Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 398338 keer)

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #60 Gepost op: 11-01-2013, 05:42:19 »
- 82 (1982)
- Afvallerstheorie
- Lettertheorie

Ik denk dat ik voor Kees ga!

Dat zou betekenen dat er 3 reusachtige hints in één (!) aflevering (en dan meteen nog de eerste) rechtstreeks naar Kees verwijzen: dat lijkt me net iets te voor de hand liggend. De 82- en afvallersmomenten waren bovendien zeer in het oog springend, zelfs voor de gemiddelde kijker: ze kwamen echt duidelijk over als 'hints' - waarschijnlijk mogen ze dan ook niet al te serieus worden genomen. Iets anders geldt voor de lettertheorie, maar ook daar zie ik reden tot twijfels (zie topic). 

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #61 Gepost op: 11-01-2013, 11:06:17 »
De portofoon die bij het laserspel ineens op een verkeerd kanaal staat zou een mooie molactie kunnen zijn (tijd rekken). De actie wordt nu door Zarayda aan Tim toegeschreven, maar wie zit ook in de buurt van Tim en de porto? Kees.

Heeft Kees kans gezien de porto aan te pakken, het kanaal te wisselen en de porto aan Tim door te geven? We zien een flard van de porto op het moment voor dit gebeurd kan zijn. (Edit: klopt niet: er ontbreekt een stuk als Carolien hindernis 1 doet.) De porto lijkt naar links te bewegen waar Kees staat. Het zou dus kunnen, maar het is flink speculeren. Wel is ook nog een glimlachje bij Kees te bespeuren als het kanaal weer goed is gezet en de stem van Carolien te horen is. Een kort lachje.

(Nog iets anders in dezelfde categorie speculeren: Als Kees vertelt dat Paulien geraakt werd door een laserstraal zegt ie "toen was ik alleen over" op een niet-neutrale manier. Hij lijkt er verheugd over. Dat zou kunnen als hij de Mol is: dan had hij nu vrij spel. Nogmaals: geen sterke aanwijzingen maar meer een gevoel dat Kees wel degelijk de Mol zou kunnen zijn.)

edit: Zoals ook in het aflevering 2 topic werd opgemerkt: bij het dictee wijst Kees Tim aan als degene die de beslissing moet nemen. Opnieuw wordt Tim hierdoor verdacht. Heeft de Mol in Tim de persoon gevonden om als rookgordijn te dienen?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 21:53:16 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #62 Gepost op: 11-01-2013, 11:48:21 »
En hier leidt mijn ontsnappingstunnel naar  ::hypocriet:: Wel zo in overeenstemming met '82, met de lettertheorie èn afvallerstheorie. Gezien Kees zijn gedragingen in aflevering twee toch eentje die naast Paulien echt in de buurt komt. Maar zou het dan zo eenvoudig zijn? Geloof best dat Paulien/Kees als verdachte personen steeds verdachter naar voren komen door de montage, dus zou het dan soms Tania blijken te zijn? ::rofl:: Iemand waarvan niemand het in elk geval verwacht behalve een handjevol molloten hier.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #63 Gepost op: 11-01-2013, 11:56:35 »
Zeer verdacht is ook de biecht van Tim waarin hij zegt "geen rekening te hoeven houden met Kees", omdat ie "er altijd zo voor gaat". De biecht zou passen in een hele lange rij biechts waarin de Mol als onmogelijke Mol genoemd wordt.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #64 Gepost op: 11-01-2013, 12:03:32 »
Kees: rekt tijd bij de rode lasers naar het eerste luikje "wanneer ga je nou?". Zodra hij het probeert loopt hij tegen het advies in ("blijf staan!") toch door om het luikje te openen. Wist hij dat dit de juiste manier was om door deze lasers te komen (voorkennis)? Hij opent een luikje, maar daarmee is de opdracht nog lang niet gelukt. Zowel Tim als Carolien openen een luikje die rechtstreeks geld oplevert (Tim een na laatste, zorgt ervoor dat Carolien door slechts 1 in plaats van 3 lasers hoeft te lopen).

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #65 Gepost op: 11-01-2013, 12:10:12 »
Kees' opdracht bij het laserspel was vermoedelijk de jokers pakken. Daarvoor moest hij  enkele laserstralen langs en een luikje openen. Uiteindelijk pakt hij de jokers en is hij af door zich in de straal te begeven. Hij speelt een beetje de held door een luikje te openen en laat zich daarna afgaan om jokers te pakken.

Bij de minedump-opdracht in het veld zien we Kees wel één envelop binnenbrengen maar zit er ook geld in? Kees rent met zijn envelop direct naar de tafel met enveloppen toe. Daarna zien we Zarayda en Joep zeggen dat er niet goed op het geld gelet is en uiteindelijk lijkt er 250 euro te ontbreken. Heeft Kees een envelop gepakt, het geld verduisterd en de envelop leeg tussen de andere enveloppen geschoven? Dit kon hij gemakkelijk en ongezien doen en niemand zou ooit weten wie het gedaan had.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #66 Gepost op: 11-01-2013, 13:22:50 »
Sommige mensen hebben echt last van te grote tunnelvisie. Sommige dingen kloppen, maar sommige dingen slaan nergens op. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Kwebie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #67 Gepost op: 11-01-2013, 13:46:55 »
Misschien dat ik nu een dubbel iets post, maar kon het niet vinden.

Foto van de mol zijn (Ja een man) twitter account:
https://twitter.com/IkBenDeMol/status/259373646500466689/photo/1

En shot welke van andere kant is genomen:
http://community.avro.nl/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer-Components-ImageFileViewer/CommunityServer-Discussions-Components-Files-363/6746.Mol_5F00_ring.jpg_2D00_550x0.jpg

Wie zit daar? ::oink::

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #68 Gepost op: 11-01-2013, 13:50:34 »
Misschien dat ik nu een dubbel iets post, maar kon het niet vinden.

Foto van de mol zijn (Ja een man) twitter account:
https://twitter.com/IkBenDeMol/status/259373646500466689/photo/1

En shot welke van andere kant is genomen:
http://community.avro.nl/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer-Components-ImageFileViewer/CommunityServer-Discussions-Components-Files-363/6746.Mol_5F00_ring.jpg_2D00_550x0.jpg

Wie zit daar? ::oink::

Ja hoor, deze vind ik ook weer ijzersterk.

Maar is dat Paulien naast Kees?
Hij zou ook nog heel goed door haar gemaakt kunnen zijn.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #69 Gepost op: 11-01-2013, 13:59:25 »
Wat ik alleen niet helemaal vat als Kees de mol is, is waarom hij als eerste een luikje opent bij de lasers. Er zijn 3 mensen voor hem geraakt door een laser. Hij kan zichzelf ook best laten afgaan voordat dat luik open is.

Nu hebben ze na hem nog 5 man over voor 2 luiken ipv 5 man voor 3 luiken, wat de opdracht al weer wat moeilijker zou maken.

Carolien wordt afgeschreven omdat ze 1000 euro pakt. Maar die 1000 euro kunnen we per persoon voor 1/3 aan Tim en Kees toeschrijven.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #70 Gepost op: 11-01-2013, 14:01:51 »
Ja hoor, deze vind ik ook weer ijzersterk.

Maar is dat Paulien naast Kees?
Hij zou ook nog heel goed door haar gemaakt kunnen zijn.

Ik zat op de BN'er stoelen tijdens de uitreiking (dezelfde rij als het team van WIDM), en op elke stoel lag een naam zodat de BN'ers op de goede plek zouden gaan zitten.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #71 Gepost op: 11-01-2013, 14:04:53 »
Waarom zat jij er dan? Of ben jij ook BN'er?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 14:08:19 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #72 Gepost op: 11-01-2013, 14:07:37 »
Waarom zat jij er dan? Of ben jij ook BN'er?

Ik had kaarten gekregen voor plekken ergens bovenin, maar de plek van Yes-R op de eerste rij was vrij. Dat ziet er knullig uit op tv en zodoende kon ik daar gaan zitten. BN'er ben ik helaas nog niet. Nog geen moldeelname voor mij. ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #73 Gepost op: 11-01-2013, 14:31:56 »
Ik had kaarten gekregen voor plekken ergens bovenin, maar de plek van Yes-R op de eerste rij was vrij. Dat ziet er knullig uit op tv en zodoende kon ik daar gaan zitten. BN'er ben ik helaas nog niet. Nog geen moldeelname voor mij. ;)
BM'er ben je wel!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #74 Gepost op: 11-01-2013, 14:41:55 »
Zeer verdacht is ook de biecht van Tim waarin hij zegt "geen rekening te hoeven houden met Kees", omdat ie "er altijd zo voor gaat". De biecht zou passen in een hele lange rij biechts waarin de Mol als onmogelijke Mol genoemd wordt.
Ik dacht hetzelfde toen ik dat hoorde idd.
Maar totdat ze over oscars en dergelijke beginnen, neem ik het met een schepje zout.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #75 Gepost op: 11-01-2013, 14:52:33 »
Bij de minedump-opdracht in het veld zien we Kees wel één envelop binnenbrengen maar zit er ook geld in? Kees rent met zijn envelop direct naar de tafel met enveloppen toe. Daarna zien we Zarayda en Joep zeggen dat er niet goed op het geld gelet is en uiteindelijk lijkt er 250 euro te ontbreken. Heeft Kees een envelop gepakt, het geld verduisterd en de envelop leeg tussen de andere enveloppen geschoven? Dit kon hij gemakkelijk en ongezien doen en niemand zou ooit weten wie het gedaan had.

Ik ben er bijna zeker van dat Kees dat was. Daniël heeft aangegeven dat hij twee enveloppen heeft meegenomen met 750€ in totaal en hij kwam als eerste terug binnen dus het zou hartstikke opvallen als hij loog. Joep heeft één envelop meegenomen, hij loog natuurlijk ook niet. Tim heeft twee enveloppen binnengebracht en telkens met iemand aan zijn zijde (Janine de eerste keer en Carolien de tweede keer) het zou dus ook bijna niet kunnen dat één van die twee enveloppen leeg zijn gemaakt, dan zou de andere dat wel gezien hebben. Wie blijft erover? Kees! Hij was alleen dus had makkelijk onderweg het geld er kunnen uitsmijten. Het kan zijn dat er aan de tafel zelf iemand vlug wat geld heeft verduisterd, maar dan moet die wel heel vlugge vingers hebben dus dat lijkt me heel wat minder waarschijnlijker.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #76 Gepost op: 11-01-2013, 16:07:54 »
Als Kees zegt dat hij af is bij de laser opdracht is zijn laserpak nog steeds actief, te zien aan de lampjes op het pak. Volgens mij was hij dus helemaal niet af... Of zijn pak werkt gewoon niet, net zoals Yvon in seizoen 5.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #77 Gepost op: 11-01-2013, 17:07:22 »
nog even de laseropdracht teruggekeken en wat valt me op? kees heeft 3 spiegels bij zich nadat hij door het eerste deel is gekomen, mogelijke molactie, zodat de kandidaten na hem minder spiegels hadden? Zag geloof ik wel mensen met spiegels terugkeren bij de groep, maar vind het opmerkelijk..


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #78 Gepost op: 11-01-2013, 17:47:19 »
nog even de laseropdracht teruggekeken en wat valt me op? kees heeft 3 spiegels bij zich nadat hij door het eerste deel is gekomen, mogelijke molactie, zodat de kandidaten na hem minder spiegels hadden? Zag geloof ik wel mensen met spiegels terugkeren bij de groep, maar vind het opmerkelijk..

In antwoord op uw vragen:
Kees heeft 4 spiegels in zijn hand.
Daniël en Janine hebben -na Kees- beide 2 spiegels (maakt samen 4). Geen gesjoemel met de spiegels dus.
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #79 Gepost op: 11-01-2013, 18:04:26 »
Als Kees zegt dat hij af is bij de laser opdracht is zijn laserpak nog steeds actief, te zien aan de lampjes op het pak. Volgens mij was hij dus helemaal niet af... Of zijn pak werkt gewoon niet, net zoals Yvon in seizoen 5.
Klopt, maar dit "lijkt" (heel kort in montage) ook het geval bij Janine te zijn.
Bij Joep is enige vertraging maar ook dan gaan bij hem de lampjes uit.

Wrs. zijn zowel Kees als Janine beide op de benen geraakt waar geen sensor zit?
Mocht het slechts door montage zo lijken dat het ook bij Janine zo lijkt te zijn
(en zit er bij haar net als bij Joep vertraging in), dan heb je gelijk.... ::vergroot::!
Omnia vincit amor