Auteur Topic: Wie is de Mol in de Media  (gelezen 228845 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #380 Gepost op: 3-03-2012, 18:01:09 »
- AVRO gaf eerst geen toestemming voor het gebruik van de 'Jongens'-montage, pas vlak voor ons item 'on air' ging werd dat gegeven. Omdat ze dé hint van het seizoen nog niet op tv wilden of gewoon een rechtenkwestie? Ik gok dat laatste...

Ik lees net het volgende in mijn youtube inbox:
Citaat
Beste JelsirWIDM,
Morgen hebben we in Koffietijd, WIDM als onderwerp. Nu zagen wij deze compilatie van je op Youtube staan. De beelden zijn natuurlijk van de AVRO maar jij hebt het samengesteld. Ik vraag hierbij je goedkeuring om het morgen tijdens Koffietijd te laten zien?
Ik hoor graag van je.
Groetjes,
Bo Notenboom
Productie Koffietijd
Ik had dit bericht nooit gelezen. Maar alsnog hebben ze het gebruikt. Ik vind het wel tof natuurlijk. Maar waarschijnlijk moest ik dus toestemming geven!  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #381 Gepost op: 3-03-2012, 21:12:27 »
Je kan achteraf gaan klagen dat ze dat zonder je toestemming hebben gedaan, maar dan gaan ze jou aanklagen dat jij HUN beelden hebt bewerkt  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


Ik zou het maar zo laten, als ik jou was.


OT: ik kreeg de afgelopen weken best wel positive reacties op het artikel uit de Limburger, en zeker nadat bleek dat ze TOCH nog in Ronda zijn geweest.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #382 Gepost op: 3-03-2012, 21:13:17 »
Ik lees net het volgende in mijn youtube inbox:Ik had dit bericht nooit gelezen. Maar alsnog hebben ze het gebruikt. Ik vind het wel tof natuurlijk. Maar waarschijnlijk moest ik dus toestemming geven!  ::rofl::

Tuurlijk is toch een eer als ze jouw filmpjes voor de tv gebruiken!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #383 Gepost op: 3-03-2012, 22:51:51 »
Weet niet of iemand het al genoemd heeft, maar er staat een interview met de mol in de avrobode

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #384 Gepost op: 3-03-2012, 23:43:05 »
Weet niet of iemand het al genoemd heeft, maar er staat een interview met de mol in de avrobode

:O
Kun je posten svp?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #385 Gepost op: 4-03-2012, 01:21:33 »
Omnia vincit amor

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #386 Gepost op: 4-03-2012, 14:00:58 »
http://www.widm.nl/media/175-interview-met-de-mol.html

misschien is het al gemeld, maar er staan 3 jokers bij het interview volgens mij heeft hadewich als enigste 3 jokers gehad.

1 bij het jokersspel
1 bij de westernopdracht
1 van art gekregen
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #387 Gepost op: 4-03-2012, 15:12:59 »
misschien is het al gemeld, maar er staan 3 jokers bij het interview volgens mij heeft hadewich als enigste 3 jokers gehad.

1 bij het jokersspel
1 bij de westernopdracht
1 van art gekregen

Er staat ook een fotootje bij met 2 jokers  :P

Dat plaatje met de 3 jokers verschijnt heel vaak bij artikelen over WIDM in de Avrobode. Standaardplaatje vermoed ik.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #388 Gepost op: 5-03-2012, 23:40:37 »
Frits bij Pauw en Witteman:

Vroeger vond ik dat maar niets, kijk nu toch heel anders tegen Frits aan ... ::jaja::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #389 Gepost op: 6-03-2012, 19:24:23 »
De kwartetopdracht staat op nummer 1 in de Varagids-rubriek De Oogst (Zes fragmenten die u niet had mogen missen)!

Helaas wel met een verkeerd gespelde naam van Hadewych, maar toch...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #390 Gepost op: 6-03-2012, 19:31:02 »
De kwartetopdracht staat op nummer 1 in de Varagids-rubriek De Oogst (Zes fragmenten die u niet had mogen missen)!

Helaas wel met een verkeerd gespelde naam van Hadewych, maar toch...

En met een verkeerde link op de website. Toch leuk ja. ::ok::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #391 Gepost op: 6-03-2012, 19:34:01 »
Is er al meer bekend over DWDD a.s. donderdag? Nog kandidaten/analyse?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #392 Gepost op: 8-03-2012, 07:11:26 »
Geen idee....


Vandag in Dagblad De Limburger,het artikel ''Minis en de Mollenacties''. Niet van mijn hand, maar voor een deel wel ''gevoed'' door informatie die ze van mij hebben. Alleen: 27 januari is toch echt iets anders dan halverwege januari. Toch?



Erg leuk om te lezen. Ik ben nog aan het zoeken naar een mnanier om het integraal hier te krijgen. Zou leuk zijn als het vandaag nog online kan staan.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #393 Gepost op: 8-03-2012, 08:21:43 »
Is er al meer bekend over DWDD a.s. donderdag? Nog kandidaten/analyse?

zie hier wat er te zien is vanavond, geen widm helaas  :\'(
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Komende-Uitzending.2267.0.html

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #394 Gepost op: 8-03-2012, 08:58:45 »
zie hier wat er te zien is vanavond, geen widm helaas  :\'(

Staat pas 1x muziek en 1 item toch ? Nog 2 kansen dus ! Nu hopen op weinig belangrijk nieuws vandaag  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #395 Gepost op: 8-03-2012, 09:46:21 »
Misschien een mailtje sturen?
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #396 Gepost op: 8-03-2012, 13:17:08 »
Ik heb het artikel compleet overgetikt. Ik plaats het in meerdere berichten achter elkaar. Foutjes haal ik er later wel uit.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #397 Gepost op: 8-03-2012, 13:18:09 »
Minis en de ‘Mollenstreken’

Is actrice/zangeres Hadewych Minis ‘de mol ‘ in Wie is de Mol?  En krijgen we dus,  na Jon van Eerd in 2009, een tweede Maastrichtse saboteur? Vanavond is de ontknoping van het twaalfde seizoen op de buis.

“’door Ruud Maas’’

We stellen de vraag alleen omdat we hem MOETEN stellen. Puur voor het geval actrice en zangeres Hadewych Minis (35, Maastricht) zich verspreekt. Of zij de mol is in het twaalfde seizoen van de show die al reeksen lang miljoenen zogenoemde ‘molloten’ (mol-malloten) aan de buis gekluisterd houdt? ‘’Ja, je weet het niet, he?’’ Tsja. Uiteraard weegt Minis elk woord af. De zweem van geheimzinnigheid en voorzichtigheid is nodig, want als ze zich verspreekt en voor de grote ontknoping haar mond voorbij praat, dan is de boete enorm: 250.000 euro. Dat staat in een contract dat alle kandidaten (en hun vertrouweling) moeten ondertekenen.
Voor wie nog steeds denkt dat op de vraag ‘’Wie is de Mol?’’ Linda, John, of Johnny geantwoord moet worden, de show in het kort. Het van oorsprong Vlaamse programma is een spel, waarbij kandidaten (sinds de vijfde editie Bekende Nederlanders) moeten samenwerken om geld voor de pot te verdienen. Dat doen zij door in het buitenland opdrachten uit te voeren. Een van de kandidaten is de Mol, degene die het spel in het diepste geheim saboteert. Hij of zij probeert opdrachten te laten mislukken en zo geld uit de pot te houden. Aan het eind van elke aflevering vullen de kandidaten een test in waarin zij  vragen over de identiteit  van de Mol moeten beantwoorden. Er is de kandidaten dus alles aan gelegen om zoveel mogelijk informatie over de anderen in te winnen, vooral over diegene van wie zij vermoeden dat hij de mol is. Wie de minste vragen goed heeft – en dus waarschijnlijk de verkeerde persoon verdenkt – moet naar huis. Behalve de Mol, die blijft altijd in het spel. In de finale blijven drie personen over. Een wint de pot, een verliest, en de derde is de Mol.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 13:21:47 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #398 Gepost op: 8-03-2012, 13:18:47 »
Vanavond wordt bekend voor welke rol Hadewych Minis en medefinalisten Anne-Marie Jung en journalist Liesbeth Staats tekenen. Voor het eerst in twaalf seizoenen bestaat de finale uit enkel vrouwen. ‘’Dat is heel leuk. Ik had verwacht dat de mannen veel verder zouden komen, bijvoorbeeld William Spaaij. Ook voor de makers is deze vrouwenfinale wel leuk. Met onze jurken, lippenstift en – toevallig allemaal – rode hakken ziet het er heel mooi uit.’’
Het Mol-avontuur van Minis begon bijzonder. Anderhalve dag voor vertrek naar IJsland ontdekte de actrice dat ze zwanger was. De serie werd opgenomen in mei, halverwege januari werd zoon Salvador geboren. ‘’Die ontdekking was heel erg leuk, maar ik dacht: wat nu? Nadat ik het mijn vriend vertelde, heb ik mijn moeder gebeld. En daarna de programmamakers. Het was wel duidelijk dat ik nog veel kon doen, ik was niet opeens gehandicapt of zoiets. Gelukkig was ik tijdens het programma nauwelijks misselijk.  Wel was ik iets emotioneler. Nou, dat heb je wel kunnen zien.’’
Het programma is volgens haar sowieso een achtbaan van emoties. ‘’Je komt in een rare wereld terecht, waarin je niet weet wie oprecht is. Gelukkig mag je wel af en toe met een vertrouweling bellen. In mijn geval mijn vriend (Tibor Lukacs, met wie ze afgelopen maandag in ondertrouw ging, red.).  Dat was mijn redding. Ik heb hem om de dag gebeld. Hij zei dan: Hadewych, het is maar een spel. Maar het fokt je wel op. Je moet continu op je qui vive zijn. Bizar.’’
Minis was al een paar keer benaderd om mee te doen, maar door toneelvoorstellingen lukte dat steeds niet. Nu ze vorig jaar besloot zich vooral op muziek te gaan richten – vanaf vandaag is haar single Invite You van iTunes te downloaden – was er wel tijd. ‘’Ik hou enorm van spelletjes. Daarnaast leer je veel over jezelf. Ik was nogal een controlfreak, dacht ik, maar tijdens het programma merkte ik dat ik best flexibel kon zijn en mezelf kon overgeven aan opdrachten.’’
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 13:25:39 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #399 Gepost op: 8-03-2012, 13:19:47 »
Voor ze naar het buitenland vertrok, kon ze net als de andere kandidaten aangeven of ze de Mol wilde zijn. Uiteraard zei de daar ‘ja’ op. ‘’Dat leek me geweldig. Het programma draait om de Mol. Op die manier kun je de boel belazeren. Maar liegen is moeilijk, heb ik ontdekt. Als actrice lieg je natuurlijk ook een beetje, maar niet de hele dag door. In dit spel moet elke kandidaat soms de waarheid verdraaien.’’ En net doen alsof je Mollenstreken uithaalt, zo richt je de verdenking op jezelf en leid je de anderen af van ‘de daadwerkelijk’ Mol. Op fora op internet worden die opvallende acties ongelooflijk uitgebreid besproken. Wie de pagina’s afstruint, verdenkt elke kandidaat, want de trouwe fans zien in elke actie aanwijzingen. Zo zou Minis de Mol zijn omdat de eerste aflevering op haar verjaardag werd uitgezonden, omdat ze Sevilla als favoriete plek uitkoos en de groep daar niet veel later naar toe ging en omdat ze groene kleding droeg omdat ze altjd een groen scherm (= bewijs dat je mag blijven) kreeg tijdens de zogeheten executies. Lijkt nog kat-in-het-bakkie, want vaak gaan trouwe kijkers aan de slag met cijferreeksen die als bewijs moeten dienen.Neem Liesbeth Staats: de twaalfde letter van het alfabet is de ‘’L’’ en dus zou zij logischerwijs de Mol zijn in het twaalfde seizoen. Het is heel grappig om te zien hoe kijkers daarmee bezig zijn. Vlogen er ooievaars door het beeld, schreven ze dat het een aanwijzing was, omdat ik zwanger was. Ik lees niet alles hor, maar de Molberichten op Twitter zie ik wel voorbij komen.’’
En heeft ze na deze opnames de smaak te pakken? ‘’Ik ben ook gevraagd voor Expeditie Robinson, maar dat lijkt me niet zo leuk. Die uitputtingsslag verpest je hele lijf. En daarnaast: de hele dag voor de camera in mijn bikini rondlopen? Nee, jullie hoeven niet alles te zien.’’
Of wij – als trouwe molloten – haar verdenken, vraagt ze opeens. Eerst wel, toen weer niet, maar nu toch weer wel, zeggen we vertwijfeld. Ze lacht, zonder ook maar iets bloot te geven. Mogelijke mol Minis blijft nog even mysterieus.

De ontknoping is vanavond om 20.30 te zien op Ned.1. Daarin verklappen de makers welke verborgen aanwijzingen in de afleveringen te ontdekken waren.


Bron: dagblad De Limburger, 8 maart 2012