Auteur Topic: Bekende Nederlanders  (gelezen 30757 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2011, 14:36:00 »
Celine Purcell zou ook wel leuk zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #41 Gepost op: 13-02-2011, 19:17:57 »
ik zat te denken aan joeri van Breukelen ::)

 ::ok::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #42 Gepost op: 14-02-2011, 13:42:22 »
Rosalie de Jong (musicalster, o.a. bekend van op zoek naar Mary Poppins). Zij is echt heel grappig en adrem en ik denk ook best fanatiek.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #43 Gepost op: 14-02-2011, 14:46:25 »
Ellen ten Damme. Daar waren Tsubasa en ik het volgens mij al over eens.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #44 Gepost op: 14-02-2011, 15:29:29 »
Ellen ten Damme. Daar waren Tsubasa en ik het volgens mij al over eens.

Wou ik net posten, thanx Dae!  ::jaja::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #45 Gepost op: 18-02-2011, 18:35:21 »
angela groothuizen misschien een keer :P

op het eind van seizoen 5 had ze al gezegd dat ze volgend jaar als kandidaat mee wilde doen
en het lijkt me super om haar weer te zien met de mol
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #46 Gepost op: 18-02-2011, 18:50:00 »
Eh, het ging er toch over of bekende Nederlanders leuker zijn dan onbekende Nederlanders? ;)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #47 Gepost op: 18-02-2011, 18:53:16 »
Ja maar topics worden wel vaker verkeerd begrepen (Zoals het top 3 theorie topic. ::rofl::) En mij maakt het niet uit. Discussieer maar over wat je wilt.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #48 Gepost op: 18-02-2011, 22:13:46 »
Eh, het ging er toch over of bekende Nederlanders leuker zijn dan onbekende Nederlanders? ;)
Ik geloof dat deel van de discussie redelijk doodgebloed was en zo is er iig weer nieuw leven in het topic geblazen  :D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #49 Gepost op: 19-02-2011, 20:45:05 »
Een voordeel van BN-ners, is dat je ze in principe minder hoeft leren kennen. Oke, sommige ken je bij de voorstelling niet, maar die zijn makkelijk te googelen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #50 Gepost op: 19-02-2011, 20:54:02 »
Ik kan hier wel van alles verzinnen... maar de realiteit is denk ik gewoon dat ik nooit met WIDM in aanraking was gekomen zonder de bekende nederlanders (lees Yvon). Aan de kijkcijfers te zien, geldt dat niet alleen voor mij.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #51 Gepost op: 19-02-2011, 21:34:38 »
Bwa ik ken de meeste BN'ers toch niet. Dit jaar kende ik Miryanna, Art en Jan. Verder had ik nog wel eens van Pepijn gehoord maar de rest kende ik in de verste verte niet.

Toch ben ik eerder voor de reeksen met onbekende mensen. Waarom? Als je die ooit hebt gezien begrijp je dat wel denk ik. En daarmee wil ik absoluut geen afbreuk doen aan de recentere reeksen met BN'ers want die zijn telkens weer top. Toch heerst er een andere sfeer. Juist omdat ze onbekend zijn.

De bekende mensen worden veel te veel verwend vind ik. Niet alleen met jokers en vrijstellingen, met zowat alles. In de eerste aflevering komt eerst een uitgebreide kennismaking met meestal van die clipjes over hun werk, vanwaar ze bekend zijn ... Dat hoeft voor mij niet per se. Drop ze in het spel en we leren hen wel kennen in het spel, al doende. Ik heb geen behoefte om te zien wat ze als werk doen. Dat lijkt soms veel te veel op reclame voor sommige personen.

Hetzelfde geldt voor de executies. Bij de onbekende mensen werden de ongelukkige kandidaten binnen de tien seconden afgezonderd en verwijderd uit de kamer. Dat zorgde altijd voor de nodige shock. En dat was nu juist hetgeen wat zo interessant was. Daarmee worden executies gecreëerd die erg emotioneel beladen zijn en die weg mogen ze gerust opnieuw bewandelen. Dan kan je nog eens de reacties vergelijken met mekaar. Het lijkt trouwens ook alsof de BN'ers veel te veel aan het woord komen, dat mag ook gerust wat minder, het loopt nu eerder via een vast stramien. Een beetje meer variatie zou geen kwaad kunnen. Maarja misschien ben ik weer te kritisch, ben momenteel de tweede reeks uit België aan 't herbekijken. Toen was alles natuurlijk nog heel fris.

Verder zou ik ook willen ijveren om nog eens een bekende Belg erin te steken. Dat kon eerder ook al dus waarom niet nog eens. Lijkt me leuk voor de vele Vlamingen die het programma volgen. Al is het er maar één. ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #52 Gepost op: 19-02-2011, 21:38:29 »
hmmm zo'n vlaming vind ik wel een leuk idee ::ok::
al was Vera Man niet zo'n groot succes kan ik me herinneren.

Ik kijk op dit moment ook wat terug van vroeger. Ik heb widm 1 en widm 2 nu terug gezien. Leuke series, maar ik vind ze qua dynamiek tussen kandidaten niet echt onder doen voor wat we nu zien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #53 Gepost op: 19-02-2011, 23:54:27 »
Ik denk eigenlijk dat ik het met bekende Nederlanders juist iets leuker vind dan met onbekende. Omdat de manier waarop bekende Nederlanders in beeld komen doorgaans (als ze hun werk als acteur/presentator/etc. doen) zo erg verschilt van de manier waarop ze zijn als kandidaat. Ik vind het juist erg leuk om te zien hoe bijvoorbeeld mensen als destijds Roderick Veelo en nu Art Rooijakkers, die we kennen als mensen die gewoon serieus in hun werk zijn, in zo'n spel ook gewoon hele leuke en gezellige mensen zijn. En die kant zie je van die mensen niet vaak. Je ziet ze doorgaans alleen "serieus".

Dat contrast valt weg als het om mensen gaat die je niet kent. Dan zijn het "gewoon mensen".

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik veel mensen ken overigens. Meestal maar een of twee per serie (ik kijk nooit tv namelijk dus tja).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #54 Gepost op: 20-02-2011, 09:34:16 »
Ik vond het heel geniaal met Toine. ;D Hij was toen ook mijn favoriete kandidaat dat seizoen. Het is leuk om zo'n serieuze sportverslaggever zo te zien rennen bij die lasso opdracht enzo. ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #55 Gepost op: 20-02-2011, 15:32:54 »
Dick Jol was wat mij betreft ook een heerlijke topkandidaat om naar te kijken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #56 Gepost op: 20-02-2011, 15:41:35 »
Ik vond het heel geniaal met Toine. ;D Hij was toen ook mijn favoriete kandidaat dat seizoen. Het is leuk om zo'n serieuze sportverslaggever zo te zien rennen bij die lasso opdracht enzo. ::rofl::
ik ben nu bezig met dat seizoen (heb hem al paar keer gezien hoor, maar ben weer alles aan het terugkijken) en ik vind toine dus eigenlijk best ergerlijk, zeker in het begin

Dick Jol was wat mij betreft ook een heerlijke topkandidaat om naar te kijken!
dick jol was echt geniaal, superkandidaat
zo'n persoon moet er eigenlijk tussen zitten
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #57 Gepost op: 20-02-2011, 15:58:17 »
Ik ben een kijker van het eerste uur, heb alle seizoenen in nl gezien en ook de drie seizoenen in België. In de eerste seizoenen was het duidelijk... de kandidaten gingen voor het geld, de mol saboteerde waar mogelijk. Er was nog geen sprake van jokers, topito's en vrijstellingen. Het spel was eenduidig.

Inmiddels is dat veranderd. Mollenvangen is een stuk ingewikkelder geworden en dat kan ook niet anders. Kandidaten kennen het spel en gedragen zich mols en vice versa. Dat is nu ook meer nodig dan in de eerste series wil je je kansen vergroten zo lang mogelijk in het spel te blijven. Op zich vind ik dat jammer, want ik hield erg van de puurheid van het spel, maar ik denk niet dat dit met onbekende nederlanders anders zou zijn geweest. Dat krijg je nu eenmaal wanneer een spel zo lang gespeeld wordt.

Wat wel een verschil is is dat ik de indruk heb dat de hoogte van de pot voor bekende nederlanders iets minder van belang is. Bekende nederlanders verdienen doorgaans wat beter dan onbekende neem ik aan en zullen daardoor het winnen van een grote pot wat minder belangrijk vinden en zullen misschien daardoor sneller dan onbekende nederlanders geld laten schieten als ze zich in plaats daarvan verdacht kunnen maken. Het geld lijkt wat minder belangrijk geworden.

Van de andere kant, als ik als onbekende nederlander mee zou mogen doen zou ik ook liever tot het einde blijven en een kleine pot winnen dan een grote kans nemen er vroeg uit te liggen omdat ik als superkandidaat de pot zo geweldig spek.

Mijn kijkplezier is met bekende nederlanders in elk geval niet veel kleiner geworden, maar ik denk wel dat het misschien ietsje afbreuk doet aan de intentie van widm.



Dit is echt geklets. In 2007 (we worden oud) postte ik dit bericht in eenzelfde topic, waar ik nog altijd achter sta:

 Ik heb de mogelijkheid gehad om twee Belgische (dus hét oorspronkelijke 'concept') series en een Nederlandse met ON'ers te zien. Na het bekijken van die series begrijp ik pas echt dat de discussie over een 'zwaar ver*** concept' dubieus is. Het regent vrijstellingen, afgevallen kandidaten krijgen de kans terug te komen en jokers heetten in België kwistig rondgestrooide 'pasvragen'. Men mag van herkansingen, jokers en vrijstellingen vinden wat men vindt, maar kan moeilijk bogen op verwijzingen naar het 'oorspronkelijke concept'.
Woosie down?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #58 Gepost op: 20-02-2011, 16:02:26 »
ik kijk nu serie 3. Ik ben bij aflevering 5. Zowel als in aflevering 3, als in 4 als in 5 was er een vrijstelling te verdienen.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #59 Gepost op: 20-02-2011, 16:07:36 »
ik kijk nu serie 3. Ik ben bij aflevering 5. Zowel als in aflevering 3, als in 4 als in 5 was er een vrijstelling te verdienen.....

Exact. Al dat gekakel van 'fans van het eerste uur' over de 'zuiverheid' van de seizoenen met onbekende Nederlanders/Vlamingen is volkomen misplaatst.
Woosie down?