Auteur Topic: [Kandidaat] Maarten is niet de mol  (gelezen 47515 keer)

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #40 Gepost op: 11-01-2012, 16:49:20 »
het eiland dan in ieder geval wel als het het zelfde is. Het zou wel een mooie manier zijn  om het vliegtuig uit beeld te houden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #41 Gepost op: 11-01-2012, 19:34:50 »
Dit topic is op slot tot donderdagavond 20.30 uur.
Degene die de internet uitzending bekijken kunnen hun bevindingen kwijt in het speciaal daarvoor aangemaakte Aflevering 2: spoilertopic
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #42 Gepost op: 12-01-2012, 22:17:05 »
Oke het is al gezegt door tumtum op het uitlek/spoiler topic gisteren dat maarten de vraag met OK beantwoord namelijk over in welke auto met welke nummerplaat zat = OK 829. het kan zijn dat ik nu in groene kolen zie (kom 2 achten tekort namelijk).


2008 8ste jaar van deze eeuw
aug  8ste maand
21   29-8

Maarten wint op 21/aug/2008 zijn titel: Olympisch Kampioen met 10km open water zwemmen

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #43 Gepost op: 12-01-2012, 22:26:54 »
Is 5 een hint naar Maarten?

Geen idee, maar het kwam vandaag wel weer terug, in de zin van het foute antwoord op de achter-de-komma-vraag.

Precies @05:00 kijkt Maarten in het rond. Ziet hij hier toevallig het vliegtuig?


Hmm, schreef de mol niet in zijn dagboek dat ie eens goed om zich heen gekeken had?

Dat samen met de OK-hint en de vele verwijzingen naar wiskunde/rekenen .... maakt Maarten voor mij wel erg verdacht.

Alhoewel ik niet per se alleen op hints wil afgaan, maar ook op acties, zou je zijn acties best als verdacht kunnen aanmerken. Afwezig bij de vliegtuigopdracht, bij de gletsjer niets goeds gedaan (net als alle anderen), zich laten afschieten, -00 laten verscheuren, wat uiteindelijk niets opleverde, maar wel vertrouwen bracht, fout antwoord op de trappen, en uiteindelijk dan nog wel voor 2500 euro gezorgd, maar ja het mocht wel eens een keer, en nu vertrouwt helemaal iedereen hem.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #44 Gepost op: 12-01-2012, 22:50:58 »
Zou maarten dan zoveel vertrouwen willen winnen (wat hij al had) dat hij 3000 euro binnenhaalt voor de pot? de mol staat op een sleutelpositie en gokt goed, dat maakt hem al minder verdacht. Het twijfelen over zijn tijd kan een molactie zijn geweest maar ook bewust.

Positieve acties maarten:
+ Denkt bij de kokertjes goed na over de opdracht
+ Wint 3000 euro voor de pot met een goede gok
+ wint vertrouwen door -500 kwijt te raken (had geen nut)

Negatieve acties Maarten:
- Twijfelt over eigen tijd op de trap
- Te laat bij het vliegtuig
- Afgeschoten op de brug

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #45 Gepost op: 12-01-2012, 23:03:28 »
De mol is ook geen koffiedikkijker (<-wow geen misspelling volgens Firefox).

als Maarten had gezegd dat het de groep zou lukken had het te verdacht geweest
heb het gister al gelezen "Want het ging al zo goed bij de afgelopen opdrachten"

Ben het eens een keer eens met Frits bij de jeeps. Er kon van alles staan behalve "WIDM".

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #46 Gepost op: 12-01-2012, 23:07:04 »
Vorige keer las ik ergens dat de Mol in zijn of haar dagboek een alinea begon met 'OK'. Tot mijn verbazing kwam de 'OK' weer terug, nu in het nummerbord van de auto. Olympisch Kampioen (OK) Maarten? Of iemand anders?

http://www.youtube.com/watch?v=XMPxSm2CwIA

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #47 Gepost op: 12-01-2012, 23:09:52 »
Maar ze hebben het wel zo gerangschikt dat de genoemde windrichtingen wel in alle vijf de aanwijzingen overeenkomen met de graden. Je kan gelijk hebben, maar de aanwijzing is dan dus wel dubbelzinnig...

heb ook wat bij de nummers gevonden maar het is heel er vergezocht. behalve in een tunnelvisie (eentje waar ik inzit).
Oke het is al gezegt door tumtum op het uitlek/spoiler topic gisteren dat maarten de vraag met OK beantwoord namelijk over in welke auto met welke nummerplaat zat = OK 829. het kan zijn dat ik nu in groene kolen zie (kom 2 achten tekort namelijk).


2008 8ste jaar van deze eeuw
aug  8ste maand
21   29-8

Maarten wint op 21/aug/2008 zijn titel: Olympisch Kampioen met 10km open water zwemmen

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #48 Gepost op: 12-01-2012, 23:11:47 »
Lijkt me dat als er hints in de kentekens van een auto wordt gestopt, dat de hint in de kentekens van BEIDE auto's zit...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #49 Gepost op: 12-01-2012, 23:36:20 »
van GZK 69 kan ik geen chocola van maken ook geen (groene kolen trouwens)  iemand wel?

voor mij is trouwens één nummerplaat genoeg vooral als (mijn) mol er in zit en de code van het bord aan wijst
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 23:40:11 door Polargust »

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2012, 00:12:13 »
ff heel iets anders. Een tweet van Maarten

mvdweijden: En moesten we daarom 202/4=50.5 stappen doen?
RT @ArjenBrouwer Verdacht Maarten van der Weijden is 2,02m en niet 2,04m

Maarten zei eerder dat hij 204 cm lang was dan dat William antwoord had gegeven op de vraag over zijn zwemdiploma's

btw Maarten volg Wie is de mol het meest via twitter van alle kandidaten. (of licht dat aan mij)

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2012, 01:06:50 »
Jongens. Ik heb hulp nodig. Krijgen we in aflevering 1 te zien welke foto Maarten heeft? Ik heb ze van iedereen gevonden behalve bij Maarten.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2012, 01:13:18 »
Jongens. Ik heb hulp nodig. Krijgen we in aflevering 1 te zien welke foto Maarten heeft? Ik heb ze van iedereen gevonden behalve bij Maarten.
Nee, de foto van Maarten is niet te zien.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2012, 02:16:35 »
Maarten is de enige die geld heeft verdiend tot nu toe.... nee die is het niet hoor. Ik bedoel, het was nogal logisch dat de groep het niet zou halen. Als ie de mol was geweest dan had ie gezegt dat het zou lukken met de smoes dat ie er vertrouwen in had ofso :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2012, 07:15:05 »

Precies @05:00 kijkt Maarten in het rond. Ziet hij hier toevallig het vliegtuig?



Op de achtergrond het eiland met een hap eruit waar Liesbeth het over had.

Ben ik nou gek, is het tunnelvisie, of zie ik nou echt een vleugel van het vliegtuig in de weerspiegelening van zijn bril. Helemaal aan het einde, zie je echt iets wits opdoemen in zijn bril. Zou hij op het vliegtuig staan?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2012, 09:24:01 »
Ben ik nou gek, is het tunnelvisie, of zie ik nou echt een vleugel van het vliegtuig in de weerspiegelening van zijn bril. Helemaal aan het einde, zie je echt iets wits opdoemen in zijn bril. Zou hij op het vliegtuig staan?

Je ziet idd iets wits aan de linkerkant van zijn zonnebril ja. Zou best een stuk vleugel van de Dakota kunnen zijn. Leuk voor in de terugblikaflevering ter ontknoping, staat Maarten idd op de Dakota met de foto v/d Dakota in zijn handen  :) Maar het is ook maar net wat je wilt zien. En toch, mocht het zo zijn, is het overduidelijk op die manier :P Then again.. wat zei Art ook alweer over aflevering 1? Als je echt goed op zou letten, zou je de mol kunnen zien o.i.d.? Wel sneaky om zoiets erin te stoppen als weerspiegeling van iemands zonnebril.

Nu was Maarten al een van de kandidaten die hoger op mijn lijstje staan qua verdachten. Maar met de dit erbij, is er al iig een sterk vermoeden van Maarten als mol!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2012, 09:50:35 »
Je ziet idd iets wits aan de linkerkant van zijn zonnebril ja. Zou best een stuk vleugel van de Dakota kunnen zijn. Leuk voor in de terugblikaflevering ter ontknoping, staat Maarten idd op de Dakota met de foto v/d Dakota in zijn handen  :) Maar het is ook maar net wat je wilt zien. En toch, mocht het zo zijn, is het overduidelijk op die manier :P Then again.. wat zei Art ook alweer over aflevering 1? Als je echt goed op zou letten, zou je de mol kunnen zien o.i.d.? Wel sneaky om zoiets erin te stoppen als weerspiegeling van iemands zonnebril.

Nu was Maarten al een van de kandidaten die hoger op mijn lijstje staan qua verdachten. Maar met de dit erbij, is er al iig een sterk vermoeden van Maarten als mol!

Het zou eventueel ook het kaartje met 'wees op tijd' kunnen zijn...

Offline mayken

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #57 Gepost op: 13-01-2012, 09:53:52 »
Je ziet idd iets wits aan de linkerkant van zijn zonnebril ja. Zou best een stuk vleugel van de Dakota kunnen zijn. Leuk voor in de terugblikaflevering ter ontknoping, staat Maarten idd op de Dakota met de foto v/d Dakota in zijn handen  :) Maar het is ook maar net wat je wilt zien. En toch, mocht het zo zijn, is het overduidelijk op die manier :P Then again.. wat zei Art ook alweer over aflevering 1? Als je echt goed op zou letten, zou je de mol kunnen zien o.i.d.? Wel sneaky om zoiets erin te stoppen als weerspiegeling van iemands zonnebril.

Nu was Maarten al een van de kandidaten die hoger op mijn lijstje staan qua verdachten. Maar met de dit erbij, is er al iig een sterk vermoeden van Maarten als mol!

Zou het niet kunnen dat het 'wit' dat jullie zien, de lucht is?
Doordat hij naar links kijkt, kan je door zijn zonnebril de lucht zien.
Ik weet niet of jullie snappen wat ik bedoel, maar zo had ik het in ieder geval gezien.
Maar dat neemt niet weg dat Maarten wel een goede molkandidaat is!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #58 Gepost op: 13-01-2012, 10:09:37 »
Het zou eventueel ook het kaartje met 'wees op tijd' kunnen zijn...

Nuja, van Maarten hebben we zijn kaartje met 'wees op tijd' niet gezien in aflevering 1. Dus dat kun je niet uitsluiten. En toch is het dan waarschijnlijk dat Maarten dat kaartje in zijn handen vasthoudt. Hij wendt zijn blik van links naar rechts op ooghoogte. En niet naar beneden gericht, daarbij zie je ook niet zijn armen duidelijk terugkomen. Dus die zal ie wel gewoon langs zijn lichaam laten hangen.

Zou het niet kunnen dat het 'wit' dat jullie zien, de lucht is?
Doordat hij naar links kijkt, kan je door zijn zonnebril de lucht zien.
Ik weet niet of jullie snappen wat ik bedoel, maar zo had ik het in ieder geval gezien.
Maar dat neemt niet weg dat Maarten wel een goede molkandidaat is!

Ik begrijp wel waar je op doelt. Maar in de weerspiegeling van Maarten zijn zonnebril zie je overduidelijk het verschil tussen lucht "blauwe bovenhelft van de zonnebril" en grond "bruin onderhelft van de zonnebril". Dat witte waar Kagiso en ik op doelen valt te zien in het onderste gedeelte v/d weerspiegeling van Maarten zijn zonnebril. En dus op de grond. Je ziet in de zonnebril van Maarten namelijk de horizon duidelijk terugkomen. Het is dat ik het beeld zelf niet kan vertragen en opnieuw hier posten. Maar dan zie je het in elk geval een stuk duidelijker. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #59 Gepost op: 13-01-2012, 11:25:50 »
Maarten kijkt goed om zich heen en ziet ............. niks:

In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.