Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 210805 keer)

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #600 Gepost op: 17-03-2011, 16:11:04 »
En de nieuwe kreet wordt: 'Alles is wat het lijkt...' ::oink::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #601 Gepost op: 17-03-2011, 16:13:11 »
Ach, Art is gewoon de winnaar, heeft hij zichzelf wel heel veel geld gekost
en heeft hij het patrick ook wel heel makkelijk gemaakt
maar ik snap wel wat jullie bedoelen, ik zou het ook nog jaren horen van mijn zus
krijg ik nu ook nog steeds met Jon (ik wilde gewoon dat anniek de mol was, ik heb nou eenmaal een voorkeur voor vrouwelijke mollen)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #602 Gepost op: 17-03-2011, 16:46:47 »
Karin zat ook al een hele tijd op patrick hoor

Ik snap niet dat men hier blijft zeggen dat Art's gedoe Karin aan het twijfelen heeft gebracht, ik dacht dat het redelijk duidelijk was dat Karin gewoon op Patrick als mol bleef
precies wat ik zeg, ze bleef gewoon bij patrick als mol

Ja maar denk wel dat ze door Art zijn gedrag de test niet even geconcentreerd heeft kunnen maken als daarvoor. Als Patrick het is zal ze vast wel fouten hebben gemaakt door die ene twijfelzaaiende actie van Art. Zijn goed recht overigens. Karin moet maar niet twijfelen. ;D
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 16:48:56 door FenikXI »

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #603 Gepost op: 17-03-2011, 17:00:59 »
Ik ben er van overtuigd dat alle drie de deelnemers op Patrick zaten. En dan is het maar net wie er weet wat zijn lievelingskleur is, hoe zijn moeder heet en wie de snelste tijd heeft.
Qua achtergrondinfo heeft Art natuurlijk goed gezeten, met de mol op één kamer...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #604 Gepost op: 17-03-2011, 17:05:39 »
Ik ben er van overtuigd dat alle drie de deelnemers op Patrick zaten. En dan is het maar net wie er weet wat zijn lievelingskleur is, hoe zijn moeder heet en wie de snelste tijd heeft.
Qua achtergrondinfo heeft Art natuurlijk goed gezeten, met de mol op één kamer...
idd en soundos was vanaf moment fanatiek met alles noteren

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #605 Gepost op: 17-03-2011, 17:47:28 »
Waarom Art de Mol zou kunnen zijn:

Art is in China geweest voor Peking Express. Vuurwerk komt uit China.
Karin dan toch de mol heeft ontmoet in de kerk
Patrick niet zichtbaar aanwijzingen heeft gekregen van de mol, kandidaten in Peking Expres kregen ook niet altijd zichtbaar informatie van hem.

Karin en Soundus echt Patrick zaten, terwijl Patrick dan de waarheid vertelde dat hij nu op Art zit.
Anna Drijver eerst wel op Art zat, maar later in het spel is overgeschakeld is na Patrick. Jan Kooiman dit al eerder in het spel heeft gedaan van het afstappen van Art of Patrick, maar zo dichtbij was (3 jokers).

Op het moment dat waar vorige week de uitslag van Soundos kwam kwam er eerst een soort symbool van vriendschap in beeld door de vorm van 2 in elkaar geslagen armen:

Art als vriend met Patrick
Art als vriend met Jan
Art als vriend met Karin

Art als vriend met de hele groep en tot slot Art als vriend met de Avro

Maar toch ga ik voor Patrick..
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 17:51:20 door Pierce_Brosnan »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #606 Gepost op: 17-03-2011, 18:11:56 »
precies wat ik zeg, ze bleef gewoon bij patrick als mol
Inderdaad ja. Na dat gesprek met Art wel. Maar dat is het punt toch ook niet? ???

Stel je voor, Art is kandidaat. Hij wil het spel graag winnen en om dat te bereiken heeft hij de hele serie lang al enorm lopen nepmollen om ervoor te zorgen dat de anderen hem gaan verdenken. Want als een ander denkt dat hij de Mol is, dan hebben ze het in ieder geval fout en maakt hij meer kans. Toch? Op die gedachte is de hele tactiek van een nepmollende kandidaat gebaseerd.

Uiteindelijk zit hij bij de laatste 4. Nog één test goed doorkomen en hij zit in de finale. Dan vertelt een medekandidaat (Karin) dat ze alles op hem (Art) gaat invullen. "Bingo!", zou kandidaat Art denken, "Karin zit helemaal fout! Die denkt dat ik het ben, maar ik weet wel beter!". Dan gaat Art toch niet proberen twijfel te zaaien bij Karin over haar keuze?

Maar dat doet Art wel. Hij brengt Karin zo aan het twijfelen, dat ze uiteindelijk niet alles op Art zet, maar tóch op Patrick (inderdaad, daar heb je dus gelijk in). Maar kandidaat Art denkt zelf ook dat Patrick de Mol is. Die hele actie is dus behoorlijk stom van hem geweest, want als Karin op de goede mol (Patrick in dit verhaal) stemt, heeft hij (Art) meer kans om er vlak voor de finale uit te vliegen.

Ik kan het niet duidelijker uitleggen, maar als alles zo is gebeurd als hierboven beschreven, dan is dat echt compleet onlogisch.

Als Art echter de Mol is, ja dan is het wel logisch, maar dan heeft hij Karin ook echt een ontzettende loer gedraaid. En haar met deze actie waarschijnlijk ook de winst ontnomen. Want Soundos zat op Patrick, dus die zat dan sowieso fout. In dat geval was Soundos vlak voor de finale afgevallen.
Patrick zelf had een vrijstelling voor de bewuste test, maar leek daarvoor nog op Karin te zitten. Als Karin niet afgevallen was, was dat wellicht in de finale ook nog zo geweest. In dat geval had hij het dus ook fout gehad en was Karin de enige geweest die in die finale op de juiste Mol (Art) gezeten had.



Offline Jeroeny

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #607 Gepost op: 17-03-2011, 19:40:29 »
Art achterstevoren is Tra en dat is in die taal 'mol' maar ja de finale is op St Patricks day, ook verdacht

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #608 Gepost op: 17-03-2011, 19:41:53 »
In welke taal? Spaans? Mol is Topo in het spaans.

Waarom verzinnen mensen altijd zulke dingen? Dat blijft me een raadsel. ??? Net als dat het chinese teken op Arts shirt Mol zou betekenen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #609 Gepost op: 17-03-2011, 19:53:53 »
Art achterstevoren is Tra en dat is in die taal 'mol' maar ja de finale is op St Patricks day, ook verdacht
In welke taal? Spaans? Mol is Topo in het spaans.

Waarom verzinnen mensen altijd zulke dingen? Dat blijft me een raadsel. ??? Net als dat het chinese teken op Arts shirt Mol zou betekenen.
Op .nl stond ook zoiets. Het zou dan gaan om een taal ergens uit El Salvador en Nicaragua...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #610 Gepost op: 17-03-2011, 19:57:36 »
Bijgevoegd zit de afbeelding van de laatste hint van dit jaar op wieisdemol.nl (ook te zien op de overzichtspagina). Die had ik hier volgens mij nog niet gezien. Wordt op deze foto de mol aangewezen?

Als Patricktunnelaar vind ik het eng.  ;)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #611 Gepost op: 17-03-2011, 20:06:23 »
Bijgevoegd zit de afbeelding van de laatste hint van dit jaar op wieisdemol.nl (ook te zien op de overzichtspagina). Die had ik hier volgens mij nog niet gezien. Wordt op deze foto de mol aangewezen?

Als Patricktunnelaar vind ik het eng.  ;)

En dan heeft de regie zeker aan Patrick gevraagd: ' wil je tijdens deze aflevering een keer naar Art wijzen, zodat we een hint hebben dat hij de mol is?'   :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #612 Gepost op: 17-03-2011, 20:07:18 »
Als Art-tunnelaar heb ik me ook al bij .nl afgevraagd wat ik hier nu werkelijk in had moeten zien buiten het feit dat hij met de ene hand wijst en met de andere aan zijn broek zit...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #613 Gepost op: 17-03-2011, 20:12:30 »
En dan heeft de regie zeker aan Patrick gevraagd: ' wil je tijdens deze aflevering een keer naar Art wijzen, zodat we een hint hebben dat hij de mol is?'   :P
Nee, maar ze zouden wel specifiek dat moment tussen de hints gezet kunnen hebben, om die reden (en ook bij de ziekenhuisopdracht specifiek van een moment waarop Art door Patrick wordt aangewezen). Ze plukken niet random wat screenshots uit de aflevering voor die hints.
Volgens mij is er zelfs al eens zo 'n uitleg geweest bij de websitehints van wieisdemol.nl.

Maar ik hoop dat jullie gelijk hebben, want ik zit voor 80% op Patrick (en vorige week 95%+).
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 20:15:38 door Rat »

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #614 Gepost op: 17-03-2011, 20:38:55 »
Ik blijf erbij, Art was in een vorig leven reporter. Studeerde aan de Hogeschool voor Journalistiek en lijkt het meeste op Tin-Tin. Kuifje dus, zoals hij zelf de geit noemde. En hij kan het weten want hij spreekt Spaans.

In eerste aflevering zonder groepsvrijstelling had hij niet eens een Mol bij de test. Hij zei, Ik heb geen Mol, had ik maar een Mol. Zoiets is echt een typische quote voor de Mol.

Op hoop van zege, Art was mijn Mol en blijft mijn Mol! Art is de Mol! ::trots::

Go Team Art! ::boogie::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is niet de Mol!
« Reactie #615 Gepost op: 17-03-2011, 21:33:09 »
poeh, gefeliciteerd art

gelukkig kan ik mijn gezicht nog laten zien op de fandag :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] ART is niet de Mol!
« Reactie #616 Gepost op: 17-03-2011, 21:38:49 »
Mijn felicitaties meneer Rooijakkers, fantastisch gespeeld! ::ok::

Edit: hij is trouwens wat mij betreft ook de verdiende winnaar. Niet alleen omdat ie uiteindelijk de mol heeft ontmaskerd, maar óók omdat ie de Mol meermalen in het nauw gedreven heeft.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 21:55:10 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is niet de Mol!
« Reactie #617 Gepost op: 17-03-2011, 21:38:54 »
Heel erg goed gespeeld (van) Art!!!!  ::bravo:: (Maar je haar kort is veel leuker!)
Veel plezier met de poet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ART is niet de Mol!
« Reactie #618 Gepost op: 18-03-2011, 00:30:54 »
Veel plezier met de poet!

De totale poet. ::jaja:: ::ok::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] ART is niet de Mol!
« Reactie #619 Gepost op: 18-03-2011, 00:35:25 »
Art heeft het goed gespeeld ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human