Auteur Topic: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)  (gelezen 50488 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Pagina 9:



Hadewych tot en met aflevering 9

Pagina 6:



Anne-Marie tot en met aflevering 9 ::blond::

Pagina 5:



Molduel Liesbeth versus Tim tot en met aflevering 7.

Pagina 1:



onderhandelingen ::pinokkio::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 21:49:01 door Heinz »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2012, 10:48:06 »
Kort samengevat

met voorkennis niet de vrijstellingen vinden voor een goede positie op de brug,

Ik heb een vrij groot vraagteken bij deze. Als ze per se niet de vrijstellingen wil vinden, waarom dan jezelf verdacht maken door expres een andere kant op te lopen dan aangegeven?  Met voorkennis weet je welke van de 5 richtingen ze dan niet moet kiezen. Waarom gaat ze dan niet gewoon zelf als eerste (of tweede of derde) in plaats van Dio vooruit te sturen?. Had ze ook zeker geweten dat ze geen vrijstelling zou vinden zonder verdacht te worden.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: overzichten met screenshots
« Reactie #2 Gepost op: 26-01-2012, 11:24:57 »
Ik heb een vrij groot vraagteken bij deze. Als ze per se niet de vrijstellingen wil vinden, waarom dan jezelf verdacht maken door expres een andere kant op te lopen dan aangegeven?

Volgens mij ging Anne-Marie gewoon naar locatie 4, waar geen vrijstellingen lagen. Dus ze is niet "per ongeluk" verkeerd gelopen. Maar Frits dacht dat ze naar de andere locatie zou gaan.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2012, 12:33:40 »
Volgens mij ging Anne-Marie gewoon naar locatie 4, waar geen vrijstellingen lagen. Dus ze is niet "per ongeluk" verkeerd gelopen. Maar Frits dacht dat ze naar de andere locatie zou gaan.

Het gaat mij er niet om of ze het per ongeluk of expres deed. Het gaat mij erom: Als ze het expres doet, waarom zo opvallend, terwijl je het ook onopvallend expres kan doen door gewoon als eerste (of tweede of derde) te gaan.

Ze had, uitgaande van een rol als mol met voorkennis, door als vierde te gaan nog maar twee keuzes; Vrijstelling pakken of opzichtig verkeerd lopen en zichzelf verdacht maken. Dit had ze kunnen voorkomen door gewoon als eerste te gaan. Als ze de mol is, was dit dus niet heel slim van haar. 

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: overzichten met screenshots
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2012, 12:50:50 »
Als ze de mol is, was dit dus niet heel slim van haar.

Misschien wilde ze wel per se naar verste locatie.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: overzichten met screenshots
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2012, 12:56:59 »
Misschien wilde ze wel per se naar verste locatie.

Dat zou kunnen, want uiteindelijk liep Liesbeth weer niet dáár te zoeken. Het was voor de mol gemakkelijker de zoekende kandidaat af te laten wijken van die verste locatie dan van ergens in het midden, omdat je dan evengoed wel op een plek uitkomt met kokers, toch?

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie)
« Reactie #6 Gepost op: 26-01-2012, 13:06:11 »
Is het iemand opgevallen dat Frits, wanneer het gaat om de coordinaten van de laatste koker, weer gezelschap heeft gekregen van 2 andere kandidaten die al een positie met kokers hebben gevonden? Hij kan hier als 'coordinator' dus een van deze twee kandidaten wegsturen, of beide tegelijk (zou ook een leuke discussie opleveren met 3 vrijstellingen  ;D), maar hij besluit om zelf naar dit punt te lopen. Hier heeft hij natuurlijk een prima excuus voor: hij is immers nog niet naar een van de punten gelopen. Toch vraag ik me af in hoeverre het toeval is dat Frits met de portofoon de opdracht kan coordineren en zelf de vrijstellingen ontdekt.

Nogmaals: het kan toeval zijn, maar omdat speculeren zo leuk is: zou Frits in zijn envelop met foto misschien een briefje hebben gekregen met daarop 'Bij de volgende opdracht zijn vrijstellingen te vinden op de onderste coordinaten'? ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie)
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2012, 14:12:00 »
Is het iemand opgevallen dat Frits, wanneer het gaat om de coordinaten van de laatste koker, weer gezelschap heeft gekregen van 2 andere kandidaten die al een positie met kokers hebben gevonden? Hij kan hier als 'coordinator' dus een van deze twee kandidaten wegsturen, of beide tegelijk


Misschien mocht dat niet? Moesten ze allemaal 1 keertje. Die indruk had ik wel gekregen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots
« Reactie #8 Gepost op: 26-01-2012, 19:26:32 »
Misschien wilde ze wel per se naar verste locatie.

Kun je niet beter een slechte kaart tekenen van een locatie die dichterbij ligt? De verste kokers zijn immers al moeilijker te vinden.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #9 Gepost op: 27-01-2012, 12:11:30 »
mooie overzichten weer heinz ::ok::, maar jammer dat deze nu de prullebak in kunnen. :P

zou je misschien een overzicht kunnen maken van frits vs tim als je wil en tijd hebt? :-[
dit zijn namelijk de potentiele rood stemmers en hadden de beste mol-positie natuurlijk

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #10 Gepost op: 27-01-2012, 14:44:14 »
mooie overzichten weer heinz ::ok::, maar jammer dat deze nu de prullebak in kunnen. :P

zou je misschien een overzicht kunnen maken van frits vs tim als je wil en tijd hebt? :-[
dit zijn namelijk de potentiele rood stemmers en hadden de beste mol-positie natuurlijk
Ik snap jouw redenatie helemaal niet. Ik denk juist niet dat de mol openlijk rood wilde stemmen bij de onderhandelingen. Wat Frits deed was juist super kandidaats: hij zag dat geld winnen bij de onderhandelingsopdracht onmogelijk was (unaniem groen), dus hij ging voor  geen winst/geen verlies. Dat er dan iemand zou moeten vertrekken vond hij niet erg, wat op zich ook is wat een kandidaat zou moeten bedenken. Jammer voor diegene, maar wel weer een concurrent minder en tenminste nog wat geld in de pot.

De uitslag die er nu was, was precies wat de mol wilde: een meerderheid groen, dus geen executie en al het geld uit de pot. Ik denk dat de mol dus ook het liefst (openlijk) groen stemt. De mol zou alleen (stiekem) rood hebben gestemd als er wel een unanieme groene stemming dreigde te ontstaan.

Verder vond ik Anne-Maries gezichtsuitdrukking bij de uitslag tekenend: ze kon haar lachen echt niet inhouden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #11 Gepost op: 27-01-2012, 16:40:54 »
Als de mol tussen de stemmers zou zitten, dan stemt hij niet per se groen of rood, maar datgene wat voor hèm het meeste oplevert. Dus als er al 3 groene stemmen zijn, zal de mol rood stemmen en als er 3 rode stemmen zijn, stemt de mol groen. Daarmee is deze opdracht bijna onmogelijk, zelfs helemaal onmogelijk als de mol als 4e of 5e stemt en info krijgt over hoe er al gestemd is. Dus kan je je afvragen of de mol uberhaupt wel gestemd heeft, of dat de kandidaten zichzelf gek hebben gemaakt.
The British are not impressed.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #12 Gepost op: 27-01-2012, 16:44:29 »
@Dae: ik denk niet dat de Mol als laatste stemde zodat ie op de hoogte was van wat er al gestemd was. Er zijn grenzen aan voorkennis. Er moet ook een uitdaging zijn voor de Mol.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #13 Gepost op: 27-01-2012, 18:33:41 »
@Dae: ik denk niet dat de Mol als laatste stemde zodat ie op de hoogte was van wat er al gestemd was. Er zijn grenzen aan voorkennis. Er moet ook een uitdaging zijn voor de Mol.

Eens. Als dat ooit bekend zou worden dat de Mol dit gewoon wist, zou ik echt teleurgesteld zijn, en met mij velen denk ik.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #14 Gepost op: 27-01-2012, 19:19:50 »
Uiteraard. Maar dan is de vraag, hoe is de stemvolgorde bepaald, en tot hoever is de mol ingelicht? En dan is er dus ook nog steeds de mogelijkheid dat de mol hier helemaal niks mee te maken heeft gehad en rustig buiten zat af te wachten. Beetje praatje maken met William.
The British are not impressed.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #15 Gepost op: 28-01-2012, 13:17:28 »
Ik snap jouw redenatie helemaal niet. Ik denk juist niet dat de mol openlijk rood wilde stemmen bij de onderhandelingen. Wat Frits deed was juist super kandidaats: hij zag dat geld winnen bij de onderhandelingsopdracht onmogelijk was (unaniem groen), dus hij ging voor  geen winst/geen verlies. Dat er dan iemand zou moeten vertrekken vond hij niet erg, wat op zich ook is wat een kandidaat zou moeten bedenken. Jammer voor diegene, maar wel weer een concurrent minder en tenminste nog wat geld in de pot.

De uitslag die er nu was, was precies wat de mol wilde: een meerderheid groen, dus geen executie en al het geld uit de pot. Ik denk dat de mol dus ook het liefst (openlijk) groen stemt. De mol zou alleen (stiekem) rood hebben gestemd als er wel een unanieme groene stemming dreigde te ontstaan.

Verder vond ik Anne-Maries gezichtsuitdrukking bij de uitslag tekenend: ze kon haar lachen echt niet inhouden.

Liesbeth ook niet, die verbergt zelfs haar gezicht in haar handen in een poging om dit te verdoezelen wat haar niet lukt.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #16 Gepost op: 28-01-2012, 13:39:43 »
Ik snap jouw redenatie helemaal niet. Ik denk juist niet dat de mol openlijk rood wilde stemmen bij de onderhandelingen. Wat Frits deed was juist super kandidaats: hij zag dat geld winnen bij de onderhandelingsopdracht onmogelijk was (unaniem groen), dus hij ging voor  geen winst/geen verlies. Dat er dan iemand zou moeten vertrekken vond hij niet erg, wat op zich ook is wat een kandidaat zou moeten bedenken. Jammer voor diegene, maar wel weer een concurrent minder en tenminste nog wat geld in de pot.

De uitslag die er nu was, was precies wat de mol wilde: een meerderheid groen, dus geen executie en al het geld uit de pot. Ik denk dat de mol dus ook het liefst (openlijk) groen stemt. De mol zou alleen (stiekem) rood hebben gestemd als er wel een unanieme groene stemming dreigde te ontstaan.

Verder vond ik Anne-Maries gezichtsuitdrukking bij de uitslag tekenend: ze kon haar lachen echt niet inhouden.

Frits zijn rol is hier zowel als kandidaats als mols te omschrijven, uitgaande van het feit dat het niet bekend is of hij rood of groen heeft gestemd.

In het gesprek met Liesbeth komt hij te weten dat Liesbeth aanvankelijk voor op unaniem groen mikt. Dit kan gespeeld zijn natuurlijk, maar het lijkt aannemelijk voor Frits dat in het eerste gesprek 'groen' is afgesproken.

Aan Tim vraagt hij: wat ben jij van plan? Ook Tim geeft aan unaniem groen te willen. Frits kan dus ook hier aannemen, mits Tim niet liegt, dat het eerste gesprek op 'groen' is uitgedraaid.

Frits weet dat Liesbeth aan rood denkt, maar kan hij wel op een rode stem van Liesbeth vertrouwen? Hij kan hier aansturen op groen en zelf rood stemmen, maar ook bij Tim ontstaat twijfel over de haalbaarheid van unaniem groen. De andere optie is dan rood afspreken en zelf groen stemmen. Hij moet er dan wel van uit kunnen gaan dat Tim echt rood stemt, anders hangt alles af van de betrouwbaarheid van Liesbeth.

Frits heeft in ieder geval de meeste informatie over het stemgedrag van de medekandidaten. Zijn manier van handelen in deze opdracht komt op mij over als kandidaats, maar uitsluiten als mol kan ik hem niet.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #17 Gepost op: 28-01-2012, 18:21:24 »
Uiteraard. Maar dan is de vraag, hoe is de stemvolgorde bepaald, en tot hoever is de mol ingelicht? En dan is er dus ook nog steeds de mogelijkheid dat de mol hier helemaal niks mee te maken heeft gehad en rustig buiten zat af te wachten. Beetje praatje maken met William.
;D
Omnia vincit amor

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #18 Gepost op: 29-01-2012, 11:43:21 »
Uiteraard. Maar dan is de vraag, hoe is de stemvolgorde bepaald, en tot hoever is de mol ingelicht?
Zoals al eerder door anderen is gezegd, mag je er IMHO van uitgaan dat de mol niet is ingelicht over de stem die de anderen uitgebracht hebben.
De volgorde waarin gestemd wordt is dan dus totaal niet belangrijk.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych)
« Reactie #19 Gepost op: 29-01-2012, 15:59:25 »
Er zijn al 1001 analyses op los gelaten, maar voor wie er geen genoeg van kan krijgen is dit overzicht waarin ik heb uitgeschreven wat we tijdens de onderhandelingen te horen/zien krijgen misschien handig.

Afl. 4: De onderhandelingen ::pinokkio::

1. Liesbeth - Hadewych



Liesbeth: "Volgens mij is de kernvraag van deze opdracht: hoeveel is de groep ons waard?" Hadewych: "Ik ben er heel erg voor dat iedereen doorgaat." (..) Liesbeth: "Dus we moeten iedereen overtuigen van unanimiteit." Hadewych: "Ja." Liesbeth: "Voor het niet doorgaan van de executie. Dan komt er 3000 euro in de pot en dan hebben wij de groep compleet." Hadewych: "Dan gunnen we dat iedereen blijft." (..) Ze schudden handen.

2. Tim - Anne-Marie



Tim: "Wat wil jij?" Anne-Marie: "Ik gun het iedereen. Ja, absoluut." (..) Tim: "Als jij de Mol bent ga je dadelijk eh, anders stemmen." Anne-Marie: "En jij? Als jij de Mol bent?" (..) Tim: "Dus dan stemmen wij voor niet doorgaan." Anne-Marie: "Ja."

3. Frits - Liesbeth



Liesbeth: "Volgens mij is het zo: we moeten proberen de unanimiteit voor het niet doorgaan van de executie te bereiken. Daarmee lopen we wel een risico, want als de Mol dan gaat stemmen voor het doorgaan van de executie dan is de meerderheid voor niet doorgaan, eh... (Liesbeth duikt ineen met de handen in het haar.) Wow dit is een lastige!" Liesbeth in biecht: "In mijn tweede gesprek met Frits begreep ik pas echt, viel het kwartje pas echt dat unanimiteit natuurlijk nooit ging lukken." (..) Liesbeth: "Als we er van uitgaan dat we de Mol niet kunnen vertrouwen..." Frits: "Daar zou ik maar van uitgaan." Liesbeth: "En de Mol weet dat wij allemaal unanimiteit willen, dan ga de Mol zeker daar niet in mee en dan zijn we al ons geld kwijt." (..) "Dus dan is the next best thing is dan de meerderheid voor het doorgaan van de executie." Frits: "Ja." Liesbeth: "Dat kost ons niets, maar dan zijn we wel of Marit of William kwijt." Liesbeth in biecht: "Dus toen hebben wij gekozen voor het minst kwade van de overige, namelijk laten we de executie dan maar doorgaan, en dan hopen dat er niets uit de pot verdwijnt."

4. Hadewych - Anne-Marie / 5. Tim - Frits



Hadewych: "Ik heb met Liesbeth al gesproken." Anne-Marie: "Ik met Tim." Hadewych: "Wij waren het er unaniem over eens dat we het niet laten doorgaan de executie, dus dat iedereen blijft." Anne-Marie: "Ja, wij ook." Hadewych: "Jullie ook?" Anne-Marie: "Ja."

Frits: "Het mooiste resultaat voor de Mol is als een meerderheid stemt voor niet doorgaan. Want dan gaat alles uit de pot." Tim: "Ja." Frits: "Wat was je zelf van plan om te stemmen?" Tim: "Niet doorgaan." Frits: "Niet doorgaan. En dan desnoods maar al het geld kwijt en dan houden we er twee mensen bij?" Tim (lacht twijfelend): "Ja."

vervolg 5. Tim - Frits



Tim: "We kunnen ook gaan voor doorgaan." Frits er doorheen: "Het is alles of niks." Tim: "Jij en ik." Frits: "En dan?" Tim: "Als wij gaan voor doorgaan, en de Mol gaat ook voor doorgaan, gaat de executie door, geen geld." Frits: "Ja. We zijn wel één iemand kwijt. Ja ik vind dat niet zo bezwaarlijk, maar..." Tim (zucht): "Nee dat weet ik..." Frits: "Maar dan moeten wij allebei voor doorgaan stemmen, en dan doet de Mol: of Liesbeth of Anne-Marie of Hadewych, dat ook, dan hebben we een meerderheid voor doorgaan, houden we al het geld in de pot, en dan raken we één iemand kwijt." Tim: "Ok." Frits: "Ja? Dus doorgaan." Tim: "Ja." Frits: "Ja?" Tim: "Ja." Frits: "Niet meer op terug komen dan hè, (Tim: "Nee, nee.") want dat zijn we alles kwijt." Tim maakt een zenuwachtige en twijfelende indruk (lacht, sluit ogen, gooit hoofd omhoog) en schudt de hand van Frits.

De volgorde waarin we de kandidaten zien stemmen is: Hadewych, Tim, Liesbeth, Frits, Anne-Marie. Uitslag: groen, groen, rood, rood, groen: 3 groen, 2 rood. De executie gaat niet door en de pot gaat van 10.800 euro naar 0.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2012, 15:26:13 door Heinz »