Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 185110 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #460 Gepost op: 15-01-2013, 15:15:23 »
Ik denk dat onze moderatoren dat heel goed zelf kunnen ;)
::jaja::

Opmerkingen etc. die hier nu nog geplaatst worden en niks met de hint te maken hebben, worden zonder meer (en zonder verdere aankondiging) verwijderd.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #461 Gepost op: 15-01-2013, 16:46:23 »
Net de aflevering opnieuw bekeken en ik blijf het moeilijk vinden Case als Mol te zien ...

Dat gevoel blijf ik ook houden. En ook het grbruik van de achternaam (Cornelisse) lijkt me niet direkt logisch.

Voorlopig blijf ik bij Carolien als mol (ook zonder deze hint) al vind ik het geld pakken bij de laseropdracht wel vreemd.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #462 Gepost op: 15-01-2013, 17:03:18 »
Als we met z'n allen de IS THE MOLE hint al in aflevering 1 vinden, en mochten de twitterberichten van de Mol ook uiteindelijk IS THE MOLE gaan spellen, dan denk ik dat dit een hint is die we mochten vinden, omdat hij toch niet op Kees, Carolien of whatever slaat. Dan is deze hint niet de uiteindelijke hint, maar de sleutelhint waarmee je een nog grotere, moeilijkere hint kunt oplossen pas tegen het einde van de serie.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #463 Gepost op: 15-01-2013, 17:12:50 »
Als we met z'n allen de IS THE MOLE hint al in aflevering 1 vinden, en mochten de twitterberichten van de Mol ook uiteindelijk IS THE MOLE gaan spellen, dan denk ik dat dit een hint is die we mochten vinden, omdat hij toch niet op Kees, Carolien of whatever slaat. Dan is deze hint niet de uiteindelijke hint, maar de sleutelhint waarmee je een nog grotere, moeilijkere hint kunt oplossen pas tegen het einde van de serie.

Mogelijk dat er nog een opdracht komt waarbij de mol in vak C staat of zo....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #464 Gepost op: 15-01-2013, 17:13:51 »
Of in test 1 is antwoordt C de mol...
#teamamaimiljaarde

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #465 Gepost op: 15-01-2013, 17:17:45 »
We zitten eigenlijk nog te mieren met die Case=Kees is een woord en de rest een letter. MAAR de titel van de afl. is : het verlossende WOORD. Zou t dan toch t WOORD Case zijn die verlossing geeft op de vraag Wie is de mol? Schiet me zo maar even te binnen....
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #466 Gepost op: 15-01-2013, 17:18:56 »
Als we met z'n allen de IS THE MOLE hint al in aflevering 1 vinden, en mochten de twitterberichten van de Mol ook uiteindelijk IS THE MOLE gaan spellen, dan denk ik dat dit een hint is die we mochten vinden, omdat hij toch niet op Kees, Carolien of whatever slaat. Dan is deze hint niet de uiteindelijke hint, maar de sleutelhint waarmee je een nog grotere, moeilijkere hint kunt oplossen pas tegen het einde van de serie.

Dat denk (en hoop) ik ook, heb dus voor die optie gekozen hierboven in de poll.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #467 Gepost op: 15-01-2013, 17:24:47 »
We zitten eigenlijk nog te mieren met die Case=Kees is een woord en de rest een letter. MAAR de titel van de afl. is : het verlossende WOORD. Zou t dan toch t WOORD Case zijn die verlossing geeft op de vraag Wie is de mol? Schiet me zo maar even te binnen....

Dat had ik op pagina 3 ook geopperd. Al vind ik de hint zonder "het verlossende woord" al sterk genoeg. Hoe meer we er daarna nog bij moeten bedenken hoe zwakker het wordt.

Hoe ik er na wat nachten slapen over denk: 99% dat Case is de Mol een (dé) hint is. Hebben we (ik) gelukkig die 1% onzekerheid nog.

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #468 Gepost op: 15-01-2013, 17:47:53 »
Dat had ik op pagina 3 ook geopperd. Al vind ik de hint zonder "het verlossende woord" al sterk genoeg. Hoe meer we er daarna nog bij moeten bedenken hoe zwakker het wordt.

Hoe ik er na wat nachten slapen over denk: 99% dat Case is de Mol een (dé) hint is. Hebben we (ik) gelukkig die 1% onzekerheid nog.

En tania dan|?

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #469 Gepost op: 15-01-2013, 17:59:44 »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #470 Gepost op: 15-01-2013, 18:09:04 »
Als Ewout er nou niet in de eerste aflevering uit was gevlogen had de hint ook nog op hem kunnen slaan: E is echt mol. Wellicht hadden de makers deze mogelijkheid ook nog in gedachten als 'onzekere factor'.

Hoewel, ze hebben de hint pas gemonteerd nadat bekend was in welke volgorde de kandidaten afvielen.

Nee, sorry, kom toch weer bij Kees of Carolien.  >:(

Offline gekkegerr

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #471 Gepost op: 15-01-2013, 18:10:50 »
In navolging op het C IS THE MOLE verhaal ging ik nog eens wat doorspeuren. Het viel mij op dat op de AVRO website bij het voorstellen van de kandidaten in het stukje over Tania in iedere zin wel een keer de letter C wordt genoemd met een hoofdletter! Nu is de C niet zo'n veel gebruikte letter, dus... opvallend in combinatie met al het bovenstaande. Niet?

Mezzosopraan Tania Kross wordt geboren op Curaçao. Zij behaalt cum laude haar Bachelor en Masterdiploma aan het Utrechts Conservatorium. Al tijdens haar opleiding wint zij verschillende concoursen waaronder de Rosa Ponselle International Competition for Vocal Arts in New York.

Na haar studie wordt Tania lid van de Opera Studio in Amsterdam en wordt zij door Het Concertgebouw verkozen tot “Rising Star”. Ze geeft een recital in de Kleine Zaal van het Concertgebouw en gaat op tournee langs diverse concertzalen van de wereld. Op de prestigieuze BBC Singer of the World Contest 2003 in Cardiff treedt ze op als vertegenwoordiger van Nederland.
    
Tania heeft een aantal cd’s op haar naam als artiest bij Universal Music. Haar eerste cd, “Corazon”, is bekroond met de Edison Muziekprijs.

Momenteel produceert Tania ook haar grote droom: Katibu di Shon/Slaaf en Meester, een Papiamentstalige opera (libretto Carel de Haseth, muziek Randal Corsen) die naar alle waarschijnlijkheid 1 juli 2013 in de Stadsschouwburg Amsterdam in première gaat. In november 2013 gaat de opera in première op Curaçao.  

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #472 Gepost op: 15-01-2013, 18:12:17 »
In navolging op het C IS THE MOLE verhaal ging ik nog eens wat doorspeuren. Het viel mij op dat op de AVRO website bij het voorstellen van de kandidaten in het stukje over Tania in iedere zin wel een keer de letter C wordt genoemd met een hoofdletter! Nu is de C niet zo'n veel gebruikte letter, dus... opvallend in combinatie met al het bovenstaande. Niet?

Mezzosopraan Tania Kross wordt geboren op Curaçao. Zij behaalt cum laude haar Bachelor en Masterdiploma aan het Utrechts Conservatorium. Al tijdens haar opleiding wint zij verschillende concoursen waaronder de Rosa Ponselle International Competition for Vocal Arts in New York.

Na haar studie wordt Tania lid van de Opera Studio in Amsterdam en wordt zij door Het Concertgebouw verkozen tot “Rising Star”. Ze geeft een recital in de Kleine Zaal van het Concertgebouw en gaat op tournee langs diverse concertzalen van de wereld. Op de prestigieuze BBC Singer of the World Contest 2003 in Cardiff treedt ze op als vertegenwoordiger van Nederland.
    
Tania heeft een aantal cd’s op haar naam als artiest bij Universal Music. Haar eerste cd, “Corazon”, is bekroond met de Edison Muziekprijs.

Momenteel produceert Tania ook haar grote droom: Katibu di Shon/Slaaf en Meester, een Papiamentstalige opera (libretto Carel de Haseth, muziek Randal Corsen) die naar alle waarschijnlijkheid 1 juli 2013 in de Stadsschouwburg Amsterdam in première gaat. In november 2013 gaat de opera in première op Curaçao.  

 ::ok::

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #473 Gepost op: 15-01-2013, 18:17:38 »
Als Ewout er nou niet in de eerste aflevering uit was gevlogen had de hint ook nog op hem kunnen slaan: E is echt mol. Wellicht hadden de makers deze mogelijkheid ook nog in gedachten als 'onzekere factor'.

Hoewel, ze hebben de hint pas gemonteerd nadat bekend was in welke volgorde de kandidaten afvielen.

Nee, sorry, kom toch weer bij Kees of Carolien.  >:(

En dan nog, de zin 'e is echt mol' slaat toch nergens op. Waarom zouden ze dan het woord 'echt' ertussen zetten?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #474 Gepost op: 15-01-2013, 18:29:15 »
Als we met z'n allen de IS THE MOLE hint al in aflevering 1 vinden, en mochten de twitterberichten van de Mol ook uiteindelijk IS THE MOLE gaan spellen, dan denk ik dat dit een hint is die we mochten vinden, omdat hij toch niet op Kees, Carolien of whatever slaat. Dan is deze hint niet de uiteindelijke hint, maar de sleutelhint waarmee je een nog grotere, moeilijkere hint kunt oplossen pas tegen het einde van de serie.
Eindelijk iemand die oplet ::ok::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #475 Gepost op: 15-01-2013, 18:36:45 »
Als we met z'n allen de IS THE MOLE hint al in aflevering 1 vinden, en mochten de twitterberichten van de Mol ook uiteindelijk IS THE MOLE gaan spellen, dan denk ik dat dit een hint is die we mochten vinden, omdat hij toch niet op Kees, Carolien of whatever slaat. Dan is deze hint niet de uiteindelijke hint, maar de sleutelhint waarmee je een nog grotere, moeilijkere hint kunt oplossen pas tegen het einde van de serie.

Ik hoop het ook hoor dat dit het nog niet is (dat is die ene % om in te geloven), maar we hebben deze hint nou niet bepaald gemakkelijk en met zijn allen (in de zin van: iedereen zag 'm) gevonden. Daar is ie toch te goed verstopt voor.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #476 Gepost op: 15-01-2013, 18:40:03 »
Ik hoop het ook hoor dat dit het nog niet is (dat is die ene % om in te geloven), maar we hebben deze hint nou niet bepaald gemakkelijk en met zijn allen (in de zin van: iedereen zag 'm) gevonden. Daar is ie toch te goed verstopt voor.
En toch verwacht je niet dat ze zo'n risico nemen. Het eerste wat ik die donderdagavond ging doen was de (in het bijzonder eerste) woorden van de priester op een rijtje zetten. Ik heb toen 1 tel naar de eerste letters gekeken, maar ben er gelukkig niet op doorgegaan, maar wel onder het mom van 'dat zou te makkelijk zijn'...
...óf niet!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #477 Gepost op: 15-01-2013, 19:23:53 »
Mee een Pac-Mol. We hadden na het uitzenden van afl. 1 negen weken om deze hint te vinden, en 'we' (lees: iemand op .nl) had er maar één week voor nodig... Iets zegt mij dat dit nog niet alles is...

Kan iemand me trouwens precies vertellen wat de zinsnede 'case in point' betekent? Ik ken geen Engelse zin of uitdrukking waar dit inzit, zeker niet waar dit mee begint.

*EDIT* Nevermind, heb eens wat gegoogled op case in point, en is wel degelijk een uitdrukking, alhoewel meestal wordt gezegd 'for a case in point' of 'as a case in point'...
« Laatst bewerkt op: 15-01-2013, 19:28:23 door Tsubasa »
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #478 Gepost op: 15-01-2013, 19:29:06 »
Mee een Pac-Mol. We hadden na het uitzenden van afl. 1 negen weken om deze hint te vinden, en 'we' (lees: iemand op .nl) had er maar één week voor nodig... Iets zegt mij dat dit nog niet alles is...

Kan iemand me trouwens precies vertellen wat de zinsnede 'case in point' betekent? Ik ken geen Engelse zin of uitdrukking waar dit inzit, zeker niet waar dit mee begint.

*EDIT* Nevermind, heb eens wat gegoogled op case in point, en is wel degelijk een uitdrukking, alhoewel meestal wordt gezegd 'for a case in point' of 'as a case in point'...

eeuwige discussie in dit topic

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #479 Gepost op: 15-01-2013, 19:30:08 »
Ik ben eruit dat de priesterhint op Tania slaat. Carmen is the Mole, alle hoofdletters in het stukje over Tania, de herhalingshint.

Tania is de Mol!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48