Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 110830 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #120 Gepost op: 20-01-2012, 11:11:13 »
Frits blijft bij mij toch de meest verdachte kandidaat. Hij schrijft het woord "Sporters" raar op (ook al roept hij het daarna heel erg hoorbaar naar de kandidaten), maar ik lees ook wel die M in dat woord; en dan kiest hij ook nog de letter M...

Bij de jokeropdracht probeert hij Tim te manipuleren om de jokers te pakken, en hij is verbouwereerd dat Tim "tegen de afspraak in" het geld pakt. Zijn plan was waarschijnlijk om Tim de jokers te laten pakken en dan zelf ook stiekem de jokers te pakken...

Het feit dat hij zijn jokers zo makkelijk weggeeft versterkt mijn idee.

De mol zal volgens mij bij het jokerspel altijd twee jokers pakken. Hij weet namelijk hoe het spel werkt. Hij wil zoveel mogelijk jokers. Dus daarom zal hij altijd 2 jokers pakken. De enige die dat doet is Frits. Frits is de mol.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 11:23:14 door Joff »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #121 Gepost op: 20-01-2012, 11:14:25 »
Ik hoop echt op een staartje. Zoiets : Allemaal de toren ingegaan had betekend, geen geld in de pot, maar wel een vrijstelling voor de hele groep. Nu moet er in plaats daarvan onderhandeld gaan worden over deze vrijstelling (lees : geld inleveren). Dat plaatst dan meteen degenen die wel naar binnen wilden en degenen die dat juist tegenhielden in een heel ander daglicht...ja zoiets hoop ik echt  :D En hoe minder ze van de rondleiding hebben onthouden hoe meer geld het kost  ;D
(maar ik ben bang dat we er niets meer over horen)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 3
« Reactie #122 Gepost op: 20-01-2012, 11:23:36 »
Als Marit echt met 100% zekerheid wil laten weten dat ze niet naar boven moeten komen, dan had ze Maarten hetzelfde moeten laten zeggen.
Nu gaf ze de groep toch nog de mogelijkheid om aan haar woorden te twijfelen.
 
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Re: Aflevering 3
« Reactie #123 Gepost op: 20-01-2012, 11:26:41 »
Ja, ik had bijna het gevoel dat het omgekeerde psychologie was. Marit die zo duidelijk mogelijk zegt dat ze niet naar binnen mogen, werkt praktisch hetzelfde als een rode lap voor een stier.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #124 Gepost op: 20-01-2012, 11:30:41 »
Ja, ik had bijna het gevoel dat het omgekeerde psychologie was. Marit die zo duidelijk mogelijk zegt dat ze niet naar binnen mogen, werkt praktisch hetzelfde als een rode lap voor een stier.

En waarschijnlijk was het ook de bedoeling dat er felle discussies zouden komen en dat een paar kandidaten alsnog naar binnen zouden spurten. Want waarom zou je iemand geloven die een vrijstelling heeft en heel duidelijk zegt dat je niet naar binnen mag? Dan ga je toch juist!

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #125 Gepost op: 20-01-2012, 12:04:16 »
Ik denk niet dat als ze in het huisje waren gegaan meer geld zouden krijgen. Is niet logisch. Marit en Maarten moesten een opdracht doen om hun te kunnen bellen. Als hun dat moeten doen is het toch duidelijk dat, als ze wel naar binnen waren gegaan, er geen geld komt?

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #126 Gepost op: 20-01-2012, 12:09:41 »


Voor Hadewych in beeld komt zie je haar schoenen, met opvallend rode veters wat kan slaan om een rode draad. Is Hadewych de rode draad in dit seizoen WIDM?

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #127 Gepost op: 20-01-2012, 12:15:46 »


Zie ik het nu goed of is dit alweer een M? Lijkt alsof het er zo op geplakt zit..Dus zal wel niet bij het pak horen.

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #128 Gepost op: 20-01-2012, 12:16:18 »
leuk om alles hier te lezen wat ik ook graag doe  ::tandpastasmiley::
maar niemand heb het over dat Tim zei tegen Frits neem jij die joker maar, ik heb deze toch niet echt nodig  ::oink::
en bij die toren probeerde hij wel een beetje iedereen op de verkeerde been te brengen om toch proberen naar binnen te gaan, want william wilde dit ook wel bijna doen omdat tim het op zo,n manier zei dat hij ging twijfelen
maar ja zo zie ik het  ::rofl:: ::jaja::

Offline Rutger85

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #129 Gepost op: 20-01-2012, 12:18:57 »
Naar mijn mening komt Hadewyvh steeds meer boven drijven als mijn mol.

Een tijd geleden heb ik al gesproken over de tekst op de ton op de brug (afl 1), daar stond in het Ijslands geschreven: 'heeft nakomeling' (o.i.d.). Daarnaast twee cijfers, 995 en 1000. De cijfers kunnen leiden naar een tijd waarin de vikingen werden bekeerd tot het christelijke geloof.

De nakomelingen kunnen duiden op de baby van Hadewych in de buik.

Nu komen er telkens kerkjes en kruizen voorbij. Dit is wederom een link met het christelijke geloof.

Nu komt het!

Hadewijch was een 13e-eeuwse dichteres en mystica die beschouwd. Naar alle waarschijnlijkheid was zij een begijn*, maar aangezien er geen getuigenissen over haar leven zijn bewaard, is vrijwel niets met zekerheid over haar bekend. Haar oeuvre, waaronder Strofische gedichten en Brieven is omstreeks 1240 tot stand gekomen. Ze leefde waarschijnlijk in Antwerpen, dat toen tot het Hertogdom Brabant behoorde, en was vermoedelijk afkomstig uit een goede familie.

Dus de naam Hadewych is direcht te linken aan het christelijke geloof. Daar komt nog bij dat zij een kruisje sloeg voor de test.

*Begijnen en begarden zijn resp. vrouwen en mannen die leven als alleenstaanden en deel uitmaken van een soort vrije lekengemeenschap binnen de Rooms-katholieke Kerk en meestal in een begijnhof verblijven. Anders dan een lid van een kloosterorde leggen begijnen en begarden geen eeuwige geloften af; hoewel zij kuisheid beloven, mogen zij wel geldelijk en onroerend eigendom behouden.

« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 12:21:30 door Rutger85 »

Offline JaFF

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #130 Gepost op: 20-01-2012, 12:22:10 »
Naar mijn mening komt Hadewyvh steeds meer boven drijven als mijn mol.

Een tijd geleden heb ik al gesproken over de tekst op de ton op de brug (afl 1), daar stond in het Ijslands geschreven: 'heeft nakomeling' (o.i.d.). Daarnaast twee cijfers, 995 en 1000. De cijfers kunnen leiden naar een tijd waarin de vikingen werden bekeerd tot het christelijke geloof.

De nakomelingen kunnen duiden op de baby van Hadewych in de buik.

Nu komen er telkens kerkjes en kruizen voorbij. Dit is wederom een link met het christelijke geloof.

Nu komt het!

Hadewijch was een 13e-eeuwse dichteres en mystica die beschouwd. Naar alle waarschijnlijkheid was zij een begijn, maar aangezien er geen getuigenissen over haar leven zijn bewaard[1], is vrijwel niets met zekerheid over haar bekend. Haar oeuvre, waaronder Strofische gedichten en Brieven is omstreeks 1240 tot stand gekomen. Ze leefde waarschijnlijk in Antwerpen, dat toen tot het Hertogdom Brabant behoorde, en was vermoedelijk afkomstig uit een goede familie.

Dus de naam Hadewych is direcht te linken aan het christelijke geloof. Daar komt nog bij dat zij een kruisje sloeg voor de test.



Hierop even een aanvulling (blijf zitten) Hadewijch schreef MINNE-Poezie...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #131 Gepost op: 20-01-2012, 12:39:04 »
Naar mijn mening komt Hadewyvh steeds meer boven drijven als mijn mol.

Een tijd geleden heb ik al gesproken over de tekst op de ton op de brug (afl 1), daar stond in het Ijslands geschreven: 'heeft nakomeling' (o.i.d.). Daarnaast twee cijfers, 995 en 1000. De cijfers kunnen leiden naar een tijd waarin de vikingen werden bekeerd tot het christelijke geloof.

De nakomelingen kunnen duiden op de baby van Hadewych in de buik.

Nu komen er telkens kerkjes en kruizen voorbij. Dit is wederom een link met het christelijke geloof.



Zoiets zou net zo makkelijk te linken zijn naar Anne-Marie, immers : Anna = de moeder van Maria = de moeder van Jezus.

Offline ThomasMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #132 Gepost op: 20-01-2012, 12:42:30 »
Ik vond het een ietwat tegenvallende aflevering. Toch zaten er veel grappige/leuke momenten in.

Wat mij echt opviel deze aflevering:

De titel van de aflevering is ''Geen toneel''. Wanneer Tim en Liesbeth voor de grap van molboekje wisselen, zegt liestbeth letterlijk: ''Ik ben de mol''. (uitzendinging gemist 4:16). De mol speelt nu een keer geen toneel en geeft toe dat zij het is???

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #133 Gepost op: 20-01-2012, 12:45:56 »
Begijnen en begarden zijn resp. vrouwen en mannen die leven als alleenstaanden ... hoewel zij kuisheid beloven...
Een zwanger kuis begijntje? ::ohno::

Re: Aflevering 3
« Reactie #134 Gepost op: 20-01-2012, 12:47:08 »
De titel van de aflevering is ''Geen toneel''. Wanneer Tim en Liesbeth voor de grap van molboekje wisselen, zegt liestbeth letterlijk: ''Ik ben de mol''. (uitzendinging gemist 4:16). De mol speelt nu een keer geen toneel en geeft toe dat zij het is???
Dat dacht ik ook meteen! Is al vaker geweest dat de mol letterlijk toegaf, al zij het met een omweg. Deze was wel weer erg duidelijk.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #135 Gepost op: 20-01-2012, 12:47:32 »
'Geen toneel'
Ik denk eerder aan Tim, die in het eerste spel zegt: geen acteurs, die hebben we al gehad...

Offline eriw85

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #136 Gepost op: 20-01-2012, 13:22:01 »
Mij viel op dat er veel shots van kruizen voorbij kwamen en dat Hadewych een kruisje maakte tijdens de executie

Offline loismol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #137 Gepost op: 20-01-2012, 13:33:17 »
Frits blijft bij mij toch de meest verdachte kandidaat. Hij schrijft het woord "Sporters" raar op (ook al roept hij het daarna heel erg hoorbaar naar de kandidaten), maar ik lees ook wel die M in dat woord; en dan kiest hij ook nog de letter M...

Dat roepen hebben ze echt niet kunnen horen, zo'n motor van een speedboot maakt echt heel veel lawaai. Weet ik uit ervaring maar je kunt het ook in de aflevering zien dat de inzittende al moeite hebben met elkaar verstaan.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 3
« Reactie #138 Gepost op: 20-01-2012, 13:56:52 »
Aflevering 3 plaatst alles in een ander perspectief. Maarten verwachtte ik als afvaller, tja als je zo gaat spreiden ga je uiteindelijk iedereen verdenken zeker?

Moet hem zeker nog eens bekijken voor ik een degelijke reactie kan plaatsen want heb maar met een half oog kunnen kijken. Mijn eerste reactie was wel dat Marit me een beetje in de steek heeft gelaten als Mol. Zeer jammer, ze voelde zo goed als Mol. Of er komt nog iets aan waar we nog niks van afweten. Er was toch sprake van onderhandelingen, toch niet om de pot te plunderen hoop ik. Ik schrijf ze nog niet compleet af, want je weet nooit wat er nog kan gaan gebeuren, maar doeme toch Marit waarom nam je die envelop!

Zoals bij velen onder ons komt nu Hadewych terug in het vizier maar eigenlijk is ze nooit weggeweest, en voor het eerst omdat ik al de rest niet zo waarschijnlijk acht als Mol komt nu ook Liesbeth sterk naar voren, opeens valt ze op doordat ze niks maar dan ook echt niks bijbrengt tot de pot. In haar had ik me nog niet zo verdiept, een dikke fout blijkt nu. Maar eerst een beetje informatie inwinnen over deze twee verdachten, met dan een meer onderbouwde repliek.

Alleen vraag ik me af waarom de Mol niet het idee heeft doorgeduwd om die toren in te lopen, en waarom de groep op tijd aankwam. Dat moet toch een fluitje van een cent zijn om te laten mislukken. Gewoon een hypothese. Ofwel moest Marit zich neerleggen omdat Maarten al aan de groep had doorgegeven dat ze niet naar binnen mochten en kon ze niet anders dan meegaan daarin. Ofwel is het de Mol in de andere groep gewoon niet gelukt en heeft de groepsmentaliteit van de kandidaten de overhand gehaald en was er dus niks tegen te beginnen. Daarbij, Liesbeth stond wel in voor de groepsindeling. Ideaal voor een Mol, maar waarom is de opdracht dan gelukt? Zo raar.

Offline joris75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Trust Nobody
Re: Aflevering 3
« Reactie #139 Gepost op: 20-01-2012, 14:20:14 »
Ja, dit is toch duidelijk een M?
Ja ik zie daar wel een M maar het lijkt mij geen aanwijzing omdat dat wel erg makkelijk zou zijn.
Mensen moeten harder gaan rijden, dan zijn ze sneller van de weg, dus zijn er minder files.