Poll

Waar gaat WIDM 2013 plaatsvinden?

Azië
Noord-Amerika
Zuid-Amerika
Antarctica
Australië
Europa
Afrika

Auteur Topic: Wie is de mol 2013.  (gelezen 716630 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #600 Gepost op: 24-06-2012, 17:31:22 »
Je doet het hier voorkomen dat als iemand eenmaal overgenomen is en in een NLs ziekenhuis terecht is gekomen een medisch acuut noodzakelijke operatie wordt uitgesteld vanwege de verdenking MRSA.
Dit klopt niet.
Iemand wordt of niet overgenomen of een noodzakelijk operatie wordt na overname niet vertraagd als dat medisch onverantwoord is.
Nee dat heb ik niet beweerd. Ik heb gezegd dat de standaard procedure in NL is dat de patiënt in quarantaine gaat. Dit kan de operatiedatum naar achter zetten omdat hiervoor maatregelen moeten worden getroffen. Mijn punt was dan ook dat ziekenhuizen dit liever willen voorkomen, tenzij dit echt noodzakelijk is.
Ik heb nooit beweerd dat het niet mogelijk is indien noodzakelijk. Ik heb gezegd dat dit niet voordehandliggend is in bepaalde gevallen. Daarvoor heb ik steekhoudende argumenten genoemd.
Het feit dat Janine ter plaatse is geopereerd geeft aan dat er geen medische noodzaak was om deze (voor de patiënt extra belastende) procedure te volgen.
 
Citaat
Als je een andere ervaring hebt dan wordt het tijd dat de lokale(!) protocollen in de ziekenhuizen waar je mee te maken hebt, worden aangepast.
Mijn ervaring is met hoe door Nederlandse ziekenhuizen standaard omgegaan wordt met heropnames uit het buitenland.
Citaat
Het is eerder dat zo iemand dus niet naar Nederland wordt overgenomen als dat niet strikt noodzakelijk is en wellicht is dat wat je bedoelde te zeggen.
Dat is dan ook exact wat ik zei.
Citaat
Verder geef je gelukkig ook wat argumenten
- als geen adequate medische zorg voor handen is: overname en niet uitgestelde operatie. Dit staat los van MRSA-risico
Ja in principe wel daarom zei ik ook expliciet: Tenzij er geen adequate medische zorg voorhanden is.
Hetgeen in W Europa dus niet voor de hand ligt.
Citaat
- extra belasting voor de patiënt: afwegen tegen de schade die ontstaat door patiënt in een land zonder adequate medische zorg te laten. Dit staat los van MRSA-risico
Je gaat nu ervan uit dat MRSA het hoofdprobleem is.Centraal in deze kwestie stond vanaf het begin een med-evac met heropname. Ik noemde het MRSA protocol slechts als onderdeel hiervan in verband met een evt. evac naar Nederland.
De extra belasting voor de patiënt door de reis (inclusief pijnstilling) is echter niet gering en zal door artsen zeker meegewogen worden bij de beoordeling of een transport medisch noodzakelijk én wenselijk is.
Citaat

- chronisch beddentekort: als iets noodzakelijk is, kan er uitindelijk wel een bed gecreëerd worden, als dat niet in het eigen ziekenhuis is, dan kan dat ook elders (in de regio?).
Er zijn in ziekenhuizen doorgaans standaard beperkte MRSA bedden beschikbaar. Simpelweg omdat er maar zoveel % aanvraag is op zoveel % bedden die sws nodig zijn. Ziekenhuizen in NL staan dus niet te popelen om die weg te geven aan patiënten die elders meer dan adequaat kunnen worden behandeld (zoals in Z Frankrijk). Indien de operatie al heeft plaatsgevonden en het ziekenhuispersoneel en MRSA team ruim op tijd van een heropname in zeg +- een week tijd weten, kunnen ze maatregelen treffen. Ziekenhuizen worden liever niet op korte termijn voor dit soort feiten gesteld waarbij allerlei extra maatregelen getroffen moeten worden die vanuit medisch oogpunt niet strikt noodzakelijk zijn.

Ik spreek, nogmaals, uit mijn ervaring en in termen van hoe algemeen omgegaan wordt met dit soort heropnames. Elke situatie wordt an sich bekeken en beoordeeld. Duidelijk was in Janine's geval een operatie ter plaatse de beste oplossing, alle factoren afwegend.

Een discussie over hoe iets zou moeten zijn en hoe iets daadwerkelijk in de praktijk is is verder wel interessant maar niet zo interessant voor widm13 mijn inziens.  ;)

Ik denk eigenlijk dat - indien bepaalde mensen zo stellig lijken te weten dat er ook sprake is van Roemenië - het twee landen scenario me het meest logisch lijkt.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2012, 17:41:59 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #601 Gepost op: 24-06-2012, 17:44:13 »
Sipke-Jan die er bij JP opstaat vertrouw ik trouwens ook niet.

@frederiquespigt
(@Angelagroothuiz)
Tanja Jess ‏
Diederik Ebbinge ‏
Charly Luske ‏
@JamaiLoman

Charly de nieuwe VAMP? Na Jan en Art? Diederik (de cabaretier van WIDM 2013?)/Tanja kun je ook moeilijk omheen. Wel veel zangers verder.

Wow, wat een speurwerk Lo! 2 dingetjes die ik wil toevoegen aan jouw post:
1. Zou Sipke-Jan niet verklaard kunnen worden met het feit dat er een mogelijke 2e widm junior aan gaat komen over een tijdje?

2. Tanja Jess en Charly Luske zullen niet samen als kandidaten meedoen denk ik, aangezien zij een stel zijn in het dagelijks leven zal het één van de twee kunnen zijn. (en dat de ander de vertrouwenspersoon van de een wordt)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #602 Gepost op: 24-06-2012, 17:44:33 »
@Lo

En Tineke Schouten heeft een twitterstop van 31 mei tot 10 juni en ze twittert best veel!
En twee dagen later zit ze in Miami.
Dat zal toch wel vooraf gepland geweest zijn?
En daarmee valt ze voor mij af als kandidate.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2012, 17:51:40 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #603 Gepost op: 24-06-2012, 17:55:27 »
Centraal in deze kwestie stond vanaf het begin een med-evac met heropname. Ik noemde het MRSA protocol slechts als onderdeel hiervan in verband met een evt ecav naar Nederland.
Ik heb het niet over die med-evac. Centraal in mijn commentaar op jouw stuk staat het gedeelte over de MRSA. Bij jou gaat het geheel om Janine, maar daar heb ik het in mijn reacties nooit over gehad. Ik heb het puur over het MRSA-deel van je argumentatie.

Je moet niet de indruk wekken dat medisch noodzakelijke behandelingen in NL worden uitgesteld om de MRSA reden:

[...]het in Nederland geldende mrsa protocol (de patiënt moet daarvoor enige tijd in quarantaine hetgeen een operatie vertraagt).[...]

Dit is pertinent 100% onjuist en dat is het enige wat ik de hele tijd probeer te zeggen. Quarantaine betekend geïsoleerd verpleegd EN behandeld en een medisch noodzakelijk operatie wordt NIET vertraagd vanwege een geldend MRSA-protocol in NL.

Duidelijk was in Janine's geval een operatie ter plaatse de beste oplossing, alle factoren afwegend.
Mee eens en MRSA wordt in deze overweging niet meegenomen.


Hoewel ik het op een aantal punten nog steeds absoluut niet met je eens ben ga ik inderdaad niet verder met deze discussie omdat iets anders wat je zegt wel degelijk 100% waar is; voor WIDM2013 is het niet interessant.

Veel plezier met speuren verder :).


"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #604 Gepost op: 24-06-2012, 18:01:22 »
Je moet niet de indruk wekken dat medisch noodzakelijke behandelingen in NL worden uitgesteld om de MRSA reden:
Dat heb ik niet gedaan. Het kan overigens wel degelijk voorkomen in geval van een geplande operatie (i.e. eentje die niet wel spoedig maar niet onmiddellijk plaats dient te vinden).
Citaat
Dit is pertinent 100% onjuist en dat is het enige wat ik de hele tijd probeer te zeggen. Quarantaine betekend geïsoleerd verpleegd EN behandeld en een medisch noodzakelijk operatie wordt NIET vertraagd vanwege een geldend MRSA-protocol in NL.
Ik weet niet waarop je dat baseert want de datum waarop de patiënt de operatie krijgt kan wel degelijk later zijn dan die waarop ze die krijgen kunnen ter plaatse, juist door het transport en de quarantaine. Dit heb ik in praktijk meerdere malen meegemaakt.

Over het 100% onjuist zijn dat operaties of ingrepen niet vertraagd kunnen worden door mrsa, dat is echt onzin.
Spoedoperaties kunnen geplande operaties altijd naar achteren schuiven, afhankelijk van hoeveel personeel er is, wat de urgentie van eea is etc. De MRSA patiënt heeft als 'extra nadeel' dat er allerlei maatregelen moeten worden getroffen om de OK volledig bacterievrij te maken na de operatie alvorens deze weer gebruikt kan worden. Dat betekent dus extra tijd/uren uit de running van die betreffende OK.

Nogmaals als de operatie onomstreden spoedeisend is zal hij hoe dan ook plaatsvinden. Maar in Janine's geval was dit duidelijk niet aan de orde.
Citaat
Hoewel ik het op een aantal punten nog steeds absoluut niet met je eens ben ga ik inderdaad niet verder met deze discussie omdat iets anders wat je zegt wel degelijk 100% waar is; voor WIDM2013 is het niet interessant.
De discussie is inderdaad zinloos omdat je wat ik zeg uit context trekt en (al dan niet moedwillig) verkeerd interpreteert. Je komt met vermeende feiten waar ik uit ervaring geen enkele onderbouwing voor zie.

Maar zoals gezegd, deze discussie verzandt tot iets wat niks zinnigs toevoegt dus we stoppen daarmee.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2012, 18:25:51 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #605 Gepost op: 24-06-2012, 18:34:06 »
Tanja Jess en Charly Luske zullen niet samen als kandidaten meedoen denk ik, aangezien zij een stel zijn
Hihi, dan heb ik die uitzending van Boulevard gemist denk ik  :-[

Okay nou als meest aannemelijk vind ik wel deze mensen

Janine+
Kim-Lian vd Mey
Ewout Genemans
Jelka van houten
Dennis van de Ven
Jacob Derwig
Leontine Borsato
Diederik Ebbinge
Klaas van Kruistum
en dan Tanja, dan heb je 5 mannen en 5 vrouwen, wel een beetje onzin omdat we weten dat er ook non-twitteraars bij zullen zitten. En verleden keer was het ook zo dat toen men goed en wel terug was men pas begon toe te voegen dus blijven opletten!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #606 Gepost op: 24-06-2012, 18:36:14 »
::rofl:: Het zou fijn zijn als je eerst eens rustig zou lezen wat ik schreef voordat je erop reageerde.

Zoek de verschillen:
[...]Dit is pertinent 100% onjuist [...] een medisch noodzakelijk operatie wordt NIET vertraagd vanwege een geldend MRSA-protocol in NL. [...]

[..]Over het 100% onjuist zijn dat operaties of ingrepen niet vertraagd kunnen worden door mrsa, dat is echt onzin[...]

Maar goed, jij hebt ervaring waar ik uiteraard niet tegenop kan. :)

Nogmaals plezier met speuren. ::zwaai::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #607 Gepost op: 24-06-2012, 19:20:16 »
::rofl:: Het zou fijn zijn als je eerst eens rustig zou lezen wat ik schreef voordat je erop reageerde.
Nogmaals plezier met speuren. ::zwaai::
Ik kan alleen hetzelfde tegen jou zeggen. Ik heb namelijk nooit beweerd dat medisch noodzakelijke spoedeisende ingrepen niet met de spoed plaats zouden vinden die ze vereisen.  ;)
Ik heb altijd slechts gesproken over het scenario waarvan we uitgingen: een rugoperatie die inplanbaar is. Kennelijk heb je me daarin verkeerd begrepen.  :)

Dito voor wat beteft speurplezier.  ::joehoe::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #608 Gepost op: 24-06-2012, 19:21:37 »
1. Zou Sipke-Jan niet verklaard kunnen worden met het feit dat er een mogelijke 2e widm junior aan gaat komen over een tijdje?

Sipke-Jan werkt inmiddels niet meer bij de AVRO, dus het lijkt me sterk dat hij dan de nieuwe junior-serie zou presenteren.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #609 Gepost op: 24-06-2012, 19:28:28 »
Met het risico een ouwe irritante zeur te lijken, maar: ben ik de enige die het een beetje ontoepasselijk vindt om een bericht over een ernstig ongeluk plat te analyseren om toch maar te kunnen achterhalen waar de mol gefilmd wordt en wie er mee doet?
Het hele tragische ongeluk leek er na 5 minuten al niet meer toe te doen, want het eventuele land lijkt belangrijker dan Janine's zware operatie.  :-\\

Oh en ook: ben ik de enige die het eigenlijk niets interesseert waar het plaats vindt?  ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #610 Gepost op: 24-06-2012, 19:32:16 »
Met het risico een ouwe irritante zeur te lijken, maar: ben ik de enige die het een beetje ontoepasselijk vindt om een bericht over een ernstig ongeluk plat te analyseren om toch maar te kunnen achterhalen waar de mol gefilmd wordt en wie er mee doet?
Voor de duidelijkheid..
Ik heb zelf niet eerder gereageerd omdat ik in dubio verkeerde over dit wel of niet te doen.
Toen werd er een discussie aangezwengeld over of medische zorg voorop zou staan ja/nee bij de keuze voor het land en werd er een discussie over Frankrijk versus Roemenië opgestart.

Vanuit die optiek ben ik na gaan denken over de twee landen mogelijkheid en heb aldus geprobeerd iets toe te voegen.

Wat de beweegredenen voor anderen zijn is niet aan mij, maar dat er wat discussie is over een mogelijk land lijkt me op een Molforum niet vreemd, en een ziekenhuis opname is daarvoor een indicatie. Het lag iig niet in mijn bedoeling een discussie precies daaromtrent te voeren.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #611 Gepost op: 24-06-2012, 19:32:36 »
Oh en ook: ben ik de enige die het eigenlijk niets interesseert waar het plaats vindt?  ;D
Daar heb je in Lo een goede medestander in :) :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #612 Gepost op: 24-06-2012, 19:47:20 »
Man man man, wat een activiteit allemaal op dit board.
Zou bijna vaker binnengluren dan eens in de paar weken
Bijna

Oh en ook: ben ik de enige die het eigenlijk niets interesseert waar het plaats vindt?  ;D

We zien het wel wanneer we het zien ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #613 Gepost op: 24-06-2012, 19:50:29 »
We zien het wel wanneer we het zien ::ok::
Ok mensen, van nu af aan alleen nog maar posts in het offtopic gedeelte graag.  ::ok::
Speculaties over mogelijke landen en kandidaten zijn uitermate ongepast op een Molforum.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #614 Gepost op: 24-06-2012, 19:57:59 »
Ondanks dat al een paar keer door beide posters gezegd is dat het het einde van de OFF TOPIC  discussie was, krijg ik het gevoel dat deze discussie nog wel even doorgaat.
Zou een moderator de discussie over al dan niet opname in een Nederlands ziekenhuis in veband met mogelijke MRSA protocollen e.d. naar een apart draadje kunnen verplaatsen, please.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #615 Gepost op: 24-06-2012, 20:02:47 »
Het zou wel een uitermate relevante discussie zijn als het programma in 2013 wordt omgedoopt tot "Wie is de MRSA-bacterie?"

Kunnen ze zelfs dezelfde initialen blijven gebruiken ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #616 Gepost op: 24-06-2012, 22:24:43 »
Zal ik maar gewoon zeggen hoe ik op Roemenië kom?
...óf niet!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #617 Gepost op: 24-06-2012, 22:31:20 »
Zal ik maar gewoon zeggen hoe ik op Roemenië kom?

gerne
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #618 Gepost op: 24-06-2012, 22:36:07 »
Nou, allereerst: ik stuurde het naar Tsubasa, en die zei dat het wel leuk zou zijn als ik het als een soort profeet zou vertellen zoals een persoon die zéker wist dat ze in 2009 naar Jordanië zouden gaan. 'Dat is leuk,' zei-die...
...óf niet!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #619 Gepost op: 24-06-2012, 22:37:31 »
Nou, allereerst: ik stuurde het naar Tsubasa, en die zei dat het wel leuk zou zijn als ik het als een soort profeet zou vertellen zoals een persoon die zéker wist dat ze in 2009 naar Jordanië zouden gaan. 'Dat is leuk,' zei-die...

Zoiets was ik al bang voor ;)

Gefeliciteerd.. t is je gelukt om een behoorlijke discussie te openen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!