Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 341001 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #100 Gepost op: 8-01-2013, 21:53:39 »
Letterlijk: "Ik ben Topografisch gehandicapt" (blz 81, uit haar boek "En dan nog iets" *2012*).
Maar mooie smoes, dat dan weer wel  ;D

Nieuwe theorie? Paulien als mol citeert uit haar eigen werk?  :D Dus hoe had je kunnen weten wie de mol is? Door diens werk te kennen. Het valt in dezelfde categorie als Kim en haar kennis is macht, Jon zijn dom veel raden/omrand ik vele vind ik persoonlijk. En dan haar eigen werk niet volledig citeren, anders zou het inderdaad te veel opvallen. Topo kennen we nu idd wel en dan zouden de oren van de molloten pas echt gespitst zijn :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #101 Gepost op: 8-01-2013, 22:59:54 »
Neen beste Joost...geen paniek..:
Het is mijn reactie op het feit dat meerdere malen genoemd is dat Paulien zegt geografisch gehandicapt te zijn, en dit werd gestuurd in de richting van het daadwerkelijke beestje "de Mol"...
Ik geef alleen aan dat zij daadwerkelijk in het hier en nu dit beaamt.
Meer niet.
Zij heeft moeite met zich te oriënteren...dat is dus een feit.
Verwijzing maar "topo" is een goeie grap van Heinz...
Niets meer...




 
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #102 Gepost op: 9-01-2013, 00:00:48 »
Het lijkt of Paulien al 2 uur eerder in de ochtend op zoek moest naar de kerk... de rest loopt met jas open in t-shirt (ook vanaf lezen opdracht), en bij haar is een enorme condensvorming te zien als zij uitademt...lijkt verschil in tijd qua opname ...@09.03


« Laatst bewerkt op: 9-01-2013, 00:03:54 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline hetmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #103 Gepost op: 9-01-2013, 00:15:55 »
Het lijkt of Paulien al 2 uur eerder in de ochtend op zoek moest naar de kerk... de rest loopt met jas open in t-shirt (ook vanaf lezen opdracht), en bij haar is een enorme condensvorming te zien als zij uitademt...lijkt verschil in tijd qua opname ...@09.03


Ja inderdaad, heel vreemd.

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #104 Gepost op: 9-01-2013, 00:20:03 »
Paulien is de mol.
En ik denk dat , door de extreme fixatie op het shot dat Paulien (beschut en recht voor de camera!)
een kaartje laat zien aan een voorbijganger met de vraag waar ze naartoe moet.
Mijn gok is dat er op dat kaartje niet de foto van Mandela oid stond maar
een plaatje van een mol o.i.d.


Ook vanwege de reactie van de voorbijgangster.
(Droppingfilmpje 4:00 )
« Laatst bewerkt op: 9-01-2013, 00:22:46 door S-type »

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #105 Gepost op: 9-01-2013, 00:21:50 »
Goed opgemerkt Loebas, zou zij dan toch rustig in de kerk iedereen binnen hebben zien komen (en haar beelden voor die tijd hebben gemaakt)?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #106 Gepost op: 9-01-2013, 00:25:48 »
Goed opgemerkt Loebas, zou zij dan toch rustig in de kerk iedereen binnen hebben zien komen (en haar beelden voor die tijd hebben gemaakt)?
Ja zoiets...:) Of de dag erna...."Ooops; P'lien, nog even een shotje dat je loopt te zoeken voor we naar het Krugerpark gaan.."  ;)
Omnia vincit amor

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #107 Gepost op: 9-01-2013, 00:35:42 »
Het lijkt of Paulien al 2 uur eerder in de ochtend op zoek moest naar de kerk... de rest loopt met jas open in t-shirt (ook vanaf lezen opdracht), en bij haar is een enorme condensvorming te zien als zij uitademt...lijkt verschil in tijd qua opname ...@09.03




Wow heel scherp opgemerkt zeg.  ::ok:: Dan is het misschien ook nog handig om te kijken of ze precies zo gekleed in de kerk staat, want die opname is dan weer wel gemaakt wanneer de rest na de zoektocht ook in de kerk aanwezig is.

Offline Boooing

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #108 Gepost op: 9-01-2013, 04:38:27 »
Het lijkt of Paulien al 2 uur eerder in de ochtend op zoek moest naar de kerk... de rest loopt met jas open in t-shirt (ook vanaf lezen opdracht), en bij haar is een enorme condensvorming te zien als zij uitademt...lijkt verschil in tijd qua opname ...@09.03




Hoewel het een beetje onduidelijk is, omdat het lastig is een goed shot te krijgen kan je natuurlijk ook met behulp van schaduw een indicatie krijgen van het moment van de dag. Omdat de camerapositie niet gelijk is er moeilijk een oordeel over te vellen, maar het lijkt er toch op dat Paulien een stuk vroeger bezig was met zoeken dan in ieder geval Janine (zie bijlage).

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #109 Gepost op: 9-01-2013, 07:21:36 »
Het lijkt of Paulien al 2 uur eerder in de ochtend op zoek moest naar de kerk... de rest loopt met jas open in t-shirt (ook vanaf lezen opdracht), en bij haar is een enorme condensvorming te zien als zij uitademt...lijkt verschil in tijd qua opname ...@09.03




Ik denk eerder dat zij rookt. Waarom zou de productie haar zo extreem qua tijdstip van de groep afzonderen?  ::ohno::
Carpe Diem

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #110 Gepost op: 9-01-2013, 08:06:00 »
Ik denk eerder dat zij rookt. Waarom zou de productie haar zo extreem qua tijdstip van de groep afzonderen?  ::ohno::

Geen idee (tenzij ze de mol dan is het wel duidelijk) maar het is iig geen rook hoor  ;)

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #111 Gepost op: 9-01-2013, 08:26:27 »
Geen idee (tenzij ze de mol dan is het wel duidelijk) maar het is iig geen rook hoor  ;)

Wat is het verschil tussen condens en rook? En wat is het nut om haar uren eerder dezelfde opdracht te laten doen? I don't get it
Carpe Diem

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #112 Gepost op: 9-01-2013, 08:42:27 »
Omdat ze niet genoeg capaciteit hebben om 10 kandidaten tegelijk te laten zoeken.

Je ziet trouwens dat wanneer ze gewoon praat er condens ontstaat. Dat zou bij rook niet gebeuren.

Ik denk overigens dat de anderen ook vrij vroeg waren. Tim vertelt dat hij uit zijn bed werd gehaald en in de stad gedropt. Hij zal echt niet om 2 uur 's middags nog in bed hebben gelegen.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2013, 08:45:20 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #113 Gepost op: 9-01-2013, 09:49:03 »
Het lijkt of Paulien al 2 uur eerder in de ochtend op zoek moest naar de kerk... de rest loopt met jas open in t-shirt (ook vanaf lezen opdracht), en bij haar is een enorme condensvorming te zien als zij uitademt...lijkt verschil in tijd qua opname ...

Goed gezien !

Omdat ze niet genoeg capaciteit hebben om 10 kandidaten tegelijk te laten zoeken.

Heb me ook afgevraagd hoe ze dat doen, er zijn vast geen 10 cameraploegen. Jij suggereert dus dat ze in ploegenbeurten gaan, en dan bij de kerk moeten wachten om de tijd gelijk te trekken ofzo?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #114 Gepost op: 9-01-2013, 09:56:11 »
Dat was geloof ik al min of meer zo bedacht omdat de startlocaties van enkele kandidaten wel heel dicht bij elkaar liggen. Dus dan hadden ze twee stappen gezet en zouden ze elkaar al tegen moeten komen.
The British are not impressed.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #115 Gepost op: 9-01-2013, 09:58:38 »
Ja, de opdracht in twee delen opnemen met 2x 5 deelnemers verklaard ook dat ze dezelfde startpositie hadden...

De kerk-scenes zouden dan dus in no time opgenomen kunnen zijn. De kandidaten die op tijd waren (eerder die dag in een nog lege kerk?), worden in de wachtkamer gezet. De kerk stroomt vol. Gospel klink. En de snelste kandidaat mag naar binnen. De priester doet z'n ding. En als Janine zit, wordt de tweede kandidaat opgeroepen via de intercom "Wil Joep zich melden?!". Die stapt binnen en so forth und so weiter.

Toch vereist dit van de kandidaten dat ze voor 't programma moeten acteren dat alles in real-time tijdens de dropping opdracht is opgenomen. En dáár heb ik héél veel moeite mee. Dan zou WIDM een scripted programma worden.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #116 Gepost op: 9-01-2013, 10:35:10 »

Toch vereist dit van de kandidaten dat ze voor 't programma moeten acteren dat alles in real-time tijdens de dropping opdracht is opgenomen. En dáár heb ik héél veel moeite mee. Dan zou WIDM een scripted programma worden.

Ik vrees dat dat meer gebeurt dan wij willen. Daar ontkom je als programmamakers niet aan, denk ik.  ::)

OT:
Ik ga vooralsnog voor Paulien.  ;)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #117 Gepost op: 9-01-2013, 13:51:50 »
Ik vrees dat dat meer gebeurt dan wij willen. Daar ontkom je als programmamakers niet aan, denk ik.  ::)

OT:
Ik ga vooralsnog voor Paulien.  ;)

Liesbeth verklapte in moltalk toch ook dat er wel een executies werden overgedaan.... Zal dan ook wel met andere dingen gebeuren.

Ik kan me logistiek en prijstechnisch voorstellen dat je niet met 12 cameraploegen naar ZA vliegt en er dan elke 2 à 3 dagen ééntje naar huis laat gaan.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #118 Gepost op: 9-01-2013, 14:01:17 »
Hmmm, grappig. Dan is het mogelijk dat het aantal enveloppen dat Art noemt niet overeenkomt met het aantal dat de groep eerder had besproken. Aanvankelijk heerst er verbazing in de groep, en Ewout zegt in de verwarring dat hij 2 enveloppen heeft ingeleverd in plaats van 1. Die verbazing bij de groep valt teveel op, dus hebben ze de bekendmaking van Art opnieuw opgenomen. Nu blijft de groep merkwaardig stil; en het stukje van Ewout is er weer achter gemonteerd.

Wat is het toch een heerlijk programma; je kan alles zo beredeneren dat het klopt met een interessant zelf-bedacht scenario.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #119 Gepost op: 9-01-2013, 14:38:44 »

Toch vereist dit van de kandidaten dat ze voor 't programma moeten acteren dat alles in real-time tijdens de dropping opdracht is opgenomen. En dáár heb ik héél veel moeite mee. Dan zou WIDM een scripted programma worden.

Naar ik heb begrepen is dit een van de redenen waarom ze het alleen nog met BNers doen. Zij zijn meestal wel bekend ermee dat de dingen soms zo moeten gaan om leuke TV te maken. En ook dat er wel eens dingen overnieuw moeten. Daar doen ze niet moeilijk over.

Leert ons wel dat we niet te veel kunnen afgaan op al dan niet spontaan of juist "fake" reageren door de kandidaten. Al te vaak lees ik hier dat bijvoorbeeld fake reageren op iets de mol zou aanwijzen. Terwijl het dus best kan dat die kandidaat het al voor de 2e of 3e keer doet en niet zo heel goed acteren kan alsof het voor de 1e keer is.