Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435748 keer)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #840 Gepost op: 9-03-2012, 00:22:16 »
Dat van die pijl van Hadewych is leuk gedaan door A-M maar niet de taak van de mol, namelijk ervoor zorgen dat er geen geld in de pot komt. Ik heb het idee dat het in de laatste series voor de mol belangrijker is om niet ontmaskerd te worden, dan dat er geen geld wordt verdiend. En dan zeggen ze ook nog, wat een goede mol want niemand had haar door! Ik vind het belachelijk en ik verlang weer naar de series waarin de mol gewoon grofweg de bende saboteert. Dat is in deze serie geen enkele keer gebeurd. Dat feit gecombineerd met het stemgedrag van de andere kandidaten (die al vrij snel allemaal richting Anne-Marie gingen) maakt Anne-Marie wat mij betreft de slechtste mol ooit!  :\'(
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #841 Gepost op: 9-03-2012, 00:29:45 »
Dat van die pijl van Hadewych is leuk gedaan door A-M maar niet de taak van de mol, namelijk ervoor zorgen dat er geen geld in de pot komt.
Én ze niet verdacht wordt.

Citaat
Ik heb het idee dat het in de laatste series voor de mol belangrijker is om niet ontmaskerd te worden, dan dat er geen geld wordt verdiend.
Het een heb je nodig om het ander te kunnen doen. Wordt de mol door iedereen verdacht, dan is het ook niet leuk namelijk.

Ja, althans, technisch gezien kun je als mol inderdaad kiezen om gewoon hoe-dan-ook altijd de allerslechtste actie te doen. Maar dan zul je zien dat iedereen gaat zeggen dat het te makkelijk was en de enige reden van twijfel wordt dan een mindgame tussen ons en de productie (het is overduidelijk, maar is het wáár?). Overigens wat die molacties betreft chapeau voor Milouska ::jaja::

Het is heel simpel: ze kunnen niet iedereen tevreden stellen. Er zijn er al een hoop die zeggen dat ze te voorzichtig was, er zijn er ook een hoop die zeggen dat het anders te makkelijk wordt om de mol te vinden. In beide kanten zit een kern van waarheid. Je moet dat evenwicht vinden. En in dat evenwicht zit wel degelijk de component dat de mol niet te veel verdacht moet worden.

Dat het Anne-Marie niet is gelukt om onverdacht te blijven lijkt mij inderdaad feitelijk juist.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2012, 00:31:54 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #842 Gepost op: 9-03-2012, 00:37:52 »
Je verwoordt het wel heel mooi zo! Ik moet zeggen dat me dat iets meer voldoening geeft, het is ook allemaal niet zo makkelijk als we allemaal denken.
Ik ben gewoon een kijker die hoopt op de lompste molacties, maar de laatste tijd zijn het 'bange' mollen die niet heel veel mooie molacties doen met als voornaamste reden dat ze niet ontdekt willen worden. Dat is erg jammer, maar er is iets voor te zeggen. Die mollen zijn ook maar gewoon mensen.
Trouwens, ondanks de in mijn ogen erg matige mol heb ik me wel vermaakt met deze serie, dat is ook iets wat belangrijk is. En ooit, ja ooit komt er weer eens een mol waar de AVRO enorm trots op kan zijn.  ::zwaai::
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #843 Gepost op: 9-03-2012, 01:09:41 »
De pijl was zeker een van de mooiere momenten in de serie. Maar tjonge jonge wat een domme kandidaten zeg... Je weet toch zelf welke pijl je schiet? En Tim die toch groen gaat stemmen  ::niet-ok::...

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #844 Gepost op: 9-03-2012, 07:41:21 »
ik zeg niet dat ze een slechte mol was (ze was matig. ik denk nr.8 van de lijst in topmollen) die pijl was natuurlijk briljant! maar ik snap absoluut niet waarom ze maar bij de helft van de opdrachten heeft gemold. ze heeft ook wat te weinig fout gedaan om zo enorm verdacht te worden. en de I AM hint had veeeeeeeeeeeeeel uitgebreider kunnen zijn. dit is tot nu toe de enige serie waar geen grote "dat kan geen toeval zijn" hint inzit. maar ik ben heel blij dat hadewych heeft gewonnen  ::love:: ::bravo::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #845 Gepost op: 9-03-2012, 08:11:04 »
De mol lag dit jaar gewoon in een open groep en daar kon Anne-Marie ook niks aan doen. Waarschijnlijk was ze dan met heel obvious mollen meteen ontmaskerd, en dan gingen jullie ook weer zeuren. En daarbij : WIE VONDEN JULLIE DAN EEN BETERE MOL IN DEZE GROEP ?

Offline Mollo

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #846 Gepost op: 9-03-2012, 09:15:43 »
De meest geschikte mol kan ook niet geselecteerd zijn he? :) Maar denk dat Tim het beter gedaan had bijvoorbeeld.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #847 Gepost op: 9-03-2012, 09:20:33 »
Dat van die pijl van Hadewych is leuk gedaan door A-M maar niet de taak van de mol, namelijk ervoor zorgen dat er geen geld in de pot komt.
::jaja:: Ik zou het veel molser gevonden hebben als ze de pijl van Hadewych, die het vlot ging raken, uit de lucht zou hebben geschoten! ::tandpastasmiley::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #848 Gepost op: 9-03-2012, 09:37:01 »
De meest geschikte mol kan ook niet geselecteerd zijn he? :) Maar denk dat Tim het beter gedaan had bijvoorbeeld.

Tim had het een stuk beter gedaan als hij zijn oenigheid speelde en in werkelijkheid gewoon super intelligent was. Tot aflevering 8 dachten wij dat allemaal. Maar nu blijkt gewoon dat Tim echt zo'n oen is  ::rofl:: Dus ik denk dat als Tim echt de mol was dat hij het toch anders had gespeeld en het minder goed uit de verf was gekomen.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Mollo

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #849 Gepost op: 9-03-2012, 09:46:52 »
Weet niet. Dan had hij in het doolhof sowieso zich wel laten pakken lijkt me (met de grootste envelop). Die opdracht deed ie best goed. Alleen vervelend dat ie het niet helemaal goed kon zien, maar dat lag niet aan hem.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #850 Gepost op: 9-03-2012, 10:09:03 »
De pijl was zeker een van de mooiere momenten in de serie. Maar tjonge jonge wat een domme kandidaten zeg... Je weet toch zelf welke pijl je schiet?

Hadewych heeft niet voor niets gewonnen, misschien was die pijl voor haar een bevestiging en hield ze wijselijk haar mond.

Offline Mollo

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #851 Gepost op: 9-03-2012, 10:18:42 »
Inderdaad zou wel erg dom zijn om dat te gaan roepen. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #852 Gepost op: 9-03-2012, 10:33:24 »
als hij zijn oenigheid speelde en in werkelijkheid gewoon super intelligent was. Tot aflevering 8 dachten wij dat allemaal
Haha ja precies. Ik zocht echt een nieuwe Milouska in hem maar dat zit er niet in.

ze heeft ook wat te weinig fout gedaan om zo enorm verdacht te worden
Precies! Daarom jammer dat er blijkbaar een enorme groepsdynamiek was... een les voor de regie dus om betere kandidaten te selecteren, die meer zoals William zijn, bereid om zelf ook te mollen en raar te doen. En zoals in het verleden de 'hulpmol' in te zetten als je eigen mol erg bedreigd wordt. Die dus in het geniep een molactie uitvoert om er jokers mee te winnen ofzo. Dat is een noodgreep die je kunt toepassen als het misgaat maar in dit geval ging het blijkbaar snel mis want ik vermoed al na afl. 2 dat iedereen AM had.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #853 Gepost op: 9-03-2012, 11:03:49 »
Frits ging er toch uit omdat hij op Liesbeth zat?
...maar soms even niet :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #854 Gepost op: 9-03-2012, 11:38:08 »
ik vermoed al na afl. 2 dat iedereen AM had.
We kregen nog een biecht van William dat ie het toch net te laat had ofzo.
Vraag me nog steeds af op wie hij nou stemde, want het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het echt Anne-Marie was na Höfdi en zijn reacties daar.

Kan iemand hem nog even die vraag stellen?  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #855 Gepost op: 9-03-2012, 11:45:20 »
We kregen nog een biecht van William dat ie het toch net te laat had ofzo.
Vraag me nog steeds af op wie hij nou stemde, want het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het echt Anne-Marie was na Höfdi en zijn reacties daar.


Misschien dat William wel een beetje met AM spreidde, maar hij zat overduidelijk hoofdzakelijk op Liesbeth. Net als Frits is dat zijn exit geworden.  ::jaja::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #856 Gepost op: 9-03-2012, 11:48:54 »
dat William wel een beetje met AM spreidde, maar hij zat overduidelijk hoofdzakelijk op Liesbeth. Net als Frits is dat zijn exit geworden
Maar hoe verklaar je dan de eerdere exit van Marit?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #857 Gepost op: 9-03-2012, 11:51:53 »
Misschien dat William wel een beetje met AM spreidde, maar hij zat overduidelijk hoofdzakelijk op Liesbeth. Net als Frits is dat zijn exit geworden.  ::jaja::
Dat dénk ik ook alleen jammer dat het bij de ontknoping helemaal niet aan bod kwam.  ::ohno::
Hierdoor wordt de indruk dat 'iedereen het al goed had geraden' nog versterkt.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #858 Gepost op: 9-03-2012, 11:53:34 »
Maar hoe verklaar je dan de eerdere exit van Marit?

Dat moet je aan Marit vragen. Geen idee waar zij mee bezig was, zij zelf volgens mij ook niet.  ::rofl::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #859 Gepost op: 9-03-2012, 12:04:39 »
Ik denk dat Marit wel goed zat, maar de test gewoon verknald heeft, net als Marion in de eerste aflevering.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.