Auteur Topic: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)  (gelezen 50804 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #100 Gepost op: 20-02-2012, 01:47:25 »
Maar nu komt het een beetje op mij over alsof iedereen behalve Tim (en mogelijk Frits) niet de mol kan zijn o.b.v. deze opdracht, puur omdat de andere kandidaten met geen enkele strategie zeker kunnen zijn van de uitslag door hun positie in het spel.

Het doel van de Mol, pot leeg, kan inderdaad mislukken, zelfs als de Mol als laatste onderhandelt, bijvoorbeeld als hij wordt misleid door een kandidaat. Maar dat maakt het spel juist interessant. De kijker weet niet precies welke strategie de Mol hier volgt (wel/geen extra informatie gekregen; wel/niet als laatste onderhandeld) en kan dus niet met zekerheid de Mol uit de opdracht afleiden.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #101 Gepost op: 20-02-2012, 08:20:45 »
Tja, ook ik heb nagedacht over die onderhandelingsopdracht en volgens mij is het helemaal niet 'gunstig' voor de mol om hier als een van de laatsten te onderhandelen. Even los van wie er uiteindelijk wat gestemd heeft, en als ik moet kiezen tussen Tim en Liesbeth, dan zit Liesbeth hier in een veel betere positie. Wat zou de Mol namelijk willen doen? Juist ja, vanaf het begin aansturen op unaniem groen. Dat is de enige mogelijkheid - voor de mol - dat de voor de mol beste uitslag bereikt kan worden, namelijk: meerderheid groen en pot leeg.

Want stel even dat Frits een van de eerste onderhandelaars was geweest, dan had hij er op aangestuurd dat iedereen rood ging stemmen. Om dan bijvoorbeeld zelf toch groen te stemmen, om het niet unaniem te maken en zo de pot gelijk te houden.

Het mooie van deze opdracht is dat zowel de Mol als een naieve kandidaat hier tijdens de onderhandelingen precies hetzelfde doen: namelijk aansturen op unaniem groen. De naieve kandidaat omdat hij/zij gelooft dat dat echt mogelijk is en de Mol omdat alleen op die manier een groene meerderheid bereikt kan worden.

Ik zou dus wel willen beweren dat Liesbeth hier een stuk 'molser' is dan Tim, door in het eerste gesprek direct aan te sturen op unaniem groen. Tim begint er in zijn gesprek met Anne-Marie zelf over dat unanimiteit eigenlijk niet mogelijk is. Eigenlijk vrij onmols van Tim, al willen de meesten dat wellicht niet zien. Overigens geeft Anne-Marie dit aspect vervolgens totaal niet door aan Hadewych in haar volgende gesprek. Ik denk dat Hadewych hier dan ook de enige (naieve) kandidaat was die daadwerkelijk dacht dat het unaniem groen zou worden.

Trouwens, als je naar Frits luistert, hoor je dat die er helemaal niet vanuit ging dat Liesbeth rood zou stemmen. Hij, Tim en de Mol zouden rood stemmen, dacht hij. Blijkbaar is er dus niet zo keihard met Liesbeth afgesproken dat ze voor rood zou gaan. Wellicht is er dus ook helemaal geen sprake geweest van iemand die van rood naar groen geswitcht is, maar heeft de Mol gewoon niet gedaan wat Frits en Tim verwacht hadden.

Als ik dus tussen Tim en Liesbeth als mol moet kiezen bij deze opdracht, zeg ik: Liesbeth.
Maar ja, ik denk nog steeds dat Anne-Marie de mol is, natuurlijk.  8) Met of zonder voorkennis van de stemmen van de rest heeft die gewoon vrolijk groen gestemd, iets dat ze ook (als enige) na afloop van de opdracht luidkeels wil verkondigen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #102 Gepost op: 20-02-2012, 09:07:13 »
Hoe langer ik er over nadenk, hoe vreemder ik Tims gedrag bij de onderhandelingen vind, als hij de Mol is... Door zijn opmerking over 'anders stemmen' tegen Anne-Marie, had hij het voor zichzelf - als mol - danig kunnen verpesten. Als Anne-Marie - als kandidaat - hierop was aangeslagen en had gezegd 'oké, dan moeten we voor een rode meerderheid gaan', had hij het initiatief min of meer uit handen gegeven. Anne-Marie had dan met Hadewych kunnen afspreken dat ze beiden rood zouden stemmen. Als Frits en Liesbeth dan ook op dat idee zouden komen, dan zou er al een rode meerderheid zijn.

Btw, als het gegaan is zoals de meerderheid hier denkt (Frits en Liesbeth stemden rood en Tim als mol toch groen), dan moet Liesbeth vanaf dat moment al zeker weten dat Tim de Mol is. Toch?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 09:14:58 door Jayne »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #103 Gepost op: 20-02-2012, 09:52:14 »
Hoe langer ik er over nadenk, hoe vreemder ik Tims gedrag bij de onderhandelingen vind, als hij de Mol is... Door zijn opmerking over 'anders stemmen' tegen Anne-Marie, had hij het voor zichzelf - als mol - danig kunnen verpesten. Als Anne-Marie - als kandidaat - hierop was aangeslagen en had gezegd 'oké, dan moeten we voor een rode meerderheid gaan', had hij het initiatief min of meer uit handen gegeven. Anne-Marie had dan met Hadewych kunnen afspreken dat ze beiden rood zouden stemmen. Als Frits en Liesbeth dan ook op dat idee zouden komen, dan zou er al een rode meerderheid zijn.
Long story short, alles hangt van perspectief af.
Anne-Marie had op dat moment (voor zover we kunnen nagaan) wat latente verdenkingen aangaande Tim.
Misschien was dit zijn double-bluff methode om haar te laten denken dat hij een kandidaat was die haar uit wilde testen, en haar zo op een ander spoor te zetten.. Of misschien wilde hij wel dat zij als kandidate toch rood ging stemmen om meer verdenking op zich te krijgen, zodat hij off the hook was (meer rood stemmen van mensen was sws gunstig omdat het nooit tot een positief resultaat zou leiden)?
Er was immers niemand om dat te controleren, en we weten nog steeds niet wie wat gestemd heeft, al lijkt het rood -> groen wel bij Tim of Liesbeth te liggen. Als Anne-Marie hierin mee was gegaan had het echter heel anders uit kunnen pakken bijvoorbeeld.  ::)

Mijns inziens niet mogelijk om hier eenduidig dingen aan af te leiden omtrent de beweegredenen van de kandidaten in kwestie omdat er te veel factoren meespelen.
Citaat
Btw, als het gegaan is zoals de meerderheid hier denkt (Frits en Liesbeth stemden rood en Tim als mol toch groen), dan moet Liesbeth vanaf dat moment al zeker weten dat Tim de Mol is. Toch?

Je houdt hier duidelijk geen rekening met tunnel visie. En waarom zou Liesbeth daaraan minder onderhavig zijn dan andere kandidaten? Ik zou dat dan nog eerder een indicatie vinden dat Liesbeth de mol zou zijn (waarin ik overigens niet geloof), dan Anne-Marie.

Ik wil hiermee overigens niet stellen dat Anne-Marie de mol niet kan blijken te zijn.. Ten slotte hadden we ook Jon, en in iets mindere mate Patrick.
Hoe leuk ik Anne-Marie ook vind, tot nu toe vind ik haar qua mol meer in de categorie Patrick-Jon vallen omdat ze meer goed doet dan fout voor zover we kunnen zien althans. Niet uitgesloten, zou een leuke mol zijn maar geen echt goede imo, met name omdat zoveel mensen haar al vanaf dag 1 noemen zonder zelfs echt effectieve molsacties, voor zover we kunnen zien (sterker nog, ze brengt actief geld in de pot op momenten dat dit niet nodig is).  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 09:55:41 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #104 Gepost op: 20-02-2012, 14:12:25 »
Ik zou dat dan nog eerder een indicatie vinden dat Liesbeth de mol zou zijn (waarin ik overigens niet geloof), dan Anne-Marie.

Ik wil hiermee overigens niet stellen dat Anne-Marie de mol niet kan blijken te zijn.. Ten slotte hadden we ook Jon, en in iets mindere mate Patrick.
Hoe leuk ik Anne-Marie ook vind, tot nu toe vind ik haar qua mol meer in de categorie Patrick-Jon vallen omdat ze meer goed doet dan fout voor zover we kunnen zien althans. Niet uitgesloten, zou een leuke mol zijn maar geen echt goede imo, met name omdat zoveel mensen haar al vanaf dag 1 noemen zonder zelfs echt effectieve molsacties, voor zover we kunnen zien (sterker nog, ze brengt actief geld in de pot op momenten dat dit niet nodig is).  ::ohno::
In mijn post daarvoor zei ik ook al dat Liesbeth in mijn ogen in deze opdracht het molligst overkomt, dus dat staat wat mij betreft buiten kijf. Ik probeerde ook wat tegengas te bieden tegenover de groep die zegt dat Tim in deze opdracht overduidelijk de Mol was. Dat is mi onzin. In de onderlinge strijd Tim-Liesbeth wint Liesbeth het hier als mol.
Dat ik zelf Anne-Marie verdenk was meer een terzijde. En dat ik haar verdenk wil ook niet per ze zeggen dat ik haar een goede mol zou vinden. Maar dat geldt sowieso voor alle overgebleven kandidaten. Allemaal geen tweede George, vrees ik. Maar ook geen van allen zo slap/flauw als Jon, Kim en Patrick.
Overigens zou het me niet verbazen als er ergens in het begin iets is gebeurd waardoor mol Anne-Marie al vroeg onder verdenking is gekomen van de groep. Iets dat voor de kijkers niet (zo duidelijk) in beeld is gebracht.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 17:43:53 door Jayne »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #105 Gepost op: 20-02-2012, 17:32:40 »
Overigens zou het me niet verbazen als er ergens in het begin iets is gebeurt waardoor mol Anne-Marie al vroeg onder verdenking is gekomen van de groep. Iets dat voor de kijkers niet (zo duidelijk) in beeld is gebracht.

De beruchte vraag 6 bij de trap misschien? (waar A-M achterbleef overigens)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #106 Gepost op: 20-02-2012, 17:47:42 »
De beruchte vraag 6 bij de trap misschien? (waar A-M achterbleef overigens)

Zou kunnen. Maar al onderaan de trap werd Anne-Marie in ieder geval verdacht door Hadewych en Marit.

Citaat
2.1 trap

William zegt in een biecht dat hij de meest verdachte persoon opperde. Hadewych vraagt wie het goed vindt dat Anne-Marie achterblijft, zegt zelf dat ze het prima vindt en steekt haar hand op. Marit steekt ook haar hand op.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #107 Gepost op: 20-02-2012, 17:53:18 »
Misschien al dat moment dat William  zag dat A-M 'iets' pakte tijdens de vliegtuigopdracht? Heeft hij dat gedeeld met de andere kandidaten?
...maar soms even niet :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #108 Gepost op: 22-02-2012, 10:32:59 »
Is Anne-Marie de Mol? Overzicht na 9 afleveringen. ::blond::

1.1 dropping



De Mol zet de klok een uur terug. Nog voor de leader zien we de kandidaten afgezet worden of dolend in het landschap. Anne-Marie komt als derde in beeld. Ze heeft zee op haar foto.

Anne-Marie komt William tegen, tussen hen is een beekje. William zegt tegen haar dat hij 500 meter onderweg is en weet waar hij naartoe moet, richting bergen. Anne-Marie vraagt of er groot water is waar William vandaan kwam. William: "Niks". Anne-Marie rent de richting op die William aanwees ("zijn" bergen). William steekt het beekje over en gaat Anne-Marie achterna. (..) Anne-Marie: "Wil! Daar is de zee, dus daar moet ik naar toe." William rent naar haar toe: "Ik weet niet waar ik zijn moet". William vraagt of Anne-Marie iets gepakt heeft bij een paal. Ze ontkent. Anne-Marie loopt door richting de zee, William loopt een andere kant uit. Anne-Marie ziet het vliegtuigwrak en loopt er naar toe. We zien daarna een klok in beeld die 1 uur 20 aangeeft.

Anne-Marie ziet Frits zwaaien. Anne-Marie roept: "Ik moet daar naartoe," Frits: "Waar naartoe?" Anne-Marie: "Daar naartoe." Frits: "Ik kom naar jou toe." Anne-Marie en Frits ontmoeten elkaar. Anne-Marie wijst (naar het vliegtuig). In een biecht zegt Frits dat hij het vliegtuig niet zag. Frits loopt terug om zijn koffer op te halen. Anne-Marie: "Ik wil wel daar naartoe lopen, want ik vermoed wel dat ik daar naartoe moet. Het vliegtuig staat er niet voor niets Frits!"

Anne-Marie komt als eerste bij het vliegtuig aan en kijkt op de klok, die geeft dan net iets minder dan een uur aan. "Dan ben ik goed op tijd. Dit moet het zijn." William loopt naar het vliegtuig. Anne-Marie roept dat ze daar moeten zijn, omdat haar foto vanuit dat punt gemaakt is. Als William en Anne-Marie bij het vliegtuig zijn staan er nog 41 minuten op de klok. William in een biecht: "En toen ben ik eigenlijk heel hard gaan werken. Ik dacht: ik wil hier gewoon tien man bij dit vliegtuig hebben." William: "Ik ga daar heen." Anne-Marie: "Ok. Ik ga kijken of ik mensen kan roepen met mijn zoetgevooisde dragende stem." (..) Als de tijd om is staan Dio, Frits, Hadewych (opgehaald door William), William en Anne-Marie bij het vliegtuig. Dus niet: Liesbeth, Maarten, Marion, Marit, Tim. Geen 2500 euro verdiend.

1.2 gletsjer



Anne-Marie heeft een duo gevormd met Liesbeth. De duo's worden opgesplitst in twee teams. Het meetteam: Anne-Marie, Dio, Frits, Hadewych, Maarten. Het graafteam: Liesbeth, Marion, Tim, Marit, William. Het meetteam bepaalt de eerste richting. Anne-Marie: "Laat er één iemand daar naartoe lopen. Frits: "Ja dat lijkt me ook." Anne-Marie: "Dio?" Anne-Marie zegt dat Dio te veel naar links loopt. Frits roept dat Dio rechts moet aanhouden. Dio telt zijn stappen niet goed maar komt toch bij kokers uit.  Frits en Anne-Marie kijken op de aanwijzingen en bepalen welke richting ze nu op gaan. Frits: "Laten we eerst die ander doen." Anne-Marie vertrekt een richting uit. Ze vraagt aan Frits of ze nog goed loopt, hij corrigeert haar een beetje.

Anne-Marie met pikhouweel bij hoopje lava: "O ik mag niet graven, ik wilde gaan graven."

Hadewych en Dio staan terug bij Frits. Hadewych ziet dat ze er snel nog een moeten doen. Ze zien dat Anne-Marie bij andere kokers staat dan de bedoeling is. Frits zoekt zelf de vijfde plek. Daar vindt hij vier blauwe kokers en drie vrijstellingen. (Waar Anne-Marie eigenlijk heen had moeten lopen.)

Liesbeth (met kaart getekend door Anne-Marie) kan haar kokers niet vinden. Marit zegt dat ze er ook drie kan pakken en dit doet ze. Resultaat: 3 kokers gepakt door Marit (kaart Hadewych), 1 koker door William (kaart Maarten), 1 door Tim (Frits), 0 door Marion (Dio) en 0 door Liesbeth (Anne-Marie). 4 kokers zijn leeg, 1 bevat - 500 euro.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 21:32:44 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #109 Gepost op: 22-02-2012, 10:33:08 »
1.3 brug



Vooraf: Liesbeth stelt voor om drie mensen op Tim te zetten omdat hij "vlug als water" is. Hadewych zegt dat er drie mensen op Frits moeten worden gezet omdat hij 1500 euro waard is. (Tim 1000, Marit 500.) Anne-Marie: "Marit moet je eigenlijk de slechtste schutters op zetten."

Spel 3: Anne-Marie, Liesbeth en Maarten tegen Frits (1500 euro waard). Liesbeth loopt naar voren en zegt dat ze geen balletjes meer heeft. Liesbeth tegen Maarten (beiden achter dezelfde baal hooi): "Als we allebei een kant op gaan.." Maarten wordt in zijn schoen geraakt door Frits en is af. Als tweede wordt  Liesbeth geraakt. Ook Anne-Marie wordt door Frits afgeschoten waardoor Frits zijn vrijstelling behoudt en er geen 1500 euro in de pot gaat. Frits in biecht: "Anne-Marie heeft zich op een wat ongelukkige manier door mij laten neerschieten."

2.1 trap



Vraag 1. "Het aantal letters van Frits zijn volledige echte naam, voornamen plus achternaam, min het aantal piercings van Anne-Marie." Godfried Philip Huffnagel = 23. 23 - 3 = 20. William zegt in een biecht dat hij de meest verdachte persoon opperde. Hadewych vraagt wie het goed vindt dat Anne-Marie achterblijft, zegt zelf dat ze het prima vindt en steekt haar hand op. Marit steekt ook haar hand op. Dio houdt niet van trappen lopen en blijft als eerste achter.

Vraag 2. "De lengte van Maarten in centimeters gedeeld door het aantal zwemdiploma's van William." 204/4 = 51. Tim blijft achter. Vraag 3. "Het aantal mensen waar het Monica da Silva Trio mee op het podium staat maal het aantal letters van de volledige echte naam van Dio." Hadewych: "Diorno, wat is jouw echte naam?" Diorno Dylyano Braaf = 18. Hadewych tegen Tim: "En jij bent met het Monica da Silva Trio met zijn tweeën hè?" 2x18 = 36. Als Liesbeth het antwoord wil doorgeven is er nog discussie in de groep. Half door elkaar: William: "9, 9!" Hadewych: "18 en 2?" Frits: "36." Hadewych: "O, keer 2?" Maarten: "Nee." Anne-Marie: "Nee, min 2." Marit: "Niet." Frits: "Maal zei die, maal. Denk erom." Marit lacht. Anne-Marie: "Ok! Ik dacht het echt hoor." Ze geven 36 door. Marit blijft achter.

Vraag 4. "Het aantal middelbareschooldiploma's van Frits plus het huisnummer van Liesbeth." We zien niet wat de antwoorden zijn. Liesbeth geeft 33 door. Frits blijft achter.  Vraag 5. "Het huisnummer van Hadewych plus het aantal rammen in de groep plus de hoogste notering in de top 40 van het nummer "tijdmachine". Dio zegt 12. Maarten roept of er nog rammen zijn. Die zijn er niet. Maarten: "Dus 36." Hadewych: "Dus 22 plus 12." Liesbeth: "Plus 2." Hadewych: "Is 36." Maarten blijft achter. Vraag 6. Onbekend. Anne-Marie blijft achter.

Vraag 8. "De schoenmaat van Tim maal de brilsterkte van Anne-Marie, plus het cijfer achter de komma van de zwemtijd waarmee Maarten Olympisch kampioen werd." William roept door dat Tim schoenmaat 42 heeft. Anne-Marie geeft 0,50 door. Voor het cijfer achter de komma wordt 5 genomen. 42 X 0,5 + 5 = 26. Dit blijken 28 treden te weinig.

De volgorde waarin de kandidaten op de trap achterblijven is: Dio, Tim, Marit, Frits, Maarten, Anne-Marie, William, Hadewych. Liesbeth loopt door tot het eindpunt. (28 treden tekort.) Bij het tellen van de treden loopt Anne-Marie samen met Liesbeth na vraag 2, 3, 4 en 5 voorop. We weten niet of de informatie die Anne-Marie over zichzelf geeft (aantal piercings, brilsterkte) klopt.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 10:35:46 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #110 Gepost op: 22-02-2012, 10:33:16 »
2.2 jeeps



Anne-Marie, Marit en Wililam vormen een team. Liesbeth, Maarten en Tim het andere. Anne-Marie start naast William die achter het stuur zit, Marit achterin met de portofoon. Als Frits ze aanspreekt als auto rechts zegt Anne-Marie dat de anderen dat zijn. Even later blijkt dat ze gelijk heeft.

Anne-Marie wordt door Dio gekozen om naar boven te komen om de letters te lezen. Maarten wijst de eerste "letters" aan en zegt dat het een N kan zijn. Anne-Marie is het daar niet mee eens, de N staat gespiegeld. Anne-Marie probeert het te lezen: "Een V of een K." Volgens Maarten in een biecht herkende ze ook een I. Maarten: "Ik herken echt helemaal niks." Anne-Marie (wijst rechts): "Dit is een N." Maarten oppert "WIDM". Anne-Marie: "Maar dat is geen W." Art wil een antwoord. Maarten: "Ons antwoord is WIDM." Goed was "VIKING".

Anne-Marie later in de bus: "Maarten zei WIDM, terwijl ik de V en de I... Maar goed..." In biecht: "En weer geen geld, we hadden 2500 euro kunnen verdienen. Jongens echt, dit wordt gewoon gênant."

2.3 rooksignalen



Anne-Marie en Frits zijn duo 4. Ze krijgen de rooksignalen (3263 i.p.v. 4263) door van Dio en Tim. Het seinen gaat bij Tim en Dio verkeerd. Tim in een biecht: "Er kwam gewoon een soort rooksliert, het was niet te zien wat we aan het seinen waren." Anne-Marie en Frits maken er maar 2222 van. Dankzij Maarten die inschatte dat de opdracht zou mislukken wordt er toch 3000 euro verdiend.

3.1 speedboot



Anne-Marie, Maarten en Tim gaan als eerste de boot in. Tim schrijft, Maarten houdt het bord vast en Anne-Marie onthoudt de categorieën en letters (taakverdeling volgens Maarten in biecht). Anne-Marie kan het bord van Frits op de heenweg al lezen: "Sporters met een M!" Maarten: "Maarten van der Weijden." Anne-Marie: "Mario Been." Maarten: "Maarten Stekelenburg, Maradonna." (..) Anne-Marie kan het bord van Liesbeth op de heenweg deels lezen: "Een M, ik zag iets met een M!"  (..) Anne-Marie mist het bord van William op de heenweg. William lacht: "Volgens mij hebben ze niet eens gekeken." (..) Anne-Marie kan het bord van William op de terugweg maar deels lezen: "Ik kan het niet lezen jongens, een C..." (..) Anne-Marie kan het bord van Liesbeth op de terugweg lezen: "Eur. steden... Europese steden met een M!" Anne-Marie: "Madrid." Maarten: "Moskou." Tim: "Milaan." Anne-Marie: "Middelburg." Het lijkt er op dat Tim Middelburg uiteindelijk niet heeft opgeschreven. (..) Hadewych en Marit herkennen Michael Jordan, Maradonna, Maarten, Mario Been, Madrid en Milaan. Dit levert 300 euro op. Niet: Michael Phelps, Moskou en Marcio Vink (150 euro).

Opties op kaartje van Anne-Marie: Europese steden (al gedaan), tv-presentatoren, dieren. Anne-Marie kiest de categorie dieren en de letter B. De letter B is 50 euro waard, net als de meeste andere letters. (Verder: C = 100, I = 100, O = 70, Q = 200, U = 100, W = 30, X = 150, Y = 200.) Anne-Marie schrijft " DIERENB" met een stip boven en onder de B. Tim verderop: "Die van Anne-Marie is echt goed te lezen, shit. Die van mij niet." (..) Liesbeth en William kunnen het bord van Anne-Marie op de heenweg lezen: "Dieren met een B". (..) Frits, Liesbeth en William bedenken 2 dieren met een B (badeend wordt niet goed gerekend). Hadewych en Marit herkennen de twee dierennamen. Dit levert 100 euro op. William achteraf verontwaardigd: "Ze heeft acteur gelezen maar niet de C!" (Was andersom.)

3.2 jokers



Anne-Marie kiest voor 1 joker. Anne-Marie in biecht: "Ik weet niet wat er in die envelop zit en ik ben er bang voor, en ik zie een joker en dat vind ik gewoon heel opwindend." Geen 1000 euro in de pot.

Liesbeth (1 joker), William (envelop met 1000 euro), Hadewych (1 joker), Maarten (1 joker), Anne-Marie (1 joker), Tim (envelop met 1000 euro), Frits (2 jokers), Marit (envelop met 1000 euro).
« Laatst bewerkt op: 3-03-2012, 16:59:53 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #111 Gepost op: 22-02-2012, 10:33:26 »
3.3 rondleiding



Anne-Marie vraagt aan de gids of er een tijdslimiet is. Die is er, maar die houdt de gids in de gaten.

Als Tim achter de gids aanloopt die naar binnen gaat horen we Liesbeth "niet doen" zeggen. Tim: "Alleen kijken, we kunnen toch kijken?" Hadewych: "Niet naar binnen Tim!" Tim: "Nee ik kijk alleen." William: "Waarom gaan we niet naar binnen?" Hadewych: "Dat mag niet! Nee!" (Hadewych "pakt" arm William en laat deze los.) Hadewych loopt weg. (..) Tim en William twijfelen. William: "Ze zei echt niet naar binnen, dan hebben we 2000 euro?" Tim: "(..) strik iets dat we wel naar binnen moeten?" William: "Ja dat denk ik ja." Tim: "Naar binnen gaan?" William: "Ja weet ik niet maar.." Anne-Marie: "Nee man! Nee niet doen." William: "Wat zei ze nou exact?" Tim: "Jullie mogen niet naar binnen voor 2000 euro. Niet naar binnen." (We horen Hadewych zeggen: "Het zal toch niet alleen blijven bij dat we niet naar binnen gaan? Toch?") William: "Maar als we wel naar binnen gaan krijgen we misschien 3000 euro." De zes blijven buiten staan. Dit levert 2000 euro op. (Anne-Marie wrijft Tim in dat zijn beslissing verkeerd zou zijn geweest.)

4.1 munitiedepot



Met 9:10 op de klok komen Frits en Marit bij Anne-Marie aan. Ze staat bij "I AM". Frits roept meteen: "Dat ben ik: I Amsterdam!" Anne-Marie: "Niet Will I AM?" Marit: "Ja tuurlijk, Will I AM, William, (..) zeker weten." Anne-Marie tegen Frits: "Blijf jij maar hier want jij bent wat het meest hier op lijkt." Frits legt uit dat ze tien minuten fietstijd hebben.

Marit (voor) en Anne-Marie (achter) rijden weg. Marit: "Dus jij zit bij Will I AM, wat goed van jou." Anne-Marie: "Dat dacht ik. maar het kan ook Frits zijn." Marit: "Nee." Ze komen aan bij de loods waar Art bij twee borden staat: "Gulpje" en "Hoog, kijk omhoog". Anne-Marie zegt dat "Gulpje" Hadewych is. Marit vraagt zich af wat ze met Art moeten. Hij legt uit dat dit het eindpunt is en ze dus verder moeten zoeken. Anne-Marie zegt dat "Gulpje" een rol van Hadewych is geweest en dat "Hoog, kijk omhoog" op William slaat die Ramses Shaffy speelt. Marit schrijft op haar hand.

Marit (voor) en Anne-Marie (achter) rijden een loods verder. Er is niemand. Marit rijdt nog een loods verder terwijl Anne-Marie dit niet wil. Marit in biecht: "Aangezien ik Anne-marie achterop had, een van mijn potentiele verdachten, dacht ik zodra zij nee gaat zeggen doe ik dus ja." Anne-Marie roept al uit de verte richting de bunker, er komt niemand uit en Anne-Marie wil omdraaien, maar Marit rijdt door. Anne-Marie in biecht: "Zo zijn we drie loodsen afgegaan waar niemand in zat." We zien ze inderdaad ook bij een derde lege loods aankomen.

Als Marit en Anne-Marie bij de loods aankomen waar William staat geeft de klok 06:11 aan. Ze hebben dus ongeveer drie minuten fietstijd verbruikt sinds ze wegreden bij de loods waar ze Frits achterlieten. Anne-Marie ziet het bord "Nee, nou wordt ie mooi!" en zegt dat zij daar bij hoort vanwege André van Duin. Anne-Marie wijst en zegt dat Marit en William naar rechts moeten omdat in de bunkers links niemand meer zit. "Jij (William) bent het eindpunt dus jij (Marit) moet nu waarschijnlijk ergens af." William (voor) en Marit (achter) vertrekken. Volgens William in een biecht zei Marit tegen hem dat ze niet naar Anne-Marie moesten luisteren. William slaat linksaf. Anne-Marie roept: "Daar zijn we al geweest!" Marit: "Ja doei!"

Met nog 43 seconden op de klok bereiken Hadewych en William het eindpunt. Iedereen staat op de juiste plaats en er wordt 2500 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 10:37:34 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #112 Gepost op: 22-02-2012, 10:33:36 »
4.2 snorkelen



Anne-Marie en Hadewych snorkelen als eerste duo. Foto 1. (Ouders van Hadewych) Hadewych herkent haar ouders. Foto 2. (Moeder van William) Anne-Marie: "Dat is William zijn moeder!" Hadewych is het eens. Foto 3. (Ouders van Marit) Anne-Marie: "Het is een klein mannetje." Hadewych: "Laten we zeggen Tim". Foto 4. (Moeder van Anne-Marie) Anne-Marie herkent haar moeder. Foto 5. (Vader van Tim) Anne-Marie denkt Liesbeth omdat het niet zo'n oude foto is. "Frits is toch heel oud?" Foto 6. (Moeder van Frits) Hadewych herkent Frits' moeder. Anne-Marie is het eens. Foto 7. (Ouders van Liesbeth) Hadewych denkt de ouders van Liesbeth. Anne-Marie: "Dan is die andere (foto 5) Marit."

Anne-Marie en Hadewych herhalen: Hadewych, William, Tim, Anne-Marie, Marit, (Frits, Liesbeth). Art vraagt naar foto's 3 en 7. Ze kiezen Tim (fout) en Liesbeth (goed). Marit zegt in een biecht dat Anne-Marie en Hadewych het duidelijkst een volgorde hebben genoemd en dat ze die volgorde als basis nam.

Neergezet door kandidaten: 1. Marit (3), 2. William (2), 3. Tim (5), 4. Hadewych (1), 5. Frits (6), 6. leeg, 7. Liesbeth (7). Na veranderingen door Marit: 1. Hadewych (1), 2. William (2), 3. Tim (5), 4. Anne-Marie (4), 5. Frits (6), 6. Liesbeth (7), 7. Marit (3). Er wordt geen 2000 euro verdiend.

4.3 onderhandelingen



2. Tim - Anne-Marie) Tim: "Wat wil jij?" Anne-Marie: "Ik gun het iedereen. Ja, absoluut." (..) Tim: "Als jij de Mol bent ga je dadelijk eh, anders stemmen." Anne-Marie: "En jij? Als jij de Mol bent?" (..) Tim: "Dus dan stemmen wij voor niet doorgaan." Anne-Marie: "Ja."

4. Hadewych - Anne-Marie) Hadewych: "Ik heb met Liesbeth al gesproken." Anne-Marie: "Ik met Tim." Hadewych: "Wij waren het er unaniem over eens dat we het niet laten doorgaan de executie, dus dat iedereen blijft." Anne-Marie: "Ja, wij ook." Hadewych: "Jullie ook?" Anne-Marie: "Ja."

De volgorde waarin we de kandidaten zien stemmen is: Hadewych, Tim, Liesbeth, Frits, Anne-Marie. Uitslag: groen, groen, rood, rood, groen: 3 groen, 2 rood. De executie gaat niet door en de pot gaat van 10.800 euro naar 0. Anne-Marie in biecht: "Nou een grote shock. Hoe kon dat? Ik had heel erg mijn best gedaan met Tim (N.B. haar Mol) en Hadewych om zeg maar de groene cirkel rond te krijgen."

Frits, Liesbeth en Tim komen als hoofdverdachten uit de bus bij deze cruciale opdracht waarin de pot leeg gaat: alle drie zeggen ze rood te hebben gestemd, maar één van hen heeft zich niet aan de afspraak gehouden en liegt. Anne-Marie heeft altijd gezegd groen te stemmen en houdt woord. Is ze dus niet de Mol? Of ging ze er van uit dat unaniem groen toch nooit zou lukken en vertrouwde ze op minstens één rode stem en maximaal twee?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 10:38:18 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #113 Gepost op: 22-02-2012, 10:33:45 »
5.1 vliegtuigvragen



Anne-Marie antwoordt "Vik" (fout). Liesbeth en Tim staan erbij. Liesbeth zegt dat het fout is. Anne-Marie: "Sorry, dat was Dio." Liesbeth denkt na: "Daar hebben we nog om gelachen." William: "Eyrarbakki". (..) Anne-Marie staat als laatste in de rij. Ze geeft het goede antwoord en de teller gaat van 50 naar 100 euro.

(Art vraagt de kandidaten om in de juiste rij te gaan staan. De kandidaten overleggen. Zo te zien neemt Marit de leiding in het neerzetten van de rij. (Marit: "Jij bent twijfelachtig." Tim: "Ik ben goed." Marit: "Ga toch maar daar staan.") De volgorde: Hadewych (daar met een fout antwoord gezet), Tim, William, Frits, Liesbeth, Marit, Anne-Marie. De kandidaten verwachten dat alleen het antwoord van Hadewych fout is, maar ook Frits en Marit geven een fout antwoord. De opdracht levert slechts 100 euro op.)

5.2 Western-dorpje



Spel 1. Anne-Marie tegen Marit. Schutters: Hadewych en Tim. Anne-Marie zegt in een biecht dat haar strategie was om eerst wat te vergaren: een joker, dan geld, en dan eens kijken of ze Marit weg kan drukken. Marit in biecht: "Het enige wat ik dacht (..) is: zij moet zo snel mogelijk kapot." (..) Marit drukt Anne-Marie voor de eerste keer af. Hadewych neemt Anne-Marie onder vuur. Anne-Marie: "Ik heb niks!" Hadewych schiet maar mist. Anne-Marie pakt een joker in plaats van 500 euro. Hadewych schiet en mist weer. Marit drukt Anne-Marie nog twee keer weg en wint het spel. Maar ze is vergeten om jokers of geld te pakken. "Ik dacht alleen maar: zij moet weg, zij moet weg, zij moet uit het spel." De joker die Anne-Marie pakte is ze kwijt.

Spel 3. Frits tegen Liesbeth. Schutters: Anne-Marie en Marit. Anne-Marie schiet op Frits maar mist. Frits: "Niet schieten, kost je geld!" Anne-Marie: "Laat zien!" Dit doet Frits. Anne-Marie: "Ok." Anne-Marie laat Frits doorlopen en richt zich tot Liesbeth: "Wat heb jij dan, Liesbeth?" Liesbeth: "Gaat je niks aan." Anne-Marie richt haar wapen op Liesbeth: "Show me what you got, honey." Liesbeth rent weg. Anne-Marie schiet maar mist. (Liesbeth vertelt in een biecht dat ze in een cursus geleerd had een scherpschutter te ontwijken door te zigzaggen.) Frits (met 1500 euro) drukt Liesbeth (joker) drie keer af en wint het duel.

Spel 4. Anne-Marie tegen William. Schutters: Hadewych en Tim. William kiest Anne-Marie als tegenstander voor het laatste duel. William in biecht: "Veel mensen verdenken haar. En ik dacht ja, dit is een kans om of mezelf meer verdacht te maken of haar nog meer verdacht te maken." William pakt een joker. Anne-Marie pakt geld. Het lijkt er op dat William wordt beschoten, door wie is onduidelijk. Anne-Marie pakt nog een keer geld. William drukt Anne-Marie af. William pakt een tweede joker. Anne-Marie sluipt onder Tim door. William drukt Anne-Marie voor een tweede keer af. Anne-Marie gaat met haar hand naar het geld (zou derde keer geld zijn) maar drukt dan William voor de eerste keer af. William drukt Anne-Marie voor de derde keer af. Hij wint het duel en houdt er 2 jokers aan over. Geen geld voor de pot. Het geld van Anne-Marie (500 euro) gaat verloren.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 10:39:01 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #114 Gepost op: 22-02-2012, 10:33:53 »
5.3 speurtocht



Anne-Marie geeft door dat Tim en zij (team 2) op de boulevard staan. "Bij een zwerver en een grote boom." We horen ook iets over een strandje en palmbomen. (..) Anne-Marie en Tim lopen een straatje in, naar een groot geel gebouw. Anne-Marie geeft dit door aan Hadewych. (..) Ze zien Hadewych en Liesbeth staan en geven dit aan ze door. (..) Anne-Marie en Tim geven door dat ze in een straatje lopen vanwaar ze Hadewych en Liesbeth heel goed kunnen zien. Hadewych: "Ik zie jullie zwaaien".

Liesbeth ziet het kruis waar team 2 in de buurt is en Hadewych geeft door hoe Anne-Marie en Tim er moeten komen. Tim in biecht: "Ze leidden ons eigenlijk precies naar het huis waar we moesten zijn." Op het dak bij het kruis vinden ze een envelop met een kaartje met daarop "Calle del Encuentro". Tim wil niet dat Anne-Marie dit doorgeeft aan Hadewych en Liesbeth ("ssst! ssst!") maar ze doet dit toch. (..) Anne-Marie en Tim en Hadewych overleggen dat ze naar de straat gaan op het kaartje, daar moet dan het huis zijn waar Art zich bevindt.

Hadewych geeft door dat Anne-Marie en Tim (ze noemt hen team 1) naar nummer 6 in de straat moeten. Liesbeth tegen Hadewych: "Denken we." (..) Team 2 zoekt en vindt de Calle del Encuentro. Tim ziet het straatnaambordje als eerste, Anne-Marie geeft door dat ze de straat gevonden hebben. Liesbeth: "Wij wachten nog op één aanwijzing van groep 1, wacht maar heel even daar." Dit doen ze. (..) Anne-Marie en Tim gaan parallel (aanwijzing van team 1) aan Calle del Encuentro kijken bij nummer 66. Ze bellen aan en het blijkt het goede huis. Anne-Marie geeft door dat ze Art gevonden hebben, Hadewych geeft het door aan team 1.

Hadewych geeft aanwijzingen aan team 1. Ze komen bij Anne-Marie en Tim aan, maar daar ontstaat verwarring. Hadewych en Liesbeth roepen ze terug. William (met de porto) rent weg en roept: "We moeten hierheen, geloof ze niet!" Tim gaat team 1 achterna en roept ze terug. "Art staat hier!" Frits roept Marit en William terug. Hadewych: "William je bent goed volgens mij." Liesbeth: "Oh nee, Tim is daar!" William: "Iedereen zegt nu dat ik fout ga." Liesbeth: "Ja, terug." De kandidaten komen op tijd aan bij Art. Er wordt 2000 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 10:39:42 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #115 Gepost op: 22-02-2012, 10:34:02 »
6.1 boogschieten



Anne-Marie schiet als eerste, ruim een meter naast de vrijstelling. Frits, Liesbeth en William schieten beter. Hadewych en Tim slechter. Frits en Liesbeth trekken het vlot. Anne-Marie, Hadewych, Tim en William proberen de hooibaal in de fik te steken. (..) Hadewych telt "1, 2, go" en de vier schieten tegelijk. Bij de zevende poging (van de acht) is het raak. Anne-Marie claimt de pijl. Tim: "Anne-Marie dat was jij of niet?" Anne-Marie: "Ik was het." De vrijstelling gaat verloren en er wordt 2500 euro verdiend.

Het is niet met zekerheid te zeggen of de pijl die raak gaat echt van Anne-Marie is, maar omdat niemand anders de pijl claimt is dit wel zeer waarschijnlijk. Dankzij Anne-Marie is er dus 2500 euro verdiend. Is ze dus niet de Mol? Of is deze actie het rookgordijn waar de titel van de aflevering naar verwijst?

6.2 verlaten mijn



Liesbeth en Tim geven door dat aggregaat B op 3 zit. Hadewych geeft door dat dat niet klopt, hier op gewezen door Anne-Marie, Frits en William. (..) Frits en William vertrouwen het niet en willen dat Liesbeth en Tim terugkomen naar de control room. Hadewych: "Kom toch maar terug naar de control room." Anne-Marie vraagt waarom. Frits en William zeggen omdat er gemold/gekloot wordt.

Anne-Marie gaat het terrein op als Frits wordt afgeschoten. Ze geeft door dat ze bij aggregaat A staan. (..) William wordt afgeschoten. Hadewych komt het terrein op. Anne-Marie wijst haar op een sluipschutter die ze af moet schieten. Dit lukt Hadewych. Anne-Marie roept: "Ik kan het connectiepunt niet vinden en die snoeren zijn te kort, sowieso!" Anne-Marie wordt afgeschoten. Hadewych wordt even later ook afgeschoten en het spel is voorbij. 7 van de 10 lampen branden. Een paar zijn verkeerd aangesloten. Er wordt geen 2500 euro verdiend.

6.3 vispuzzel



Vis neerleggen: Liesbeth trekt strepen verkeerd. Anne-Marie grijpt in. Puzzel 1: Anne-Marie is zeker van een balk die ze weg wil halen. Hadewych is het niet met haar eens, William ook niet. William voert zijn plan uit dat hetzelfde lijkt als dat van Hadewych, aangemoedigd door Tim. De puzzel was op een andere manier op te lossen als Anne-Marie's balk was weggehaald.

Puzzel 2: Tim rent direct naar een balk toe ("Ik heb 'm, ik heb 'm!"), maar raakt deze niet aan. (De tijd loopt wel al.) Pas na 40 seconden, als (waarschijnlijk) Anne-Marie een balk aanraakt roept Art "de uitdaging is aangegaan". Tim wijst de goede richting op waar de balk volgens zijn plan heen moet. Ook Anne-Marie wijst goed volgens dit plan. Hadewych: "Dit is de voorkant jongens." Ze wijst de voorkant aan volgens het plan van Tim en Anne-Marie. William wijst de voorkant aan volgens zijn plan. (Beide plannen zijn goed.) Frits geeft hem gelijk. William legt zijn manier uit, Anne-Marie drukt haar manier door en gaat met Tim klaar zitten om de twee balken volgens hun plan te verplaatsen. William wil overleggen. Liesbeth: "Nee, nee, nee, geen tijd! William, geen tijd!" Art zegt dat de uitdaging is aangegaan en ze nog 20 seconden hebben. Het lijkt er op dat dit komt doordat Anne-Marie een balk heeft aangeraakt. Tim versleept zijn balk en legt deze met nog 12 seconden op de klok neer. Anne-Marie en Hadewych verslepen de andere en leggen deze met nog 4 seconden op de klok neer. Opdracht geslaagd: 2000 euro in de pot.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 16:49:54 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #116 Gepost op: 22-02-2012, 10:34:09 »
7.1 stier



De kandidaten hebben een uur de tijd om Art te bereiken met de stier. Hadewych draagt de rugzakken en schragen, Tim en William het zwaarste deel, en Anne-Marie en Liesbeth de wat minder zware delen. (..) Hadewych noemt als eerste woorden van vier letters, Anne-Marie schrijft ze op de kop van de stier op (dit blijkt later een actie die tijd kost omdat veel woorden onder een ander kopdeel verdwijnen), Tim houdt stier en kop vast. (..) Anne-Marie besluit in plaats van te tillen het stuk stier te slepen. (..) Liesbeth zegt in een biecht dat ze eerst steeds stopten om woorden op te schrijven, maar dat ze later besloten eerst de top te bereiken en dan in de tijd die ze nog over hadden woorden op te gaan schrijven. (..) Tim heeft het zwaar en zegt dat hij het niet gaat trekken als ze nog een heel stuk omhoog moeten. Hadewych: "Jongens, laten we doorgaan." Tim: "Ik zit er bijna doorheen hoor, echt." Anne-Marie: "Kom op. You can do it."

Op de top aangekomen hebben ze nog 10 minuten om de stier in elkaar te zetten. Hadewych: "Waar moet het hoofd?" Anne-Marie: "Wacht effe, eerste effe..." Hadewych: "Maar dan zien we de letters niet!" Tim: "Dan moeten we het opnieuw opschrijven." William noemt de namen op de stierenkop op en Liesbeth en Hadewych schrijven ze om en om op de stier.

De kandidaten moeten in vijf seconden inschatten of ze minstens 50 of minstens 100 woorden hebben opgeschreven. Ze krijgen 1000 euro als ze voor 50 kiezen en dit klopt, en 2000 als ze voor 100 kiezen en dit klopt. Anne-Marie, Liesbeth, Tim en William zeggen direct 50. Hadewych daarna ook. Het zijn 91 woorden: 1000 euro verdiend.

7.2 drie bruggen



De Mol voorspelt dat Anne-Marie de opdracht wel uitvoert. Anne-Marie doet het: 500 euro uit de pot. Anne-Marie gaat als vierde. Als Anne-Marie over de rand gestapt is twijfelt ze of ze het wel wil doen. Hadewych verzekert haar dat er niks kan gebeuren. Tim vraagt of het wel gaat en zegt dat ze het kan. Anne-Marie: "Uiteindelijk hing ik daar en vond ik het hartstikke leuk."

Voorspellingen van de Mol: Anne-Marie doet het (goed), Liesbeth doet het (goed), Tim doet het (goed), Hadewych doet het niet (fout), William doet het niet (fout). 1500 euro uit de pot, 1000 euro in de pot: 500 euro uit de pot. Volgorde waarin de kandidaten de opdracht uitvoeren: Hadewych, Liesbeth, William, Anne-Marie, Tim.

7.3 schilderijen



Anne-Marie en William gaan aan de slag met het schilderij "Marie-Thérèse Walter" van Pablo Picasso. De studenten kunstgeschiedenis die Tim heeft opgetrommeld weten de artiest te noemen, maar weten de titel van het schilderij niet. Ze gokken "De vrouw met de citroenen". Geen 1000 euro verdiend. (De studenten weten ook de titel van het andere schilderij niet.)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 10:49:03 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #117 Gepost op: 22-02-2012, 10:34:18 »
8.1 op de foto



In een biecht zegt Anne-Marie dat zij begrepen had dat ze zich zo onopvallend mogelijk moesten kleden, maar dat Tim zei dat ze zich moesten verkleden. (..) We horen Liesbeth zeggen dat op een plein altijd clowns en levende standbeelden zijn. Was het haar idee om Tim als levend standbeeld te laten gaan? (..) Anne-Marie doet een sjaaltje om haar hoofd. Liesbeth zegt dat ze zo heel herkenbaar is. Anne-Marie: "Maar ik kan toch mijn rode lippenstift weghalen?" (..) Anne-Marie en Liesbeth verkleden zich met onder meer een jurk, hoofddoek en paraplu. (..) Tim als levend standbeeld "Flamenco danseres" valt erg op en trekt snel de aandacht van Hadewych. Ze herkent Tim aan zijn t-shirt en daarna ook snel Anne-Marie en Liesbeth. Het maakt niet meer uit of de foto's die Liesbeth eerder van Anne-Marie maakte goed gerekend zouden worden of niet, de opdracht mislukt: geen 1500 euro verdiend.

8.2 doolhof



Anne-Marie gaat als vierde. Ze staat in contact met Tim achter de monitor. Anne-Marie wordt gepakt. De 1250 euro in haar envelop gaan niet in de pot. Anne-Marie rende niet door omdat ze ten onrechte dacht dat het doodliep. De volgorde: Tim (gehaald met 1000 euro), Liesbeth (gepakt met 750 euro), Hadewych (gehaald met 500 euro), Anne-Marie (gepakt met 1250 euro).

8.3 kwartetten



Anne-Marie wint het kwartetten en daarmee de vrijstelling. Liesbeth ligt als eerste uit het spel, Tim als tweede, Hadewych als derde.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 21:27:35 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #118 Gepost op: 22-02-2012, 16:33:09 »
9.1 ontvoering



Na het eerste telefoontje met Liesbeth zijn Anne-Marie en Hadewych wijzer geworden dat ze niet naar Sevilla moeten. Na het tweede/derde weten ze dat ze in totaal maar 10 keer mogen bellen. Anne-Marie en Hadewych gaan met de bus op pad, Anne-Marie rijdt, Hadewych heeft de telefoon. Voor ze wegrijden vraagt Anne-Marie of Liesbeth in een bekende toeristische stad is: ja. Met die informatie gaan ze op pad. Anne-Marie: "We moeten nu gaan rijden." Hadewych: "Ik weet niet waarheen."

Hadewych belt Liesbeth en gaat verschillende steden af. Ze komen er achter in welk gebied Liesbeth zit. Na verschillende steden noemt Hadewych Ronda. Daar zit Liesbeth. Volgens Anne-Marie rijdt ze 10 kilometer boven de toegestane maximumsnelheid. Nieuwe info: oud gebouw, rivier omheen. Pas in de buurt van Ronda bellen ze Liesbeth weer. Nieuwe info: het gebouw is aangegeven op bordjes, Centro Historico, midden in de rivier, niet op een eiland.

Anne-Marie rijdt verkeerd doordat ze een bordje verkeerd leest. Hadewych wil dat ze over de stoep rijdt en tegen de richting in. Anne-Marie doet dit niet. Ze rijden richting een brug over een rivier. Hadewych belt en Liesbeth bevestigt dat ze bij een brug moeten zijn. Hadewych noemt Puento Nuevo, Liesbeth bevestigt dat ze daar zit.

Hadewych gaat door met vragen stellen, dan komt Anne-Marie met de suggestie dat Liesbeth in de brug zit. Hadewych: "Zit je in de brug?" Liesbeth: "Ja! Ja!" Ze vragen aan verschillende mensen hoe ze in de brug moeten komen. Anne-Marie komt achter het antwoord. Nog net op tijd (volgens het klokje) komen ze bij Liesbeth aan: 2500 euro verdiend.


Kort samengevat ::blond::

Mogelijke molacties: (klok terugzetten), verkeerde kaart tekenen voor Liesbeth, zich laten afschieten door Frits, verwarring zaaien op de trap, fout antwoord (brilsterkte?) doorgeven, meegaan in het foute antwoord WIDM van Maarten, het meest waardevolle bord ACTEURS C van William over het hoofd zien, joker en dus geen 1000 euro pakken, foto's van Tim en Marit omdraaien, op unaniem groen aansturen in de verwachting dat er minstens één en maximaal twee rood-stemmen worden uitgebracht zodat de pot leeg gaat, fout antwoord geven op vliegtuigvraag (in het vliegtuig), joker pakken in plaats van 500 euro in het Western-dorpje, zich laten afschieten door sluipschutter, eventueel: treuzelen met balk bij vispuzzel, woorden op kopdeel van stier schrijven dat verdwijnt achter ander kopdeel, de opdracht met de drie bruggen uitvoeren zoals voorspeld door de Mol (500 euro uit de pot in plaats van +500), zich (met 1250 euro) laten pakken in het doolhof, verkeerd rijden in Ronda.

Opvallendste goede acties: op tijd komen bij het vliegtuig (maar levert niets op), letters van VIKING herkennen (maar levert niets op), borden lezen vanuit de speedboot, tegen Tim en William zeggen dat ze de toren niet in moeten gaan wanneer ze hier over twijfelen, het spel op het munitiedepot prima spelen, goed antwoord geven op vliegtuigvraag, 500 euro pakken in Western-dorpje (maar gaat niet in de pot), het eindpunt van de speurtocht vinden, de brandende pijl raak schieten waardoor er 2500 euro verdiend wordt, vispuzzel goed oplossen, het schilderij van Picasso samen met William goed nabootsen, er achter komen dat Liesbeth in de brug zit, hoe daar te komen en op tijd Liesbeth bereiken: 2500 euro verdiend. Verder had Anne-Marie (als Mol) geen ideale positie bij het onderhandelen: een zeer belangrijke opdracht voor de Mol.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 21:30:16 door Heinz »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #119 Gepost op: 22-02-2012, 17:10:22 »
Bij het nogmaals bekijken van de visopdracht viel me op dat ik het verloop van de laatste puzzel verkeerd in mijn overzichten heb weergegeven. Na 40 seconden roept Art niet "de tijd is ingegaan" maar "de uitdaging is aangegaan". Zo te zien (net niet helemaal te zien maar het lijkt er sterk op) is het Anne-Marie die hier voor zorgt: zij raakt een balk aan als ze met Tim klaarzit om de twee balken volgens hun plan te verplaatsen.

Hoe voel jij je bij een evt. molschap van Anne-Marie, Heinz? Denk je dat het nog steeds een optie is? Of zit je volledig op Hadewych?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!