Auteur Topic: Aantal kruisen  (gelezen 4688 keer)

Offline cebe

  • Forumlid
Aantal kruisen
« Gepost op: 10-02-2012, 21:19:32 »
Heeft iemand geteld hoebeel kruizen er per aflevering te zen zijn? Wellicht is dit aantal te koppelen aan bv. de plaats waarin de mol zijn/haar groen scherm krijgt?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 22:14:44 door Dolfie »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aantal kruizen
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2012, 21:35:36 »
Ik denk dat we er dit seizoen zo'n 4263 gezien hebben :-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: aantal kruizen
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2012, 21:40:11 »
Heeft iemand geteld hoebeel kruizen er per aflevering te zen zijn? Wellicht is dit aantal te koppelen aan bv. de plaats waarin de mol zijn/haar groen scherm krijgt?
Het vervelende is dat niet alleen de mol, maar ook de andere deelnemers behalve de afvaller, op die plek een groen scherm hebben gekregen.


Met andere woorden: hoe kan dit worden gekoppeld aan de mol?


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: aantal kruizen
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2012, 21:41:35 »
Wat is er toch met al die kruisen en waarom wordt er zoveel aandacht aan besteed in de topics? Spanje is een overwegend katholiek land en het is helemaal niet gek dat er zoveel kruisen te zien zijn in de afleveringen. Dat je die in Nederland niet tegenkomt is omdat wij maar een raar protestants land zijn. Ga je naar andere delen van Europa dan zie je op elke straathoek wel een kruis of kapelletje. Het levert mooie shots op in de serie en het hoort gewoon bij de cultuur.
Er is verder toch ook geen goede theorie over? Of heb ik die gemist?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aantal kruizen
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2012, 21:44:57 »
Wat lau zegt en daarnaast was het kruis 2 series geleden DE hint dusss, dat zou wel een heel sneue hint zijn, om weer te gebruiken.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aantal kruizen
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2012, 21:45:27 »
Wat is er toch met al die kruisen en waarom wordt er zoveel aandacht aan besteed in de topics? Spanje is een overwegend katholiek land en het is helemaal niet gek dat er zoveel kruisen te zien zijn in de afleveringen. Dat je die in Nederland niet tegenkomt is omdat wij maar een raar protestants land zijn. Ga je naar andere delen van Europa dan zie je op elke straathoek wel een kruis of kapelletje. Het levert mooie shots op in de serie en het hoort gewoon bij de cultuur.
Er is verder toch ook geen goede theorie over? Of heb ik die gemist?

Dat is inderdaad de lange versie van mijn antwoord. Maar ik geloof dat een aantal er een theorie inziet naar Hadewych omdat ze een antal keren een kruisje heeft geslagen. Maareh ... vorig jaar was het KRO-gehalte nog een stuk hoger in El Salvador en Nicaragua!

Offline cebe

  • Forumlid
Re: aantal kruizen
« Reactie #6 Gepost op: 10-02-2012, 21:48:05 »
Ik dacht bv. dat als er drie kruizen in 1 afl. te zien waren dat Art de Mol als derde zou inloggen om te kijken wat voor scherm hij/zij zou krijgen (wat uiteraard groen zou worden). Maar waarschijnlijk heeft Laatjuh gelijk en gaat het hier gewoon om de mooie plaatjes.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: aantal kruizen
« Reactie #7 Gepost op: 10-02-2012, 21:56:27 »
Volgens mij zagen we de kruizen al in IJsland ? Das al een stuk minder katholiek ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: aantal kruizen
« Reactie #8 Gepost op: 10-02-2012, 22:01:28 »
Volgens mij zagen we de kruizen al in IJsland ? Das al een stuk minder katholiek ...

IJsland is bijna voor 100% Luthers, onderdeel van het Protestantisme, dus het klopt dat het niet katholiek is. Dat maakt het wel extra verdacht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: aantal kruizen
« Reactie #9 Gepost op: 10-02-2012, 22:02:38 »
Volgens mij zagen we de kruizen al in IJsland ? Das al een stuk minder katholiek ...

geen idee of deze informatie representatief is:

Geloof in IJsland:

Lutherse Kerk van Ijsland 85,5%,
Reykjavik vrije Kerk 2,1%,
Rooms-Katholieke Kerk 2%,
 Hafnarjorour vrije Kerk 1,5%,
ander Christelijk geloof 2,7%,
anders of niet-gespecificeerd 3,8%
en niet lid van een geloof 2,4%

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aantal kruisen
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2012, 22:21:24 »
IJsland heeft een staatskerk en is overwegend Evangelisch-Luthers, maar dat is alleen in naam. 85% van de inwoners noemt zichzelf christen maar doet hier niets mee. Het is puur iets wat bij de cultuur hoort. Het is ook niet gek dat daar kruisen te zien zijn. In Nederland vind je ze ook wel, maar in mindere mate dan in een overwegend katholiek land. Dus ook daar vind ik het niet opvallend.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aantal kruisen
« Reactie #11 Gepost op: 10-02-2012, 22:43:13 »
Dus kan er een groot kruis door dit topic?