Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 110089 keer)

Offline LSTR

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #220 Gepost op: 21-01-2012, 21:12:42 »

Ik herinner me andere seizoen met aanwijzingen van kruisen en mollen en wat zien we voorbijflitsen op 5.11

dit beeld

en vind ik op de widm site dit bij de beste aanwijzingen
In de aflevering flitst 2 keer een kruis voorbij. Hadewych zei: “De vrouw is een kruising tussen mammaloe en…” en ze sloeg een kruis tijdens de test. Bovendien zijn het wapen en de vlag van IJsland ook een kruis. Toeval?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #221 Gepost op: 21-01-2012, 23:24:16 »
Zou wel jammer zijn als ze letterlijk exact dezelfde hint gebruikten als in 2010... weer dat plusje/kruisje.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #222 Gepost op: 21-01-2012, 23:53:15 »
Zou wel jammer zijn als ze letterlijk exact dezelfde hint gebruikten als in 2010... weer dat plusje/kruisje.
Vergeet niet dat het plusje in 2010 veel meer betekenis had dan nu. Niet alleen was het toen het 10e seizoen en de 10e mol, ook het japanse teken/woord voor 10 wordt geschreven als een plusje (十). Dit jaar een plusje gebuiken als hint naar de mol zou nergens op slaan.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #223 Gepost op: 22-01-2012, 10:35:47 »
Of je wilt heel erg de indruk wekken dat je de mol bent omdat je zomaar met jokers strooit.

Dat. Best slim want aan één joker heb je toch niet zoveel.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 3
« Reactie #224 Gepost op: 22-01-2012, 11:08:57 »
Ik herinner me andere seizoen met aanwijzingen van kruisen en mollen en wat zien we voorbijflitsen op 5.11

dit beeld

en vind ik op de widm site dit bij de beste aanwijzingen
In de aflevering flitst 2 keer een kruis voorbij. Hadewych zei: “De vrouw is een kruising tussen mammaloe en…” en ze sloeg een kruis tijdens de test. Bovendien zijn het wapen en de vlag van IJsland ook een kruis. Toeval?


Maria Magdalena Ludwina (Marijke) Bakker = mammaloe

waarom geeft Hadewych zo'n uitgebreide omschrijving, kwam op mij erg gekunsteld over..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marijke_Bakker

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #225 Gepost op: 22-01-2012, 12:20:47 »
Ik wilde eerst de mensen die met de jokeropdracht voor de envelop kozen, afschrijven als mogelijke mol. Maar als William de mol is, heeft hij het best slim aangepakt. Stel je voor dat iemand anders de envelop had gepakt en te kennen had gegeven dat er naast geld ook een vraag voor de volgende test bij zat. Hadden dan niet veel meer mensen voor de envelop en dus geld gekozen? Ik schrijf William dus nog even niet af als mogelijke mol.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #226 Gepost op: 22-01-2012, 12:29:28 »
Ik wilde eerst de mensen die met de jokeropdracht voor de envelop kozen, afschrijven als mogelijke mol. Maar als William de mol is, heeft hij het best slim aangepakt. Stel je voor dat iemand anders de envelop had gepakt en te kennen had gegeven dat er naast geld ook een vraag voor de volgende test bij zat. Hadden dan niet veel meer mensen voor de envelop en dus geld gekozen? Ik schrijf William dus nog even niet af als mogelijke mol.

Ik weet het niet. Aan een joker heb je immers veel meer.

Offline arwix

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #227 Gepost op: 22-01-2012, 12:41:28 »
Had iemand al gekeken of er nog wat uit dat telefoonnummer te halen viel,wiskundige reeks in de buslijnen, hoe heet het fanfarecorps de tonen van de tuba etc?

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #228 Gepost op: 22-01-2012, 13:15:59 »
Had iemand al gekeken of er nog wat uit dat telefoonnummer te halen viel,wiskundige reeks in de buslijnen, hoe heet het fanfarecorps de tonen van de tuba etc?
Nee volgens mij nog niemand. Ik kan er zelf nog niet veel uithalen.

Iets anders: Geen Toneel. De rondleiding kwam langs een theater en een museum. Dus geen theater maar wel museum? Er was in mei 2011 in Reykjavik een expositie van Louise Bourgeois, Franse beeldhouwster. Je hoort Liesbeth ook duidelijk die naam noemen. Louise Bourgeois is beroemd geworden met een beeld van een immense spin die zij Maman noemde. Aflevering 3 begint met natuur-opnamen, waaronder een soort spin van ijs, die precies lijkt op het beeld. IJs = Is in het IJslands. Dus: “Is Maman”. De mol is moeder? Deze aanwijzing lijkt vergezocht maar toch. Als ze na aflevering 4 naar Frankrijk gaan wordt-ie sterker. We zullen zien.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #229 Gepost op: 22-01-2012, 13:46:43 »
De eerste opdracht was een toppertje, van een van mijn favoriete spelletjes van vroeger. Opvallend? Acteurs met een C... Hoe bedenk je het, na lang denken kwam ik tot 2 antwoorden;

George Clooney
Tom Cruise
Nicolas Cage
Sean Connery
Daniel Craig
Russel Crowe
Kevin Costner

7x100 = 700 euro


Er zijn best veel behoorlijk bekende acteurs met een C. Het is best te doen. Bij pimpampet mag toch zowel voornaam als achternaam? Maradonna wordt immers ook goed gerekend (had anders met een D gemoeten)

Offline Lizzy_M

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #230 Gepost op: 22-01-2012, 14:48:50 »
Ik ben trouwens momenteel de herhaling op Zapp aan het kijken, en het valt mij op dat Liesbeth "Marit van Bohemen en Maarten van der Weijden" zegt.. Vreemd dat ze achternamen gebruikt, maar weet niet zo goed wat ik ermee kan :P

Dit doet ze ook in haar test-biecht. Daar heeft ze het over Frits Huffnagel die ze verdenkt.

Vind het alle 3 de keren nogal nep/gespeeld over komen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #231 Gepost op: 22-01-2012, 14:51:10 »
Voor wat het waard is:

Dit zijn de cijfers van het telefoonnummer dat Marit belde:
6 bussen
6 x fanfare
3 gekregen
0 zwarte ferrari's
9 tonen tuba
2 gekregen
4 eilanden

Overigens weer de getallen 4263 erin

Met een kans van 1 op 10 en een telefoonnummer wat je zelf niet kunt kiezen, lijkt me dat geen hint.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline fdabian008

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #232 Gepost op: 22-01-2012, 15:15:11 »
Hmm...wist liesbeth dat maarten exit zou gaan...ze stak met opdracht 3 het geld in eigen zak???

tuurlijk niet, je kunt niet van te voren weten wie af gaat ;p

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #233 Gepost op: 22-01-2012, 15:21:27 »
tuurlijk niet, je kunt niet van te voren weten wie af gaat ;p
Behalve als je weet op wie Maarten stemt en je zelf weet wie de mol is

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #234 Gepost op: 22-01-2012, 15:25:13 »
Ik herriner me andere seizoen met aanwijzingen van kruisen en mollen en wat zien we voorbijflitsen op 5.11

dit beeld
Dank! Nu zoek ik nog een blipvert waarin een grote steen te zien is, daar stond ook nog wat bij meen ik. Kan nu even niet bekijken wanneer deze kwam. Zal later zoeken.
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #235 Gepost op: 22-01-2012, 15:50:25 »
Dank! Nu zoek ik nog een blipvert waarin een grote steen te zien is, daar stond ook nog wat bij meen ik. Kan nu even niet bekijken wanneer deze kwam. Zal later zoeken.

Alle blipverts van aflevering 3:
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #236 Gepost op: 22-01-2012, 15:59:05 »
Dank Jelsir!
Omnia vincit amor

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 3
« Reactie #237 Gepost op: 22-01-2012, 16:04:08 »
de blipvert van een bord is die van frits (op 0.14), dus als de blipverts vanuit de ogen van de mol zijn.......
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 3
« Reactie #238 Gepost op: 22-01-2012, 16:31:17 »
George Clooney
Tom Cruise
Nicolas Cage
Sean Connery
Daniel Craig
Russel Crowe
Kevin Costner

7x100 = 700 euro


Er zijn best veel behoorlijk bekende acteurs met een C. Het is best te doen. Bij pimpampet mag toch zowel voornaam als achternaam? Maradonna wordt immers ook goed gerekend (had anders met een D gemoeten)

Volgens mij gaat het om de voorletter. William had het zelf namelijk over Christian Bale. Ik denk dat Maradonna goed werd gerekend, omdat dat de naam is waar hij bij de meesten bekend bij is. Net zoals artiesten met een artiestennaam. Maar aan de andere kant werd badeend ook goed gerekend bij dieren met een b.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #239 Gepost op: 22-01-2012, 18:38:59 »
Volgens mij gaat het om de voorletter. William had het zelf namelijk over Christian Bale. Ik denk dat Maradonna goed werd gerekend, omdat dat de naam is waar hij bij de meesten bekend bij is. Net zoals artiesten met een artiestennaam. Maar aan de andere kant werd badeend ook goed gerekend bij dieren met een b.

Ze waren inderdaad wel erg soepel met de beoordeling van de namen. Vond het ook vreemd dat Michael Pleps niet werd goedgekeurd. Het stond er toch duidelijk.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)