Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 59412 keer)

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2011, 10:38:20 »
Als 14jarige puber mag ik hier toch wel even bij slijmen?


Ook als 23 jarige vind ik.. ::love:: :-*
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 10:47:07 door Sprien, Reden: quotefix »

Offline BijoyaBraak

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2011, 10:40:10 »
Ben ik te erg in mijn tunnel door in een vulkaan een molshoop te zien? Een bekende El Salvadoriaanse vulkaan heet trouwens Santa Ana...

Dit vind ik wel een mooie theorie, bij de 1e of 2e aflevering (weet even niet welke van de twee :S), moesten ze naar zo'n theater en dat heette toen ook Santa Ana.......

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2011, 11:06:42 »

Ook als 23 jarige vind ik.. ::love:: :-*

En ik doe gewoon schaamteloos mee, ook al ben ik 43 ::rofl::

Het was erg leuk!
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #43 Gepost op: 21-01-2011, 13:10:34 »
En ik doe gewoon schaamteloos mee, ook al ben ik 43 ::rofl::

Het was erg leuk!

En zelfs met 50 krijg ik nog zwakke knieën ::jaja::

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 3
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2011, 13:15:13 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::love:: ::love:: ::love:: ::love:: ::rofl::
Na 3 afleveringen gezien te hebben hoop ik dat Jan de mol is en Art volgende week exit gaat; tegenstribbelend in luid Spaans, met een geel Jezus T-shirt met nummer 11 en de text 'TOPO' op z'n rug, beige pet met groen bandje op zijn hoofd, al handgebaren makend weglopend tussen ontelbare borden met 'Art' erop met links en rechts opvliegende groene papegaaien, nog even de wenkbrauwen heffend /  \ naar Pieter Jan, smekend om nog een laatste biecht en tot slot een lispelend TinTin, Hola Buenas, Trust nobody of whatever.



Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2011, 13:52:46 »
Heb de opdracht 3 even uitgeschreven en in een flow diagram gezet.
De opdracht was gedoemd te mislukken. Iedere opdracht moest namelijk via alle kandidaten, dus 4x overgebracht worden. Neem Pepijn&Patrick die moest via alle kandidaten Karin &Miryanna zien te bereiken. Zie de rode pijlen:

_____________________

Pepijn & Patrick: Opdracht voor: Karin&Miryanna (In douchekop)
- Zien: Karin & Miryanna
- Worden gezien: Soundos & Anna

Karin & Miryanna > Opdracht voor: Horace (Zijvak tas Art)
- Zien: Horace
- Worden gezien: Pepijn & Patrick

Art & Jan > Opdracht voor Soundos&Anna (Achter spiegel)
- Zien: Soundos & Anna
- Worden gezien: Horace

Anna & Soundos: Opdracht voor: Pepijn&Patrick (Onder badkamerdeur)
- Zien: Pepijn & Patrick
- Worden gezien: Jan & Art


Horace: Opdracht voor: Art&Jan (Onder bed)
- Ziet: Art & Jan
- Wordt gezien: Karin & Miryanna
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 13:55:38 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #46 Gepost op: 21-01-2011, 13:53:52 »
Als 14jarige puber mag ik hier toch wel even bij slijmen?

Maar dan niet gaan zeuren als wij (mannen) gaan wegzwijmen bij de ladderscene van Anna.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 14:13:00 door Rat »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #47 Gepost op: 21-01-2011, 14:00:55 »
Heb de opdracht 3 even uitgeschreven en in een flow diagram gezet.

Topinitiatief  ::ok::

Maar zou het niet duidelijker zijn in een kringetje? Volgens mij heb je er ook maar één nodig, want als je weet wie wie ziet, weet je ook wie door wie gezien wordt (en met pijlen is dat veel duidelijker  ::rofl::)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2011, 14:06:53 »
Topinitiatief  ::ok::

 want als je weet wie wie ziet, weet je ook wie door wie gezien wordt
Wat is t verschil?

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2011, 14:34:54 »
ik moet de aflevering eingelijk eerst nog een keer terugkijken, om te kijken wat er precies allemaal gebeurde / te zien was. Maar er zijn een aantal dingen die mij wel gelijk opvielen.

Wanneer ze die papiertjes aan het plakken zijn om beatrix te maken staat er met witte letters een tekst op de weg, geen idee wat er stond nu hoor, daar moet ik even voor terug kijken.

Er stond vlak na een shot van PJ weer Tigo op de muur, nou weet ik niet hoe vaak dat daar te zien is, maar aangezien het ook al op de parasol stond bij de stilleven opdracht toch een hint? behalve dan als Tigo op elke straathoek en elke parasol gekalkt staat :P

Daarnaast vond ik Karin erg verdacht deze opdracht, ze is volgens mij best slim, maar komt zo dom over. Ook vond ik het verdacht toen ze bij die sleutelopdracht overduidelijk riep dat Horace de mol is. Het lijkt een beetje alsof ze de aandacht van zichzelf als mol af wil schuiven.

Ook de vulkaan op de muurschildering vond ik wat verdacht, was er ook niet een vulkaan te zien op de achtergrond van de avro site? Die heette iets met Ana geloof ik.

Art vind ik nog steeds wel verdacht, maar krijg steeds meer het idee dat hij verdacht gemaakt wordt door de programmamakers, hij is naar mijn idee gewoon té vaak in beeld.

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: Aflevering 3
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2011, 14:43:34 »
Mooie aflevering, leuk om te zien hoe enthousiast de kandidaten zich op de creatieve opdrachten storten!

Bij de eerste opdracht lijkt mij dat de Mol het beste bij de plakkers kan zitten. Bij de plakkers is een goede samenwerking noodzakelijker om een duidelijk portret te fabriceren, en zeker als je dan een wandelend misverstand als Karin in je groep hebt, dan kun je vrij onopvallend net wat verkeerde papiertjes op een verkeerde plek plakken, waardoor het geheel er niet herkenbaarder op wordt. Bij de schilders kan de Mol eerder de regie over de groep verliezen, doordat bijvoorbeeld Soundos uit zichzelf bloemetjes gaat schilderen en daarmee het geheel juist minder professioneel kan maken. Er was zelfs het gevaar dat een kandidaat op eigen initiatief een teken op het schilderwerk gaat zetten, waaraan het te herkennen is (al is dat natuurlijk niet gebeurd). Overigens is Miryanna voor mij Mol af, door die Beatrix-actie.

Ik vraag me bij de tweede opdracht af of er wel gemold is. Goed, iemand als Art, die als één van de weinigen Spaans spreekt, kan de plaatselijke bevolking daar weghouden, maar zelfs de Mol zou de El Salvadorianen toch niet zo'n geweldige voorstelling willen onthouden?  ;)

De derde opdracht was interessant. Wat mij opviel, was dat helemaal niemand op het idee kwam om de mensen op zijn scherm voor de camera na te doen, zelfs niet als ze wel al begrepen dat het beeldcontact niet wederzijds was. Daarnaast vond ik het opvallend dat Art en Jan in het begin zelf niets uit leken te beelden, maar onmiddellijk onder die badkamerdeur begonnen te zoeken (jammer dat niemand dat van hen heeft overgenomen). Wat dat betreft was het misschien nog het beste om die hele communicatie te negeren en maar meteen de hotelkamer overhoop te gaan halen, in de hoop dat degene die dat zien, ook aan het zoeken slaan (wie begon daar eigenlijk mee?).
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2011, 15:12:03 »
Ik dacht dat om 15 uur op Ned 2. een herhaling was maar nee hoor...Gelukkig is er ook nog uitzending gemist. Zal wel op een andere dag herhaald worden :-\\.

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2011, 15:13:25 »
Aflevering 3 was zoals de meesten al zeiden een geniale aflevering, met helaas als slachtoffer Horace.

De eerste opdracht was heel leuk! Ik wist niet dat de kandidaten (volgens mij vooral Anna) zo goed konden schilderen. Soundos was weer irritant bezig door compleet niet naar de groep te luisteren.
De plakkers hebben goed hun best gedaan, maar ik kan me niet indenken hoe iemand daar Beatrix uit had kunnen halen... Want, zoals al gezegd, is een stukje papier hier en daar verkeerd plakken helemaal niet lastig bij deze opdracht.

De 2e opdracht hoort absoluut bij de all-time classics. Wat een superleuke opdracht! Een fantastisch clownsnummer, een super Romeo en Julietta en Jan de held van de El Salvadriaanse pubermeisjes... (ik moet zeggen dat Anna er ook super uitzag...) Deze opdracht mocht gewoon niet mislukken!

De derde opdracht was ook weer zo'n opdracht waar de mol niet of nauwelijks wat hoefde te doen, aangezien men maar heel kort de tijd had om het systeem door te hebben. Wel interessant bedacht overigens, deze opdracht...
Ich bin ein Bärliner!

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2011, 15:13:49 »
Ik dacht dat om 15 uur op Ned 2. een herhaling was maar nee hoor...Gelukkig is er ook nog uitzending gemist. Zal wel op een andere dag herhaald worden :-\\.
De herhaling is om half 5 op Nederland 3!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2011, 15:44:12 »
Er stond vlak na een shot van PJ weer Tigo op de muur, nou weet ik niet hoe vaak dat daar te zien is, maar aangezien het ook al op de parasol stond bij de stilleven opdracht toch een hint? behalve dan als Tigo op elke straathoek en elke parasol gekalkt staat :P

http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Tigo_El_Salvador

Als ik het goed gebruik is Tigo dus een mobiel netwerk, a la hi of vodafone in Nederland.. Geen hint gok ik zo :(

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2011, 15:51:57 »
Tigo is inderdaad een mobiel netwerk, en in midden/zuid amerika houden deze maatschappijen van veel reclame, althans nog (veel) meer dan dat hier het geval is.

Wanneer ze die papiertjes aan het plakken zijn om beatrix te maken staat er met witte letters een tekst op de weg, geen idee wat er stond nu hoor, daar moet ik even voor terug kijken.

Daar staat FMLN, dat zag je ook tijdens de mijnenveldopdracht. Dit is een afkorting voor Front Farabundo Martí voor Nationale Bevrijding (Frente Farabundo Martí para la Liberación Nacional = FMLN), opgericht in 1980 als revolutionare beweging en tegenwoordig de grootste politieke partij van El Salvador, zie oa http://nl.wikipedia.org/wiki/Front_Farabundo_Mart%C3%AD_voor_Nationale_Bevrijding voor meer info
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 16:01:51 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2011, 15:57:36 »
De herhaling is om half 5 op Nederland 3!
  Dankjewel!! ::ok::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 3
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2011, 17:06:33 »
Ik hoop dat in de laatste aflevering de mol, wie dat dan ook moge zijn, toegeeft dat ie niet wilde mollen tijdens de tweede opdracht, omdat het gewoon een te leuke voorstelling was.

En Jan de internationale hunk, echt geweldig  ::rofl::

En ik sluit me aan in de rij die het jammer vindt dat Horace weg is. Daar gaat een smaakmaker!
No Milk today???

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2011, 17:58:27 »
mij vielt het weer op na kijken van herhaling, bij die laatste opdracht werd duidelijk nummer 25 van die kamer in beeld gebracht
zal dit iets betekenen?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2011, 18:06:12 »
mij vielt het weer op na kijken van herhaling, bij die laatste opdracht werd duidelijk nummer 25 van die kamer in beeld gebracht
zal dit iets betekenen?


Ik denk het ook netzoals als de andere 300 cijfers van de vorige afleveringen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)