Auteur Topic: [Kandidaat] Maarten is niet de mol  (gelezen 47546 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Maarten is niet de mol
« Gepost op: 13-12-2011, 23:26:53 »
Maarten van der Weijden
Alkmaar
31 maart 1981
Voormalig Nederlands zwemmer

Wil je meer weten over Maarten, kijk dan HIER
« Laatst bewerkt op: 19-01-2012, 21:25:16 door Dolfie »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Maarten is niet de mol
« Reactie #1 Gepost op: 21-12-2011, 22:00:03 »
Het artikeltje over Maarten dat Heinz vond in de KRO-gids is misschien ook hier even vermeldenswaardig.

http://widm2012.nl/media/maarten2012.jpg

Wat mij opviel:
Citaat
De zwemmer studeerde wiskunde
Deze gast is niet alleen olympisch wereldkampioen (onder niet ideale omstandigheden ook nog eens), maar heeft dus ook nog eventjes doodleuk wiskunde gestudeerd. Bij mij stijg je dan wel in aanzien moet ik zeggen ::trots::

En voor WIDM is dat naar mijn idee ook een groot voordeel. Karin de Groot (2011) noemde in het begin bij de test de tactiek "als er negen mensen hier zijn en één daar, dan kies ik natuurlijk voor die negen mensen". Ja, logisch. Maar ik kan me dus niet herinneren dat ooit iemand anders dat zei. Nu staat in dat artikel dat Maarten het spelletje benadert als een soort kansberekening. Dat zou hem wel eens ver kunnen gaan brengen in dit spelletje.

Ik hoop het in elk geval. Kan me zo gauw geen andere topsporters in WIDM herinneren (wel sportjournalisten e.d.). Als zijn kandidaatschap een succes is volgens de AVRO, opent het misschien deuren naar een nieuwe groep BN'ers  :)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2012, 21:26:07 door Dolfie »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #2 Gepost op: 26-12-2011, 20:32:45 »
Ik bedacht me van de week hetzelfde Erik vwb sporters. Wel presentatoren en natuurlijk dhr Jol, superscheids.  ;D
(Ik schiet nog steeds elke keer in de lach als ik die opmerkingen van hem hoor.  ;D 'Ik verkoop m'n eigen niet' .. arme man..  ::ohno:: )

Ik denk dat je niet zomaar zegt dat je 'zolang mogelijk gespreid' hebt. Dan sla je een modderfiguur als je er na afl 2 of 3 eruit ligt en het lijkt me dat Maarten daarvoor te voorzichtig gewaakt heeft.
Mol, nee niet echt. Je kan alles als doublebluff zien maar lijkt me toch niet, zo op het eerste gezicht. Fanatieke kandidaat die een heel eind gaat komen, lijkt het.  :)

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #3 Gepost op: 31-12-2011, 17:04:18 »
Na het zien van het reclamefilmpje is hij mijn mol.
Why don't I ever listen to me?

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2012, 12:32:04 »
Ik denk dat Maarten een goede keus zou zijn als mol.
Iemand die leukemie overwint is een doorzetter en hij kan met hoge stress omgaan (wedstrijden en Olympische Spelen). Daarbij komt ook nog eens dat we hem verder niet echt kennen, waardoor hij makkelijker een rol kan spelen zonder ontmaskerd te worden omdat hij anders zou doen dan anders. Allemaal goede eigenschappen voor een mol.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2012, 21:05:44 »
Wat ik wel speciaal vind: de vader van Maarten was mijn Wiskundeleraar op de middlbare school. Gek genoeg voel ik me 'by proxy' helemaal een beetje persoonlijk betrokken bij het spel. Ik vind Maarten tot nu toe heel erg kandidaat. Een goeie, waar de groep zeker iets aan kan hebben.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2012, 21:08:23 »
Heel slim vam Maarten om nog meer goodwill te kweken: pot kwijt, dus ook de -500 :)
Want of er nou -500 of 0 inzit, het blijft niks :P

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2012, 21:56:35 »
Als die "- -500" wordt goedgekeurd dan is Maarten niet de Mol denk ik. De pot kwijtraken bedenk je ook niet zomaar.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline JaFF

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2012, 21:59:44 »
Misschien iets om in de gaten te houden. Dit tijd waarmee Maarten de 1e plaats haalde op de OS was 1.51.51. Dat lijkt veel op de tweet!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2012, 23:11:23 »
Ik vind Maarten geen type om de mol te zijn. Maar met zijn rekenkundige tactiek kan hij nog ver komen misschien... :)

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2012, 23:23:43 »
Het viel me op dat Maarten bij de yell vooraf aan het paintballen niet zo enthousiast mee deed als de anderen. Misschien omdat hij zich niet in wilde zetten bij het paintballen?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2012, 23:33:23 »
Het viel me op dat Maarten bij de yell vooraf aan het paintballen niet zo enthousiast mee deed als de anderen. Misschien omdat hij zich niet in wilde zetten bij het paintballen?

Was me ook opgevallen ja maar wellicht hielp het niet dat hij een halve meter langer was dan de anderen die gezellig stonden te verbroederen.  ;D
Lijkt me ook niet echt een type hiervoor, eerder een loner - zegt hij ook van zichzelf maar zijn sport is ook een solitaire sport geen teamsport. Zie dat niet direct als een mol-aanwijzing.

Ik heb hem tot nu toe nog niet echt iets zien doen wat me doet veranderen van mening (i.e. sterke, fanatieke kandidaat, geen mol). Misschien bij her-bekijken maar volgens mij was ie gewoon wel goed bezig over het algemeen. Niet aangekomen in de eerste opdracht als ik me goed herinner, maar dat was de helft sws niet. (Wel weinig in beeld gebracht gedurende die opdracht trouwens).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2012, 23:35:41 »
Had totaal geen band met de groep bij het paintballen.
Bouwde wel een band op met de groep bij het "geld verwijderen"
Het is inderdaad zoals Supernova zegt een loner.
Doet me een beetje denken aan Nelli bij de pelgrimscode.
Niet geheel toevallig ook een ex-topsporter.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2012, 23:37:26 »
Verwacht dan ook niets theatraals bij Maarten,
nuchter, en maar rekenen...kan ver komen.  ;)
Omnia vincit amor

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2012, 23:48:51 »
Opdracht 1
- Komt niet aan bij het vliegtuig

Opdracht 2
- Is de enige die goed over de opdracht nadenkt
- Komt bij de kokers

Opdracht 3
- Wordt afgeschoten door Frits

Buiten de opdrachten
- Komt op het idee om de -500 euro kwijt te raken
- Speelt het slim door zijn kansen op de grotere groep te zetten

Conclusie
Ik sluit hem buiten als mol. Is totaal geen moltype, heeft geen verdachte acties gedaan en heeft zelfs kandidaat acties gedaan. Geen mol.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline JaFF

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #15 Gepost op: 6-01-2012, 10:00:32 »
Conclusie
Ik sluit hem buiten als mol. Is totaal geen moltype, heeft geen verdachte acties gedaan en heeft zelfs kandidaat acties gedaan. Geen mol.

Dat lijkt mij een goede aanwijzing dat hij wel de mol is ;)
De kandidaten mollen, en de mol speelt de kandidaat. En geen moltype... dat is verdacht!

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2012, 10:47:14 »
In het aflevering 1 topic is uitgezocht dat we alleen van Maarten de foto van opdracht 1 niet hebben gezien en de mol had a foto van het vliegtuig. Was dat misschien dan zijn foto?

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #17 Gepost op: 6-01-2012, 10:49:14 »
Ik houd Maarten juist in de gaten omdat hij zo'n loner en waarschijnlijk een fanatiekeling is. Als hij later veel geld voor de pot wil winnen, moet je soms risico's lopen. En in dit spel betekend risico's lopen vaak fouten maken. En dat wil je als mol graag. Zijn fanatisme kan dus best een dekmantel zijn.

Vooraf had ik gezegd dat Maarten zou winnen. Denk half dat Maarten nu de mol kan zijn, vooral omdat de anderen best overduidelijk molden.

Offline MennoW

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #18 Gepost op: 6-01-2012, 12:57:51 »
Zoals velen hierboven hebben aangegeven "berekent" Maarten de opdrachten. Ik vond het best grappig hem bezig te zien, juist omdat hij steeds de zaken exact probeert te benaderen. Maar daarmee is hij voor mij de mol niet.
Where you wanna go, who you wanna be, what you wanna do, just come with me.

Offline ---------------

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #19 Gepost op: 6-01-2012, 15:44:05 »
Nico in Schotland was dan ook niet ëen mol-type, als als een "mol-type" al bestaat.

Leuke deelnemer, dat wel. Slim bovendien en ik ga ervan uit dat hij nog een conditie van een beer heeft.