Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 59434 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2011, 18:08:43 »
Ik ben geneigd door deze aflevering bijna alle verdachten op 2 na uit te sluiten op basis van 'de mol heeft de meest gunstige positie'

Bij de 2e opdracht (die ik bij deze overigens benoem tot de leukste opdracht ooit in de serie)kun je eigenlijk niet mollen door het optreden te regelen, maar wel door mensen te regelen. Hiermee vallen voor mij eigenlijk al 5 de bedenkers af als mol.

Daarnaast is het bij de bagageopdracht de gunstigste positie voor de mol om voor Horace te zitten, of om de locatie van de sleutel van Horace te weten. Volgens mij wisten Karin en Miryanna waar de sleutel van Horace lag (niet geheel zeker). En Art en Jan waren de laatste schakel voor Horace.

Toevallig dezelfde 4 namen die ook publiek moesten regelen. En daarmee de 4 kandidaten die, gebaseerd op de gunstigste positie, de meeste kans hebben om de mol te zijn.  

En daar ik Jan en Miryanna op basis van eerdere afleveringen al had afgeschreven als mol, hou ik slechts 2 verdachten over: Art en Karin.  



 

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2011, 18:51:49 »
Mij valt iets vreemds op. Anna krijgt geen vrijstelling voor aflevering 3 en haar teleurstelling komt in beeld. Maar wat schetst mijn verbazing, de kandidaten naast haar kloppen niet.
In aflevering 2 bij de executie zitten op rij Anna Art en Hannah.
In aflevering 3 zitten op rij Anna Horace Pepijn en Hannah. 

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2011, 19:11:11 »
Mij valt iets vreemds op. Anna krijgt geen vrijstelling voor aflevering 3 en haar teleurstelling komt in beeld. Maar wat schetst mijn verbazing, de kandidaten naast haar kloppen niet.
In aflevering 2 bij de executie zitten op rij Anna Art en Hannah.
In aflevering 3 zitten op rij Anna Horace Pepijn en Hannah. 
In aflevering 3 was hannah er niet meer, bedoel je Miryanna? En ik snap niet wat je bedoeld met 'de kandidaten naast haar kloppen niet...."
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2011, 19:33:37 »
Ik ben geneigd door deze aflevering bijna alle verdachten op 2 na uit te sluiten op basis van 'de mol heeft de meest gunstige positie'

Bij de 2e opdracht (die ik bij deze overigens benoem tot de leukste opdracht ooit in de serie)kun je eigenlijk niet mollen door het optreden te regelen, maar wel door mensen te regelen. Hiermee vallen voor mij eigenlijk al 5 de bedenkers af als mol.
 

Vergeet niet dat Patrick meteen riep dat hij mensen wilde regelen. Maar hij mocht niet van commando Art.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2011, 19:36:29 »
commando Art.
::rofl::  wie vind dat Jan nu naar beneden moet komen ?

Jan dan moet je niet eerst naar boven gaan .

En wanneer kom je nu naar beneden...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2011, 19:43:59 »

De plakkers hebben goed hun best gedaan, maar ik kan me niet indenken hoe iemand daar Beatrix uit had kunnen halen...


Ik denk dat zo'n "hokjes"portret associaties oproept met de Beatrix-postzegel, en daardoor kwam Miryanna wellicht met Beatrix op de proppen.
Dat maakt het dan ook onmols om voor Beatrix te kiezen uit alle mogelijkheden. Dus Jan is nu echt definitief geen mol.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #66 Gepost op: 21-01-2011, 19:48:23 »
@yessie: Goed gezien!

In aflevering 3 was hannah er niet meer, bedoel je Miryanna? En ik snap niet wat je bedoeld met 'de kandidaten naast haar kloppen niet...."
In aflevering 1 zit Anna in de voorste rij, met volgorde (links naar rechts): Horace, Maryanna, Anna & Art.
In aflevering 2 zit Anna in de voorste rij, met volgorde: Pepijn, Horace, Maryanna, Anna & Art.

In de flashback (zie afbeelding) lijkt Anna voor Horace en Pepijn te zitten. Dit zou uit een latere aflevering kunnen komen, maar het lijkt er sterk op dat Anna voor een shot van de executie van aflevering 3 (voorste rij: Horace, Pepijn, Art, Miryanna) is geplakt.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #67 Gepost op: 21-01-2011, 19:56:58 »
In aflevering 3 was hannah er niet meer, bedoel je Miryanna? En ik snap niet wat je bedoeld met 'de kandidaten naast haar kloppen niet...."
In aflevering 3 lieten ze een shot zien uit aflevering 2 van de executie.

Offline Beakeeuh

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #68 Gepost op: 21-01-2011, 20:02:20 »
volgens mij zei jan bij de opdracht van de bagage
dat hij het echt niet ziet zitten om tot het eind, in de finale in dezelfde kleren te lopen.

Nog iemand bij wie dit is opgevallen?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3
« Reactie #69 Gepost op: 21-01-2011, 20:04:08 »
ja klopt was zijn letterlijke tekst
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #70 Gepost op: 21-01-2011, 21:14:28 »
volgens mij zei jan bij de opdracht van de bagage
dat hij het echt niet ziet zitten om tot het eind, in de finale in dezelfde kleren te lopen.

Nog iemand bij wie dit is opgevallen?
Ja, ik hoorde het ook! Apart, maar op zich zou ik dat ook zo kunnen zeggen.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline twente

  • Forumlid
  • Leef!! Morgen is geen belofte.....
Re: Aflevering 3
« Reactie #71 Gepost op: 21-01-2011, 21:20:15 »
De mol zat achter in de bus, en wat had Pepijn op zijn blauwe shirt ? Een afbeelding van een bus...misschien een hint??

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #72 Gepost op: 21-01-2011, 21:22:48 »
volgens mij zei jan bij de opdracht van de bagage
dat hij het echt niet ziet zitten om tot het eind, in de finale in dezelfde kleren te lopen.

Nog iemand bij wie dit is opgevallen?
Hij zei dit inderdaad en hij zit vol op Art zonder inzet van jokers. Of Art is de mol of Jan gaat de volgende keer behoorlijk op zijn bek vallen als hij weer geen jokers inzet. Zelf verdenk ik Art niet.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #73 Gepost op: 21-01-2011, 21:26:24 »
Wat ik me afvraag, hadden de plakkers niet gewoon meteen met de vakjes 'Beatrix' kunnen schrijven? Beetje moeilijk doen om een portret na te maken, terwijl je toch mag doen wat je wil. Vergeet dat portret en schrijf de naam.
The British are not impressed.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2011, 21:30:49 »
Wat ik me afvraag, hadden de plakkers niet gewoon meteen met de vakjes 'Beatrix' kunnen schrijven? Beetje moeilijk doen om een portret na te maken, terwijl je toch mag doen wat je wil. Vergeet dat portret en schrijf de naam.
Natuurlijk hadden ze dat kunnen doen, maar het spel moet ook een beetje redelijk zijn, en nog leuk om te kijken, toch?

Zoals vorige aflevering onder de grond, als karin (de 1e die aan de beurt was) al had bedacht om een hooibaal te pakken, dan was er gewoon niets meer aan, om te kijken niet, en het spel ook niet, toch?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #75 Gepost op: 21-01-2011, 21:33:22 »
Dat zei Jan ja. Moet je nagaan hoe zeker hij van z'n zaak is. Want hij is niet de mol...denk ik :-\\

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #76 Gepost op: 21-01-2011, 21:39:28 »
Vergeet niet dat Patrick meteen riep dat hij mensen wilde regelen. Maar hij mocht niet van commando Art.

Bij Patrick heb ik ook nog een extra reden om hem af te schrijven. Hij wou de 1-persoonskamer hebben. Als mol wil je denk ik de kamer ervoor hebben of de kamer waarin staat waar in de 1-persoonskamer de sleutel ligt.  En dan kun je vervolgens mooi de schuld geven aan degene die zo graag die kamer wilde hebben.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #77 Gepost op: 21-01-2011, 21:42:06 »
Dat zei Jan ja. Moet je nagaan hoe zeker hij van z'n zaak is. Want hij is niet de mol...denk ik :-\\
Ja, ik schrijf Jan ook af ja. En daardoor ook Art, want er wordt zoooooo veel duidelijk gemaakt dat Jan op 1 iemand zit, en dan ook nog eens op Art. Als Art echt de mol is, dan hadden ze dat anders aangepakt bij de biechts.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Mollehmolleh

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #78 Gepost op: 21-01-2011, 21:57:19 »
Het valt me op dat nog iemand een opmerking geplaatst heeft over Jan Hooiman, dat hij in een tunnel zit...

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 3
« Reactie #79 Gepost op: 21-01-2011, 21:59:51 »
Jan sprak bovendien geen woord Spaans, dus bij het mensen regelen, viel er voor hem weinig te mollen. Nee, zeker weten geen mol.