Auteur Topic: Bekende Nederlanders  (gelezen 30759 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #80 Gepost op: 4-03-2011, 17:44:43 »
Meeste BNers verdienen niet bovengemiddeld.
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #81 Gepost op: 4-03-2011, 17:51:11 »
Ik heb geen voorkeur, al zou er best wel een nieuwe serie mogen komen met niet-BN-ners, maar dat zal niet meer gaan gebeuren.

Wat ik mij afvraag, stel dat we nog steeds het met onbekende Nederlanders moesten doen, zouden die dan, als ze het spel beter zouden kennen, nog steeds zo vol voor het geld gaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #82 Gepost op: 4-03-2011, 18:25:51 »
Ik denk dat dat het is, men weet hoe het spel werkt en dat je door jezelf verdacht te maken juist ook verder kunt komen. En wat heb je aan veel geld binnenbrengen als je de finale niet haalt? Dan kun je beter af en toe ergens wat laten liggen en dan met die pot naar huis gaan.
The British are not impressed.

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #83 Gepost op: 4-03-2011, 18:33:42 »
Vroeger kon er volgens mij meer verdiend worden (250.000 totaal) maar als een opdracht niet lukte ging er weer geld uit de pot. Het kon dus hard vooruit en achteruit gaan. Het kan best kloppen dat dit een grote motivatie was.

Ook de kennis van het spel als zodanig zal idd mensen beter voorbereiden een spel te spelen ipv alleen opdrachten goed uitvoeren.

Maar vind je het nu leuker? Anders? Minder leuk?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 18:40:27 door Wieisdiemolnou »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #84 Gepost op: 4-03-2011, 18:40:39 »
250.000 totaal? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je het dan over guldens of over euro's?


Wat ik van Angela weet, is dat er af en toe werd bijgestuurd, zeg maar ''gestimuleerd'', wanneer na een respectabel aantal afleveringen de geldpot maar matig gevuld was. Als stimulans werd dan elk geslaagd onderdeel van een opdracht beloond, terwijl eerst werd gezegd, dat ze alleen geld kregen bij een totaal geslaagde opdracht. Dat was met name bij serie 3 en 4 het geval.

Daarna heb ik het eigenlijk niet meer gezien.

Jammer dat de filmpjes naast de ter ziele gegane Avro-chat nergens meer terug te vinden zijn, want daar werd die uitleg in gegeven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #85 Gepost op: 4-03-2011, 18:44:32 »
Maar vind je het nu leuker? Anders? Minder leuk?
Het is allemaal veel professioneler, gelikter geworden. Als je de eerste seizoenen terugkijkt ziet het er een stuk 'knulliger' uit (niet nagatief bedoeld), maar de spanning is nog wel steeds hetzelfde!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #86 Gepost op: 4-03-2011, 18:56:00 »
Mijn vriend heeft onlangs serie 1,2,3 en 4 gevonden op internet en die hebben wij nog eens teruggekeken. Vandaar dat dit zo in mij opkwam.

Het ging echt om 250.000 euro. In aflevering 1 van serie 3 kunnen ze alleen in de eerste opdracht al 44.000 euro  ::oink:: verdienen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #87 Gepost op: 4-03-2011, 18:59:10 »
sja als alles goed zou gaan.
Maar dat is toch nooit zo. Seizoen 3 leverde uiteindelijk maar 42.300 (dank heinz ::ok::)
Tel van dit jaar maar eens alle bedragen op die gewonnen "hadden kunnen" worden.. kom je ook op flink bedrag uit.

Wat mij betreft vind ik het geen interessante versus. De tijd is veranderd, WIDM is veranderd, deelnemers veranderen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #88 Gepost op: 4-03-2011, 19:04:35 »
Wat mij betreft vind ik het geen interessante versus. De tijd is veranderd, WIDM is veranderd, deelnemers veranderen.

Toch leuk dat je reageert.

Juist omdat het anders is, is het een vergelijking waard toch? Hetzelfde is moeilijk te vergelijken  ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #89 Gepost op: 4-03-2011, 19:10:23 »
Ik denk dat het feit dat er minder aan de pot wordt gedacht, vooral komt omdat het spel zo bekend is geworden. Meedoen (verder komen in het spel) wordt belangrijker dan de pot winnen. En verder komen in het spel kun je doen door jezelf verdacht te maken. Door braaf alle opdrachtjes te doen win je het spel niet (zie Patrick's uitleg n.a.v. het vertrek van Anna). Dat is simpelweg het doel niet (meer). Het doel is de Mol te raden en zo de executie te overleven, waarna je nog meer avonturen mag beleven. En de kandidaten van 2011 realiseren zich dit een heel stuk beter dan die van 2001.

De laatste jaren echter lijkt het wel of geld in de pot en de groep voor de deelnemers veel minder van belang is.
Zoals gezegd, zijn dus de bedragen ook lager.

Citaat
Is het nu moeilijker om de mol te vinden en dus leuker? Wordt het de mol juist te makkelijk gemaakt? Hoe ervaren jullie dit verschil?
Het moet moeilijker, want anders wordt het te makkelijk. De molloten zijn anno 2011 eindeloos veel slimmer dan ze geweest zijn.

Citaat
Aan de andere kant is het allemaal wel steeds beter in elkaar gezet en wordt het prachtig in beeld gebracht. Mede door de montage is het zoeken zo extra moeilijk gemaakt. Dus ook wel weer leuk.
En dit is ook een grote kracht van het programma. De mooie beelden tijdens het optreden, in de zee, op de vulkaan, in de krater. En de psychologische spelletjes waarin ze spelen met jokers, testvragen, ...

Meeste BNers verdienen niet bovengemiddeld.
Heb je hier een bron van? Ben ik wel benieuwd naar :)

Tel van dit jaar maar eens alle bedragen op die gewonnen "hadden kunnen" worden.. kom je ook op flink bedrag uit.
Je hoort nooit meer bedragen groter dan 5.000 euro (wandeling in opdracht 1 is de uitzondering). Het totale geldbedrag van een opdracht is vaak zo iets van 2.500 euro nu. Maal drie opdrachten maal tien afleveringen geeft dat 75.000 als geschat theoretisch maximum. Is nog steeds flink meer dan er gewonnen wordt, maar ook flink minder dan vroeger. Maar het is interessant om dit eens op een rijtje te zetten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #90 Gepost op: 4-03-2011, 19:22:24 »
Dat BN-ers beter dan gemiddeld verdienen is een volledig ongefundeerde aanname van mijzelf ;D

Bedankt voor de reacties en discussie. Er worden goede agumenten gegeven waarom het spel anders is dan in het begin. Waar ik ook benieuwd naar ben: Wat vind je daarvan? Leuker? Minder leuk? Waarom?

Ik vind het anders en anders leuk. Ik verlang nog wel eens terug naar een mol als George terwijl het nu wel een heerlijke razernij aan molacties, hints en verdenkingen is.

« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 19:24:58 door Wieisdiemolnou »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #91 Gepost op: 4-03-2011, 19:59:43 »
Heb even een schema gemaakt tot zo ver van de maximale opbrengsten per opdracht. Kom tot dusver op 84.250 euro uit. Hierbij moet wel gemeld worden dat de opbrengst van de opdracht met het optreden in 3 geen strakke grens heeft met betrekking tot het maximaal haalbare bedrag en dat ik die dus maarh eb begrenst op 1000 man publiek (5.000 euro). Voor het nationaliteitenspel heb ik de absolute grens genomen: er bestaan 203 landen, minus Nederlanders betekent dat theoretisch maximaal 20.200 euro. Laat je die twee opdrachten weg, kom je een heel stuk lager uit.

Fouten voorbehouden overigens. En die heb ik ongetwijfeld ergens gemaakt (want met het daadwerkelijk veriende bedrag erbij kom ik op 20.540 wat niet klopt. Was er een geldbeloning als de hotelkameropdracht zou slagen, behalve dat de bagage intact zou blijven? En zou het raden van de juiste muurschildering ook 1.000 opleveren?

P.s. als iemand van de moderators denkt dat dit beter in een aparte discussie kan, mag dat van mij. Maar het kwam hier ter sprake dus zodoende hier.

1 Kippenbus 100 5.150 10 + 20 + 30 + 40 + 50 voor vragen, 5000 voor ontdekking mol
1 Vuurwerk 0 2.500 2500 bij welslagen opdarcht
1 Vrijstellingen 6.000 10.000 Som van alle bedragen in mandjes
2 Verhaaltjes 1.500 2.500 10 x 250; 250 per verhaaltje
2 Boobytraps 1.500 2.500 Ze moeten 2500 veilig stellen
2 Verschillen 0 2.000 10 x 200; 200 per verschil
3 Verven/plakken 1.000 2.000 1000 voor de pixel, 1000 voor de muurschildering
3 Optreden 1.140 5.000 Beloning in principe onbegrensd. Heb hier begrensd op 1000 man publiek = 1000 + 5 x 800
3 Hotelkamers -2.000 1.000 Bij welslagen opdracht zou bagage intact blijven
4 Busracen 3.000 3000 erbij of 3000 eraf afhankelijk van waar mol zit
4 Molboekjes 0 0 Opdracht gaat niet om geld
4 Touwbrug 0 2.500 2500 bij welslagen opdarcht
5 Vee drijven 750 2.500 2 x 5 x 250; 250 per koker
5 Foto-opdracht 500 1.500 6 x 250; 250 per foto
5 Autotocht 3.000 3.000 2 x 6 x 250; 250 per vlag; verdubbeling bij alles
6 Schrijven/lezen 0 2.000 10 x 200; 200 per letter; langste woord was 10 letters
6 Plankjespuzzel 2.500 2.500 2500 bij welslagen opdarcht
6 Mastermind 0 0 Opdracht gaat niet om geld
7 Kokers in zee 900 1.700 17 x 100; 100 per koker
7 Vulkaanklim 1.000 2.400 Duurste kist 6 x 400
7 Jokerspel 0 0 Opdracht gaat niet om geld
8 Vuurtoren 0 2.500 2500 bij welslagen opdarcht
8 Vulkaankrater 850 1.500 Er lag 1500 verspreid
8 Ziekenhuis 400 1.800 9 x 200; 200 per kamertje
9 Nationaliteiten 700 20.200 100 per land. Er bestaan 203 landen
9 Eilandjesspel 0 2.500 2500 bij welslagen opdarcht
9 Koffiequiz 1.400 2.000 100 per goed antwoord; 10 vragen

Edit: koffiequiz was 200 per goed antwoord. Overigens, de kolommen zijn: aflevering; opdracht; verdiend bedrag; maximaal mogelijk bedrag; verklaring van het maximum.
Edit, 6 maart: ik was de geldbeloning van 1000 voor de hotelkameropdracht vergeten. Bijgewerkt.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2011, 20:47:13 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #92 Gepost op: 4-03-2011, 20:50:58 »
Vroegere series kunnen nu veel hier bekeken worden:
http://www.molkijken.eu/
Daar kun je nu al de eerste twee afleveringen zien van seizoen 3 en de eerste vijf van seizoen 4. Die series wil ik ook nog gaan aanvullen, maar omdat het uploaden zo lang duurt zet ik er elke dag maar eentje of twee op. Van seizoen 1 en 2 is een dvd te koop, dus die zal ik ook niet online zetten anders gaat m'n website uit de lucht. De rest kun je al allemaal op uitzendinggemist terugkijken. Dan zie je pas wat voor een verschillen er zijn tussen toen en nu!

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #93 Gepost op: 5-03-2011, 16:30:41 »
Pffff....Ik word een beetje "George" en "OBN-ers" moe :)

Ik citeer niet je hele verhaal maar wil wel even reageren.

Als je de moeite had genomen om te lezen wat ik stel dan is dat niet dat ik naar vroeger verlang en dat vroeger alles beter was. Ik constateer dat de WIDM veranderd is, geef mijn mening en vraag naar de mening van anderen.  Ik vraag niet om een uitleg WAAROM het anders is maar wat je er van vind DAT het anders is. Vind je het leuker of niet en waarom. That's all.

Ik word een beetje moe van mensen zoals jij die niet lezen maar wel commentaar hebben.

Laat ieder toch in zijn of haar waarde en reageer lekker op de topics die je WEL leuk vind.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM nu vs WIDM vroeger
« Reactie #94 Gepost op: 5-03-2011, 16:57:40 »
Ik citeer niet je hele verhaal maar wil wel even reageren.

Als je de moeite had genomen om te lezen wat ik stel dan is dat niet dat ik naar vroeger verlang en dat vroeger alles beter was. Ik constateer dat de WIDM veranderd is, geef mijn mening en vraag naar de mening van anderen.  Ik vraag niet om een uitleg WAAROM het anders is maar wat je er van vind DAT het anders is. Vind je het leuker of niet en waarom. That's all.

Ik word een beetje moe van mensen zoals jij die niet lezen maar wel commentaar hebben.

Laat ieder toch in zijn of haar waarde en reageer lekker op de topics die je WEL leuk vind.

Wie zegt dat Moedermol dit topic niet heeft gelezen?
Ik ben het namelijk met haar eens. Er wordt zoveel geklaagd over WIDM dat ik me juist afvraag waarom sommige mensen het nog kijken.
En naar mijn mening heeft Moedermol iedereen gewoon in z'n waarde gelaten, hoor.

En zoals Daedalus al zei: de OBN-ers zouden nu ook dezelfde tactiek hebben, want het lijkt me dat je liever een pot hebt van 10.000 euro die je wint dan een pot van 30.000 euro waar je geen cent van krijgt.
Beter één vogel in de hand, dan tien in de lucht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #95 Gepost op: 5-03-2011, 17:59:21 »
Ik weet dat een keer het bedrag (voor een groot deel) is geschonken aan een goed doel, maar mag de winnaar hier in principe mee doen wat hij/zij wil? Gaat hier dan ook nog (kansspel)belasting vanaf?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2011, 18:10:05 »
De winnaar mag er mee doen wat hij wil, ja. Wat betreft belasting, volgens mij is het geen kansspel, maar ik weet niet precies hoe dat wettelijk in elkaar zit. In elk geval wordt er dan wel inkomstenbelasting over berekend, dunkt me.
The British are not impressed.

Offline timrobinbakker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Centrum De Mol
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #97 Gepost op: 6-03-2011, 12:06:34 »
De winnaar mag er mee doen wat hij wil, ja. Wat betreft belasting, volgens mij is het geen kansspel, maar ik weet niet precies hoe dat wettelijk in elkaar zit. In elk geval wordt er dan wel inkomstenbelasting over berekend, dunkt me.

Meestal krijgt de winnaar het handje contantje van PJ. En volgens mij kan je bij de mevrouw achter de ING balie niet zeggen dat het netto is.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #98 Gepost op: 6-03-2011, 14:25:23 »
Nou, dat is nepgeld hoor, wat de winnaar krijgt. :P En dan wordt het gewoon overgemaakt en dan kan de meneer in de blauwe envelop wel zeggen dat hij daar een deel van wil.
The British are not impressed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Bekende Nederlanders
« Reactie #99 Gepost op: 6-03-2011, 16:42:04 »
ik zie Vivienne al aan komen met 10000 euro handje contantje bij de bank ::rofl::