegraaf stonden wel foto's van koffie en thee uitreikende mensen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #238 Gepost op: 11-01-2010, 17:07:16 »
Ja, lijkt me toch zeker op Amsterdam CS wel? Of is dat soms een klein, onbetekenend stationnetje?
The British are not impressed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #239 Gepost op: 11-01-2010, 17:38:03 »
Amsterdam CS?? tja ze kunnen moeilijk op al die kleine stationetjes waar maar 3 mensen per dag op de trein stappen koffie en thee gaan lopen uit delen...