Auteur Topic: [Kandidaat] ANNA is niet de Mol!  (gelezen 142916 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #380 Gepost op: 18-02-2011, 19:15:25 »
Anna staat weer met stip op 2... Gewoon gevoelsmatig...

Trouwens, het plezier bij het naar beneneden rennen van de vulkaan straalde er bij haar vanaf. Tja, als mol zijnde wil je dit ook zeker niet gaan verpesten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #381 Gepost op: 18-02-2011, 19:29:30 »
Trouwens, niemand die een verband ziet in de moltweet?

Ook onder water ben ik actief. Nu op Nederland 1!

Ook onder water
Boven water = drijven
Anna Drijver
? :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #382 Gepost op: 18-02-2011, 21:42:51 »
Waarom van onder water naar boven water? ::) En boven water betekent niet gelijk drijven. Vind hem niet zo sterk eigenlijk.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #383 Gepost op: 18-02-2011, 23:12:27 »
Waarom van onder water naar boven water? ::) En boven water betekent niet gelijk drijven. Vind hem niet zo sterk eigenlijk.
Vind het absoluut niet zo gek.
Van een Drijver verwacht men dat deze alleen op het water aanwezig is.
Maar nu volgens tweet:

Zelfs ook onder water actief.

Helemaal zo gek nog niet hoor..
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #384 Gepost op: 19-02-2011, 09:51:03 »
Op de keper beschouwd mag Anna blij zijn dat ze niet echt 'gemold' is in Nicaragua met name.

1. Paard slaat op hol, bijna onthoofd door prikkeldraad... :o
2. Bijna verdronken in een kolkende woeste zee..
3. Patricks volle gewicht inclusief kracht van golf op haar been..  ::ohno::

Begin een beetje medelijden met haar te krijgen..  :-[

En nu is ze haar maatje ook nog kwijt.  ::ohno::

Nou ja, het heeft er de schijn van dat ook haar mol-avontuur binnenkort zal eindigen.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #385 Gepost op: 19-02-2011, 12:24:54 »
Vind het absoluut niet zo gek.
Van een Drijver verwacht men dat deze alleen op het water aanwezig is.
Maar nu volgens tweet:

Zelfs ook onder water actief.

Helemaal zo gek nog niet hoor..

Ik zie deze tweet meer als dat een mol normaliter onder de grond actief is, maar nu ook onder water.
Misschien is het ook omdat ik vind en hoop dat ze buiten de uitzendingen niet te veel met hints moeten strooien, dat dat eigenlijk alleen ín het programma hoort.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #386 Gepost op: 19-02-2011, 16:19:07 »
Ik heb aflevering 1 nogeens terug gekeken en het valt me op dat zij de enige is die de geit knuffelt, het heeft over hoe de mol zou moeten zijn en de vraag over hoe hard kan de bus ook in km veranderd. Dat zijn 3 acties en ze stapte als derde in de bus.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #387 Gepost op: 19-02-2011, 16:21:18 »
'het heeft over de mol zou moeten zijn' wat bedoel je daarmee? Vind ik niet echt een actie.

En Karin veranderde miles in km.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #388 Gepost op: 19-02-2011, 17:33:19 »
Anna gaat bij die busopdracht uit van 50 miles per uur.
Opvallend daarbij vind ik het shirt 3 en 11 in de bus. Seizoen 11 en als derde stapt in... Anna Drijver. En voor mij doorslaggevend is bij de vraag: wie zat er nog meer in de bus. Het gezicht van Anna vind ik zo geweldig mysterieus, dat ze onder meer daardoor mijn mol is.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #389 Gepost op: 19-02-2011, 19:47:14 »
Anna vertaald de 50miles per hour wel degelijk voor zichzelf in 50 kilometer per uur. Blijkbaar niet eens zo een onwaarschijnlijke fout, als twéé mensen hem maken.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #390 Gepost op: 19-02-2011, 20:03:39 »
Ja maar ze beantwoordde de vraag niet.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #391 Gepost op: 19-02-2011, 20:12:58 »
Maar de opmerking was dat Anna het zei en jij reageerde dat Karin het zei en toen reageerde ik weer dat Anna het óók zei, dus nu moet je niet gaan zeuren dat ze het niet op een bepaald moment zei, maar op een ander moment zei. Okè?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #392 Gepost op: 19-02-2011, 20:39:05 »
Ja oke je hebt wel gelijk maargoed... Ze doet wel meer dan 3 acties. Ze stapt in de bus, leest haar papiertje etc... Die 3 dingen doen is dus niet echt heel speciaal.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #393 Gepost op: 19-02-2011, 21:48:13 »
En dan ga ik jou nu weer gelijk geven. Het ging me er alleen even om wat Anna gezegd had. Eigenlijk meer naar aanleiding van het feit dat veel mensen het zo dom danwel mollerig van Karin vonden dat ze het over km/uur had, terwijl Anna dezelfde fout maakte, dan naar aanleiding van de opmerking van yessie over de drie acties.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #394 Gepost op: 19-02-2011, 21:56:49 »
Is het nog iemand opgevallen dat er in afl. 7 op de vraag 'Wie is de Mol?' (vraag 20 overigens bij Art) dat er werd geklikt op Anna?!

En nu las ik ergens dat de programmamaker had gezegd dat wie goed op zou letten na afl. 7 zou weten wie de Mol is. Is het deze reeks al voorgekomen dat er op die vraag een naam werd aangeklikt? Anders zou het zo maar eens een aanwijzing kunnen zijn.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #395 Gepost op: 19-02-2011, 22:01:31 »
En nu las ik ergens dat de programmamaker had gezegd dat wie goed op zou letten na afl. 7 zou weten wie de Mol is.
Ik dacht dit ook, maar had vervolgens ook ergens gelezen dat dit over aflevering 8 zou gaan.

Volgens mij is er al eerder een vraag 20 geweest waarbij een naam aangeklikt werd, maar ik weet dat niet zeker. volgens mij heeft Jelsir ergens een overzicht gepost met alle vragen waarbij een antwoord wordt aangeklikt.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #396 Gepost op: 20-02-2011, 14:57:11 »
In aflevering 4 mogen ze in elkaars molboekje kijken. De kerk heeft 8 beelden aan de voorkant. De 11 (of dubbel) en 33 kan ik in iedere aflevering wel koppelen aan Anna. Nu heb ik gezocht naar Anna en ik lees het volgende:

De Heilige (Moeder) Anna of Sint Anna is volgens de christelijke traditie de moeder van de Heilige Maagd Maria.
Anna en haar man Joachim waren (volgens de overlevering) gehuwd, welgesteld, maar kinderloos. Zij leefden helemaal volgens de Wet van God. Toch wordt het offer van Joachim in de tempel geweigerd, omdat hij geen kinderen heeft. Joachim vlucht met zijn kudde de woestijn in. Anna denkt dat hij dood is en doet haar beklag bij God en vraagt om een kind. Haar gebed wordt verhoord. Tegelijk krijgt Joachim van een engel te horen, dat zijn vrouw in verwachting is.
In de dertiende eeuw komt het verhaal op van de drie huwelijken van Anna. Zij werd twee keer weduwe (de zwarte weduwe), hertrouwde telkens en kreeg uit ieder huwelijk een dochter. Zo ontstond de familie van Anna, die men de maagschap noemt.
De verering van Anna begint in de vijfde/zesde eeuw in het Midden-Oosten en komt al spoedig naar het Westen (Venetië en Rome). Zij bereikt haar hoogtepunt in de vijftiende (1+5=6)en zestiende (1+6=7)eeuw. In die tijd ontstaat een heel speciale afbeelding Anna te Drieën. Leonardo de Vinci heeft Anna te Drieën geschildert in 1510 (7).
Na de Reformatie begon de bloeiperiode van de Anna-verering langzaam achteruit te gaan. Na 1600 krijgt een andere voorstelling de overhand: Anna te Tweeën.

In aflevering 7 gaat ze in het zwart voorop naar boven. Er zijn 3 kisten met gele touwen en rode uiteinden. Anna had het in haar datingadvertentie ook over optimist tot in de kist. De kisten met de gele touwen bevatten qua geld respectievelijk 2400 (6) 1600 (7) en 1200 (3). Anna was blij dat ze de kist van 1200 gehouden hadden. Als ze bovenop de vulkaan komen staat Anna in het wit als een soort engel naar boven te staren.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 16:52:21 door yessie »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #397 Gepost op: 20-02-2011, 20:09:32 »
Ik zat net wat door aflevering 6 te spoelen en al geloof ik niet meer zo in molkaartjes hints... het viel me toch op dat Anna hier met een molkaartje staat te zwaaien en onder een rare hoek naar de camera richt (tussen 19:42 - 19:47 van download). Ik ben wel enigzins verbaast dat ik het nu pas zag, want de aflevering heb ik toch al een aantal keer gezien onderhand.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #398 Gepost op: 20-02-2011, 20:16:28 »
Ik zat net wat door aflevering 6 te spoelen en al geloof ik niet meer zo in molkaartjes hints... het viel me toch op dat Anna hier met een molkaartje staat te zwaaien en onder een rare hoek naar de camera richt (tussen 19:42 - 19:47 van download). Ik ben wel enigzins verbaast dat ik het nu pas zag, want de aflevering heb ik toch al een aantal keer gezien onderhand.

Vind het wel heel origineel hoe jij de foto's een bestandnaam geeft  ::rofl::
Ikzelf denk niet echt dat het wat is, maar het zou zomaar de Yvon Jaspers hint kunnen zijn. Toen bij de duikopdracht met Lottie.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #399 Gepost op: 20-02-2011, 20:18:06 »
of Jon voor die muur met mollogo
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!