Auteur Topic: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)  (gelezen 50486 keer)

Offline belg

  • Forumlid
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #60 Gepost op: 12-02-2012, 10:45:16 »
Bij puzzel 2 rent Tim direct naar een balk en raakt hij deze aan waardoor ze de opdracht aannemem (de tijd liep wel al).

Ik lees dit vaak maar waarom zegt/roept Art dan pas "de opdracht is aanvaard" als de klok nog maar op ongeveer 20 seconden staat (wanneer Anne-Marie bij de balken staat).

Volgens mij werd het eerste aanraken van Tim niet meegeteld (of toen zei Art niets, of ik heb het niet gehoord).

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #61 Gepost op: 12-02-2012, 11:06:30 »
Ik lees dit vaak maar waarom zegt/roept Art dan pas "de opdracht is aanvaard" als de klok nog maar op ongeveer 20 seconden staat (wanneer Anne-Marie bij de balken staat).

Volgens mij werd het eerste aanraken van Tim niet meegeteld (of toen zei Art niets, of ik heb het niet gehoord).

Nu ik het nog eens terugkijk denk ik dat je gelijk hebt. Art zegt "de tijd is ingegaan, nog 20 seconden", waarschijnlijk omdat dan pas een balk wordt aangeraakt, en dus niet eerder.

Maakt Tim nog onverdachter.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #62 Gepost op: 12-02-2012, 11:33:13 »
Gek, als ik die overzichten zo lees ga ik enorm twijfelen aan Liesbeth of Tim als mol. :-\\
Tell me what your telescope says

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #63 Gepost op: 12-02-2012, 12:42:50 »
Nu ik het nog eens terugkijk denk ik dat je gelijk hebt. Art zegt "de tijd is ingegaan, nog 20 seconden", waarschijnlijk omdat dan pas een balk wordt aangeraakt, en dus niet eerder.

Maakt Tim nog onverdachter.

Hij zegt dat volgens mij, omdat er onduidelijkheid over bestond binnen de groep. Vooral bij William die maar bleef discussieren. Hij wilde ze eraan herinneren dat de tijd al was ingegaan (toen Tim de balk aanraakte) en dat ze dus nog maar 20 seconden hadden en op moesten schieten.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #64 Gepost op: 12-02-2012, 13:01:30 »
Dat zou ook kunnen Moni. (Vraag voor het vragenvuur!) Ik heb nu in de overzichten beide opties opengehouden.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #65 Gepost op: 12-02-2012, 14:51:43 »
Kort samengevat

Wat een fantastische smily weer  ::ok:: . Wel een goed idee, ik mis ook wel eens een smily, maar je kunt er natuurlijk gewoon naar linken  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #66 Gepost op: 13-02-2012, 10:06:21 »
Mooie overzichten hoor Heinz, daar zit behoorlijk wat werk in, ga zo door!

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #67 Gepost op: 13-02-2012, 11:49:48 »
Inderdaad, mooie overzichten!
(Bij opdracht 6.2 staan echter dezelfde foto's als bij opdracht 5.2)
Goede jacht!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #68 Gepost op: 13-02-2012, 11:55:08 »
Inderdaad, mooie overzichten!
(Bij opdracht 6.2 staan echter dezelfde foto's als bij opdracht 5.2)

Bedankt! Ik heb het aangepast.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #69 Gepost op: 13-02-2012, 12:46:39 »
Fijn, een Anne-marie overzicht...

Bij de jeepopdracht is trouwens een redelijk concrete molactie van Anne-Marie te zien. Ze stuurt naar links, terwijl Dio door de porto aangeeft dat ze naar rechts moet. Als de kandidaten in de jeep haar ook aansporen naar rechts te sturen stuurt ze nog even door naar rechts. Ze stuurt pas terug als ze van het spoort van eht andere team af is. Hierdoor ontstaat de dubbele poot van de N.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #70 Gepost op: 13-02-2012, 17:58:01 »
Bij de jeepopdracht is trouwens een redelijk concrete molactie van Anne-Marie te zien. Ze stuurt naar links, terwijl Dio door de porto aangeeft dat ze naar rechts moet. Als de kandidaten in de jeep haar ook aansporen naar rechts te sturen stuurt ze nog even door naar rechts. Ze stuurt pas terug als ze van het spoort van eht andere team af is. Hierdoor ontstaat de dubbele poot van de N.

Ik kijk het nu terug. William roept "links, links, links", Anne-Marie stuurt links, Dio roept door de porto "rechts" en dan "rechtdoor", Anne-Marie stuurt rechts, daarna links. Dio: "Rechts nu". Anne-Marie stuurt niet meteen rechts, pas als ook William dit zegt. Bedoel je dit laatste?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #71 Gepost op: 13-02-2012, 20:11:55 »
Ik kijk het nu terug. William roept "links, links, links", Anne-Marie stuurt links, Dio roept door de porto "rechts" en dan "rechtdoor", Anne-Marie stuurt rechts, daarna links. Dio: "Rechts nu". Anne-Marie stuurt niet meteen rechts, pas als ook William dit zegt. Bedoel je dit laatste?
Klopt! Alleen toen ik het tikte had ik de video beelden er niet bij...

Als William naar links roept moeten ze ook naar links. Vervolgens gaat Dio over op rechts en dat gebeurt ook aan het spoor te zien. Daarna als Dio "rechtdoor" roept, stuurt Anne-Marie behoorlijk naar links toe en houdt dat nog even aan als Dio roept "Rechts nu! Rechts, rechts, rechts, rechts". Dit is wat ik als potentiele mol actie zag, omdat daardoor de extra poot van de N ontstaat.

Maar als ik het zo terug zie kan ik mij ook voorstellen dat Anne-Marie dacht dat ze al te veel naar rechts had gestuurd en daarvoor wilde compenseren door links te sturen. Zou dus een gevalletje van tunnelvisie kunnen zijn, hoe hard ik ook probeer om op Tim over te stappen.

Plaatje ter verheldering:
- Blauwe pijl is de optimale route, over het spoor van de andere jeep, omdat beide jeeps die poot van de N moeten rijden.
- Groene pijl is wat ze zouden doen als ze rechtdoor waren gegaan op het moment dat Dio het zei.
- Rode pijl is de kant die ze op gaan doordat Anne-Marie naar links stuurt.

Ik bedoelde dus het moment dat Dio "rechtdoor" zegt.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #72 Gepost op: 13-02-2012, 20:35:24 »
Helder Rat! Ik vind de afwijking tussen de groene en rode pijl te klein om te spreken van een molactie. Maar we moeten het natuurlijk maar doen met de weinige info die we krijgen, dus scherp opgemerkt is het zeker.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #73 Gepost op: 16-02-2012, 08:37:26 »
Ik heb een aantal dingen aan de overzichten toegevoegd en verbeterd. Het Hadewych-overzicht en het molduel Liesbeth - Tim beginnen nu met een quote van de kandidaten over wat zij een goede Mol vinden (uit het MolMail-filmpje).

Hadewych: "Een goede Mol zou ik vinden iemand die heel veel vertrouwen wint. En die je in je hart sluit. En dan ondertussen stiekem zijn tactiek uitoefent. Dat lijkt mij een hele goeie Mol."

Het zou zomaar haar moltactiek kunnen zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #74 Gepost op: 16-02-2012, 08:57:33 »
goede Mol zou ik vinden iemand die heel veel vertrouwen wint. En die je in je hart sluit. En dan ondertussen stiekem zijn tactiek uitoefent

Wat beschrijft ze vanuit haar perspectief daar Tim mooi  ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #75 Gepost op: 16-02-2012, 09:06:50 »
Wat beschrijft ze vanuit haar perspectief daar Tim mooi  ::regenboog::

Tims beschrijving is ook prachtig. Tim: "Ik denk dat het handig is als de Mol een soort natuurlijke onhandigheid heeft. Dus dat je als ie een opdracht verkloot, dat je denkt van ok, die jongen is gewoon, of dat meisje is gewoon heel erg onhandig."

Het grappige is dat Tim zich lijkt te verspreken door eerst over een jongen te praten, alsof hij over zichzelf praat. Illustreert Tim hier zijn eigen ("De Onmogelijke Mol") theorie? ;D

Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #76 Gepost op: 16-02-2012, 11:17:29 »
Illustreert Tim hier zijn eigen ("De Onmogelijke Mol") theorie? ;D
Die theorie volgende, is het erg mooi dat de eerste zichzelf profilerende actie is dat hij van de foto - de enige hint die hij heeft - dacht dat het gewoon een leuk plaatje was. Dat is behoorlijk dom, naïef, klunzig en al wat niet nog meer.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #77 Gepost op: 16-02-2012, 21:53:49 »
Jippie, al mijn overzichten houden stand. ::helderziend:: ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #78 Gepost op: 16-02-2012, 22:32:50 »
Jippie, al mijn overzichten houden stand. ::helderziend:: ;D

Is deze dan niet meer geschikt?  ::vergroot::

Jippie, ::boogie:: , al mijn overzichten houden stand!  ::super::

Maar het is wel een sailliant detail. Heeft de crew soms rekening gehouden en gespiekt welke overzichten je zou presenteren Heinz? :P Bedoel als er 1 een bekende molloot is en als autoriteit mag worden beschouwd  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)
« Reactie #79 Gepost op: 18-02-2012, 22:23:06 »
Molduel: Liesbeth versus Tim. 8)

"Een goede Mol moet oog voor alles hebben. Voor de harde feiten, maar juist ook voor het schemergebied. Het grijze schemergebied waarin toch precies de goede dingen gebeuren. Althans, als het een goeie Mol is." - Liesbeth Staats

"Ik denk dat het handig is als de Mol een soort natuurlijke onhandigheid heeft. Dus dat je als ie een opdracht verkloot, dat je denkt van ok, die jongen is gewoon, of dat meisje is gewoon heel erg onhandig. Dus dat het daar aan ligt." - Tim Kamps

1.1 dropping



Liesbeth loopt over het strand, "heuvel op, heuvel af, rivierbeddingen doorheen, naar beneden en weer omhoog.." en komt niet op tijd bij het vliegtuigwrak. "Helemaal alleen"; we zien haar geen medekandidaat tegenkomen. - Tim begint te lopen zonder goed naar zijn foto te hebben gekeken. "Ik dacht dat is gewoon een leuk plaatje." Hij komt Marit tegen, maar vindt het vliegtuigwrak niet.

1.2 gletsjer



Liesbeth (met kaart getekend door Anne-Marie) kan haar kokers niet vinden. - Tim (met kaart getekend door Frits) wel. Hij pakt niet alleen de vrijstellingen maar ook een koker en helpt William zijn kokers te vinden. Geen van de kokers levert geld op. In 1 van de 5 kokers zit zelfs - 500 euro. Tim neemt de vrijstelling voor aflevering 2 die hij op de brug tegenover 1000 euro voor de pot zal verdedigen.

1.3 brug



Liesbeth stelt voor om drie mensen op Tim (1000 euro waard) te zetten, wat zou betekenen dat er maar twee mensen tegenover Frits (1500 euro) zouden staan. Liesbeth wordt afgeschoten door Frits en na haar ook Anne-Marie (voor haar al Maarten) waardoor er geen 1500 euro verdiend wordt. - Tim rent Hadewych en Marion voorbij waardoor hij zijn vrijstelling behoudt en er geen 1000 euro verdiend wordt. Had Marion Tim afgeschoten (nu weigerde haar wapen) dan was er wel 1000 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 10:12:48 door Heinz »