Auteur Topic: [Verliezend finalist] Carolien Borgers  (gelezen 154544 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2013, 18:27:30 »
Exact, dat schreef ik in het andere topic: wat is nu listiger, gewoon niet op tijd zijn als mol..... of wel op tijd maar alleen geopende enveloppen infrommelen?

[..]

Dank voor deze benadrukking, brengt mij bij een nieuwe vraag. Waarom zou je als kandidaat alle enveloppen openen, en hoe ga je dit als mol uitleggen? Je weet dat het openen van die laatste envelop betekent dat je geen geld meer kan inbrengen. Je kan dus net zo goed met 4 hints proberen de locatie te vinden (= 100 euro als het lukt; 0 euro als het niet lukt) als met 5 hints (= sowieso 0 euro).

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2013, 18:41:45 »
Dank voor deze benadrukking, brengt mij bij een nieuwe vraag. Waarom zou je als kandidaat alle enveloppen openen, en hoe ga je dit als mol uitleggen? Je weet dat het openen van die laatste envelop betekent dat je geen geld meer kan inbrengen. Je kan dus net zo goed met 4 hints proberen de locatie te vinden (= 100 euro als het lukt; 0 euro als het niet lukt) als met 5 hints (= sowieso 0 euro).

Das waar, maar niemand kwam aan met 0 dichte enveloppen toch?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tony Hunt

  • Forumlid
  • Aerospace all the way!
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2013, 18:55:46 »
Gisteren ook al opgemerkt maar toen afgedaan als bug. Maar vandaag weer, en ook na meerdere verversingen.

Alle kandidaten hebben een 0, en Carolien heeft 1312.
Een hint?
WYSIWYS

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2013, 19:09:37 »
hoe ga je dit als mol uitleggen?
De mol mag liegen he..... of je nu weet dat het openen van die laatste envelop betekent dat je geen geld meer kan inbrengen of niet (twisting.......).

Ze kan gewoon zeggen WEL met geld te zijn gekomen. Waar klopt de rekensom dan niet?

Je zag de focus al gaan naar Ewout, die zelf al niet meer wist of hij nu 1, 2, 3 of 4 enveloppen had dus of het nu 8 of 9 was enz. Het niveau is in uitwerking altijd bijzonder laag.

Ik herinner me een opdracht met Edo en Sander die een som van zoiets als 12x12 niet konden oplossen en er nog diverse kandidaten bij lieten komen die hem ook al niet konden oplossen.........

(btw. Als ze een minder gedurfde mol is dan kwam ze wel met 100 euro, nietig)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2013, 14:45:47 »
Grappig dat ik vroeger altijd op basis van iemand die ik niet kende mijn schot voor de boeg mol koos. Iets wat me in 2010 met Kim Pieters die ik totaal niet kende veel plezier opleverde. :)

Dit seizoen kende ik maar liefst negen van de tien kandidaten al van andere bronnen, alleen Carolien kende ik nog niet. Toch had ik voor Tania gekozen als schot voor de boeg mol. Maar Carolien vind ik wat verdacht worden en ze komt ook uit mijn stemwijzer, dus misschien was mijn allereerste ingeving wel de juiste?

Of het info is waar jullie wat aan hebben, vast niet, maar ik ga gewoon mijn jas pakken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2013, 15:20:49 »
Gisteren ook al opgemerkt maar toen afgedaan als bug. Maar vandaag weer, en ook na meerdere verversingen.

Alle kandidaten hebben een 0, en Carolien heeft 1312.
Een hint?

Dat was gisteren (of eergisteren) ook een hele poos bij Zarayda. Ook toen ging het na verversen niet weg, pas na 10 minuten ofzo. Dus vast een bug.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2013, 15:28:02 »
Het is eerder opgemerkt op dit forum. Ik had het eerst een tijd lang met Carolien. Na die forumpost zag ik hetzelfde bij Paulien en Kees. Misschien hebben ze het aangepast, misschien had ik het voor die post selectief opgeslagen als het bij Carolien zichtbaar was. Wie zal het zeggen..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2013, 16:51:01 »
Ik bedoel dat Carolien Daniël duidelijk opzettelijk de vrijstelling niet gunt, terwijl bijvoorbeeld Paulien het subtieler doet (hoewel het bij Daniël ook wel wat moeilijker is).
Dat is best een interessant punt eigenlijk, vind ik.  :)

We hebben wel gezien dat de opdeling in twee groepen vrij willekeurig leek te worden gemaakt, maar weten niet waarom groep 1 als eerste springt of niet en groep 2 als eerste mag beoordelen op de grond.
(Carolien zat achterin in de bus, dus groep 2). Waar zou de Mol liever eerst zijn, op de grond of bovenaan? Ik zou in eerste instantie zeggen op de grond, want dan is de toon meteen gezet omtrent verwarring, wel/niet gunnen en de hardheid waarmee iedereen de anderen tegemoet treedt ja dan te nee. (Minder vrijstellingen, minder risico op afkopen - al geloof ik niet dat dat een reëel risico was in dit geval omdat iedere kandidaat individueel benaderd werd - het is wel een leuker molverhaal aan het einde.  ::tandpastasmiley:: )

Tweede ding is: aan wie koppel je de Mol? M.a.w. aan wie is een 'sorry ik heb je genaaid' beter te verkopen? Daniël zoals je al zegt is een tough one. Het kan natuurlijk ook toevallig zijn geweest maar toch ben ik genegen te denken dat als hier al sprake was van tactiek (verwarring/onrust stoken etc), de Mol eerder gekoppeld zal zijn aan iemand waarvoor het verhaal makkelijker te verkopen is.
Daniël vond het duidelijk een opvallende actie, wat het ook wel was, of Carolien nu kandidaat of mol is. Toch wat risicovoller dan bijv een dergelijk verhaal verkopen aan Tania of Zarayda gok ik.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline jeroenhut

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2013, 12:38:43 »
-Art: "Ti's maar de vraag of iedereen de juiste vrienden heeft uitgekozen" -> Carolien, Joep, en Janine sluiten een verbondje om informatie uit te wisselen. Janine kan de mol niet zijn, dus gaat het tussen Carolien en Joep. En het verbond tussen Zarayda, Kees en Ewout is niet door gegaan.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2013, 14:48:54 »
-Art: "Ti's maar de vraag of iedereen de juiste vrienden heeft uitgekozen" -> Carolien, Joep, en Janine sluiten een verbondje om informatie uit te wisselen. Janine kan de mol niet zijn, dus gaat het tussen Carolien en Joep. En het verbond tussen Zarayda, Kees en Ewout is niet door gegaan.

Maar Kees en Ewout waren wel vrienden...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2013, 15:17:43 »
"De vraag is of iedereen de juiste vrienden heeft." Het antwoord op die vraag kan natuurlijk ook gewoon 'ja' zijn.
The British are not impressed.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2013, 18:21:23 »
Na lang wikken en wegen ga ik voorlopig voor Carolien als mol. Eens kijken of ik er vanavond nog zo over denk. ;D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2013, 19:10:18 »
Ik vond haar uitspraken na het bungee jumpen nogal onmols. Zo van dit heb ik mooi maar gedaan dus als ik eruit lig heb ik dit in the pocket (klinkt hierin door)en is het geslaagd voor mij. Dit zegt ze niet helemaal letterlijk maar het klinkt als een kandidaat die meedoet met het spel en nog niet weet wanneer ze er uit zal vliegen. Niet als een mol. En anders is het heel slim om dit zo te formuleren als je de mol bent.. ::zwaai::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2013, 21:08:22 »
Mijn intuïtie zegt me, oppassen voor Carolien! Zij komt nogal geslepen over op mij. Mooie verpakking aan de buitenkant maar dit pakketje heeft volgens mij nog een serieuze dubbele bodem. ::vergroot::

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2013, 21:37:46 »
Carolien zegt na een vraag van Joep: "Ik heb eigenlijk nog 9 verdachten".. waaronder haarzelf dus!  ::vergroot::
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #55 Gepost op: 10-01-2013, 21:42:13 »
Dat ze toch nog de laseropdracht haalde vond ik onmols. Je kunt als mol dan makkelijk doen van 'ja ik was alleen en er was nog niemand in die kamer geweest!'.
No Milk today???

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2013, 21:47:20 »
Ik vind haar over het algemeen wel verdacht, maar ze haalt wel wat geld binnen. Dus ik ben niet helemaal zeker over haar  :-\\ Ga haar zeker nog in het oog houden. Ze had trouwens nog steeds haar pleister aan, best wel verdacht...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2013, 21:49:51 »
Carolien mag er van mij nog lang in blijven, heerlijk kandidate om in het spel aan het werk te zien :) Samen met Daniël beide lekker fanatiek bezig. Ik blijf haar als winnares aanhouden, gezien haar houding deze aflevering neig ik nu zeker richting kandidaat. Want pro-actief bij de laseropdracht, geld gepakt bij de goudmijndumpplaats en deed goed haar best bij het dictee. Al had ze daar de ideale kans te mollen natuurlijk. En dat geld binnen halen kan ook de verdenking van je af halen als mol..  :-\\ En zo ben je weer terug bij af  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2013, 21:50:56 »
Nu zagen we d'r gezicht tenminste, vaker haar in een staart doen. ;D

Leuke kandidate en ze gaat denk ik erg ver komen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2013, 21:51:01 »
Ze had bij de laserspiegels alles wat een mol moet hebben:

1. de porto in haar handen, had ze ook bij opdracht met mijngoudveld
2. ze bleef als laatste over
3. ze was alleen

Alle optimale condities voor een mol om geen geld in de pot te halen, door je af te laten laseren. Maar 1000 euro binnenhalen is wel heel veel voor een mol..  ???

Ik hoop wel dat ze er lang in blijft, want ze is lekker vrolijk, enthousiast en spontaan (lacht bijna altijd :P)