Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 59404 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Aflevering 3
« Gepost op: 20-01-2011, 01:04:59 »
De groep bekomt van de schok nadat Hanna vertrokken is. Ze werd helaas het eerste slachtoffer van de Mol.

Is Karin een wandelend misverstand? (dixit Art) Hoe stelt Tien Tien het? En kunnen we een glimp opvangen van die dekselse Mol?

Je ziet het in de derde aflevering!

2024: wie is de Mol?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 3
« Reactie #1 Gepost op: 20-01-2011, 21:14:35 »
-De toneelopdracht was een groot hoogtepunt :D
-Art en Jan vinden dan wel de sleutel (erg toevallig dat ze het goed 'gokken') en peren hem dan snel. Dan kunnen ze dus niet meer helpen met doorseinen. Ik zie er een Art molactie in.
-Arme Horace :( Alleen zijn eigen koffer meenemen is een beetje suf.

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #2 Gepost op: 20-01-2011, 21:25:34 »
Neeeee, niet Horace :-( De sfeermaker...

Offline duijnhoven

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #3 Gepost op: 20-01-2011, 21:36:08 »
Wat vind ik Karin verdacht... Vooral bij opdracht 1, het plakken!

De Mol twitterde, zie ik nu rechts: Toneel spelen voor een enorm publiek. En wie heeft de hoofdrol? Ik, me Mol. Zie me zometeen.. Hmm.. Karin heeft niet meegespeeld net als Miryanna. Jan trok wel de aandacht door zo'n looks...

Die sleutelopdracht was net als het vuurwerk onmogelijk en de mol wist wat de gevolgen waren en dat er geld uit de pot gehaald kon worden om dat koffers terug te krijgen! Dus, geld inbrengen als mol kan zeker.

Wat ik ook wel verdacht vond, Art wilde Johan Cruiff kiezen om na te plakken, is dat niet eerder geroepen dat Johan Cruiff een rol speelt??

Benieuwd naar jullie bevindingen!

Offline Fleur_

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #4 Gepost op: 20-01-2011, 21:39:54 »
Neeeeeeeeeeee, niet Horace! :( Hij was mijn favoriete kandidaat! :(

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #5 Gepost op: 20-01-2011, 21:47:27 »
Ik vind het niet zo erg dat Horace eruit is. Heb hem nooit als mol gehad, had ook niet gedacht dat hij ver zou komen. Helaas niet op hem gestemd in de pool

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #6 Gepost op: 20-01-2011, 22:13:02 »
Wat een fantastisch leuke aflevering. Ik hoop dat ze een filmpje bij de volgende molmail doen met het volledige optreden van opdracht 2.

De muurschildering van opdracht 1 staan in Google Maps en Google Earth gewoon tussen andere foto's van muurschilderingen (foto|kaart). Ik had twee weken geleden al naar de foto's in Ataco gekeken, omdat deze naam op het kaartje te zien was aan het begin van de uitzending. Ik heb toen ook de foto van de muurschildering van de kandidaten gezien en had echt nul-komma-nul vermoeden dat dit door de kandidaten gemaakt kon zijn. Hij past echt perfect tussen de andere schilderingen als je het mij vraagt. Ze hebben echt hun best gedaan, met resultaat!... wat dan weer verdacht is.  :P

Laatste opdracht was ook een mooie WIDM opdracht. Toch verbazingwekkend dat ze na een kwartier niet doorhebben dat ze niet naar elkaar kijken. Art maakt zich ook verdacht door de sleutel te vinden en direct naar buiten te gaan, daardoor wordt de keten verbroken en is het onmogelijk de opdracht verder goed af te ronden.

Jammer dat Horace weg is. Ik vond hem erg grappig, vooral in de biechten en molmails.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 01:57:57 door Rat »

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #7 Gepost op: 20-01-2011, 22:18:56 »
Geniale aflevering weer met briljante opdrachten! Wel zonde dat Horace eruit is, hij was briljant  8)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #8 Gepost op: 20-01-2011, 22:48:54 »
Wat heerlijk, aflevering 3!
Jammer van Horace, erg jammer, super kandidaat!
Niet verwacht (ik heb de silhouette-theorette gemist, welke dus wrs klopt! Gefeli!).
Theorette 1e letters titel werkt niet, (K.A.R.I.N..etc), titel: 'Verdeel en heers'.
Soundos' intro is volgens mij weer zoals 1e aflevering. Dus: zoek de verschillen aflv. 2 kan;)
Maar Soundos gaat wel voor Bea..of lijkt dat maar zo en is de meerderheid al voor Bea?
Wat voor een vreemde blomkes maakt Soundos? Symboliek, ik ga op jacht...
Waarom horen we Herman v. Veen:"Anne'; het is nog veel te vroeg"?.
Leuk: BoBRossen van Anna.
Wrom eet Soundos een bed op? Ik vond het wederom heerrrluk, maar heeft het te maken met sleutel?
Ik vind dat Art te verdacht gemaakt wordt.
Ik vind dat Jan te "kandidaat"-achtig afgeschilderd wordt.
En Karin? Karin.......
Karin zit op Horace met de test en die vliegt er juist uit...
En gaan we op zoek naar de meaning of Elvis, al de 2e aflevering.....(11=)
Elvis...11=
En weer zoeken, speuren en veel te ver zoeken!
Veel plezier allen, nog een paar dagen en dan afl. 4!!!
Kan niet wachten!
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #9 Gepost op: 20-01-2011, 23:02:15 »
Waarom horen we Herman v. Veen:"Anne'; het is nog veel te vroeg"?.
Patrick was dat aan het zingen.
The British are not impressed.

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #10 Gepost op: 20-01-2011, 23:04:05 »
Interessante theorie over Elvis!

Uiteindelijk heeft de montage een grote rol; die kunnen idd Jan meer als kandidaat wegzetten, Soundos als naieve speler, Karin als de pruller, Art als de mol.
Ik ben niet veel wijzer geworden na deze aflevering. Al leek het alsof Patrick bij de eerste opdracht tot 2x toe het wilde laten mislukken. Als Mol weet je dat de andere groep nog langs komt. En die 2008 was dan slim. En later met die affiches proberen te overrulen. Maar ja. Los van alle aanwijzingen vond ik het een schitterende aflevering! Dat straattheater was briljant. En jammer dat Horace eruit is. Die had ik nog wel een paar afleveringen willen zien; fanatiek en sfeermaker en gave kandidaat. Van mij mag Karin eruit...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #11 Gepost op: 20-01-2011, 23:10:20 »
Toffe, maar verwarrende aflevering. Vraag me af of ik van Pepijn moet afstappen...  ::)

Wat denken jullie trouwens? Bij het halveren van de bagage. Heeft Horace de pot min of meer gered door zijn hele simpele verdeelmethode (mannen geen koffer, vrouwen wel)? Want nu hoefden maar maximaal 4 mensen hun spullen terug te kopen en anders wellicht allemaal. Of zouden de makers het bedrag gewoon aangepast hebben, zodat het toch maximaal ongeveer hetzelfde bedrag zou kosten?
Sowieso had het volgens mij veel meer discussie opgeleverd als hij alle koffers gehalveerd had. Als iemand helemaal geen spullen meer heeft, is het veel begrijpelijker dat je je bagage terug wilt kopen, dan wanneer je de helft nog hebt. En een beetje verdeeldheid in de groep kan wat de Mol betreft natuurlijk nooit kwaad.  ;D

Hmmmm....
« Laatst bewerkt op: 20-01-2011, 23:16:33 door Jayne »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #12 Gepost op: 20-01-2011, 23:17:36 »
Patrick was dat aan het zingen.
Dan doet ie dat mooi;)
But why?
 ;)
Omnia vincit amor

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #13 Gepost op: 20-01-2011, 23:19:56 »
Ik moet zeggen dat ik na deze aflevering wel eindelijk begrijp waarom toch zoveel mensen Patrick verdenken.

Offline Timbles

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #14 Gepost op: 20-01-2011, 23:40:38 »
Ben ik te erg in mijn tunnel door in een vulkaan een molshoop te zien? Een bekende El Salvadoriaanse vulkaan heet trouwens Santa Ana...

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #15 Gepost op: 20-01-2011, 23:44:46 »
Weer een erg leuke aflevering!!

Ik kom nu pas uit de Patrick tunnel als hij eruit gaat! (uit het spel, niet uit z'n eigen tunnel)
Eerst 2008 opschrijven en daarna roepen dat het niet Bea is, maar Elvis.
Vervolgens graag alleen in de kamer willen slapen en enorme drukte maken om niks als de koffers teruggekocht kunnen worden.

Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #16 Gepost op: 20-01-2011, 23:51:14 »
Waaa. Spiegies in de war! Had Horace dan wel niet meer als mijn mol in de pool, maar gevoelsmatig was hij het voor mij toch nog wel een beetje! Sowieso jammer dat deze man eruit is!

Dan is Patrick nu gestegen naar mijn 1e mol.
En Soundos de 2e.

Vond het een aflevering die ik echt nog even terug moet zien om te gaan loeren en pluizen met hintjes. Zat alweer gefixeerd op tijden van de klok van de kerk, de tijden onder in beeld.
Dat Soundos alleen in de leader weer het 'gewone' stukje had, vond ik wel opvallend wat betreft 'zoek de verschillen'.
Laten we jabberen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #17 Gepost op: 20-01-2011, 23:55:51 »

Wat voor een vreemde blomkes maakt Soundos? Symboliek, ik ga op jacht...

En gaan we op zoek naar de meaning of Elvis, al de 2e aflevering.....(11=)
Elvis...11=


Die blomkes van Soudos lijken wel topito's  >:D
(of de "Alles combineren-taart van G-root  ::rofl:: )

Elvis, da's een goeie. Zover had ik nog niet gedacht.

Maar ik dacht wel na deze fantastisch leuke aflevering 3 : Hij is het echt waar helemaal, Patrick. Oei zie ik daar een definitieve tunnel opdoemen... ::)

En Horace weg. Ja ik dacht het al, na de molmail met die reactie van Karin. Dus aan de ene kant jammer, aan de andere kant goed voor m'n pool.

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2011, 00:01:24 »
Toffe, maar verwarrende aflevering. Vraag me af of ik van Pepijn moet afstappen...  ::)

Wat denken jullie trouwens? Bij het halveren van de bagage. Heeft Horace de pot min of meer gered door zijn hele simpele verdeelmethode (mannen geen koffer, vrouwen wel)? Want nu hoefden maar maximaal 4 mensen hun spullen terug te kopen en anders wellicht allemaal. Of zouden de makers het bedrag gewoon aangepast hebben, zodat het toch maximaal ongeveer hetzelfde bedrag zou kosten?
Sowieso had het volgens mij veel meer discussie opgeleverd als hij alle koffers gehalveerd had. Als iemand helemaal geen spullen meer heeft, is het veel begrijpelijker dat je je bagage terug wilt kopen, dan wanneer je de helft nog hebt. En een beetje verdeeldheid in de groep kan wat de Mol betreft natuurlijk nooit kwaad.  ;D

Hmmmm....

Goeie theorie.. Mocht Horace nog in het spel zitten ;) Denk dat hij gewoon dacht dat hij minder gezeik zou krijgen bij mannen. Vrouwen hechten over het algemeen meer waarde aan bepaalde crèmepjes en haarproducten, terwijl de meeste mannen (die ik ken :P ) wel rustig nieuwe zouden kopen.. Wel stom dat hij niet een aantal dingen van de mannen bewaarde..

Ik vond Karin redelijk verdacht deze aflevering :o En dat vind ik niet leuk :( Bijvoorbeeld bij het plakken, en zij was degene die de aandacht op de góede tekening vestigde, maar vervolgens ook meteen 'o nee 2008, kan niet!' riep.. Terwijl de mol natuurlijk weet welke het is ;)

Maar wauw, wat een gave, gave opdrachten weer deze keer :D Heb echt zitten te genieten.. Toch tof hoe ze dat altijd weer voor elkaar krijgen.. Zoals het schilderen van dat huis! Vond de sleutelopdracht ook echt ge-ni-aal bedacht! En heeerlijk onmogelijk natuurlijk ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2011, 00:07:59 »
Wat zegt Miryanna @ 39.00?
Arties(t) breekt de kamer af?
Als Patrick de mol is dan is dit een hint:
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)