Auteur Topic: [Kandidaat] Maarten is niet de mol  (gelezen 47510 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2012, 15:48:07 »
Ik vind Nico echt de allerslechtste mol ever. Maar Maarten lijkt me een hele spectaculaire, bring it on  ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JaFF

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2012, 18:00:02 »
In aflevering 1 op 37.55 zegt Maarten nadat Frits hem de verkeerde plaats aanwijst: 'Als Frits dat zegt, wie ben ik dan om te zeggen dat is verkeerd'

Wie ben je dan? Precies, ik zit al heel diep in mijn tunneltje....

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2012, 22:54:12 »
Ik heb net het dagboek van de mol gelezen en daar staat bijna helemaal in het begin OK dit kan natuurlijk slaan op:hé laten we beginnen maar ik denk dat er dan Ok of Oké had gestaan maar ik denk dat dat over onze Olympisch Kampioen(OK) Maarten van der Weijden gaat. :) +hij heeft dat gedaan in iets minder dan 2 uur en hoelang duurde de eerste opdracht.

in dit dagboek stond ook wie ben ik... heeft maarten ook niet zoiets tegen Frits gezegd. zou dit dan het stop zinnetje van de mol zijn of gewoon die van Maarten wat de mol dood leuk in het dagboek gekopiepast(ctrl+c ctrl+v) heeft.

 :o help verdwijn nu in een tunnel :o
« Laatst bewerkt op: 6-01-2012, 23:18:29 door Polargust »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2012, 23:20:28 »
'Als Frits dat zegt, wie ben ik dan om te zeggen dat is verkeerd'

William pikt precies het kokertje op dat Maarten op zijn kaart beschrijft, n.l. de middelste. Zou dat dan de -500 zijn? Het zou zomaar kunnen!

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2012, 10:44:18 »
het zou mij inderdaad niets verbazen als dat na de klok veranderen zijn tweede mol streek was want als je de opdracht begint voor te zeggen en er wordt door Frits niet naar je geluisterd wat voor mol ben je dan niet om naar het -500 bedrag twee pijltjes te zetten.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2012, 16:28:58 »
In opdracht 2
Maarten @27:55: "[...] is het dan mijn linkerhand, mijn rechterhand, of het MIDDEN?"

@33:46: Op het kaartje dat Maarten heeft gemaakt staat expliciet de MIDDELSTE koker aangeduid.

In de test
Maarten @52:47: "Ik ga MIDDELEN. [...]"


Zou dit een hint zijn?

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2012, 16:44:49 »
@Avogadro

de 2 uur
deze mollestreek
wat vreemde uitspraken
en het dagboek

na aflevering 1

volgens mij zitten we goed op onze OK openwater zwemmer

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2012, 21:03:42 »
Zoals eerder vermeld vind ik de "OK" uit het dagboek van de Mol een mooie speculatieve hint naar Maarten (Olympisch Kampioen).
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2012, 08:37:33 »
William pikt precies het kokertje op dat Maarten op zijn kaart beschrijft, n.l. de middelste. Zou dat dan de -500 zijn? Het zou zomaar kunnen!

Volgens http://ifarm.nl/demol/2012/01/08/wie-pakte-de-koker-met-min-500/ blijkt dat de -500 niet in de koker zit die Maarten aanwijst.

Maar:

De middelste koker levert volgens mij sowieso geen positief geldbedrag op. Ik vermoed namelijk dat op de locatiebeschrijving de aanduidingen NW, NO en ZO slaan op de relatieve positie t.o.v. het midden van de vijf kokers op de betreffende locaties.

« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 09:10:04 door Avogadro »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2012, 12:18:29 »
volgens mij heb je met dat laatste geen gelijk.
De NW slaat op de richting die ze moeten lopen vanaf het middenpunt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2012, 13:36:06 »
volgens mij heb je met dat laatste geen gelijk. De NW slaat op de richting die ze moeten lopen vanaf het middenpunt.

Hieronder is de kaart van Anne-Marie te zien. Maar bij Maarten is het ook zo. Ik vermoed bij de anderen ook. De kokers liggen niet voor niks in zo'n patroon. Het exacte meten met de kompas is niet te doen. Die wijst enkel naar de locaties met vijf kokers. Als je het aantal graden weet zijn de toevoegingen NW, NO en ZO eigenlijk overbodig. Maar ik denk dus dat het iets anders betekent.



De kokers in het getekende raster kun je bijvoorbeeld als volgt benoemen (M staat voor het midden):

NWNO
M
ZWZO

Zo zou je volgens mij dus de juiste koker moeten kunnen vinden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2012, 14:27:38 »
volgens mij heb je met dat laatste geen gelijk.
De NW slaat op de richting die ze moeten lopen vanaf het middenpunt.
Is wel een beetje overbodig, want de graden geven de richting al aan en die zitten al vast aan de windrichting. Daarbij zou ik de 350 graden van nummer 2 N en de 80 graden van nummer 4 zelf eerder gewoon O noemen. En de 120 graden van nummer 5 is meer OZO. Zie ook mijn diagrammetje [hier]
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2012, 15:23:53 »
Maar ze hebben het wel zo gerangschikt dat de genoemde windrichtingen wel in alle vijf de aanwijzingen overeenkomen met de graden. Je kan gelijk hebben, maar de aanwijzing is dan dus wel dubbelzinnig...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2012, 15:47:13 »
Dat kan expres om verwarring te zaaien. Als je ziet staan 80 graden NO, dan is het logisch om te denken dat dat bij elkaar hoort, alleen bij widm is niet altijd alles logisch. En aanwijzingen zijn wel vaker dubbelzinnig. :P
The British are not impressed.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2012, 15:54:19 »
Als die "- -500" wordt goedgekeurd dan is Maarten niet de Mol denk ik. De pot kwijtraken bedenk je ook niet zomaar.

Denk ook niet dat Maarten de mol is. Tot nu toe denk ik dat hij alleen een hele fanatieke kandidaat wordt. Denk dat hij wel ver kan komen. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2012, 18:01:11 »
Ik bedenk me trouwens dat de manier van spreiden van Maarten, mits hij  dat nog een paar afleveringen blijft doen. Wel eens heel handig kan zijn om de mol aan te wijzen, of een aantal mensen weg te strepen.  Tenminste als Maarten afvalt. Mocht dit gebeuren, kunnen we kandidaten die in die aflevering grotendeels in de grootste groepen zaten afstrepen. Kandidaten die dan vaak in de kleine groepen of alleen opdrachten uitvoeren zitten hebben dan en grotere kans om de mol te zijn.


Mocht Maarten de finale halen hebben we natuurlijk niet zoveel aan deze redenering :P (Of het moet zo zijn dat de mol telkens in de grootste groep valt)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 18:12:37 door Qper »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2012, 15:09:33 »
Is 5 een hint naar Maarten?


Wanneer de mol bij het vliegtuig de tijd terugzet staat de timer precies op 2:55:55.




Precies @05:00 kijkt Maarten in het rond. Ziet hij hier toevallig het vliegtuig?



Op de achtergrond het eiland met een hap eruit waar Liesbeth het over had.


Hier de achterkant van het vliegtuig met het eiland op de achtergrond:

« Laatst bewerkt op: 10-01-2012, 15:14:20 door Avogadro »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2012, 16:59:27 »
@Avogadro, je zou bijna zeggen dat, gezien de plek waar hij staat, hij het vliegtuig MOET zien!
Wat goed gezien van je!
Eigenlijk zouden we het vliegtuig dan haast wel in de weerspiegeling in zijn bril moeten kunnen zien.
Gaat mij niet lukken vrees ik, iemand met HD wel? :)
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #38 Gepost op: 10-01-2012, 18:55:00 »
Zou Gulden snede een hint kunnen zijn?

Vergelijk het onderstaande plaatje van de Vitruviusman van Leonardo da Vinci met de uitgestrekte armen van Maarten in opdracht 2 (zie mijn avatar).



http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitruviusman

[...]

De tekening geldt als een schoolvoorbeeld voor het streven naar wiskundige exactheid in de kunst. Het bijschrift van de tekening is opgesteld in spiegelschrift, [...]. [...]

De Vitruviusman van Leonardo wordt vaak gebruikt om de gulden snede aan te duiden. Ook wordt hij vaak genoemd in verband met een pentagon of een pentagram. [...]

[...]

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #39 Gepost op: 11-01-2012, 14:41:57 »
En later loopt Maarten van het eiland, dus ook van het vliegtuig, vandaan. Is dit gespiegeld?