Auteur Topic: Wie is de Mol? 2012  (gelezen 249511 keer)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Wie is de Mol? 2012
« Gepost op: 9-03-2011, 21:34:37 »
Ik weet het, het is nog vroeg, maar hij mag er toch zijn? Over de kandidaten zijn er al twee topics: Wie nomineer jij wel/niet voor WIDM 2012?

Zelf heb ik al een kleine toevoeging, dit nieuwsbericht:
Citaat van: mediacourant.nl
Nieuw seizoen Wie is de Mol op komst
Het huidige seizoen van Wie is de Mol is zo’n groot succes, dat er nu al wordt gewerkt aan een twaalfde seizoen van de AVRO-show. Dat heeft producent IDTV vrijdag bekendgemaakt. De nieuwe serie van Wie is de Mol zal in 2012 te zien zijn op Nederland 1. “We zijn bijzonder trots dat we dit programma voor een twaalfde seizoen mogen maken. Onze makers zijn dan ook al weer druk bezig met het bedenken van de ingenieuze opdrachten en molacties in een nieuw land, land X“, aldus IDTV.

Bron: http://www.mediacourant.nl/?p=97856

Even een tussenvraag tot er meer nieuws is: Wat vinden jullie dat een mooi land zou zijn voor Wie is de Mol? 2012?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2011, 22:08:20 door bartjel »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #1 Gepost op: 9-03-2011, 21:55:17 »
Wat vinden jullie dat een mooi land zou zijn voor Wie is de Mol? 2012?

Ik zou het nu eens mooi vinden als men zo rond mei/juni richting Scandinavië gaan om daar een seizoen op te nemen. Schitterende landschappen kom je daar tegen en genoeg afwisseling van natuur met bebouwing. Als je rond mei/juni daar bent is het qua temperatuur geenszins koud. Vaak zijn die maanden de enige tijd van het jaar dat het daar gewoon 20+ graden is.

Op Canada na zijn er louter warme oorden gekozen en ik begrijp wel waarom. Maar ik vind het nu wel weer eens tijd worden om dichtbij huis een serie te fabriceren. Ze zijn nu vaak genoeg in Zuid-Amerika geweest, Noord-Amerika wordt het sowieso niet, evenals Afrika. Australië is zelfs al tweemaal aangedaan. Azië is via Japan/Thailand/Bali/Jordanië ook al aanbod gekomen. Binnen Europa zijn ze nog slechts in Schotland/Portugal/Noord-Ierland geweest.

Kijk, ik begrijp ook wel dat binnen Europa knap lastig wordt om dat verborgen te houden. Maar in feite is de productie van een nieuwe serie in welk land dan ook lastig verborgen te houden want altijd vind je wel Nederlanders ter plekke. Of via via komt men er dan achter. Was voor seizoen 11 immers ook weer het geval. Maar zeker wanneer je binnen Scandinavië je buiten de grote steden bevind kun je gerust een serie opnemen daar, geen probleem.

Achja, ik laat me zoals gewoonlijk fijn verrassen door de keuze voor land X. Zou het gewoon leuk vinden als men nu eens naar Noord-Europa gaat, das alles  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #2 Gepost op: 9-03-2011, 21:58:50 »
Pas even je topictitel aan. Dat het gaat om het land en niet om de kandidaten. Want zo lijkt het nu wel.

En ik zeg ook nog steeds Scandinavië. Of anders ook nog altijd de maan. Ik heb toevallig gedroomd dat ik voor een klus naar de maan moest (twee keer zelfs). Was erg mooi. Mooie foto's gemaakt, helaas stonden deze bij het ontwaken ineens niet meer op mijn geheugenkaartje.
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #3 Gepost op: 9-03-2011, 22:01:14 »
[...] helaas stonden deze bij het ontwaken ineens niet meer op mijn geheugenkaartje.

Snel backuppen dan  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #4 Gepost op: 9-03-2011, 22:07:57 »
Pas even je topictitel aan. Dat het gaat om het land en niet om de kandidaten. Want zo lijkt het nu wel.
Het topic is eigenlijk bedoeld voor gewoon algemeen WIDM12, en als tussenvraag vroeg ik wat jullie een mooi land vonden, omdat er waarschijnlijk nu (nog) niet veel te zeggen is over WIDM12. Ik heb ook de vraag nu ietsje aangempast...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #5 Gepost op: 9-03-2011, 22:15:28 »
Oh ok, ik dacht dat je specifiek het land bedoelde.
The British are not impressed.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #6 Gepost op: 9-03-2011, 22:22:56 »
Scandinavië zie ik ook wel zitten! Zopas de reeks 'The Killing' gevolgd en nu de vraag wordt gesteld, waarom niet Denemarken voor Land XII, mei en juni zijn topmaanden als je ginder wil rondreizen dus perfect voor WIDM. Misschien een vervolg eraan breien door verder te reizen naar een ander Scandinavisch land of eerder richting IJsland, dat zou ook nog een mooie optie zijn zolang de Eyjafjallajökull geen roet − of eerder rooksignalen − in het eten gooit.

De combinatie tussen deze landen zou weleens spectaculaire beelden kunnen opleveren.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2011, 22:25:20 door fenikX¹ »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #7 Gepost op: 9-03-2011, 22:24:15 »
Mij lijkt een Oost-Europees land wel wat, zoals de Oekraïne of Litouwen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #8 Gepost op: 9-03-2011, 23:34:17 »
Mij lijkt een Oost-Europees land wel wat, zoals de Oekraïne of Litouwen.

Pfoeh Oekraine, vreselijk land. Heb er middenin gezeten maar werd er niet vrolijk. Corruptie, alcohol en lelijk straatbeeld met compleet vervallen huizen tussen de luxe villa's.

Afrika, waar dan ook staat nog steeds op mijn lijst, maar helaas valt dat continent af.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #9 Gepost op: 9-03-2011, 23:47:16 »
misschien chili of peru, maar ik weet niet of dat heel veilig is

misschien is mongolië een optie
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #10 Gepost op: 9-03-2011, 23:54:24 »
Zuid-Afrika.
Prachtig land, mooie locaties voor goede mol-opdrachten!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #11 Gepost op: 9-03-2011, 23:54:31 »
Ik sluit mij aan bij Scandinavië, hier gaat echt mijn voorkeur naar uit. Men moet dan o.a ook Ijsland aandoen. Zo wordt ten eerste Europa weer eens aangedaan en ten tweede zouden er zeer mooie opdrachten gehouden kunnen worden. Weer een serie van 11 afleveringen, te beginnen op de Faereur eilanden, dan naar Zweden Denemarken en Noorwegen om de finale te spelen op Ijsland.

Wat mij ook een mooie optie lijkt is de combinatie Zwitersland+Oostenrijk, opdrachten over componisten, de bergen in en natuurlijk rondlopen door de steden. Of een redelijk onbekend land als Slowakije in de picture zetten. Dat wat betreft de Europese landen.

Als ik een stukje verder kijk kom ik uit bij landen in Azië, wellicht het niet voor de hand liggende Oezbekistan waar waarschijnlijk ook voldoende Tien Tien berggeiten lopen :P

Ga ik dan nog verder naar beneden kom ik uit bij Nieuw Zeeland, mooi mysterieus land, lekker een lord of the rings achtige sfeer de mol zoeken.

Zuid-Afrika is ook een optie, lekker de kandidaten op safari sturen :P en een bezoekje aan Madagaskar maken. Een land in noord of midden-afrika wordt waarschijnlijk onmogelijk.

Kom ik uit bij Zuid-Amerika: (al zal dit het waarschijlijk niet worden ivm de afwisseling, na midden amerika dit jaar) maar een land in die regio zou dan Brazilië moeten worden naar mijn idee. Groot land veel mogelijkheden. Een opdracht in de jungle, een opdracht op de Amazone. En met een finale op de copa cabana. Vuurwerk afsteken in het maracana stadion :P Als special guests karin en Patrick die komen carnavallen in Rio de Janeiro  ::rofl:: Een andere mogelijkheid voor zuid-Amerika zou dan nog een combinatie van Chili en Peru kunnen worden. Opdrachten langs de kust van Chili en een finale bij de Inca tempels van Machupichu

Tot slot van alle mogelijke landen kom ik uit bij de USA. Waarschijnlijk niet mogelijk doordat je daar niet met een eigen crew mag filmen(corrigeer me als ik fout zit hiermee) maar ook dat zou een TOP locatie zijn door de afwisseling van het land. De woestijn, hollywood, de kustgebieden, de sneeuwgebieden, las vegas(gokken met het geld van de pot)

Samenvattend mogelijke landen voor widm 2012
1)Rondreis scandinavië (beginnen op faereur eilanden dan de rest van scandinavië eindigen op IJsland)
2)Het relatief onbekende oostblokland Slowakije
3)Oostenrijk + Zwitserland
4) Uzbekistan (omdat het zo onbekend is)
5) Zuid-Afrika, als je dan toch naar een land in Afrika wil dan Zuid-Afrika maar.
6) Nieuw Zeeland, vanwege de mysterieuze sfeer die het uitstraalt.
7) Brazilië, vanwege de grote afwisseling van het land
8. USA vanwege de grote afwisseling in het landschap

Kortom mogelijkheden zat. De keuze voor El Salvador en Nicaragua was ook erg verrassend. Ben benieuwd waar het opgenomen zal worden. Ben tevens benieuwd wat jullie vinden, of welke ideeën jullie nog hebben  :)
« Laatst bewerkt op: 10-03-2011, 00:03:40 door mollenvanger20 »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2011, 00:08:00 »
Samenvattend mogelijke landen voor widm 2012
1)Rondreis scandinavië (beginnen op faereur eilanden dan de rest van scandinavië eindigen op IJsland)
2)Het relatief onbekende oostblokland Slowakije
3)Oostenrijk + Zwitserland
4) Uzbekistan (omdat het zo onbekend is)
5) Zuid-Afrika, als je dan toch naar een land in Afrika wil dan Zuid-Afrika maar.
6) Nieuw Zeeland, vanwege de mysterieuze sfeer die het uitstraalt.
7) Brazilië, vanwege de grote afwisseling van het land
8) USA vanwege de grote afwisseling in het landschap

Kortom mogelijkheden zat. De keuze voor El Salvador en Nicaragua was ook erg verrassend. Ben benieuwd waar het opgenomen zal worden. Ben tevens benieuwd wat jullie vinden, of welke ideeën jullie nog hebben  :)
oke, ik denk dat reis 1 en 3 absoluut niet kunnen vanwege nederlands tourisme
nieuw zeeland was volgens mij veels te duur, door lord of the rings enzo
brazilië is denk ik veels te gevaarlijk qua drugs enzo, in de grote steden is er slechts een klein gedeelte dat echt veilig is, de rest is dat absoluut niet
USA lijkt me iets te groot, ze moeten zich beperken tot 2 a 3 staten (vind ik zelf) en volgens mij vragen ze ook te veel geld

Slowakije lijkt me wel risico met nederlands tourisme, is populairder dan je denkt
Uzbekistan lijkt me wel geschikt, ik weet er weinig van, dus weet niet zo wat er allemaal gedaan kan worden qua locaties enzo

zuid afrika lijkt me leuk, is veel te doen, wel grote afstanden af te leggen en grote delen in stad niet veilig

maar over de veiligheid is er niet zoveel te zeggen, el salvador en nicaragua zijn namelijk ook niet de veiligste landen ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2011, 00:14:56 »
zuid afrika lijkt me leuk, is veel te doen, wel grote afstanden af te leggen en grote delen in stad niet veilig

maar over de veiligheid is er niet zoveel te zeggen, el salvador en nicaragua zijn namelijk ook niet de veiligste landen ::)

Aan veiligheid zat ik ook al te denken, met name bij Brazilië en Zuid-Afrika. (en natuurlijk ook bij el Salv en Nica) Maar goed bij het WK in ZAF is ook alles redelijk goed verlopen (toevallig is brazilie de locatie van wk 2014  ::rofl::) dus misscnien voor widm 2015 dan als het wk daar goed verloopt? :P
In ieder geval ja, Uzbekistan is net als nicaragua en el salvador een redelijk onbekend land en zou een verrassende keuze zijn.

Wat betreft het tourisme ben ik het niet helemaal met je eens. Het moet mogelijk zijn om een serie zelfs in Europa op te nemen. Want in Petra met de foto opdracht hebben ze risico genomen om Nederlanders tegen te komen en ook in afl 9 van dit seizoen met de toeristen kwamen ze zelfs Nederlanders tegen. Nederlanders zitten namelijk overal en het gevaar dat er iets gepubliceerd wordt bestaat altijd. Met de opdracht van vorige weeek namen ze een een risico omdat Karin en Soundos Nederlanders aanspraken. Beide opdrachten werden tevens gespeeld in de eindfase waar er nog maar 4 spelers in het spel zaten.
En zelfs de buitenlanders kunnen onbedoelde lekken, denk aan dat meisje dat werd aangesproken en op haar blog postte dat ze door een Nederlandse crew was aangesproken.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2011, 00:18:46 door mollenvanger20 »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2011, 00:24:00 »
het gaat om de frequentie van tourisme, je komt idd altijd wel wat nederlanders tegen, maar als je naar een land gaat waar heel veel nederlanders heen gaan, ja dan roep je het over je heen dat er niks geheim blijft

oostenrijk/zwitserland kan je daarom op je buik schrijven, daar gaan echt ongelofelijk veel nederlanders heen op vakantie
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2011, 01:25:12 »
het gaat om de frequentie van tourisme, je komt idd altijd wel wat nederlanders tegen, maar als je naar een land gaat waar heel veel nederlanders heen gaan, ja dan roep je het over je heen dat er niks geheim blijft

oostenrijk/zwitserland kan je daarom op je buik schrijven, daar gaan echt ongelofelijk veel nederlanders heen op vakantie
Dat ben ik dan weer met je eens, de kans dat je veel Nederlanders in bijvoorbeeld oostenrijk/zwitserland tegenkomt is inderdaad groter dan in Nicaragua/El salvador waar je er minder tegen komt(en de Nederlanders die je daar tegenkomt vallen onder 'je komt altijd wel Nederlanders tegen') Alleen blijft het tijdens zo'n opdracht toch een risico, omdat er maar 1 hoeft te zijn die iets publiceert..
Btw, dat Slowakije zo populair was wist ik trouwens niet :)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2011, 01:27:24 »
slowakije is niet heel populair, maar ik kom steeds meer mensen tegen die er heen gaan
het is een beetje een opkomend land ;)
het is idd wel een optie
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2011, 01:34:08 »
Zuid-Afrika is perfect ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2011, 07:32:46 »
Ik vind landen zoals Argentinië en Jordanië geweldig. Houd niet zo van koude landen (Jaja ik woon zelf in Nederland ik weet het) dus dat liever niet. ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #19 Gepost op: 10-03-2011, 07:40:45 »
Ik durf geen voorspellingen te doen sinds vorig jaar, dat brengt ongeluk!
Als twee van de kandidaten had ik voorspelt Jort Kelder en Pieter Storms. Krijgen die ineens ruzie!
En als land had ik gekozen voor Egypte. Komt daar ineens een volksopstand!
...óf niet!