Auteur Topic: [Kandidaat] Maarten is niet de mol  (gelezen 47511 keer)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #60 Gepost op: 13-01-2012, 11:27:56 »
Ik houd Maarten goed in de gaten. Als hij nog meer verdient en geen geld uit de pot verbrast is hij wat mij betreft niet de mol... maar ja, je blijft toch twijfelen...

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #61 Gepost op: 13-01-2012, 11:47:52 »
Maarten kijkt goed om zich heen en ziet ............. niks:

Je hebt ook niet helemaal het goede frame te pakken, de wierspiegeling zit een frame of 5 eerder, op het moment dat hij ongeveer onder en hoek van 25 graden van de camera kijkt.

« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 11:54:26 door Kagiso »

Offline eriw85

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #62 Gepost op: 13-01-2012, 12:00:26 »
Maarten is de enige die geld heeft verdiend tot nu toe.... nee die is het niet hoor. Ik bedoel, het was nogal logisch dat de groep het niet zou halen. Als ie de mol was geweest dan had ie gezegt dat het zou lukken met de smoes dat ie er vertrouwen in had ofso :P.

Kan nog steeds een verkeerde gok zijn van een mol, opzich was de opdracht niet zo heel moeilijk om wel te halen.
In dagboek van de mol staat ook :
"Best laat vind ik, maar met een beetje meer geluk was deze opdracht ook finaal in rook opgegaan"

De enige die in deze opdracht de taak had om alleen op "geluk" te gokken en niet op uitvoeren was maarten

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #63 Gepost op: 13-01-2012, 12:12:40 »
Tel de meters van de kokeropdracht uit afl. 1 bij elkaar op en je krijgt 427. 4+2+7=13=M
Tel de graden bij elkaar op en je krijgt 913. 9+1+3=M
MM=Maarten Mol (of Marit natuurlijk ;))

Offline sjarrel88

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #64 Gepost op: 13-01-2012, 13:41:43 »
het is misschien ver gezocht maar...

4263 slaat op maarten denk ik. ik las op zijn web site dit


De 4: Na vier chemokuren en een
stamceltransplantatie werd hij genezen verklaard

de 2 hij onderging twee jaar lang een behandeling

de 6: Hij verbleef een half jaar in het ziekenhuis
 
de 3: in maart kreeg hij te horen dat
hij ziek was

 ;)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #65 Gepost op: 13-01-2012, 13:52:35 »



Kan nog steeds een verkeerde gok zijn van een mol, opzich was de opdracht niet zo heel moeilijk om wel te halen.
In dagboek van de mol staat ook :
"Best laat vind ik, maar met een beetje meer geluk was deze opdracht ook finaal in rook opgegaan"

De enige die in deze opdracht de taak had om alleen op "geluk" te gokken en niet op uitvoeren was maarten

In het topic beste molpositie (ofzo) heb ik zoiets ook al geschreven. Alleen had ik dit nog niet gelinkt aan het dagboek van de mol. ik raak nu steeds meer overtuigd van Maarten als mol!

het is misschien ver gezocht maar...

4263 slaat op maarten denk ik. ik las op zijn web site dit

De 4: Na vier chemokuren en een
stamceltransplantatie werd hij genezen verklaard

de 2 hij onderging twee jaar lang een behandeling

de 6: Hij verbleef een half jaar in het ziekenhuis
 
de 3: in maart kreeg hij te horen dat
hij ziek was
 ;)
En zo kan je bij elke kandidaat wel bij de getallen 4 2 6 en 3 iets verzinnen. De één is in februari jarig heeft 3 kinderen is 6 jaar getrouwd en woont op nummer 3 en de volgende..... nou ja, je begrijpt wat ik bedoel.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #66 Gepost op: 13-01-2012, 14:13:02 »
Er weerspiegelt ook iets wits aan de linkerkant aan het begin van die animatie.
Kan eventueel ook nog een reflectiescherm zijn.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #67 Gepost op: 13-01-2012, 14:43:28 »
Het is mij eigenlijk wel duidelijk. De Mol zou zeggen dat het ze wel zou lukken. Maarten heeft bijna eigenhandig 3000 euro verdiend. En dan is hij dus de Mol niet. Simpel ::trots::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #68 Gepost op: 13-01-2012, 14:45:38 »
wat zei Art ook alweer over aflevering 1? Als je echt goed op zou letten, zou je de mol kunnen zien o.i.d.? Wel sneaky om zoiets erin te stoppen als weerspiegeling van iemands zonnebril.


Als je goed op zou letten zou je zien of Art wist wie de mol was.
Da's toch iets anders dan "de mol kunnen zien".

Offline JaFF

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #69 Gepost op: 13-01-2012, 14:48:44 »
Het is misschien tunnelvisie maar ik zie de biecht van Maarten (de mol) in aflevering 11 helemaal voor me:

'Natuurlijk verwachtte ik dat de groep het wel zou redden, de mol deed immers niet mee! (sarcastisch). Dus ik zeg dat ze het niet gaan redden. En ach, er zit nog steeds -500 in de pot, laat ik ze het dan 1x gunnen als het ze niet lukt. Een mol die geld binnenhaalt, tja als de kandidaten het niet doen....'

Art: Ja Maarten, met deze actie won je natuurlijk nog meer vertrouwen in de groep...

Offline JaFF

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #70 Gepost op: 13-01-2012, 14:49:37 »
Oh trouwens, de OK is een vulkaan op Ijsland, gaan we daar nog naar toe?

'De Ok is een 1198 meter hoge schildvulkaan op IJsland die wordt bedekt door de kleine gelijknamige gletsjer. De Ok ligt ongeveer 10 kilometer ten noordwesten van de Þórisjökull gletsjer die vlak onder de veel grotere Langjökull ligt. Tussen beide gletsjers loopt de Kaldadalsvegur weg door de Langihryggur-kloof in de Kaldidalur hoogvlakte, en bereikt daar zijn hoogste punt van 727 meter. De gletsjer op de Ok is in 2009 verdwenen.'

Offline Agaat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #71 Gepost op: 13-01-2012, 16:20:45 »
Maarten is de mol! Ongetwijfeld ::jaja::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #72 Gepost op: 13-01-2012, 16:40:06 »
Leuke suggestie van een collega over 4263:
Citaat
Trouwens zou de 4263 code het volgende kunnen zijn, 4x2x6x3=144 dit is een gros (12x een dozijn) en dus een wiskundige term, wie is ook alweer wiskundige?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #73 Gepost op: 13-01-2012, 17:08:43 »
Sinds wanneer is "gros" een wiskundige term? Da's net zoiets als zeggen dat "huis" een term uit de stedenbouwkunde is ::rofl::

Maargoed, redeneren jullie maar vrolijk verder aan eventuele hints. Hij is de mol toch niet, dus tja :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #74 Gepost op: 13-01-2012, 17:15:08 »
Wel interessant dat gros. Niet zozeer de link wiskunde - Maarten, maar een hint met een gros in seizoen 12 is wel ietsje origineler dan een hint met alleen het getal 12 (11, 10, 8 hebben we al gehad).

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #75 Gepost op: 13-01-2012, 17:19:28 »
Wel interessant dat gros. Niet zozeer de link wiskunde - Maarten, maar een hint met een gros in seizoen 12 is wel ietsje origineler dan een hint met alleen het getal 12 (11, 10, 8 hebben we al gehad).
2, 3, 4, en 6 zijn ook alle delers van 12 om op een heel getal uit te komen. Die 12 komt onderhand idd best veel terug.

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #76 Gepost op: 13-01-2012, 22:05:52 »
http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/dagboek_mol_02.aspx

Jongens, dit kan toch niet iemand anders zijn dan Maarten...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2012, 15:34:43 »
Ik had nog nooit zo op Maarten gelet, maar na deze aflevering vind ik hem toch wel verdacht. Zijn lengte en Olympische tijd klopten niet; hij kiest het onlogische WIDM bij de auto-opdracht (zou dat naar hemzelf verwijzen?); hij wordt door de groep het meest vertrouwd (en dat roept ergens vraagtekens op omdat in Wie is de Mol? iedereen verdacht wil zijn); en tenslotte twijfel ik nog over het volgende:

Bij het shot waar Art de rooksignalenopdracht uitlegt aan Maarten, staan ze allebei naast de auto. Het lijkt erop of Maarten na de uitleg gelijk 'ja' knikt, ten teken dat hij denkt dat de opdracht zal slagen. Als je na de opdracht het shot ziet van Maarten en Art, zit Maarten opeens in de auto en zegt hij 'nee'. Dit is vreemd, toch? Net alsof ze het twee keer hebben opgenomen, één keer ja en één keer nee. Aan de ene kant zou dit erop kunnen wijzen dat Maarten de mol is, want opdrachten sturen doe je niet samen met een gewone kandidaat. Aan de andere kant is de opdracht wel geslaagd en geld in de pot gekomen, dus dat pleit weer tegen Maarten.

Maar wie weet, montagefuck of ingrijpen van de spelleiding omdat ze geld in de pot wilden zien blijven ook plausibele verklaringen. ;D
Tell me what your telescope says

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2012, 15:50:10 »
Zijn lengte [...] klopten niet

Waarschijnlijk toch wel.. het moet 204 of 200 zijn, anders kom je niet op een heel getal uit bij het delen door 4.

Vraag 2: De lengte van Maarten in centimeters, gedeeld door het aantal zwemdiploma's van William.
Lengte van Maarten in centimeters: 204.
Aantal zwemdiploma's van William: 4.
204 / 4 = 51. Tim blijft achter.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Maarten is (niet) de mol
« Reactie #79 Gepost op: 14-01-2012, 15:59:10 »
Bij het shot waar Art de rooksignalenopdracht uitlegt aan Maarten, staan ze allebei naast de auto. Het lijkt erop of Maarten na de uitleg gelijk 'ja' knikt, ten teken dat hij denkt dat de opdracht zal slagen.

Meer waarschijnlijk is dat Maarten hier nog bevestigend ja knikt in de zin van 'ik hoor (begrijp) wat je gezegd hebt'. Doen mensen continue.
Facial expression, body language, context, interpretation!