Auteur Topic: [Kandidaat] ANNA is niet de Mol!  (gelezen 142917 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #100 Gepost op: 17-01-2011, 20:32:38 »
Als die shot van de lijkwagen geëdit is nadat de opnames zijn geweest, en Anna is een optimist tot de kist... misschien een hint dat nu de kist er is, ze geen reden meer heeft om optimistisch te zijn en dat ze de komende aflevering eruit vliegt?

Weet het, dit klinkt ver gezocht, maar je weet maar nooit...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #101 Gepost op: 17-01-2011, 22:03:06 »
Ik heb meerdere en ik denk sterke verdenkingen naar Anna, die ik heb gepost in het topic 'Aflevering 2' op pagina 10. Benieuwd wat jullie er van denken!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #102 Gepost op: 17-01-2011, 22:50:23 »
Zoek de verschillen zoek de mol.
Bij de lasergame opdracht komt ze aanlopen zonder jas en tijdens die opdracht heeft ze een zwarte jas aan.

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #103 Gepost op: 17-01-2011, 23:11:11 »
Dat was me nog niet opgevallen!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #104 Gepost op: 17-01-2011, 23:13:08 »
ze hadden ook hun tassen bij zich (die zie je in de hoek liggen) Het kan zijn dat ze die heeft aangedaan om in het donker minder zichtbaar te zijn voor de schutters...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #105 Gepost op: 19-01-2011, 01:26:07 »
Mogelijke hint naar Anna:

Als de kandidaten het theater in lopen, zegt Anna in een biecht (start rond 03:40): “Ja, waanzinnig mooi theater. Mooie zuilen. Mooie balkons. Mooie, ehhh… mooie stoeltjes. Mooie houten stoeltjes. Ja ik vond het wel waanzinnig. Mooie planfonds. Echt héél mooi.”

Hoewel ze natuurlijk heel enthousiast kan zijn over het theater en daarom zo vaak “mooie” zegt in zo’n kort fragment, viel het me toch een beetje op.

Ik heb toen even wat met Google Translate zitten klooien. Nou kan die tool niet een “mol” van het Nederlands naar het Spaans vertalen dus veel vertrouwen heb ik er niet in, maar ik kwam toch iets tegen wat best interessant kan zijn.
Eén van de vertalingen van “mole” vanuit het Engels naar het Spaans is “muelle” (en vice versa).
De uitspraak van dit woord “muelle” (link en klik vervolgens op het luisterknopje onder het invoervak) lijkt best veel op de manier waarop Anna het woord “mooie” een aantal keer uitspreekt, namelijk bijna “mòje”.

Ik weet trouwens niet of “muelle” de betekenis heeft van het dier mol of van spion, maar kan uberhaupt geen ander onlinewoordenboek vinden die “mole”<->”muelle” als vertaling geeft en kan het dus niet nazoeken. Om die reden vindt ik het heel lastig in te schatten hoeveel aandacht we hieraan moeten besteden. Ik hoop dat iemand iets weet te vertellen over deze vertaling. Daarnaast ben ik benieuwd of mensen ook overeenkomst zien in de uitspraken. Na het fragment een aantal keer beluisterd te hebben, heb ik misschien geen objectief oordeel meer (mama appelsap effect).
Ik vindt het ook wat te veel weg hebben van de "toen" hint om er meteen in te willen geloven.


Ik zit trouwens, los van dit, al echt een beetje in een Anna tunnel.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2011, 12:16:02 »
@Rat

'Mol' is gewoon 'topo' in het Spaans. Google translate kan dit blijkbaar idd niet van het Nederlands in het Spaans vertalen (raar  ???), maar als je het omgekeerd doet (dus 'topo' invullen en vertalen naar het Nederlands) werkt het wel.

Bij 'Muelle' doet Google Translate ook een beetje moeilijk, maar als je naar de Spaanstalige Wikipedia gaat, zie je dat het diverse dingen kan betekenen. O.a. een springveer en een pier (in zee), maar niets wat ook maar in de verste verte met een mol (dier of spion) te maken heeft. :)

Ik denk eerlijk gezegd dat dit een beetje een doodlopende hint is. ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #107 Gepost op: 19-01-2011, 12:54:44 »
Bij 'Muelle' doet Google Translate ook een beetje moeilijk, maar als je naar de Spaanstalige Wikipedia gaat, zie je dat het diverse dingen kan betekenen. O.a. een springveer en een pier (in zee), maar niets wat ook maar in de verste verte met een mol (dier of spion) te maken heeft. :)
Ik vermoed een beetje dat het om een pier achtige constructie gaat, maar het zou toch mooi zijn om een spaans woordenboek die alle twijfel wegneemt.

Had me afgelopen nacht nog bedacht dat zo'n hint wel mooi past bij het Teatro de Santa Ana. Als er slechts een opdracht plaats vindt, vind ik dat onvoldoende om iets achter de naam van het theater te zoeken. Maar in combinatie met deze mogelijke hint is het dan toch wel weer leuk.

Ondanks mijn eigen twijfels over deze hint, zal ik vanavond nog wel een audio filetje in elkaar draaien, waarin je de uitspraak vna Anna in het fragment goed kan vergelijken met de Google uitspraak. ('k ben zelf ook wel benieuwd of ik het na een nachtje slapen nog steeds op elkaar vindt lijken.)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #108 Gepost op: 19-01-2011, 13:53:25 »
Omdat de titel 'allemaal theater' is en het theater 'Santa Ana' heet (even kort door de bocht)... vind ik dat ook nog wel een evt. (ver gezochte) aanwijzing.
'Het is allemaal theater (van Ana)'.
Laten we jabberen.

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #109 Gepost op: 19-01-2011, 23:06:51 »
Ik had het misschien in verkeerde topic gepost. Maar in aflevering 2 had ik mijn verdenkingen naar Anna uitgelegd. Maar daar is niet echt op gereageerd. Ik denk dat het hier beter op zn plek is:


Ik ben nieuw hier, dus als jullie niet erg vinden reageer ik op aflevering 1 én 2. Leuk overigens om alle potentiele aanwijzingen te lezen!

Vooraf, toen ik de eerste preview-beelden zag was mijn eerste intuitie Art.
Na aflevering 1 verdachtte ik Karin het meest (omdat ze veel saboteert en haar reacties niet oprecht lijken).

Maar na het zien van aflevering 2 en met terugwerkende kracht aflevering 1 heb ik sterke verdenkingen naar 1 kandidaat. De aanwijzingen die ik denk te zien, komen steeds uit op 1 persoon: Anna.

Busopdracht:
- een paar keer zie ik een shot van iets verder achterin de bus en dan zie je bij 2 personen een getal achter op de rug staan: 11 en 3. 11 kan duiden op het elfde seizoen. En 3 op de volgorde van instappen. Als derde stapt in: Anna.
- Je zou denken dat de mol niet mag opvallen. Of de persoon is heel goed verdekt, of hij/zij valt niet te veel uit de toon. Voor deze opdracht lijken me Miryanne, Karin en Anna degenen die niet te veel hoeven op te vallen.
- In het moldagboek geeft de mol aan dat hij of zij deze opdracht heel spannend vond . Wanneer Pieter Jan aangeeft dat de andere kandidaat die steeds in de bus zat De Mol is, zie je uiteenlopende reacties. Rechtsvoor lijkt Anna niet om te durven kijken, maar probeert ze vanuit haar ooghoeken toch te spieken naar reacties.

Vuurwerkopdracht:
- Horace komt al heel snel met een goed systeem. Toch stelt Anna nadien een heel moeilijk systeem voor, wat het uiteindelijk niet haalt.
- Bij het vormen van groepjes geeft Miryanne aan dat ze het niet begrijpt. Anna: ‘ik begrijp het wel, zullen we samen gaan.’ Dan is het heel makkelijk om de opdracht te saboteren. Miryanne leest voor wat elke letter betekent qua code, daar moet Anna makkelijk wat foutjes in kunnen verwerken. Want zij leest vervolgens de kleur-combinaties voor. Als klap op de vuurpijl drukt ze de laatste vuurpijl af, wat voor haar een soort kroon op haar werk kan zijn.

.... (Vervolg in volgende reactie)

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #110 Gepost op: 19-01-2011, 23:07:36 »
...(mijn vervolg)


Theateropdracht:
- Dat het in theater Sint Ana is zie ik niet direct als een aanwijzing: allereerst is de spelling anders en is iets te opzichtig. Dat Anna zelf de kleur omschrijft van het gebouw, terwijl ze wanneer ze dat omschrijft  zelf een shirt aanheeft met dezelfde kleur, vind ik wel verdacht.
- De cartoon van de mol verschijnt bij het eerste verhaaltje. Dat gaat over Karin en wordt voorgelezen door Anna. Pepijn geeft aan dat het de vierde foto is die er was. En over wie gaat het verhaaltje van foto 4? -> Anna.
- De cartoon van de mol: je ziet bovenaan sterren, daaronder een hart en een cartoon van de mol. Ik lees het als **** loves de Mol. Die sterren staan voor mij gevoel voor letters. En er is maar 1 naam met vier letters -> Anna.
- Reactie van Anna nadat blijkt dat 9 van de 10 haar verhaaltje goed hebben ingeschat lijkt me een geval om een rookgordijn op te trekken. Haar reactie: daar heb ik lekker gemold, vloeien de verdenkingen juist af. En kan, zoals hier meer wordt gesuggereerd op duiden dat haar verhaal zo makkelijk te raden was dat iedereen het goed heeft, behalve de mol -> Anna. Dit moment zie ik wel voor me bij aflevering 11. Dat Pieter Jan zegt: ‘ze zegt letterlijk dat ze hier heeft gemold, en niemand heeft het door!’ En uiteindelijk brengt ze met deze opdracht slechts 250 euro in het laatje. En als ze de mol is heeft ze dat geld elders wel weggehaald.

Laseropdracht:
- Anna tekent de kaart met obstakels. Waarschijnlijk kent de mol de route, dus daarin kan ze informatie onjuist weg zetten.
- Als mol lijkt me het bij deze opdracht nuttig om ver aan de achterkant te zitten, om zo na te laten bepaalde obstakels weg te halen. Op het cruciale punt is er een radiostilte bij Anna.

Stilleven-opdracht:
- de mol weet waarschijnlijk dat het een bewegend stilleven voor. En Anna stelt voor om ieder een helft in de gaten te houden. Als ze daarmee instemmen, moeten ze tijdens de opdracht ineens switchen wat sowieso chaos veroorzaakt.
- Ze brengt halverwege het geld van de 0 af. Maar het lijkt een ingecalculeerde actie, omdat de kans toch enorm groot is dat sowieso iemand het geld weer op 0 brengt. Want er blijven steeds minder verschillen over.



Anna is mijn grote verdenking, maar toch kijk ik nog naar Art. Anna is net als Art een speler met veel invloed, een centrale assertieve rol. Het shirt: ‘Don’t think everything you see’ is te opzichtig. Maar hij heeft een heel erg centrale rol in de groep, die heel veel invloed heeft. En als ik denk hoe ik als mol zou spelen zou ik net als Art willen spelen. Zoals hij bij de laseropdracht pas helemaal op het eind, als alle andere spelers weg zijn, probeert de tactiek om te gooien, de subtiele fout met het vuurwerk, het slimme onderhandelen na de Paleis-opdracht en het afroepen van stilte bij het Stilleven-opdracht (zodat de ontdekte verschillen niet verspreid worden). En vooral zoals hij met Patrick een afleidende tactiek bepaald, kan een erg uitgekiende manier zijn om de verdenkingen niet van Karin af te leiden, maar van zichzelf! Ik vind Art verdacht en ik denk dat hij net als Arjen vorig jaar een erg slimme actieve speler is. Heel gaaf om te zien. Wat ik las over TOPO op het forum vind ik ook een opvallende hint. Maar misschien is hier ‘don’t think everything you see’ van toepassing! 

Ik denk echt dat Anna de mol is! En in dat geval vind ik haar erg goed!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #111 Gepost op: 20-01-2011, 23:14:46 »
"Anne, het is nog veel te vroeg", gezongen door Herman v. Veen (afl.3)..verwijzing naar Anna?

Rol: Julia, maar Romeo (staat voor kandidaten) kan  haar niet krijgen/vinden?
Julia gaat dood, de Mol onder de grond en niet bereikbaar?

Btw; nu @ P&W..!
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #112 Gepost op: 20-01-2011, 23:21:16 »
"Anne, het is nog veel te vroeg", gezongen door Herman v. Veen (afl.3)..verwijzing naar Anna?
Dat zong Patrick volgens mij.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #113 Gepost op: 21-01-2011, 00:14:53 »
Anna stond er in die schildersoutfit zeer goed bij!  ::love::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #114 Gepost op: 21-01-2011, 00:15:56 »
Jammer dat er niet even een windje kwam opzetten.. :\'(
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #115 Gepost op: 21-01-2011, 00:19:29 »
Graag weer on topic!

Niets bij P&W i.v.m. de Mol.
Dus morgen de aflevering weer naspeuren.

Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #116 Gepost op: 21-01-2011, 01:01:45 »
Ik blijf nog even in mijn Anna tunnel (al kan er nog veel veranderen in een week). Hoewel ze wederom niet de kandidaat is de het meeste geld uit de pot houdt, passen haar acties in het plaatje dat ik heb van mol Anna. Ze deed ook niks waarvoor ik een streep door haar naam zou zetten.

De aflevering is wel een beetje lastig te beoordelen. Volgens mij hebben we in elk geval mollen Inge en Jon horen molbiechten dat ze goed hun best hadden gedaan in een opdracht, omdat ze wisten dat er een opdracht achteraan kwam waarbij geld uit de pot kon gaan (of grote kans op). Dat kan in deze aflevering weer het geval zijn. Opdracht 2 een succesvol optreden geven, zolang je er maar voor zorgt dat opdracht 3 niet lukt.

De eerste opdracht valt Anna op, omdat vooral zij er voor zorgt dat hun muurschildering niet opvalt tussen de rest. Dat is natuurlijk ook de opdracht die ze mee hebben gekregen van Pieter-Jan, maar toch... zonder Anna was de kans veel groter dat het andere groepje wel de juiste schildering gekozen had.
Het mee gaan met Miryanna dat het plakwerk Beatrix is, zal ik maar weer afschuiven op vertrouwen winnen, niet verdacht worden. Zoals ik al eens heb gezegd denk ik dat de mol niet perse het maximale uit de pot wil houden. Er is een balans tussen mollen en onverdacht blijven/vertrouwen winnen. Anna's handelingen tijdens deze opdracht passen in het profiel dat ik voor ogen heb bij mol Anna. (<-- Wat een ongelofelijke tunnelvisie uitspraak zeg.)
Het kan ook zijn dat ze de vier opties kende, maar niet welke gekozen was en denken dat PJ, Cruijf of Rembrant afgebeeld was.

Opdracht 2 doet volgens mij iedereen zijn best. De mol ook.

Opdracht 3 moet ik nog eens terug kijken om er echt iets zinnigs over te zeggen. Er zijn weer kandidaten die veel verdachter overkomen dan Anna, maar zij doet ook weinig goeds. Met nog nog 3 minuten te gaan heeft ze haar eureka moment en zegt dat zij misschien wel niet te zien zijn door de kandidaten die zij zien. Maar de opdracht is dan al hopeloos verloren. Het is volgens mij onmogelijk om in 3 minuten de boodschap, plus nog de boodschappen van de andere koppels door te geven, aan te laten komen en de sleutel te vinden.
Geld gaat uit de pot en de opbrengsten van de opdrachten ervoor worden teniet gedaan.

Sommige kandidaten maken grotere fouten en mollen duidelijker, maar worden daardoor ook allemaal verdacht.
Anna heeft ook haar momenten waardoor geld uit te pot blijft, maar die zijn minder evident. Ze neemt vaak de leiding, is haantje de voorste, maar gaat geen confrontaties aan. Hiermee kan ze een beetje sturen en omdat ze het niet forceerd valt het niet op. Volgens mij is ze bij de groep redelijk onverdacht. Kortom ze heeft de zaken goed in balans.

Sprak hij vanuit zijn tunnel.


Mag dat shot van Anna die vanaf de ladder aan het schilderen is eigenlijk wel voor 23:00 uitgezonden worden.  ;D

EDIT> LOL, zo lang gedaan over het typen van dit bericht dat de thread mij heeft ingehaald met een opmerking over Anna op de ladder.  :D
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 01:03:48 door Rat »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #117 Gepost op: 21-01-2011, 01:48:09 »
"Anne, het is nog veel te vroeg", gezongen door Herman v. Veen (afl.3)..verwijzing naar Anna?

Rol: Julia, maar Romeo (staat voor kandidaten) kan  haar niet krijgen/vinden?
Julia gaat dood, de Mol onder de grond en niet bereikbaar?

Btw; nu @ P&W..!

Is dit bedoeld als grapje of zit je héééél diep in de tunnel ::)
Het liedje werd door Patrick gezongen en het idee om Anna en Jann Romeo en Julliet te laten spelen kwam van één van de mannen. Gaan alle kandidaten nu meewerken om hints over mol Anna rond te strooien  ??? :P
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #118 Gepost op: 21-01-2011, 01:57:22 »
Is dit bedoeld als grapje of zit je héééél diep in de tunnel ::)
Geen grollen ende grappen hier;)
Wel tunnels;
DIEP:hellup!
Soundos met haar afwijkende intro afl. 2...
En een zijspoor mbt Anna..

maar ende edoch:

Benoem wat opvalt..
(en off-topic: jouw tot de maan en terug...sweet!)
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #119 Gepost op: 21-01-2011, 13:19:36 »
Anna stond er in die schildersoutfit zeer goed bij!  ::love::
Grappig ook dat je op dat moment precies hoort "Woow, Anna, wat mooi!"
The British are not impressed.