Auteur Topic: Bekende Nederlanders  (gelezen 30758 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #60 Gepost op: 20-02-2011, 16:08:50 »
gekakel vind ik weer wat extreem :P

Ieder zijn mening ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #61 Gepost op: 20-02-2011, 16:12:52 »
Als ik me niet vergis had Petra in seizoen 1 vlak voor de finale al een vrijstelling te pakken. En Dan in seizoen 2 had een rood scherm en mocht blijven.

Ik heb al die drukte om de zogenaamde nieuwigheden van de laatste jaren ook niet begrepen, dergelijke dingen zaten al vanaf het prille begin in het spel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #62 Gepost op: 20-02-2011, 16:13:51 »
gekakel vind ik weer wat extreem :P

Ieder zijn mening ::ok::

Excuus. Deze discussie laait bijna ieder jaar op, en altijd worden dezelfde 'argumenten' aangedragen. De stelling dat er in de eerste vier seizoenen geen vrijstellingen en jokers zaten is geen mening, maar een controleerbaar vraagstuk. Als je die seizoenen nog eens bekijkt, blijkt die stelling gewoon niet waar. En dat is een feit.
Woosie down?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #63 Gepost op: 20-02-2011, 18:01:43 »
ik ben nu bezig met dat seizoen (heb hem al paar keer gezien hoor, maar ben weer alles aan het terugkijken) en ik vind toine dus eigenlijk best ergerlijk, zeker in het begin
 dick jol was echt geniaal, superkandidaat
zo'n persoon moet er eigenlijk tussen zitten

Ik vond Dick juist heel irritant. Elke keer aan het zeuren en ruzie maken.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #64 Gepost op: 20-02-2011, 18:04:00 »
Ik vond Dick juist heel irritant. Elke keer aan het zeuren en ruzie maken.
maar is een keer geen nepmol aan het uithangen
dick jol was heel fanatiek bezig met opdrachten laten lukken en de mol aan het zoeken, niet om zelf verdacht te worden
kon ik erg waarderen in hem ::ok::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #65 Gepost op: 20-02-2011, 18:08:43 »
Hij was inderdaad een van de meest fanatieke kandidaten aller tijden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Karlijntje

  • Forumlid
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #66 Gepost op: 22-02-2011, 10:26:48 »
Waarom niet twee keer per jaar een serie WIDM? Een seizoen na de zomer met ON'ers en een seizoen na de kerst met BN'ers :-). Kunnen we ons allemaal nog eens goed buigen over wat nu leuker is  ;).

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #67 Gepost op: 22-02-2011, 10:39:10 »
Waarom niet twee keer per jaar een serie WIDM? Een seizoen na de zomer met ON'ers en een seizoen na de kerst met BN'ers :-). Kunnen we ons allemaal nog eens goed buigen over wat nu leuker is  ;).

Denk dat de kracht van WIDM is dat het maar 1x per jaar is, en het publiek beetje "hongerig" te houden  :)

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #68 Gepost op: 22-02-2011, 11:32:47 »
Nou, ik vind het wel een goed plan van Karlijntje hoor  ::jaja::. Als is het maar voor de wetenschappelijke kant van de zaak  ::vergroot::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #69 Gepost op: 23-02-2011, 17:21:22 »
En wie gaat dat betalen? Afgezien van dat WIDM een jaar aan werk kost, zowel in de lange voorbereiding, het filmen, en de montage/ afwerking...
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #70 Gepost op: 23-02-2011, 18:38:08 »
Heel slecht plan, WIDM zou spoedig een uitgemolken dood sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #71 Gepost op: 23-02-2011, 21:34:02 »
Heel slecht plan, WIDM zou spoedig een uitgemolken dood sterven.
Men moet inderdaad gaan oppassen dat het niet wordt zoals die talentenjachten, die ook een overkill worden. Gewoon eenmaal per jaar. We hebben immers ook nog Expeditie Robinson en hopelijk ook weer Peking Express. Al mag er best wel weer een serie met kinderen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Karlijntje

  • Forumlid
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #72 Gepost op: 23-02-2011, 22:22:22 »
Poeh, niet zo serieus hoor!  ;) Het was geen heel serieus idee, maar de discussie duurde 4 pagina's en het idee was nog niet geopperd. Bovendien zoiets is niet te realiseren om redenen die bovenstaanden al genoemd hebben, geld, tijd en uiteindelijk kijkt er geen kip meer.

Voor diegenen die geen Expeditie Robinson, Peking Express etc. kijken, duurt wachten wel lang  :P.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #73 Gepost op: 23-02-2011, 22:45:33 »
Heel slecht plan, WIDM zou spoedig een uitgemolken dood sterven.
Goed punt. Zo had ik het nog niet beschouwd. ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #74 Gepost op: 23-02-2011, 23:59:22 »
Weet je wat een leuk idee is?
Een valse nichten-WIDM!
Met natuurlijk Geer en Goor, maar ook Bastiaan van Schaik, Albert Verlinde, Paul de Leeuw, Carlos Boszhard, etc. etc.
Helaas hebben Alex Klaassen en Marc-Marie Huijbregts al een keer meegedaan (dan doen ze toch nog een keer mee?).
Dat zou echt een hysterische boel worden.

Dat is echt mijn droom. Als dat seizoen er ooit komt, ga ik zeker kijken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #75 Gepost op: 24-02-2011, 00:00:06 »
Weet je wat een leuk idee is?
Een valse nichten-WIDM!
Met natuurlijk Geer en Goor, maar ook Bastiaan van Schaik, Albert Verlinde, Paul de Leeuw, Carlos Boszhard, etc. etc.
Helaas hebben Alex Klaassen en Marc-Marie Huijbregts al een keer meegedaan (dan doen ze toch nog een keer mee?).
Dat zou echt een hysterische boel worden.

Dat is echt mijn droom. Als dat seizoen er ooit komt, ga ik zeker kijken.

::oink:: [Soundos face]

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #76 Gepost op: 24-02-2011, 00:02:45 »
 ::rofl:: ::rofl::
Zie het al voor me..

Elke aflevering weer een ordinaire grap van Geer en Goor over waar dat Molletje in welk holletje zich verstopt..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #77 Gepost op: 24-02-2011, 10:03:47 »
::rofl:: ::rofl::
Zie het al voor me..

Elke aflevering weer een ordinaire grap van Geer en Goor over waar dat Molletje in welk holletje zich verstopt..
idd ::rofl::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #78 Gepost op: 24-02-2011, 12:59:49 »
Ik denk dat met Carlo niet zou kunnen werken. Hij gaat dan gewoon elke middag zich veranderen in 1 van de andere mannen en naar de redactie, tot de redactie begint over mollenstreken. Dan weet hij dat dat de mol is. ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #79 Gepost op: 4-03-2011, 17:32:27 »
Vroeger (de niet-bekende-nederlanders-series) was de groep en het geld echt belangrijk. Als je iets verkeerds deed bij een opdracht (mol of niet) kreeg je de hele groep over je heen. Er werd ook flink gestookt door de makers in het psychologisch proces van de groep. Ook hadden de groepen soms lange opdrachten en waren de omstandigheden zwaar.

De laatste jaren echter lijkt het wel of geld in de pot en de groep voor de deelnemers veel minder van belang is. Logisch misschien omdat de bekende nederlanders bovengemiddeld verdienen en het spelen van WIDM bekender is maar daardoor heeft het spel toch een beetje een andere wending genomen. Er wordt heel veel gemold door veel kandidaten. Men zit vooral elkaar dwars. Ook zijn de omstandigheden minder zwaar en de opdrachten korter.

Kijk nu eens naar de huidige serie. Patrick is waarschijnlijk de mol maar Art is nauwelijks op goede acties te betrappen. Vorig seizoen was dat met Kim en Sanne het geval en daarvoor met Jon en Anniek.

Is het nu moeilijker om de mol te vinden en dus leuker? Wordt het de mol juist te makkelijk gemaakt? Hoe ervaren jullie dit verschil?

Mijn mening zal ik natuurlijk ook geven om af te trappen:

Ik vind het aan de ene kant toch wel erg jammer dat een slimme en subtiele mol ala George er zo nooit meer zal komen. Hij speelde het spel als een kandidaat. De mol hoeft tegenwoordig veel minder zijn best te doen om de pot klein te houden omdat nu iedereen de mol speelt.

Aan de andere kant is het allemaal wel steeds beter in elkaar gezet en wordt het prachtig in beeld gebracht. Mede door de montage is het zoeken zo extra moeilijk gemaakt. Dus ook wel weer leuk.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 17:42:00 door Wieisdiemolnou »