Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 431814 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #780 Gepost op: 8-03-2012, 10:17:25 »
AM is degene die op het laatst zegt: "Zit ze niet IN de brug, in dat huisje daar?" en dat is precies waar Liesbeth zit. Vind ik ook wel onmols.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #781 Gepost op: 8-03-2012, 10:34:26 »
AM is degene die op het laatst zegt: "Zit ze niet IN de brug, in dat huisje daar?" en dat is precies waar Liesbeth zit. Vind ik ook wel onmols.

Dat is wat Rat ook in zijn lijstje heeft opgeschreven.

Over de gletsjeropdracht is het misschien nog de moeite om ook te speculeren dat iedere 'graver' (1e groep) de mogelijkheid heeft om alleen, dus zonder dat iemand het merkt, de bedragen in de kokers te veranderen. De +500 kan er bijv uitgehaald zijn, er kunnen extra -500 biljetten worden toegevoegd etc. Er zijn bij deze opdracht dus meerdere molacties te bedenken, zowel voor de 1e als voor de 2e groep.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #782 Gepost op: 8-03-2012, 10:48:46 »
Sorry maar op de groepsfoto op live.avro.nl staat ze op precies dezelfde wijze als in de uitzending van afl. 9
Het gaat niet om de groepsfoto, maar om de kandidaten pagina. Daar staat de de foto van AM gespiegeld t.o.v. van datzelfde scherm dat aan het begin van elke uitzending langs komt.

Meer info: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44831.msg1377245#msg1377245
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 15:17:16 door Rat »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #783 Gepost op: 8-03-2012, 11:14:17 »
Rookgordijnen. Het zullen niet de eerste zijn dit jaar.


Was toch een vreemde tweet. Alsof er al rookgordijnen geweest waren voor deze aflevering (afl.2).
Het kan betekenen dat de mol juist niet de eerste rookgordijnen heeft gemaakt, dus i.i.g. niet Liesbeth! (in 1e koppel bij seinopdracht)

Nog verder doordenkend kan het betekenen dat de mol met deze rookgordijnen niets van doen heeft gehad, dat die pas later in de serie een rookgordijn maakt. Dan kan het alleen nog op Anne-Marie slaan.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #784 Gepost op: 8-03-2012, 12:00:00 »
Hints

- Anne-Marie gespiegeld (web hint)
Op live.avro.nl staan portretfoto's van de kandidaten. Dit scherm is ook te zien aan de start van elke uitzending. Anne-Marie staat als enige op het ene scherm gespiegeld t.o.v. het andere scherm.

En tijdens het kwartetspel laten ze haar ook gespiegeld zien! en nee ,zoals anderen dat verklaren, heeft niets met estetisch te maken maar met de gespiegelde hint.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #785 Gepost op: 8-03-2012, 12:36:47 »
omdat ze het busje eigenlijk maar een oud barrel vond
De dames zaten juist gierend van plezier in dat busje omdat ze het zo'n fantastisch lief leuk mooi ding vonden, dat maak ik er tenminste uit op. Enne, er was geen helling toen AM opmerkte dat ze de versnellingsbak om zeep aan het helpen was.


Nog even de pijlen: wat mij zo opvalt is dat AM voor iedereen aftelt. 1,2,3,GO. Zij wil blijkbaar dat iedereen tegelijk schiet. Zo kan ze immers goed maskeren dat zij mis schiet maar wel een eventuele rake pijl kan claimen. Wat een onzin om tegelijk te schieten, er is totaal geen reden voor om dat te doen. Sterker nog, de pijlen kunnen elkaar in de lucht wellicht zelfs raken en elkaar uitschakelen dus juist slim om-en-om te schieten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #786 Gepost op: 8-03-2012, 12:55:31 »
Nog even de pijlen: wat mij zo opvalt is dat AM voor iedereen aftelt. 1,2,3,GO. Zij wil blijkbaar dat iedereen tegelijk schiet. Zo kan ze immers goed maskeren dat zij mis schiet maar wel een eventuele rake pijl kan claimen. Wat een onzin om tegelijk te schieten, er is totaal geen reden voor om dat te doen. Sterker nog, de pijlen kunnen elkaar in de lucht wellicht zelfs raken en elkaar uitschakelen dus juist slim om-en-om te schieten.


Je hebt gelijk dat het juist onhandig is om tegelijk te schieten. Echter is Hadewych ook een aantal keren degene die aftelt. Van wie het idee afkomtig is, is volgens mij niet helemaal duidelijk.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #787 Gepost op: 8-03-2012, 13:12:12 »
@Qper

Ik denk dat Hadewych raak geschoten heeft! Ze zegt dat Anne raak schoot. Maar waarom zegt ze dat. Ze wil niet dat de anderen Anne als mol blijven verdenken en ze zo op het verkeerde been zet. Tim en William denken nu ook OW! Anne schiet raak dus dan is ze niet de mol! want een mol wil geen geld in de pot. Misschien dat Tim en William nu hadewych of lies of frits verdenken. En zo heeft Hadewych vrijbaan en kan ze als 1 van de enigste haar testvragen koppelen aan Anne ??

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #788 Gepost op: 8-03-2012, 13:16:01 »
@Qper

Ik denk dat Hadewych raak geschoten heeft! Ze zegt dat Anne raak schoot. Maar waarom zegt ze dat. Ze wil niet dat de anderen Anne als mol blijven verdenken en ze zo op het verkeerde been zet. Tim en William denken nu ook OW! Anne schiet raak dus dan is ze niet de mol! want een mol wil geen geld in de pot. Misschien dat Tim en William nu hadewych of lies of frits verdenken. En zo heeft Hadewych vrijbaan en kan ze als 1 van de enigste haar testvragen koppelen aan Anne ??

Hadewych zei op een gegeven moment tijdens een test dat zij "soort van bewijs" richting haar mol had. Er werd toen alleen niet duidelijk gemaakt op wie zij stemde.
Ik heb er wel aan gedacht dat dit het kon zijn.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #789 Gepost op: 8-03-2012, 13:21:43 »
@Tureluurs Als je goed de omgeving bekijkt van de hooibaal en de bergwand dan kun je er uit opmaken dat de pijl wel uit de richting van Anne of Hadewych kwam, en niet van tim of william want dan zou die pijl een hele haaksebocht hebben moeten maken. Dus ik verdenk Hadewych ervan dat ze raak schoot.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #790 Gepost op: 8-03-2012, 13:25:41 »
@Qper

Ik denk dat Hadewych raak geschoten heeft! Ze zegt dat Anne raak schoot. Maar waarom zegt ze dat. Ze wil niet dat de anderen Anne als mol blijven verdenken en ze zo op het verkeerde been zet. Tim en William denken nu ook OW! Anne schiet raak dus dan is ze niet de mol! want een mol wil geen geld in de pot. Misschien dat Tim en William nu hadewych of lies of frits verdenken. En zo heeft Hadewych vrijbaan en kan ze als 1 van de enigste haar testvragen koppelen aan Anne ??


Dat is mogelijk. Wat echter vreemd is: Vlak voordat het vlot geraakt wordt telt Hadewych af als ze gaan schieten. Kijk dit fragment nog maar eens terug: Hadewych heeft hier helemaal geen pijl in haar boog zitten! als Annemarie (of een ander) raak schiet.

Ervan uitgaande dat deze beelden bij elkaar horen trouwens, want het is niet een doorlopend shot.


Maargoed, kan ook zijn dat Tim of William raakt en Hadewych gewoon niet schoot om de anderen in de gaten te houden.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #791 Gepost op: 8-03-2012, 13:27:51 »
@Qper dat kan gemonteerd zijn, dus je weet niet of dat wel het moment is dat er raak geschoten werd. Kan best zijn dat dat beeld van een eerdere poging is, juist om deze verwarring te veroorzaken. Montage is zo leuk!! en kun je leuke dingen meedoen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #792 Gepost op: 8-03-2012, 13:32:31 »
@Qper dat kan gemonteerd zijn, dus je weet niet of dat wel het moment is dat er raak geschoten werd. Kan best zijn dat dat beeld van een eerdere poging is, juist om deze verwarring te veroorzaken. Montage is zo leuk!! en kun je leuke dingen meedoen.

Klopt, maar dat maakt het niet minder opmerkelijk dat Hadewych aftelt en zelf helemaal niet schiet.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #793 Gepost op: 8-03-2012, 13:44:42 »
Ik denk dat Hadewych raak geschoten heeft! Ze zegt dat Anne raak schoot. Maar waarom zegt ze dat. Ze wil niet dat de anderen Anne als mol blijven verdenken en ze zo op het verkeerde been zet.

Wow, dat zou een stunt van Hadewych zijn ! Dan moet je snel kunnen denken om dat zo snel te bedenken  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #794 Gepost op: 8-03-2012, 13:45:00 »
De dames zaten juist gierend van plezier in dat busje omdat ze het zo'n fantastisch lief leuk mooi ding vonden, dat maak ik er tenminste uit op. Enne, er was geen helling toen AM opmerkte dat ze de versnellingsbak om zeep aan het helpen was.

(..)

Tja, selectief beelden bij elkaar zoeken en de chronologie veranderen.. Toen ze het busje zagen vonden ze het natuurlijk een prachtding. Eenmaal op weg kwam de vergelijking met de Jaguar van Anne-Marie. Dit zegt ze op het moment dat ze met een slakkengangetje een helling op rijdt (11.10-11.30 van avro.nl/aflevering 9). Het moment dat ze zegt de versnellingsbak om zeep te helpen heb ik niet gevonden. Neemt niet weg dat de standpunten duidelijk zijn: jij ziet een molactie in het bewust in de 1e versnelling rijden op de snelweg; ik wijt het feit dat ze in de 1e versnelling rijden (en later toch doorschakelen) aan de helling die ze op dat moment tegenkomen.

(..)

Nog even de pijlen: wat mij zo opvalt is dat AM voor iedereen aftelt. 1,2,3,GO. Zij wil blijkbaar dat iedereen tegelijk schiet. Zo kan ze immers goed maskeren dat zij mis schiet maar wel een eventuele rake pijl kan claimen. Wat een onzin om tegelijk te schieten, er is totaal geen reden voor om dat te doen. Sterker nog, de pijlen kunnen elkaar in de lucht wellicht zelfs raken en elkaar uitschakelen dus juist slim om-en-om te schieten.

Op dit punt zijn we het met elkaar eens ::ok::, een tijd geleden heb ik hetzelfde opgemerkt:

(..)

Wat mij al typende van dit bericht dan wel opviel: Het is natuurlijk helemaal niet nodig om 4 pijlen tegelijk weg te schieten. Het staat dan wel vrij stoer, maar door 1 voor 1 te schieten heb je geen risico dat pijlen elkaar raken. Bovendien valt iemand die overduidelijk mis schiet dan direct op. Zou dus een mooie actie van de mol kunnen zijn.

Dit bericht nuanceer ik iets later door eraan toe te voegen dat het rationeel misschien niet logisch is om tegelijk te schieten, maar irrationeel gezien wel.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #795 Gepost op: 8-03-2012, 13:54:34 »
Klopt, maar dat maakt het niet minder opmerkelijk dat Hadewych aftelt en zelf helemaal niet schiet.

Dit vind ik een moeilijk punt vanwege de montage.. Het beeld dat je ziet (12.00 - avro.nl/aflevering 6) start eigenlijk net te laat: qua houding lijkt het alsof Hadewych haar pijl vlak daarvoor heeft weggeschoten. Ik kom ook hier weer terug op een eerder punt dat ik eerder had gezegd:

(..)

Misschien was het wel Hadewych die raak schoot (zij lijkt het brandende vlot als eerste op te merken)..

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #796 Gepost op: 8-03-2012, 14:15:29 »
Dit vind ik een moeilijk punt vanwege de montage.. Het beeld dat je ziet (12.00 - avro.nl/aflevering 6) start eigenlijk net te laat: qua houding lijkt het alsof Hadewych haar pijl vlak daarvoor heeft weggeschoten.

Het kan heel goed dat ze inderdaad gewoon voor haar beurt schoot, maar vooral dankzij het feit dat zij degene is die hier aftelt, is het moeilijk te verklaren.

Als zij op dat moment raak schiet met een pijl die ze vlak voor de rest afschoot, is het wel superslim en supersnel gedacht om hier de anderen in de gaten te gaan houden na deze pijl en daarnaast ook nog eens superknap, supergelukkig en /of supertoevallig dat ze uitgerekend op het moment dat ze dit bedenkt het vlot ook daadwerkelijk raakt.


Over de hele linie blijf ik AM toch veel verdachter vinden, maar in deze opdracht springt het gedrag van Hadewych er wel uit qua opmerkelijkheid.


Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #797 Gepost op: 8-03-2012, 14:24:21 »
Dit is misschien wel "tunnelvisie"!? We zien steeds bloemetjes voorbijkomen. Dat kan verwijzen naar een bloemsoort. Anne Marie jung speelt de rol van  VIOLA (viooltje)(little shop of horror) in het theather met TRIO(3) de Bifi's ook hier is 3-2=1 weer van toepassing ;)) Ook speelde ze een rol in>> 'Batte' (rol elfenvrouw Therese)    en ze was met KUNST opdracht Marie-Therese.

De foto die we zien van haar moeder lijkt me een hoax volgens mij is dat Anne Marie zelf in haar pubertijd!?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #798 Gepost op: 8-03-2012, 14:44:59 »
Volgens mij slaan de bloemen meer op het nummer van 'Bloem', wat 'Even aan mijn moeder vragen' heet. De vraag over hoe de moeder van de mol heet (de vrouw op de foto) wordt dus niet beantwoord met een van de namen die we in de test zagen, maar door 'Anne-Marie', wat ook in de tekst van het nummer voorkomt:

Citaat
Blonde haren, blauwe ogen
Uit een sprookjesboek geslopen
Kwam ze voor m'n ruitje staan en zei
"Graag een kaartje van vijf gulden
Voor de film van vanavond"
Ik vroeg "waarom ga je niet met mij"
En dit is wat ze zei

refrein:
Even aan mijn moeder vragen
Ik zweer je dat ze dat zei
Ze lachte er niet eens bij
Even aan mijn moeder vragen
Dat is toch uit de tijd meid
Je kunt 't ook aan mij kwijt

En ze keek me aan
't Was meteen gedaan, vanaf toen
Alles voor 'n zoen

refrein

Nou dat kom je maar weinig tegen
Zo'n juffrouw verdient alle zegen
Ik dacht dat 't was uitgestorven
maar ik heb een afspraak voor morgen
Ze moet ook al voor twaalf uur thuis zijn
Maar dat zal me een grote zorg zijn
Annemarie, Annemarie

Ze drinkt enkel maar limonade
Die ik dan voor haar mag gaan halen
Sigaretten die vindt ze smerig
Popmuziek kan ze niet waarderen
Elke deur hou ik voor haar open
Ik ga zelfs met haar hondje lopen
Annemarie, Annemarie

refrein 3x

En ze keek me aan,
'T was meteen gedaan, vanaf toen
Alles voor 'n zoen
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #799 Gepost op: 8-03-2012, 14:47:44 »
Ja dat ook! ken het liedje wel! had ik ook al een keer geopperd