Auteur Topic: De Mol Leader  (gelezen 65092 keer)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #220 Gepost op: 15-03-2011, 12:44:14 »
Ver weggezakt, dit topic.  8)
En als ik er niet overheen gekeken heb, dan wordt hier zelfs nergens vermeld dat er nóg een verschil in de leader te ontdekken viel. Namelijk het ontbreken van het 'Trust Nobody!' in aflevering 9, terwijl het in aflevering 10 weer terug was.

Dat betekent dat er dus verschillen in de leader waren in aflevering 2, 5 en 9.
En laten dat nu ook precies de afleveringen zijn waarin we bij Art vraag 11 zien in de test.

aflevering 2
11: Hoe beantwoordde de mol de vraag uit het stilleven?
Gegeven antwoord: Fout

aflevering 5
11: Is de mol links- of rechtshandig?
Gegeven antwoord: linkshandig

aflevering 9
11: Hoe heet de moeder van de mol?
Gegeven antwoord: niet in beeld beantwoord

En het mooie is ook, dat in de afleveringen waar je de vraag beantwoord ziet worden in beeld (2 en 5), de antwoorden op Art zelf slaan. Art gaf een verkeerd antwoord bij het stilleven en Art is linkshandig.

Ik weet het natuurlijk ook niet, maar in combinatie met de testvragentheorie waarin Art ook een 11 achter z'n naam heeft, vind ik hem wel heel mooi.
Leuke is trouwens dat ik helemaal niet op zoek was naar een oplossing voor de leaderverschillen toen ik er achter kwam. :D Ik was gaan zoeken hoe vaak en wanneer Vraag 11 nou precies bij Art in beeld was gekomen bij de test en wat z'n antwoorden waren. Toen daar de cijfers 2, 5 en 9 opdoemden, moest ik er alleen wel gelijk aan denken.

Goed bezig  ::ok::
Ik zit nog steeds op Patrick maar als Art de mol is dan is dit vast een hint!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #221 Gepost op: 15-03-2011, 12:52:32 »
Ik denk dat er sowieso een hint zit in de afwijkingen in 3 van de leaders. Als dat toeval was zou het betekenen dat WIDM wel erg knullig gemaakt wordt en dat gelooft toch niemand, denk ik. :P

Ik vond toevallig deze, richting Art, maar als iemand een andere - betere - voor Patrick kan vinden dan laat ik me graag overtuigen.

Alternatief zou ook nog kunnen zijn dat deze theorie de winnaar aanwijst. Maar dat vind ik zelf op een of andere manier minder logisch, vanwege het 'Zoek de verschillen, vind de Mol'.

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #222 Gepost op: 15-03-2011, 14:04:23 »
Ver weggezakt, dit topic.  8)
En als ik er niet overheen gekeken heb, dan wordt hier zelfs nergens vermeld dat er nóg een verschil in de leader te ontdekken viel. Namelijk het ontbreken van het 'Trust Nobody!' in aflevering 9, terwijl het in aflevering 10 weer terug was.

Dat betekent dat er dus verschillen in de leader waren in aflevering 2, 5 en 9.
En laten dat nu ook precies de afleveringen zijn waarin we bij Art vraag 11 zien in de test.

aflevering 2
11: Hoe beantwoordde de mol de vraag uit het stilleven?
Gegeven antwoord: Fout

aflevering 5
11: Is de mol links- of rechtshandig?
Gegeven antwoord: linkshandig

aflevering 9
11: Hoe heet de moeder van de mol?
Gegeven antwoord: niet in beeld beantwoord

En het mooie is ook, dat in de afleveringen waar je de vraag beantwoord ziet worden in beeld (2 en 5), de antwoorden op Art zelf slaan. Art gaf een verkeerd antwoord bij het stilleven en Art is linkshandig.

Ik weet het natuurlijk ook niet, maar in combinatie met de testvragentheorie waarin Art ook een 11 achter z'n naam heeft, vind ik hem wel heel mooi.
Leuke is trouwens dat ik helemaal niet op zoek was naar een oplossing voor de leaderverschillen toen ik er achter kwam. :D Ik was gaan zoeken hoe vaak en wanneer Vraag 11 nou precies bij Art in beeld was gekomen bij de test en wat z'n antwoorden waren. Toen daar de cijfers 2, 5 en 9 opdoemden, moest ik er alleen wel gelijk aan denken.

Overigens hebben alleen Soundos en Patrick ('toevallig' de 2 andere finalisten?) ook een keer vraag 11 beantwoord, in afl. 7 en afl. 8.
In 7 (Soundos): Droeg de mol een kist op de Cerro Negro? (ja -> kan op Art en Patrick beide slaan)
In 8 (Patrick): Voor welke dieren is de mol bang? (spinnen -> geen idee)

ik wou dat ik dit nooit gezien had :P ik wil zo graag dat patrick de mol is, maar begin steeds meer te twijfelen!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #223 Gepost op: 15-03-2011, 20:17:27 »
Alle drie de finalisten hebben vraag 20 en 11 beantwoord

Patrick vraag 20 in aflevering 1
Soundos vraag 20 in aflevering 2
Art     vraag 20 in aflevering 3 en 7 ( en 8 en 9)

Art vraag 11 in aflevering 2 en 5 (weer 2 en 5) en 9
Soundos  vraag 11 in aflevering 7
Patrick  vraag 11 in aflevering 8

Art dus het vaakst vraag 20 en 11, dit kan dus nog steeds van alles betekenen.
Bewuste montage om het tot op het eind spannend te houden dus.
Maar de combinatie 2-5-9 (de verschillende leaders) vind je dus alleen terug bij Art. Dat is natuurlijk ook de reden dat ik dit in het leader-topic heb gepost en niet in het topic over de testvragen.  ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De Mol Leader
« Reactie #224 Gepost op: 15-03-2011, 22:16:09 »
Dat betekent dat er dus verschillen in de leader waren in aflevering 2, 5 en 9.
En laten dat nu ook precies de afleveringen zijn waarin we bij Art vraag 11 zien in de test.
Brrrr... ik krijg er rillingen van. Zou het dan toch? En dat nog eens boven op al die andere dingen die Art met 11 linken.  :-\\

Heel sterk gevonden!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: De Mol Leader
« Reactie #225 Gepost op: 15-03-2011, 22:36:07 »
Ik zeg hear hear for Jayne!
Knap gevonden en zo klopt hij als een bus!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Mol Leader
« Reactie #226 Gepost op: 16-03-2011, 00:26:41 »
zo klopt hij als een bus!

Hmmm jij ziet meer dan ik  ::) wat is er dan dat Art aangewezen wordt als mol  ??? Ik snap wel dat 9+2 11 is maar wat is er dan met 5 en waarom moet Art er uberhaupt mol mee zijn?

Mooi dat er steeds weer een puzzelstukje wordt opgelost maar ik denk wel dat de puzzel niet totaal op te lossen is, tenminste je moet een beetje krom kijken, dan lukt veel, gewoon die laatste stukjes flink doordrukken, dan is de puzzel compleet  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De Mol Leader
« Reactie #227 Gepost op: 16-03-2011, 01:01:37 »
Hmmm jij ziet meer dan ik  ::) wat is er dan dat Art aangewezen wordt als mol  ??? Ik snap wel dat 9+2 11 is maar wat is er dan met 5 en waarom moet Art er uberhaupt mol mee zijn?

Mooi dat er steeds weer een puzzelstukje wordt opgelost maar ik denk wel dat de puzzel niet totaal op te lossen is, tenminste je moet een beetje krom kijken, dan lukt veel, gewoon die laatste stukjes flink doordrukken, dan is de puzzel compleet  ::rofl::
Ik vind het een behoorlijk compleet verhaal...

"Hoe had u als kijker kunnen weten dat Art de mol was? De titel (uit het molboekje?) van aflevering 2 was 'zoek de verschillen, vindt de mol'. Er zijn 3 afleveringen geweest waarbij er een verschil zat in de intro. In die 3 afleveringen zagen we de mol vraag 11 beantwoorden tijdens de test. Daarnaast waren er nog meer verwijzingen te vinden naar het getal 11. Zo droeg Art een t-shirt..."

Met zo 'n uitleg maakt het helemaal niet uit welke afleveringen het nou eigenlijk precies waren...

... en nu komen onbewust ook nog eens de 3 en de 11 uit de bus terug in mijn post.  :P Ik moet toch oppassen dat ik zelf niet ineens nog ga switchen.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2011, 01:03:25 door Rat »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #228 Gepost op: 16-03-2011, 01:05:55 »
::rofl:: Volgens mij wil jij het gewoon eigenlijk niet zien Lo, klopt dat? ;)

Ik denk dat er wellicht wel rekenwonders zijn die door 2, 5 en 9 heel slim op te tellen, af te trekken, te vermenigvuldigen, delen en worteltrekken op 11 kunnen uitkomen, maar zelf vermoed ik niet dat daar een hint in zit. :P

Wat natuurlijk wel heel frappant is, is dat juist in deze 3 afleveringen onze vriend Art testvraag 11 voor z'n kiezen krijgt. En dat terwijl hij in de testvragentheorie ook al met 11 geassocieerd werd.

Dus: Art wordt steeds weer gelinkt aan het getal 11 -> 11 is het nummer van de mol dit jaar -> Art is de Mol

Ik vind hem zelf vrij simpel en vrij sluitend.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Mol Leader
« Reactie #229 Gepost op: 16-03-2011, 01:09:08 »
Wat was er eigenlijk verschillend in de leader van afl. 9?

2 en 5 snap ik, maar ik dacht dat daarna de leaders steeds hetzelfde waren, of heb ik iets gemist?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #230 Gepost op: 16-03-2011, 01:10:56 »
Wat was er eigenlijk verschillend in de leader van afl. 9?

2 en 5 snap ik, maar ik dacht dat daarna de leaders steeds hetzelfde waren, of heb ik iets gemist?

Bij de foto van de overgebleven kandidaten na de leader hoor je niet het bekende "Trust Nobody."
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Mol Leader
« Reactie #231 Gepost op: 16-03-2011, 01:11:30 »
Bij de foto van de overgebleven kandidaten na de leader hoor je niet het bekende "Trust Nobody."

Ok. Thanks.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Mol Leader
« Reactie #232 Gepost op: 16-03-2011, 01:16:28 »
wil jij het gewoon eigenlijk niet zien

Hmmm ik wil juist graag heel veel zien. En het leuke aan deze leaderhint is dat er steeds weer dingetjes bijkomen. Het mooiste eraan vind ik zelf dat Soundos met haar inlopen Patrick aanwijst als mol net zoals ze dat ook daadwerkelijk doet met de cursor door Patrick te beantwoorden als mol. Dat vind ik eerlijk gezegd duidelijker dan dat aan 11/Art het kaartje mol hangt.

Tja, en vrij simpel is eerder zoals ik al zei de Saint Patrick-hint want dat is het morgen, St. Patrick’s day, de dag van de ontknoping. Je ziet die patroonheilige steeds weer in beeld komen, en steeds prominenter, bijv. afl. 10 vlak voor het test invullen en in de voorbeschouwing afl. 11 (St Patrick is de patroon (beschermer) van de mijnwerkers ofwel van de mollen).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #233 Gepost op: 16-03-2011, 02:44:43 »
Ja, St. Patrick's Day. Eigenlijk moeten we op die dag allemaal gezellig een Ierse Pub opzoeken en een paar Guinness achterover slaan.  ;D Maar ik gok dat we donderdag liever voor de buis gaan zitten. :P

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #234 Gepost op: 16-03-2011, 03:25:03 »
In denk trouwens dat als ik een soortgelijke hint voor Patrick had gevonden, de meeste mensen hier een stuk enthousiaster geweest waren.  :\'( ;) ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol Leader
« Reactie #235 Gepost op: 16-03-2011, 07:45:42 »
In denk trouwens dat als ik een soortgelijke hint voor Patrick had gevonden, de meeste mensen hier een stuk enthousiaster geweest waren.  :\'( ;) ;D

Ik vind 'm erg mooi gevonden ( ::bravo::), maar het is niet zo dat ik daardoor besluit om van Patrick naar Art te switchen. Ook omdat ik het molboekje er een zwakke schakel in vind. Dan moeten ze toch echt eerst uitleggen: bij Avrobode nummer X zat een molboekje en in dat boekje staat bij elke aflevering een zinnetje. Een van die zinnetjes is "Zoek de verschillen vind de Mol". Dit verwijst niet naar de Levend Stilleven opdracht, maar naar een hint: verschillen in de leader. En dan pas kan je die hint gaan uitleggen. Ook denk ik niet dat er ineens buiten de afleveringen om ergens (het molboekje) een hint zit.

Online G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: De Mol Leader
« Reactie #236 Gepost op: 16-03-2011, 08:45:57 »
Dat betekent dat er dus verschillen in de leader waren in aflevering 2, 5 en 9.
En laten dat nu ook precies de afleveringen zijn waarin we bij Art vraag 11 zien in de test.

Goed gevonden ! Wat vinden we veel hints dit jaar ... en wat zullen er veel nep zijn  ::rofl:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Mol Leader
« Reactie #237 Gepost op: 16-03-2011, 09:47:49 »
Gelukkig kunnen we hier op .com wel in de meeste gevallen serieus met elkaar discussiëren over al de gevonden hints! Dit helaas in tegenstelling tot .nl...

Maar het is inderdaad waar dat er dit jaar wel heel veel hints zijn gevonden! En het leuke (?) is dat veel van die hints op meerdere kandidaten zouden kunnen slaan! Ik ben echt benieuwd naar de hints die de Avro in het programma heeft geplaatst en of we die ook hebben gevonden!
Ich bin ein Bärliner!

Online :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: De Mol Leader
« Reactie #238 Gepost op: 16-03-2011, 10:06:11 »
Ik denk dat er wellicht wel rekenwonders zijn die door 2, 5 en 9 heel slim op te tellen, af te trekken, te vermenigvuldigen, delen en worteltrekken op 11 kunnen uitkomen, maar zelf vermoed ik niet dat daar een hint in zit. :P

Tuurlijk, kan zelfs zonder worteltrekken: ((2 * 5) - 9) + (2*5)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol Leader
« Reactie #239 Gepost op: 16-03-2011, 12:24:33 »
Ik vind 'm erg mooi gevonden ( ::bravo::), maar het is niet zo dat ik daardoor besluit om van Patrick naar Art te switchen. Ook omdat ik het molboekje er een zwakke schakel in vind. Dan moeten ze toch echt eerst uitleggen: bij Avrobode nummer X zat een molboekje en in dat boekje staat bij elke aflevering een zinnetje. Een van die zinnetjes is "Zoek de verschillen vind de Mol". Dit verwijst niet naar de Levend Stilleven opdracht, maar naar een hint: verschillen in de leader. En dan pas kan je die hint gaan uitleggen. Ook denk ik niet dat er ineens buiten de afleveringen om ergens (het molboekje) een hint zit.
Tja, ik denk niet dat het molboekje noodzakelijk is voor de uitleg van de hint. Die verschillen in de leader zijn namelijk ook zonder die aanwijzing gewoon te spotten. Ik denk dat dit uiteindelijk gewoon onderdeel is van de 'grotere 11-hint', als je begrijpt wat ik bedoel. De uitleg zal dan ongeveer luiden:

Bij Art zag je steeds verwijzingen naar het getal 11, het teken dat hij de Elfde Mol is.
- Art had de 11 in de afvaller/testvragentheorie
(deze zal dan ook aan bod komen en zal eerst uitgelegd worden)
- Art droeg meerdere malen een t-shirt met Elvis, oftwel '11 ='
- 3 afleveringen hadden een afwijkende leader. In deze afleveringen kwam bij Art de 11de testvraag in beeld.
- de code op de vuurtoren was opgeteld 11. De Mol stond op de vuurtoren.

Of iets in die geest, in ieder geval. De aanwijzing in het molboekje hoef je er dan niet eens bij te betrekken. Het is wel mogelijk dat in de Avrobode nog uitleg komt over de hints in dat boekje en dat gezegd wordt dat 'Zoek de verschillen, vind de mol' naar deze 11-hint verwijst.
(Overigens heb ik zelf dat hele molboekje nog nooit gezien, dus geen idee wat daar allemaal in staat. Wat ik weet is wat ik er over op dit forum heb gelezen.)