Auteur Topic: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)  (gelezen 50485 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #40 Gepost op: 6-02-2012, 16:56:58 »
Het volgende overzicht zal een "molduel" worden (2 screenshots van 2 molkandidaten tegenover elkaar per opdracht met daaronder enkele regels tekst). Ik zit te denken aan Liesbeth - Tim.

Daar zou je mij in elk geval een groot plezier mee doen  ::ok::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #41 Gepost op: 7-02-2012, 12:53:41 »
Die ga ik vanavond eens goed doornemen.  ::ok::
Tell me what your telescope says

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #42 Gepost op: 7-02-2012, 13:20:11 »
Wat een enorme klus weer Hein, hartelijk dank!  ::bravo::

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots (onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #43 Gepost op: 7-02-2012, 13:26:39 »
De hoofdverdachte in de pool versus de hoofdverdachte in de poll. Is één van hen de Mol?

Ik denk dat veel mensen hier blij mee zullen zijn. Mooi overzicht.  ::ok::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #44 Gepost op: 7-02-2012, 14:19:25 »
Graag gedaan! :)

Tim staat als tweede in de rij met zijn goede antwoord. Hij twijfelt om met het rijtje van achter naar voren te beginnen.

Dit heb ik erbij gezet omdat ik me bedacht dat het wel eens de verklaring van de afleveringtitel zou kunnen zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #45 Gepost op: 8-02-2012, 17:57:46 »

1.3 brug



Liesbeth stelt voor om drie mensen op Tim (1000 euro waard) te zetten, wat zou betekenen dat er maar twee mensen tegenover Frits (1500 euro) zouden staan. Liesbeth wordt afgeschoten door Frits en na haar ook Anne-Marie (voor haar al Maarten) waardoor er geen 1500 euro verdiend wordt. - Tim rent Hadewych en Marion voorbij waardoor hij zijn vrijstelling behoudt en er geen 1000 euro verdiend wordt. Had Marion Tim afgeschoten (nu weigerde haar wapen), dan was er wel 1000 euro verdiend.

Dit dik gedrukte is voor mij één van de vele redenen om Tim niet te verdenken. Waarom schoot Tim niet? Wat was hier de molactie van Tim? Ja, Marion voorbij rennen om de vrijstelling te pakken, hij moest wel omdat anders Hadewych geld in de pot bracht. Maar het lijkt er op dat hij geluk heeft gehad.

Als ik per opdracht steeds voor of Liesbeth of Tim moet kiezen als Mol, en als ik er niet uitkom voor niemand, dan wint Liesbeth het met enkele punten verschil. Ik ben benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken. Wie is molser in de opdrachten en wint dit "molduel"?

Mijn invulling:

1.1 dropping: gelijkspel
1.2 gletsjer: Tim wint (want pakt mogelijk een "negatieve koker" of wijst William er één)
1.3 brug: Liesbeth wint (want kan zich af hebben laten schieten, Tim had geluk nodig, tenzij hij wist dat de wapens van Marion en Hadewych niet werkten)
2.1 trap: Liesbeth wint
2.2 jeeps: gelijkspel
2.3 rooksignalen: Liesbeth wint
3.1 speedboot: gelijkspel
3.2 jokers: Liesbeth wint
3.3 rondleiding: Tim wint
4.1 munitiedepot: Liesbeth wint (want Tim zegt correct dat "Gaat ie weer een beetje?" bij Marit hoort en volgt zijn aanwijzingen op)
4.2 snorkelen: gelijkspel
4.3 onderhandelingen: gelijkspel
5.1 vliegtuigvragen: Tim wint (want Liesbeth lost veel vragen goed op in het vliegtuig)
5.2 Western-dorpje: gelijkspel
5.3 speurtocht: gelijkspel
« Laatst bewerkt op: 8-02-2012, 18:26:27 door Heinz »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots (onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #46 Gepost op: 8-02-2012, 18:47:47 »
Ik ben benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken. Wie is molser in de opdrachten en wint dit "molduel"?

1.1 dropping: Liesbeth:0.5; Tim:0.5
1.2 gletsjer: Tim:1
1.3 brug: Frits:1
2.1 trap: Liesbeth:1
2.2 jeeps: Frits:1
2.3 rooksignalen: Liesbeth:1
3.1 speedboot: Liesbeth:1
3.2 jokers: Frits:0.5; Liesbeth:0.5
3.3 rondleiding: Tim:1
4.1 munitiedepot: gelijkspel
4.2 snorkelen: Frits:1
4.3 onderhandelingen: Frits:1
5.1 vliegtuigvragen: Frits:1
5.2 Western-dorpje: Liesbeth:0.5; Tim:0.5
5.3 speurtocht: gelijkspel

Totaal: Frits:5.5; Liesbeth:4.5; Tim:3

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #47 Gepost op: 8-02-2012, 19:21:31 »
Twee tegelijk Erik, twee tegelijk. ;D

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #48 Gepost op: 8-02-2012, 20:52:11 »
1.1 Dropping: Gelijkspel
1.2 Gletsjer: Gelijkspel (Verkeerde koker of geen koker maakt niet uit)
1.3 Brug: Liesbeth (Speelt om meer geld en wil 3 mensen op Tim)
2.1 Trap: Liesbeth
2.2 Rooksignalen: Liesbeth (Werkt goed mee, maar geld in pot door mislukken opdracht)
2.3 Jeeps: Gelijk
3.1 Riverjet: Tim (Schrijft sommige genoemde dingen niet op, Liesbeth lijkt actief mee te doen)
3.2 Jokers: Liesbeth
3.3 Rondleiding: Tim
4.1 Tandem: Tim (Liesbeth staat direct goed en is uitgeschakeld, terwijl ze wel eerste keus heeft)
4.2 Duiken: Gelijk
4.3 Onderhandelen: Gelijk (Wegens niet weten wie van stem wisselde. Positie van Tim is qua info wel beter)
5.1 Vragen: Tim (Liesbeth helpt mee en staat later in de rij)
5.2 Western: Gelijk
5.3 Speurtocht: Gelijk (vanwege het niet willen noemen van de straat, neig ik naar Tim, maar dit maakt hij goed door de rest te roepen

Liesbeth: 4
Tim: 4

Daar schiet ik dus ook weer niks mee op.

Ten aanzien van Liesbeth en Tim vraag ik me vooral af wat aannemelijker is:
A.   Tim is de mol. Veroorlooft zich 1000 euro in plaats van een joker (eventueel vanwege het voorstel van Frits) en molt op de trap niet, of in een vraag die we niet zien.
B.   Liesbeth is de mol en zet bij de rondleiding de beste kandidaten in de sleutelpositie, waardoor de opdracht slaagt. Ook maakt ze hier geen enkele aanstalten om naar binnen te gaan en steunt ze de mensen die dit wel opperen niet. Hierdoor wordt 2000 euro verdient.

Mol Tim heeft op de trap niet in beeld gemold. Mol Liesbeth heeft tijdens de rondleiding niet in beeld gemold. Met als verschil dat in deze opdracht ook nog eens geld is verdiend. 

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #49 Gepost op: 9-02-2012, 14:53:42 »
super handige overzichten weer heinz, Top! bedankt ::joehoe::
ik twijfel nog echt heel erg, ik vind het dit jaar echt moeilijk.
mijn top 3 nu:
1. Tim
2. Hadewych
3. Anne-marie
maar het switcht heel vaak :P

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #50 Gepost op: 11-02-2012, 18:41:33 »
Ben benieuwd wat er komt Heinz :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #51 Gepost op: 11-02-2012, 18:49:12 »
Ben benieuwd wat er komt Heinz :D

Een uitbreiding van Liesbeth versus Tim dus. ;)

Wel een opmerkelijke, want bij opdracht 6.2 zijn er genoeg molacties van beiden te vinden terwijl ze bij 6.3 juist uiterst onmols lijken.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #52 Gepost op: 11-02-2012, 18:56:37 »
mooi weer Heinz..
zou je niet even een Tim vs Liesbeth vs William kunnen maken..  ;)

Bij mij is Liesbeth aan de hand van de vliegtuig opdracht even gezakt in mijn top3.. William heeft haar 2de plaatsje ingenomen..



Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #53 Gepost op: 11-02-2012, 19:35:35 »
Bij puzzel 2 zegt Liesbeth tegen William dat er geen tijd is om te overleggen. Liesbeth: "Nee, nee, nee, geen tijd! William, geen tijd!" Anne-Marie en Tim voeren hun goede plan nog net op tijd uit. - Bij puzzel 2 rent Tim direct naar een balk en raakt hij deze aan waardoor ze de opdracht aannemem (de tijd liep wel al). Tim heeft meteen een goed plan. Samen met Anne-Marie voert hij het nog net op tijd uit (in plaats van een ander goed plan van William). Dit levert 2000 euro op.

Volgens mij is dit puzzel 3. Puzzel 2 is voor € 1000,- die door William zo'n beetje in z'n eentje wordt opgelost (de 1ste leverde niks op). Verder zou ik zeggen dat het Tim, Anne-Marie EN Hadewych zijn die deze puzzel (onnodig binnen de tijd) tot een goed einde brengen. Hadewych helpt Anne-Marie met de laatse balk, waarbij ze zo hard sleurt dat AM haar amper kan bijhouden. Zonder was deze opdracht zeker niet gelukt. Overigens was iedereen hier wel ergens onmols bezig.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 19:52:12 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #54 Gepost op: 11-02-2012, 19:42:42 »
Klopt helemaal Lightman..
de eerste lost William op en die levert idd geen geld op..
de laatste die alles of niets is wordt voornamelijk door die 3 tot een goed einde gebracht..
William was juist degene hier die het bijna verpeste.. alleen Tim raakte de balk aan waardoor de opdracht echt aan werd gegaan.. beide opmerkelijk..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #55 Gepost op: 11-02-2012, 19:46:42 »
de eerste lost William op en die levert idd geen geld op..
Mochten ze de tweede uitdaging niet aangaan, leverde het 1000 euro op. En als William de puzzel niet had opgelost, hadden ze dan nog een een kans gehad om hem te verdubbelen? Of ging het dan alleen om 1000 euro?
(Als je het over de omdraai-puzzel had, en niet over het neerleggen van de vis.. ::schaam::)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 19:48:26 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #56 Gepost op: 11-02-2012, 19:53:34 »
De eerste uitdaging was maak een vis.. dat was vrij snel gedaan en leverde niets op..

Toen konden ze 1000 euro verdienen als ze de vis de andere kant op konden laten zwemmen..

en als laatste konden ze nog eens 2000 euro verdienen als ze de vis naar zee konden laten zwemmen..

Opvallend hierbij was dat William het eerst eigenlijk oplost.. maar als het dan om de 2000 of niets gaat houdt hij het tegen....
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #57 Gepost op: 11-02-2012, 19:58:02 »
Volgens mij is dit puzzel 3. Puzzel 2 is voor € 1000,- die door William zo'n beetje in z'n eentje wordt opgelost (de 1ste leverde niks op).

We bedoelen hetzelfde. Wat jij puzzel 1 noemt noem ik "vis neerleggen" omdat het nog niet voor geld was. Je andere opmerkingen heb ik wel in de andere uitgebreidere overzichten per kandidaat (zie hier) gezet maar niet in dit molduel omdat ze niet over Liesbeth of Tim gaan. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #58 Gepost op: 11-02-2012, 22:59:41 »
We bedoelen hetzelfde. Wat jij puzzel 1 noemt noem ik "vis neerleggen" omdat het nog niet voor geld was. Je andere opmerkingen heb ik wel in de andere uitgebreidere overzichten per kandidaat (zie hier) gezet maar niet in dit molduel omdat ze niet over Liesbeth of Tim gaan. :)

Zo kan je het inderdaad ook noemen. Als het maar duidelijk is  ;)
Bedankt. Ik heb meteen even op je site gekeken. Persoonlijk vind ik dat het aandragen van een goede oplossing (positief) en tijd rekken in de discussie (negatief) voor zowel Tim als William geldt, maar als jij dit iets anders ziet dan kan dat natuurlijk.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten (Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen, Hadewych, Anne-Marie)
« Reactie #59 Gepost op: 12-02-2012, 09:59:09 »
Ik vind niet dat Tim verantwoordelijk is voor het tijdrekken, maar Mol Tim zou er natuurlijk wel op geanticipeerd kunnen hebben dat iemand tegen hem in zou gaan om vervolgens dit lekker te laten gebeuren (tijd "laten" rekken zou je kunnen zeggen).