Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 117797 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #40 Gepost op: 7-01-2012, 23:02:11 »
Voor mij is ze op dit moment de mol niet, vooral omdat ze echt leek te huilen bij het overlopen van de brug, en ik denk niet dat een mol zo opvallend zou doen....

Ik denk dan weer dat een kandidaat niet "per ongeluk"  een vrijstelling pakt.  Ook heel opmerkelijk dat ze in een biecht zei dat ze per ongeluk net iets eerder over de brug stapte dan Dio en William.  Als ze de vrijstelling had willen pakken, doet ze dit niet per ongeluk. Als ze geld in de pot wilde, had ze voor het einde kunnen blijven staan.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2012, 00:18:18 »
Iets anders wat ik nog niet in dit topic gelezen heb (ongetwijfeld op het forum wel al ergens genoemd): Marits reactie als Art vertelt dat in IJsland van nature geen mol voorkomt. Marit: "Nee, hou op!" Alsof ze verwachtte dat Art een Pieter Jan serie 9 zou doen en er een "er is nog geen Mol" aan toe zou voegen.
Als Marit in haar voorbereidingen dat seizoen heeft gezien, lijkt me dat het meest waarschijnlijk. Voor een fractie van een seconde had ik hetzelfde idee. Ik heb ook bij William het idee dat hij al paranoia is van de hele molgeschiedenis die hem is voorgegaan. Ze lijken allemaal hun ideeen te baseren op oude afleveringen, dus ik zie hier niks verdachts.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2012, 08:03:08 »
@Lo

No offence, maar je lijkt tot allerlei mijns inziens nogal voorbarige conclusies te komen omtrent Marit, als mol.(Alsmede diverse andere kandidaten, in het verlengde daarvan).
Ze kan het prima zijn natuurlijk, maar de manier waarop je andere kandidaten nogal kortzichtig wegstreept, geeft op zijn minst te denken wat mij betreft.

Je geeft aan nu al zeker te weten dat het Marit is, vnl op basis van wegstreep-acties,
Diezelfde wegstreep-acties lijken echter nogal bevooroordeeld, eerlijk gezegd. Het komt me sterk voor als doelredeneren, zelfs.

Een voorbeeld hiervan is dat Liesbeth niet in aanmerking komt voor molschap omdat ze geen kokertje weet te vinden in de gletsjer opdracht .. (So what?).
Je schijnt nog steeds uit te gaan van het 'perfecte' molscenario, maar weinig mollen 'passen' daarin en 1 enkele aflevering lijkt me sws veel te weinig om tot dergelijke conclusies te komen ..?! (Misschien blijk je gelijk te hebben achteraf, ik hoop het eigenlijk bijna niet  ::schaam:: - op basis van wat je gezegd hebt iig.. Maar dan is dat een vrij trieste conclusie en als je al zo negatief bent erover vóór de start, wat moet het dan verder worden..?!)
Volgens jou verloopt alles nog steeds via perfecte molprincipes en gebeurt er niks om dat te verstoren...Meermaals is echter gebleken dat die vlieger niet opging (oa vorig jaar waar je zelf volkomen fout zat, eveneens zeggende hoe saai je het vond etc.)

Ik zeg niet dat Liesbeth de mol is begrijp me niet verkeerd.. Ik denk alleen dat je veel te kort door de bocht gaat, om 'bewijs' voor je eigen theorie te vinden in plaats van andersom, i.e. kijken naar de feiten en daar een theorie op bouwen.

Vorig jaar was je ook niet bereid om te kijken naar dingen die er wel degelijk op wezen dat Pepijn wellicht niet de mol zou zijn. Sterker nog je vond het allemaal zo voorspelbaar en saai.. (remind you of something??)

Wellicht heb je nu wel gelijk maar ik zou bijna hopen van niet omwille van deze feiten..
Het is vrij irritant namelijk iemand zijn vooringenomen mening alleen maar te horen bevestigen door eigen zeer selectieve 'feiten', en vervolgens die persoon voor de serie echt op gang is te horen zeggen dat het allemaal al zo voorspelbaar is dat hij eigenlijk hoopt dat het toch allemaal anders is dan hij vanaf dag 1 zelf aanneemt, en waar hij naar toeredeneert... Ongeacht de persoon in kwestie of zelfs zijn/haar molstactiek..

Je zei zelfs dat je superverrast was door Patrick vorig jaar.. Wtf.. Had je je ogen ueberhaupt wel open toen en zou je er misschien iets van kunnen opsteken..? ;)

Anyway good luck maar als je nu na afl 1 al zo verveeld bent waarom kijk je dan nog..?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 08:19:21 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2012, 11:11:57 »
je lijkt tot allerlei mijns inziens nogal voorbarige conclusies te komen omtrent Marit, als mol

Haha, ken je me nu nog niet na al die jaren ::rofl::

Heb nooit anders gedaan. Verleden jaar was jij daarin met de oogkleppen op naar Pepijn. Toen ging ik net zo ver in jouw kielzog, waarschijnlijk beter dan jij wetende dat hij het ook wel eens NIET zou kunnen zijn. Je doet nu nogal chagrijnig maar je hebt het eerder over jezelf.

Ik vind het gewoon leuk..... en goed voor discussie..... om een stelling te poneren, om advocaat van de duivel te spelen.

Hoe verdedigt de advocaat de mol bij zo'n rare brug-actie van Marit?

Ik denk dat ik de verdediging wel gevonden heb. Ik verlaag me nog niet tot het niveau-Patrick verleden jaar. Zo van 'weet niet/zat ff niet mee/dacht niet zo goed na/kwam niet goed uit'.

Maar ook een van die redenen zullen er ook dit jaar weer bijzitten. De mol is niet perfect. Dat leg jij mij nu uit maar is juist MIJN uitleg. Grappig dat jij deze mening deelt.

Toch, dit speciale voorbeeld van de brug nodigt wel uit tot een ware verdediging. Het was zo expressief. Dus verdedig ik vol overtuiging. Marit is immers de mol!

Enne... doelredeneren is hetzelfde als tunnelen he. Lekker in de Marittunnel, fijn toch?

Dan je voorbeeld. Liesbeth komt niet meer in aanmerking voor molschap omdat ze geen kokertje weet te vinden in de gletsjer opdracht??? Nee, ik zei, punt I - zij is het niet vanwege de test van Marion op haar.

De reden die jij noemt is er 1 van velen die aan het lijstje worden toegevoegd... je vergeet: het is pas afl. 1! Ik had VOORAF de serie al de eerste stellingen, gewoon door mijn hunch dat Marit het wel eens zou kunnen zijn.

Volgens mij is mijn insteek al jaren klip, klaar, helder, want deze discussie is al eens gevoerd, elk jaar speel ik advocaat van de duivel. En ben ik niet bang voor tunnels.

Je moet ook wel als je op de molbeurs speelt. En nu in de pool, doe ik ook mee. Je wordt gedwongen tot een keuze. En zeker in de pool kan je maar beter in een tunnel zitten want de allereerste keer dan je de mol moet kiezen moet hij goed zijn tot afl. 11 anders win je niet.

Ik ben op zoek naar de perfecte serie en de perfecte mol, wat wil je nog meer? Dus geen nits en zwaktes bij de mol. Die zijn er wel, volop. Ik ben ook altijd aanwezig in de afterparty om lof toe te zwaaien en om de zwaktes in het vragenvuur bloot te leggen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2012, 15:44:31 »
En bij de kokers is natuurlijk een hele subtiele molactie. Als ze drie kokers meeneemt is de kans 60% dat er -500% bij zit. En ze neemt er meerdere mee en er zit wel een -500 in maar geen +500. Allicht waren de kokers gemarkeerd (bijv de mol kan weten dat elke koker in een groepje die het verst van het begin punt ligt -500 is). Kans is vrij groot dat een van de mensen die kokers pakten de mol is.
Ik acht de kans groot dat de mol weet wat het juiste (+€500) kokertje is. Door Marion, die nog aan het zoeken is, terug te roepen en later ook een koker voor Liesbeth mee te nemen, waar op dat moment drie kandidaten naar zoeken, kan ze een negatieve en twee lege kokers meenemen. Ze lijkt sympatiek, maar maakt de kans heel klein dat er na die opdracht geld in de pot zit.

Een veel opmerkelijker citaat van Marit vind ik bij de kokeropdracht: "supermakkelijk eigenlijk" en je ziet haar daar steeds met haar hand voor dr mond staan, mogelijk om haar gezichtsuitdrukking te verbergen.
Ik vind haar daar ook erg ongemakkelijk bij staan. Met haar hand voor haar glimlach, gespannen door haar haar aan het wroeten... Ik zie daar echt overeenkomst met de smile van Milouska na het omdraaien van twee -€1000 bordjes en de smile van Kim na de voorwerpen/foto opdracht, die beide de achtergrond van mijn avatar geweest zijn (en in het geval van Kim nog steeds is). Voor mij is dit echt een onderdrukte mol glimlach.

Ik stort mij in de tunnel.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2012, 15:50:25 »
Aan de ene kant sluit ik Marit uit, omdat ze met haar handen omhoog naar William en Dio liep. En als ze je schoten dan leverde dat hun geld op, wat een mol niet wil. Al is het maar 500 euro.

Aan de andere kant vind ik het zo raar dat ze aanbied meerdere kokers mee te nemen, waardoor de kans dat je zowel de -500 als de +500 pakt groot is, en dus niks verdiend is..

Ik durf haar iig nog niet af te strepen..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #46 Gepost op: 8-01-2012, 16:29:45 »
@Lo

Ok fair enough je geeft idd achteraf ruiterlijk toe als je fout zat.  ;D

Kennelijk beleef je plezier aan het tunnelen (ik iets minder al geraak ik er ook wel in, vaker dan me lief is.  :-[ ) dat kan  natuurlijk. Ik vind het alleen jammer als iemand vanaf dag 1 al roept dat ie zn mol heeft en dat het nu al wel saai wordt.  ::) Er is nog genoeg af te wegen wat mij betreft iig.

Voor wat betreft Liesbeth als zijnde genoemd in de test - dat is geen 100% iets uiteraard.
Marion gaf zelf aan een soort blackout te hebben gehad en de test als snelste ooit oid te hebben gemaakt. Bovendien was zij een van de drie namen die ze noemde dus ze heeft sws gespreid.
We hebben vaker mensen exit zien gaan die deels op de mol hebben gestemd in aflevering 1, dus tja. Wil niet zeggen dat Liesbeth direct mijn hoofdverdachte is oid maar afstrepen op basis van alleen dat is mij wat te mager.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #47 Gepost op: 8-01-2012, 17:51:31 »
plezier aan het tunnelen (ik iets minder al geraak ik er ook wel in, vaker dan me lief is.  :-[ ) dat kan  natuurlijk. Ik vind het alleen jammer als iemand vanaf dag 1 al roept dat ie zn mol heeft en dat het nu al wel saai wordt

Rat tunnelt dus al mee naar Marit hoor... wat is er voor een molloot fijner dan een verse zelfgegraven tunnel?

Enne, ik bedoel saaie mol... zoals verleden jaar ik het fantastisch had gevonden als ik het fout had gehad en Art was toch de mol.

Dat gevoel heb ik nu weer met bijv. William en Anne-Marie. Maar het is hopen tegen beter weten in. Dat komt omdat de mindset van een mol totaal anders wordt op het moment dat ie hoort dat ie de mol is.

Jammer is dat hoor. Maar het is blijkbaar enorm moeilijk, je zou haast schizofreen moeten zijn om die dubbelrol zo te spelen als bijv. Sebastiaan, Art en William zijn.

En wat betreft Marit, ik ben haar nu 100% advocaat... maar niet ten koste van alles. Je weet vast nog wel dat ik Arjen ook te voet en te zwaard verdedigde maar op zeker moment was het genoeg en heb ik het opgegeven. 1 aflevering later vloog hij er ook uit. Ik maak dus wel een voorbehoud bij Marit.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #48 Gepost op: 8-01-2012, 18:15:06 »
Tijdens serie 10 heb ik sws dit forum niet gevolgd of bezocht, dus dat wist ik niet nee.
Ik heb nooit begrepen waarom zoveel mensen Arjen verdachten, die heb ik zelf alleen de eerste afleveringen nog overwogen en erna was het mi duidelijk dat hij het niet kon zijn.

Ik beschouw mezelf ook niet als 'molloot' for the record, ik blijf dat een merkwaardige terminologie vinden maar kennelijk denken velen daar anders over dus whatever.  ::)

Ontopic terug naar Marit: Ik vind haar nogal ongemakkelijk overkomen soms.
Zou die mindset kunnen zijn idd.
Ik wil meer zien sws voor ik een keuze maak (en daar waar kan vermijd ik tunnelen.  ;) )
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2012, 18:25:44 »
Marit doet me af en toe een beetje aan Kim denken. Bijvoorbeeld bij het openen van de kokertjes. Een bepaalde uitdrukking op het gezicht en houding die verdacht overkomt. Kim verdacht ik onder andere daarom in het begin juist niet, maar het maakt het er voor nu (wat betreft Marit) niet makkelijker op dat ze juist wel de Mol was.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2012, 19:17:06 »
Als William en Dio niet jokers waren gaan zoeken hadden ze makkelijk naar de overkant kunnen rennen. Het lijkt me dus geen vooraf bedachte molactie.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2012, 19:50:39 »
lijkt me dus geen vooraf bedachte molactie

Avogadro kwam net met de reden waarom het dat juist WEL kan zijn. Marit geeft het "ongebruikte" wapen aan Marion. Maar de luchtdruk is eruit omdat Marit op de brug de trigger continu indrukte. Zo ging er niet alleen 500,- maar zelfs 1500,= uit de pot.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2012, 19:55:16 »
Avogadro kwam net met de reden waarom het dat juist WEL kan zijn. Marit geeft het "ongebruikte" wapen aan Marion. Maar de luchtdruk is eruit omdat Marit op de brug de trigger continu indrukte. Zo ging er niet alleen 500,- maar zelfs 1500,= uit de pot.

Maar Hadewych was er ook nog. Als iemand het wapen van Marion gesaboteerd heeft zou dit het beste, met het meeste effect, gedaan kunnen zijn door Hadewych. (Zie haar topic. ;))
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 19:57:27 door Heinz »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2012, 20:32:53 »
Maar de luchtdruk is eruit omdat Marit op de brug de trigger continu indrukte.

Of misschien was de luchtdruk er al van te voren uitgehaald, en kon ze tijdens de opdracht al helemaal niet schieten. Dus dan maar met de handen omhoog de brug over!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #54 Gepost op: 9-01-2012, 22:55:33 »
Excuus als dit al gepost is.

Marit pakt meerdere kokers, echter, ze hebben er uiteindelijk maar 1 met -500. De Mol weet precies waar de -500 zit, dus waarom zou de mol extra kokers pakken als daar toch geen -500 meer bijzit ? --> kandidaatactie ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #55 Gepost op: 9-01-2012, 22:58:33 »
Goede gedachte G-root. Je zou wel kunnen zeggen dat ze zo in ieder geval voorkwam dat Marion en Liesbeth toch een + 500 zouden vinden. (Maar aan de andere kant hadden ze net zo goed ook - 500 kunnen pakken, en die mogelijkheid sluit je dan ook uit.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #56 Gepost op: 9-01-2012, 23:02:10 »
kunnen zeggen dat ze zo in ieder geval voorkwam dat Marion en Liesbeth toch een + 500 zouden vinden

Dat, maar ook, zoals ook gebeurde, kon ze handig de foute koker in andermans hand leggen en zichzelf wat vrijpleiten.

Liesbeth komt in de boeken als degene met de -500.

Marit heeft bovendien als excuus dat ze niet met 1 uit 5 de -500 pakt maar kan schermen met 3 uit 5, dat valt statistisch heel wat minder op...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #57 Gepost op: 9-01-2012, 23:05:17 »
Goede gedachte G-root. Je zou wel kunnen zeggen dat ze zo in ieder geval voorkwam dat Marion en Liesbeth toch een + 500 zouden vinden. (Maar aan de andere kant hadden ze net zo goed ook - 500 kunnen pakken, en die mogelijkheid sluit je dan ook uit.)

De Mol had met Liesbeth / Marion mee kunnen lopen om te zorgen dat ze geen +500 zouden pakken. Of wordt dit te opvallend voor aflevering 1 ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #58 Gepost op: 9-01-2012, 23:20:29 »
even tussendoor, bij de kokeropdracht is toch niet duidelijk wie nu precies de lege en de -500 kokers mee hebben genomen aangezien ze allemaal in een mand werden gegooid. Of heeft iemand een record en bijgehouden wie welke kokers waar in de mand gooide en vervolgens gekeken welke koker Art pakte en wie er dus voor de -500 verantwoordelijk is? :$

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #59 Gepost op: 9-01-2012, 23:47:08 »
heeft iemand een record en bijgehouden wie welke kokers waar in de mand gooide en vervolgens gekeken welke koker Art pakte en wie er dus voor de -500 verantwoordelijk is?

Ja dus. En Liesbeth's koker was de -500.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)