Auteur Topic: overzichten (Anne-Marie, Hadewych, Liesbeth vs. Tim, onderhandelingen)  (gelezen 50483 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #20 Gepost op: 29-01-2012, 17:04:49 »
Dank voor dit mooie en duidelijke overzicht van de onderhandelingen. Ik begin steeds meer in mijn theorie te geloven dat Tim inderdaad naar groen switchte omdat ie dacht dat Frits 'm probeerde te misleiden en dat hij met een groenstem unanimiteit kon bereiken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #21 Gepost op: 29-01-2012, 17:14:26 »
Dank voor dit mooie en duidelijke overzicht van de onderhandelingen. Ik begin steeds meer in mijn theorie te geloven dat Tim inderdaad naar groen switchte omdat ie dacht dat Frits 'm probeerde te misleiden en dat hij met een groenstem unanimiteit kon bereiken.

Dat denk ik ook. Omdat Tim zo duidelijk zenuwachtig en twijfelachtig doet. Een Mol speelt dit met een pokerface. ::jaja::

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #22 Gepost op: 29-01-2012, 17:31:08 »
Misschien iets om toe te voegen aan je overzicht, Heinz. Ik dacht dat ik zag dat Hadewych groen stemde. Kijk nog maar eens naar de HD versie... (Ik kan het ook fout hebben hoor, maar dan weten we er in ieder geval één zeker. Zelfs al lijkt het me wel al duidelijk wie hoe stemde.)
臥底 是 谁?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #23 Gepost op: 29-01-2012, 18:39:33 »
Dat denk ik ook. Omdat Tim zo duidelijk zenuwachtig en twijfelachtig doet. Een Mol speelt dit met een pokerface. ::jaja::

Dat zou een mol wel moeten proberen, maar een mol is geen robot. Ongeacht wie de mol is en ongeacht de voorkennis van de mol over de opdracht, ook de mol weet hoogstwaarschijnlijk niet wat de rest doet en met name of ze zich aan hun woord houden. Daarnaast is dit voor de mol zijn/haar grootste slag en moet je jezelf in zo'n cruciale opdracht ook nog eens niet zien te verraden. De opdracht en de uitkomst is voor de mol net zo goed spannend, misschien wel spannender.


Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #24 Gepost op: 29-01-2012, 18:42:15 »
Dat zou een mol wel moeten proberen, maar een mol is geen robot.



Ik zie het volgende seizoen echt voor me: Jantje, Pietje en Arnold 'Terminator' Schwarzenegger. Wie is de mol? He'll be back!  ;D

Maar OT: we kunnen wel bedenken hoe een mol zich zou moeten gedragen, maar de omstandigheden en emoties zijn er gewoon niet altijd naar. Ik dacht dat George echt zenuwachtig was en hoogtevrees had...
No Milk today???

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #25 Gepost op: 29-01-2012, 18:44:38 »
Maar OT: we kunnen wel bedenken hoe een mol zich zou moeten gedragen, maar de omstandigheden en emoties zijn er gewoon niet altijd naar. Ik dacht dat George echt zenuwachtig was en hoogtevrees had...

Dennis is ook wel een goed voorbeeld, geen van zijn mede kandidaten verdachten hem, omdat hij, met name bij de executies, ontzettend zenuwachtig was.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #26 Gepost op: 29-01-2012, 18:48:35 »
Maar OT: we kunnen wel bedenken hoe een mol zich zou moeten gedragen, maar de omstandigheden en emoties zijn er gewoon niet altijd naar.

Mee eens. Wat betreft de onderhandelingen moeten we ook niet vergeten dat wij nu alle scenario's helemaal kloppend kunnen uitpluizen, maar dat de kandidaten daar niet de rust en het overzicht voor hadden, en een vreemde move dus ook zo gemaakt is.

Daarnaast denken we vooral in ideale scenario's, want we willen graag dat de Mol alles onder controle heeft en de boel slim saboteert. Lang niet altijd is dit ook zo en zijn velen vaak een beetje teleurgesteld in de molacties achteraf. Vandaar dat ik een scenario waarin de Mol bij de onderhandelingen niet de volle controle heeft en voor een deel mazzel heeft dat de pot leeg gaat, ook voor mogelijk houd. (En ik dus toch nog even bij Anne-Marie als Mol blijf. ;))

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #27 Gepost op: 29-01-2012, 18:51:23 »


Daarnaast denken we vooral in ideale scenario's, want we willen graag dat de Mol alles onder controle heeft en de boel slim saboteert.

Ik bedenk me ineens dat we dan wel een heel koude en berekenende mol zouden hebben... Hmm, lijkt me toch ook niet ideaal...
No Milk today???

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #28 Gepost op: 29-01-2012, 18:55:30 »
Ik bedenk me ineens dat we dan wel een heel koude en berekenende mol zouden hebben... Hmm, lijkt me toch ook niet ideaal...

Niet? Geef mij alsjeblieft zo'n Mol! Veel liever dat dan zo'n gezellige goedzakkige Patrick, die bijna niet molt, en van de twee molacties die ie wel op z'n naam heeft staan, waarschijnlijk spijt had.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #29 Gepost op: 29-01-2012, 18:57:04 »
Dat zou een mol wel moeten proberen, maar een mol is geen robot.

Helemaal mee eens. "Pokerface" was ook niet het goede woord. Maar zo duidelijk zenuwachtig twijfelen als Tim doet vind ik eigenlijk het andere uiterste.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2012, 10:44:52 »
Dank voor dit mooie en duidelijke overzicht van de onderhandelingen. Ik begin steeds meer in mijn theorie te geloven dat Tim inderdaad naar groen switchte omdat ie dacht dat Frits 'm probeerde te misleiden en dat hij met een groenstem unanimiteit kon bereiken.


ok, ik wil hier wel even in meegaan, maar wie is dan de Mol? Als Tim inderdaad switchte naar Groen omdat hij Frits niet vertrouwd heeft verder iedereen woord gehouden dus... waar zit dan de mol???? misschien niet bij de 5, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Een mooi scenario zou nog zijn dat Liesbeth hetzelfde denkt als Tim en Frits totaal niet vertrouwt en gewoon Groen stemt. Dat zou betekenen dat hadewich of anne marie rood gestemd heeft. Dat zou ook nog eens overeenkomen met de beste tactiek voor de Mol zoals ik die zie: stuur iedereen naar groen en stem zelf rood. Zou wel enorm verrassend zijn dit, maar ook wel een beetje onwaarschijnlijk denk ik. Verdorie zeg ik kan deze opdracht maar niet loslaten.




Offline Lo

  • Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2012, 10:58:12 »
Tim inderdaad switchte naar Groen

Dan is hij toch de mol? Wat dan naar Tim toe verklaard wordt "dat hij Frits niet vertrouwde"? Zoals uit Heinz' overzicht blijkt kan het zelfs heel eenvoudig zijn, zie volgorde en stemmen, die stroken dan 100%:

volgorde waarin we de kandidaten zien stemmen is: Hadewych, Tim, Liesbeth, Frits, Anne-Marie. Uitslag: groen, groen, rood, rood, groen
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2012, 11:05:09 »
Dan is hij toch de mol? Wat dan naar Tim toe verklaard wordt "dat hij Frits niet vertrouwde"? Zoals uit Heinz' overzicht blijkt kan het zelfs heel eenvoudig zijn, zie volgorde en stemmen, die stroken dan 100%:


Niet als hij switched naar groen omdat hij denkt dat Frits de Mol is en denkt dat Frits gewoon zelf groen gaat stemmen. zoals ik aangaf wilde ik hier wel even in meegaan om te kijken waar het zou eindigen. Zou betekenen dus dat de Mol niet in de groep van 5 zit of dat er meer mensen gewisseld hebben zonder het af te spreken.

Ikzelf denk ook dat Tim wisselde naar groen, maar niet omdat hij Frits niet vertrouwde, maar omdat hij de mol is (Al zal hij het misschien wel zo uitleggen)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2012, 11:26:45 »
Gister zat ik aflevering 1 weer eens te kijken. Het viel me (weer) op dat Anne-Marie een zowat onzichtbaar vliegtuig ziet in de verte. Frits ziet het niet. Probeert Anne-Marie hier als mol de opdracht spannend te maken? Het zou immers niet leuk zijn als er niemand bij het vliegtuig aankwam. Tevens past het mooi bij het idee dat de mol al eerder bij dat vliegtuig was om de klok terug te zetten en het zodoende herkend.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2012, 12:41:43 »
Probeert Anne-Marie hier als mol de opdracht spannend te maken? Het zou immers niet leuk zijn als er niemand bij het vliegtuig aankwam

Was zij het ook niet die zei totaal niet het gevoel te hebben al 3 uur te hebben gewandeld, eerder een uur of wat minder? Zou ze ook als mol de serie spannend hebben willen maken want deze min-1-hint komt steeds terug.

Maar ik heb Tim als mol hoor ::zwaai:: ::joehoe:: ::zwaai:: ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2012, 12:45:25 »
Was zij het ook niet die zei totaal niet het gevoel te hebben al 3 uur te hebben gewandeld, eerder een uur of wat minder? Zou ze ook als mol de serie spannend hebben willen maken want deze min-1-hint komt steeds terug.

William zei dat in ieder geval, Anne-Marie weet ik zo niet. En oké hoor, dat mag ;) ::zwaai::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2012, 12:48:20 »
Was zij het ook niet die zei totaal niet het gevoel te hebben al 3 uur te hebben gewandeld, eerder een uur of wat minder? Zou ze ook als mol de serie spannend hebben willen maken want deze min-1-hint komt steeds terug.

Dan is Anne-Marie's echte brilsterkte vast ook -1. Maakt het in de verte van het vliegtuig kunnen zien nog verdachter! ::vergroot:: ::rofl::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #37 Gepost op: 31-01-2012, 13:53:08 »
Dan is Anne-Marie's echte brilsterkte vast ook -1. Maakt het in de verte van het vliegtuig kunnen zien nog verdachter! ::vergroot:: ::rofl::

Is daar eigenlijk al eens eerder melding van gemaakt? Als de brilsterkte van Anne-Marie inderdaad negatief was (min) zou het dan zo kunnen zijn dat ze een aantal stappen achteruit (van de trap af) hadden moeten doen ipv de trap op? Volgens mij niet, omdat ze dan eerder te vroeg bovenaan zouden zijn ipv treden overhouden, maar in combinatie met de afleveringstitel (In de Min) was het een leuke hint geweest.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #38 Gepost op: 31-01-2012, 14:16:14 »
Is daar eigenlijk al eens eerder melding van gemaakt? Als de brilsterkte van Anne-Marie inderdaad negatief was (min) zou het dan zo kunnen zijn dat ze een aantal stappen achteruit (van de trap af) hadden moeten doen ipv de trap op? Volgens mij niet, omdat ze dan eerder te vroeg bovenaan zouden zijn ipv treden overhouden, maar in combinatie met de afleveringstitel (In de Min) was het een leuke hint geweest.

Inderdaad is dat onwaarschijnlijk. Stel dat Anne-Marie's brilsterkte -0,50 is dan krijg je:

42 (schoenmaat Tim) X -0,5 + 6 (van zwemtijd 1.51.51,6 - te vinden op nu.nl) = -15 = 15 stappen achteruit. Nu deden ze er 26 vooruit (getal achter de komma 5 i.p.v. 6) en kwamen ze er nog 28 tekort. En dit was de laatste vraag.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: overzichten met screenshots (Anne-Marie, Hadewych, onderhandelingen)
« Reactie #39 Gepost op: 6-02-2012, 15:22:16 »
Het volgende overzicht zal een "molduel" worden (2 screenshots van 2 molkandidaten tegenover elkaar per opdracht met daaronder enkele regels tekst). Ik zit te denken aan Liesbeth - Tim.