Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 431841 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #260 Gepost op: 9-02-2012, 23:54:22 »
Het lijkt me toch best een hele kunst om met brandende pijlen bewust raak of mis te schieten.

Mis moet wel lukken toch ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #261 Gepost op: 9-02-2012, 23:59:43 »
Mis moet wel lukken toch ?

Niet als je per ongeluk raak schiet. ;) Mis schieten is natuurlijk veel makkelijker dan raak schieten, maar dan nog, één keer per ongeluk raak en dat ding staat in de fik.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #262 Gepost op: 10-02-2012, 11:26:44 »
Één troost voor de Anne-Marie-verdenkers wat betreft aflevering 6: nu Frits er uit is kan de mogelijke "I AM" hint niet meer op hem slaan.

In dagboek 6 van de Mol heb ik weer een "I AM" (mogelijk dus "Ik Anne-Marie" als antwoord op "Wie is de Mol?") kunnen vinden:

Citaat van: De Mol
En dat terwijl we in vier afleveringen IJsland bijna € 11.000,- hadden verdiend en hier in Andalusië met lege handen aankwamen...


Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #263 Gepost op: 10-02-2012, 17:25:20 »
Ik dacht een kleine vertraging/tijdrekking te zien bij AM tijdens de laatste vislegopdracht.Of zit ik toch nog teveel in deze tunnel?

Ze deed inderdaad echt alsof de plank 100 kilo woog en sloop haast naar de goede plaats.
Anne-Marie is voor mij ook sterk gezakt na deze aflevering, als ze volgende week weer onnodig geld binnenhaalt ga ik toch echt uit de tunnel. (Dan is het gewoon Liesbeth of William)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #264 Gepost op: 10-02-2012, 19:07:39 »
of weer terug naar een ouwe Mol van me: Hadewych of Tim.)
Had jij dezelfde quote als ik in gedachte? ;D
...óf niet!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #265 Gepost op: 10-02-2012, 19:13:02 »
Had jij dezelfde quote als ik in gedachte? ;D
Serie 3 of serie 10?  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #266 Gepost op: 10-02-2012, 19:14:35 »
Serie 3 of serie 10?  ::tandpastasmiley::
Welke van 3 dan? :o
...óf niet!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #267 Gepost op: 10-02-2012, 23:09:43 »
Pakt in haar eentje deze aflevering €4500,-...
Schiet het vlot aan gort (dat doe je misschien wel als met geluk als je kandidaat bent, maar echt NOOIT per ongeluk als mol!
Dan schiet je gewoon iedere keer per ongeluk net te kort, erover, ernaast etc...
Vervolgens zet ze door om de oplossing aangedragen door Tim uit te voeren, terwijl de rest van de groep weinig aanstalten lijkt te maken...


Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #268 Gepost op: 11-02-2012, 15:25:14 »
Ja, dit was me ook al opgevallen. Vooral ook het feit dat net Anne-Marie daarna aan de beurt is. Dat zwart-witte, daar was ik extra op aan het letten vorige aflevering en tot mijn grote verbazing kwam er dat beeld met die zwarte en wit-zwarte kat.

Wat nog straffer is, Anne-Marie draagt tijdens elke test/executie of soms de hele aflevering wel iets zwart-wit. Tot nu toe was dat elke keer een zwart item met een wit accent, zoals nu met die witte bollen.

Afl. 1: zwarte sjaal met witte bolletjes
Afl. 2: zwart-witte handschoenen
Afl. 3: zwarte top met witte strik (en een streepje rood)
Afl. 4: zwart bloesje met witte strepen
Afl. 5: zwarte jurk met witte bollen
Afl. 6 (preview): zwarte top met witte bolletjes

Ik zie het meer als een vermomming. Een soort camouflage. Zie het als kleurensymboliek. Anne-Marie draagt zwart, en doet met die witte accenten alsof ze bij de groep hoort. Je bent ofwel kandidaat (zwart, ofwel wit), ofwel De Mol (zwart-wit). Met haar kledij wil ze deze tegenstelling misschien wel duidelijk maken.

Nu, ofwel draagt ze die kleuren gewoon heel graag en steekt haar kast vol met zwart-wit. Ofwel is ze De Mol en is dit een stiekeme hint. En als er al een kledinghint inzit vind ik deze toch wel redelijk aanvaardbaar. Daarbij gaf ze zelf ook nog eens aan "the worst fashion Mole ever" te zijn. Dat kan erop wijzen dat we op haar kleding moeten letten?! Geef toe, het is toch raar dat ze nu al elke aflevering zo prominent in het zwart-wit gekleed is.

Enja, dat die kat daar rondliep hadden ze niet echt kunnen voorspellen, waarschijnlijk was dat erg handig en toevallig voor de montage later. Maar ik blijf het intrigerend vinden. Bij Marit verscheen trouwens een zwarte kat. Vlak erna kwam die wit-zwarte in beeld, en dan Anne-Marie. Misschien toch een soort kattenhint? Hoe zit het met bijgeloof in Spanje? Want niet overal betekent een zwarte kat ongeluk, in Engeland bv. is die eer weggelegd voor een witte kat. Maarja hier neem ik aan dat dat een zwarte kat is, want Marit vloog er onherroepelijk uit nadat die zwarte kat kwam piepen. Misschien moeten we zoeken in de richting van bijgeloof. We zagen eerder in IJsland ook al een volle maan.

Die reflectie van Anne-Marie vond ik ook nogal vreemd, het was alsof ze naar zichzelf keek. Anne-Marie zat voor de laptop en haar reflectie kwam vanboven in beeld en kreeg daardoor bijna een yin-yang effect. Kijk, yin yang / zwart wit ... De complete kandidaat, of toch weer niet?

In de preview van aflevering 7 heeft ze ook weer zwart met witte bolletjes aan tijdens de executie, dit moet gewoon iets zijn maar ik kan er nog niets aan koppelen.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #269 Gepost op: 11-02-2012, 15:27:13 »
omdat Liesbeth zo obvious is, denk ik langzaam aan als Annemarie als mol...
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #270 Gepost op: 11-02-2012, 15:37:17 »
Kim heb ik nooit een hoop geld zien verdienen ... alleen as het echt niet anders kon, maar ook nooit alleen. Patrick wel, maar ik mag toch hopen dat we niet weer zo'n Mol hebben. Afgezien van mooie hints en schijnbare voorkennis was het feit dat Anne-Marie subtiel scheen te mollen een goeie reden om te denken/hopen dat zij het was. Maar het mollen valt gewoon ontzettend tegen, al een paar afleveringen lang. Ik begrijp daarom ook niet waarom ze toch nog zo verdacht wordt in de groep. Dus ik weet inmiddels ook niet meer of ik wel hoop dat Anne-Marie de Mol is .. en ook feitelijke argumenten lijken een beetje te ontbreken, afgezien dus van (overigens wel hele sterke) potentiële hints.

Ik hoop nu dus maar op Hadewych .. het zou prima kunnen, en ze zou een geniale Mol zijn. Maar de eerlijkheid gebaart te zeggen dat de meest geniale Mol het meestal niet is. Ik ben het een beetje kwijt vrees ik :-)



Ik verdenk Anne-Marie ook niet als mol. Ik krijg wel de indruk dat ze het spelletje heel goed snapt en speelt.. Ik hou het er dus op dat die mooie hints naar haar wijzen als winnaar van dit seizoen  ;D

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #271 Gepost op: 11-02-2012, 18:16:03 »
In de preview van aflevering 7 heeft ze ook weer zwart met witte bolletjes aan tijdens de executie, dit moet gewoon iets zijn maar ik kan er nog niets aan koppelen.

Ik denk dat ze van witte bolletjes houdt :P
...maar soms even niet :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #272 Gepost op: 11-02-2012, 23:25:56 »
Ik zie toevallig een aankondiging van de tv-show. Morgenavond (zondag) een uitzending met o.a. aandacht voor Anne-marie.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #273 Gepost op: 11-02-2012, 23:29:45 »
Welke van 3 dan? :o

Het moment dat ieders hoofdverdachte Karen eruitvliegt, en iemand (ik dacht Prince) 'Ouwe mol van me' tegen haar zegt.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #274 Gepost op: 12-02-2012, 19:56:14 »
Misschien al gepost mijn excuses als dat zo is!

Fietsopdracht : er hangen borden in de hangars Elk bord slaat op iemand. Palindroom Liesbeth, i'am Frits etc


 

Máár wie staat er als eerste in die hangar met dat bord ? juist Anne-Marie het kan dus ook op haar slaan als mol : I AM DE MOL !!


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #275 Gepost op: 12-02-2012, 20:01:38 »
Misschien al gepost mijn excuses als dat zo is!

Fietsopdracht : er hangen borden in de hangars Elk bord slaat op iemand. Palindroom Liesbeth, i'am Frits etc


 

Máár wie staat er als eerste in die hangar met dat bord ? juist Anne-Marie het kan dus ook op haar slaan als mol : I AM DE MOL !!

Niets nieuws onder de zon hoor, die hint was al een stuk vaker gemeld. A.M. kan ook staan voor Anne-Marie. En diezelfde week werd er ook getweet door de Mol "Wie ben ik?". Wat ook nog eens een naam is van een tv-quiz (testvraag), waarin bovendien Anne-Marie's collega's Ron B. en André v. D. een belangrijke rol spelen. Een hele hoop hints dus die naar Anne-Marie kunnen wijzen. Het enige dat me dwarzit is dat ze zo weinig molt en zo veel goed doet. :-(

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #276 Gepost op: 12-02-2012, 20:18:35 »
@Tumtum zeg ook niet dat het DE hint is maar dat het ook op haar ZOU kunnen slaan! AM is trouwens ook een tijdsaanduiding en in afl 1 was er de opdracht met tijd en deze tijd is gemanipuleerd met een afstandsbediening.

Dit is ook misschien oud nieuws

Liesbeth en Hadewych zitten samen aan een tafeltje en op dat tafeltje staat een theelichtje met daarop het getal 16 en laat Anne Marie nou een stemactrice zijn van de kinderserie 6tien/6teen
« Laatst bewerkt op: 12-02-2012, 20:20:20 door Stylo1972 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #277 Gepost op: 12-02-2012, 20:20:27 »
Stylo, ik snap dat je niet alles kan terug lezen. Maar het meeste wat je nu post is toch al echt besproken hier.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #278 Gepost op: 12-02-2012, 20:51:14 »
Stylo, ik snap dat je niet alles kan terug lezen. Maar het meeste wat je nu post is toch al echt besproken hier.

Als je goed leest zet ik het er ook neer.MIJN EXCUUS ALS HET AL BESPROKEN IS.!!!!

Jeetje

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #279 Gepost op: 13-02-2012, 10:17:14 »
@Tumtum zeg ook niet dat het DE hint is maar dat het ook op haar ZOU kunnen slaan!

Ik zou juist zeggen dat het wel DE hint kan zijn. Maar dat dat ontkracht wordt doordat Anne-Marie met haar acties steeds minder de Mol lijkt te zijn.