Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 301547 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #100 Gepost op: 21-01-2011, 19:02:28 »
Nog enkele kleine dingen die me over Patrick opvielen:

-Valt me op dat Patrick altijd achteraan staat/loopt/zit.
-Verder zegt hij bij de theateropdracht: Ik vind dat we wel allemaal hetzelfde aan moeten hebben, een strikje of zo.. Niemand gaat hier op in maar wie weet hoopte hij dat ze dan ergens 8 strikjes gingen kopen ofzo. In ieder geval beetje rare opmerking.
-Hij steekt (vergeefs) zijn hand op om bij de plakkersgroep te komen.
 
Ik vind Patrick erg verdacht, zo niet het verdachts tot nu toe >:D.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #101 Gepost op: 21-01-2011, 20:19:00 »
Met superstip gestegen, mol Patrick!
Niet alleen in de aflevering van gister maar ook in de vorige twee was hij verdraaid gehaaid bezig. Hij zat ook vaak in een goede molpositie en heeft volgens mij nog bijzonder weinig bijgedragen aan de pot. En dan nog penningmeester ook. Het vertrouwen van de groep is er, dus als hij de mol is, nu alvast petje af. Samen met Pepijn is hij zeker een verdachte. Maar nu eerst de aflevering nog een keer terugkijken.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #102 Gepost op: 21-01-2011, 20:29:29 »
Hij is zeker nog niet mijn mol, maar hij is wel naar een mooie 4e plaats gestegen na Art, Anna en Pepijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Kittekat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #103 Gepost op: 21-01-2011, 21:36:43 »
Een aanwijzing zou kunnen zijn dat de mol in afl. 3 natuurlijk wist dat de bagage gehalveerd zou worden. Eerder in die uitvoering van die opdracht, tijdens zijn zoektocht naar de sleutel, maakt Horace een opmerking over een koffer die op slot zit. Dat zou heel goed de koffer van de mol kunnen zijn, omdat die zijn bagage wilde beschermen. Het betreft een zwarte trolleykoffer, met een zwart handvat.

Die betreffende koffer zat sowieso niet bij de koffers van de dames. De aflevering terugkijkend kun je zien dat iig Patrick zo'n koffer heeft. Die van Art heeft een metaalkleurig handvat, Pepijn heeft een grote rugzak (herinner ik me van de Bus-uitzending). Wellicht dat Jan nog zo'n koffer heeft, maar dat is misschien in een andere afl. zichtbaar. Maar dus in ieder geval Patrick.

't is maar een ideetje, misschien vergezocht; 't is niet abnormaal je koffer af te sluiten, maar misschien wel het vermelden waard....

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #104 Gepost op: 21-01-2011, 21:43:56 »
Ik zit nog erg op Art en Pepijn, maar Patrick heeft de plek van Horace in mijn top 3 overgenomen. Ik ga maar vast een beetje spreiden in de pool :)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #105 Gepost op: 21-01-2011, 21:47:11 »
Volgens mij ik in de tunnel Patrick beland...

- er op aansturen om alleen op een kamer te liggen (kan hij de koffers verdelen > geld uitgeven)
- heel sneaky 2008 op de muur schilderen 'om hem ouder te laten lijken'
- hij wilde mensen gaan ronselen, maar dat werd tegengehouden
- heeft zelf nog geen euro verdient
- een mooi code systeem bedenken wat op zich prima werkt; maar niet met vuurwerk en kleuren..

Over het algemeen wandelt Patrick overal lekker tussendoor zonder echt op te vallen.
Ik zit alleen nog met die wisselende opkomst (links-rechts-links) van Soundos in de leader. Het zal toch niet...?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #106 Gepost op: 21-01-2011, 22:11:50 »
Patrick staat inmiddels bij mij ook op 1. Hij stookt, brengt nauwelijks geld in de pot en ook omdat hij in de leader als enige niet recht in de camera kijkt.
Ja, ik hou het voorlopig op Patrick  :D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #107 Gepost op: 21-01-2011, 22:19:37 »
Ik zou trouwens als kandidaat ook echt wel geopperd hebben om niet 2010 neer te zetten, aangezien de opdracht leek te gaan om het schilderij zo onopvallend mogelijk te maken.

EDIT: het lijkt ook een beetje op Patrick kwam met het idee de hints die zij door kregen na te doen. Dat was wel de goede manier. Maar het kan ook een montagetrucje zijn natuurlijk

EDIT2: ik ben echt van fan de Herman van Veen imitatie door Patrick :)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 23:08:59 door annebeth »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #108 Gepost op: 21-01-2011, 23:05:48 »

Ik zit alleen nog met die wisselende opkomst (links-rechts-links) van Soundos in de leader. Het zal toch niet...?

Indirect kan die ook naar Patrick wijzen. Namelijk naar de verschillende versies van Patrick's contactadvertentie, voorgelezen door Soundos.
Zoek de verschillen, vind de mol. Wij zoeken naar zoveel mogelijk verschillen. Terwijl de hint dan kan zijn : Soundos is degene die de verschillen maakt, zij wijst de mol aan. Ze leest Patrick's verhaal 2x verschillend (promo en uitzending) en ze verdenkt openlijk onder anderen Patrick, maar vooral Patrick.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 23:14:02 door tureluurs »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #109 Gepost op: 21-01-2011, 23:25:30 »
Patrick wilde bij de plakkers, maar kwam bij de schilders. Hij wilde niet bij de acteurs, maar stond uiteindelijk wel op het podium. Hij wilde in de eenpersoonskamer, maar eindigde met Pepijn in een kamer...

Maar er is iets met dubbelen, spiegelen en papegaaien...
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 23:29:45 door Avogadro »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #110 Gepost op: 21-01-2011, 23:45:21 »
EDIT2: ik ben echt van fan de Herman van Veen imitatie door Patrick :)

Weten we echt helemaal zeker dat hij dat zingt of is het gewoon over zijn bewegende mond geplakt?
Het is nl. totaal niet zn stem en je zou toch wel een minste reactie van Anne verwachten op het horen van haar naam [mensen horen praktisch altijd hun naam worden genoemd]. Tevens begint het geluidsfragment al voordat Patrick in beeld komt [dus er is sowieso geknipt]. En waarom zou hij over Anne beginnen te zingen [die rechts-voor hem staat] terwijl hij over zn linker-schouder kijkt.

Ik denk eerder dat hij eerst wat tegen Horace zegt [het moment dat hij in beeld komt kijkt hij nog omhoog], en vervolgens wat doelloos rondkeek terwijl hij verder praatte.

Niet dat dit alles echt uitmaakt - of hij het zou zingen of niet, kan eigenlijk geen aanwijzing op welke manier dan ook zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #111 Gepost op: 21-01-2011, 23:49:01 »
[dus er is sowieso geknipt]
Heb je ooit een aflevering gezien waar niet in is geknipt dan? Elk shot is geknipt!
The British are not impressed.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2011, 00:03:13 »
Heb je ooit een aflevering gezien waar niet in is geknipt dan? Elk shot is geknipt!

Opvallend - op dit forum worden bij elk woord van de kandidaten diepere betekenissen gezocht terwijl elk woord dat hier geschreven staat absoluut helemaal onomkeerlijk 100% letterlijk wordt genomen.

Het enige, wat uwe Letterlijkheid best had kunnen begrijpen, dat er uit af te leiden valt, is dat we dus niet een continue-shot hebben van Patrick die zingt. Dan zou het natuurlijk veel overtuigender bewijs zijn geweest dat hij het was. We weten nu sowieso dat het begin en het einde van de gezongen zin over andere beelden waren geplakt en dus is er geen direct bewijs meer dat het middelste stuk [Patrick] wel origineel was. Dat is toch allemaal niet zo moeilijk?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2011, 00:04:39 »
Wat zijn nu de harde 'hints' die op Patrick slaan. En dan richting het getal elf? Want vind die Elvis best wel obvious!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2011, 00:12:39 »
Wat zijn nu de harde 'hints' die op Patrick slaan. En dan richting het getal elf? Want vind die Elvis best wel obvious!

Het was Patrick die Elvis opperde bij de plakopdracht
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Kittekat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2011, 00:22:20 »
Nog iets vaags: Als je El vis vertaald (vertaalhulpmiddel, ik heb absoluut geen verstand van de taal), krijg je 'DE TEN'...

Kan er verder geen soep van maken, maar ik vind het wel toevallig dat die 'ten' (tien, ten eertse, tien jokers...) weer opduikt....

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2011, 20:01:46 »
Gister las ik ergens dat de koffer van Patrick op slot zat. Je ziet inderdaad Horace met een koffer bezig en een uitroep over slotjes. Ik kan de post zo gauw niet vinden, maar is dit echt te verifiëren? In dat geval bevestigt het mijn molvermoedens nog meer, want als mol wil je niet dat er in je koffer wordt gerotzooid.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2011, 00:12:34 »
Ik denk niet dat de mol iets in zijn koffer (of in zijn molboekje) heeft dat een hint naar het molschap kan zijn. Veels te gevaarlijk! Waarschijnlijk bewaart de productie wel het één en ander voor de mol. Hoewel dat misschien niet eens nodig is: kun jij items noemen die gebruikt zijn om te mollen? Ik kan mij niets voor de geest halen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #118 Gepost op: 23-01-2011, 01:34:03 »
Nee, maar de mol wil zijn bagage houden. Dus als Horace de bagage moet halveren en hij krijgt het slotje niet open, kan hij de hele koffer dan maar meenemen. De mol comfortabel met zijn kleren, terwijl de rest op slippers loopt.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #119 Gepost op: 23-01-2011, 01:48:35 »
Ik denk niet dat de mol iets in zijn koffer (of in zijn molboekje) heeft dat een hint naar het molschap kan zijn. Veels te gevaarlijk! Waarschijnlijk bewaart de productie wel het één en ander voor de mol. Hoewel dat misschien niet eens nodig is: kun jij items noemen die gebruikt zijn om te mollen? Ik kan mij niets voor de geest halen.

De mol had denk ik niet voorzien dat Horace (of wie er in die kamer zou komen) maar lukraak koffers zou achterlaten. In de meeste gevallen worden er kledingstukken uit de koffers gehaald en dat wil je als mol niet, want je weet dat je er tot het eind in zit. Een slotje voorkomt dan een hoop ellende.

Ik denk ook dat ze niet meer werken met briefjes. Toevallig sprak ik gister Nico, de mol uit serie 2, en die vertelde me dat in zijn tijd de communicatie verliep via briefjes op het toilet. Maar daar zullen ze wel mee zijn opgehouden inmiddels. ;D
« Laatst bewerkt op: 23-01-2011, 01:52:28 door Lautjuh »