Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 95247 keer)

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 2
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2013, 22:02:34 »
tot nu toe niet echt een verdachte actie gezien. Daniel had wat geld kunnen weggooien. maar ik denk dat als hij de mol was, hij eerder de bedragen had gehalveerd en deze getallen door gegeven kon hebben. (klopt die zin? taal is zegmaar niet echt mijn ding) en carolien die zo ver kwam bij de lasers? geen mol.
Ik werk dit jaar dus maar gewoon met het afval systeem. daniel, carolien en janine zijn het niet.  ::ok:: Tim deed voor mijn gevoel echt zijn best maar die streep ik nog niet helemaal af.
paulien kees tania zarayda zijn gewoon allemaal de mol samen  ::rofl::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline qwertyuiop09

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2013, 22:03:40 »
Veel gezien weer deze aflevering, moet je opletten bij het gedicht! En wie komt er van origine uit Zuid Afrika? JUIST JA ! en expres fouten maken. Hopelijk geen tunnel voor mij dit jaar. ERzitten weer wat verdachte afslagen in. NIET OP INGAAN

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 2
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2013, 22:05:29 »
Leuke aflevering...

Ga 'm nog een keer met open vizier terugkijken...

Ik zat nu voornamelijk naar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
te kijken door de letter-theorie van vlak voor de aflevering...

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2013, 22:06:17 »
Tot zover zit je goed hoor. Want het klopt wel namelijk.

Zarayda zit op stoel nr. 29 dacht ik!

Offline molloot jasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2013, 22:07:22 »


en alweer die poppetjes, 2x

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2013, 22:07:35 »
Veel gezien weer deze aflevering, moet je opletten bij het gedicht! Wie komt er van origine uit Zuid-Afrika? Juist ja, en expres fouten maken. Hopelijk geen tunnel voor mij dit jaar. Er zitten weer wat verdachte afslagen in. Niet op ingaan!
Ehm, wie komt er dan van orgigine uit Zuid-Afrika?

[...]
en alweer die poppetjes, 2x
Ja, dit vond ik ook een beetje vreemd, het leek wel hetzelfde gebouw als waarin ze de 1e test en executie gedaan hebben, vanwaar die reacties over gebroken glas en graffiti?
臥底 是 谁?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2013, 22:08:09 »
taal is zegmaar niet echt mijn ding

:-)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2013, 22:08:17 »
Het was Paulien die in een biecht zei van met een v te willen schrijven, terwijl Joep had gezegd dat het met een f was.
De vraag is wat verdachter is: het juist fout willen schrijven of eerder goed.
De kans dat ze op het hoogste bedrag aka het kleinste aantal fouten zouden gokken is natuurlijk het kleinst.
Of je kan met opzet net wat meer fouten maken dan de middenmoot, denkende dat ze wel daarvoor zullen gaan. Te veel fouten zou in het geval van Paulien iig zeker zijn opgevallen.

Dat ze voor Joep koos was iig wel opvallend.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2013, 22:08:32 »
Hoe zit het eigenlijk met die theorie over het stukje dat Art had vertelt vorige week in het begin van de aflevering, Je zag de 10 kandidaten in een 3-4-3 formatie langskomen en daar stonden Ewout en Joep ook in de eerste beeld samen met Janine.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2013, 22:10:03 »
Ik vond het dictee wel een beetje saai hoor. Hadden ze best wat korter kunnen monteren. :P
Haha dat had ik ook!

Citaat van Arjen in moltalk: "Dat was een opdracht die bij mij in de top 3 van beste oprachten hoort"
Ik dacht eerst dat hij het over de opdracht in het weiland had  ::rofl::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2013, 22:11:19 »
Hoe zit het eigenlijk met die theorie over het stukje dat Art had vertelt vorige week in het begin van de aflevering, Je zag de 10 kandidaten in een 3-4-3 formatie langskomen en daar stonden Ewout en Joep ook in de eerste beeld samen met Janine.

Daar is een apart topic voor, het Afvallertheorie-topic!

Diegene die zei dat Carolien 9 kandidaten verdenkt: de Mol verdenkt er maar 1, en dat is zichzelf. Vind ik niet zo'n sterke hint eigenlijk..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2013, 22:15:38 »
Daar is een apart topic voor, het Afvallertheorie-topic!

Diegene die zei dat Carolien 9 kandidaten verdenkt: de Mol verdenkt er maar 1, en dat is zichzelf. Vind ik niet zo'n sterke hint eigenlijk..
Misschien dacht ze alsnog dat Ewout de mol was en terug zou komen in de volgende aflevering of dat ie gewoon achter de schermen molt  ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2013, 22:17:19 »
Zeer mooie aflevering met 2 topopdrachten, waar veel bij is gebeurd, maar ook veel geld is binnengehaald. Afgaande op opdracht 1 moet je Carolien wel haast afschrijven. Een mol zou nooit in die sleutelpositie het geld binnenhalen. Oke, het is slechts 1000 Euro, maar toch. Zeker omdat ze niemand bij zich had, was het voor haar heel makkelijk geweest om net door een laserstraal te worden geraakt.

Ook de derde opdracht was interessant. Alleen, wat ging het allemaal rommelig. Er ontrbrak duidelijk iemand die de leiding wilde nemen. Vanwege de 750 Euro zou je hier bijna Daniël moeten afschrijven, maar toch, ik weet het bij hem niet...

De tweede opdracht was ook mooi, al was het inderdaad te lang in beeld gebracht. Of zouden we juist in die tijd een aanwijzing hebben kunnen zien? Hoe dan ook: het was wel een heel mooi gedicht. En in het Afrikaans nog mooier dan in het Nederlands!

Al bij al conclusie: complimenten aan de Avro voor deze aflevering!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2013, 22:20:44 »
Iedereen zegt dat het om 1000 euro ging. Maar eigenlijk ging het om 2000 euro want het ging er anders af.

Toch zit mevrouw steeds op goede posities. Zonder de laser zeker mijn nr 1. Nu niet meer maar schrijf dr ook niet af
You'll never walk alone

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2013, 22:22:22 »
Ik vond het wel leuk om juist ook het gedicht in Nederlands en Afrikaans te horen.

Wat verder opvalt, behalve van=fan zijn er meer fouten waarbij terugkomt dat v=f. Dit lijkt consequent verkeerd doorgevoerd, hoewel dit redelijk bekend zou moeten zijn (toch?). Het ligt voor de hand, maar eigenlijk is dit een ideale opdracht voor de mol. Hij/zij weet de juiste spelling, kan consequente fouten doorvoeren alszijnde "de meesten schrijven het zo", en hier en daar een eigen touch geven. Bovendien kan er met Paulien in de groep ook eenvoudig een te positieve schatting gemaakt worden, waardoor er geen geld in de pot komt. Ze blijft hoog op mijn lijstje staan.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2013, 22:28:48 door Tunnelbouwer »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2013, 22:29:03 »
Er zijn mij een paar dingen opgevallen. 1.Ik vond dat Zarayda supersnel de spiegels zag liggen en ook meteen wist wat ze ermee moet doen.
2.  Toen bij de gedichtenopdracht ineens Tim erin meeging om voor het laagste bedrag te gaan (dus meeste foutenaantal) en Art kwam binnen, riep Kees meteen: Tim?! Zodat Art ook zei Tim? om van hem te horen voor welke groep ze zouden gaan. Tim werd hierdoor verdacht gemaakt.
3. Tijdens de nabesprekingen van de kandidaten over wie de mol zou kunnen zijn, zag je na de verschillende groepjes ineens Tim met iemand bierproosten.Het ging net op dat moment over de mol, maar je zag de ander niet. Zit Kees met hem op 1 kamer?
...maar soms even niet :)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2013, 22:31:37 »
Volgens mijn broertje was degene die met Tim proostte Carolien, hij meende blauwe nagels te zien...
臥底 是 谁?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2013, 22:31:38 »
Zeer mooie aflevering met 2 topopdrachten, waar veel bij is gebeurd, maar ook veel geld is binnengehaald. Afgaande op opdracht 1 moet je Carolien wel haast afschrijven. Een mol zou nooit in die sleutelpositie het geld binnenhalen. Oke, het is slechts 1000 Euro, maar toch. Zeker omdat ze niemand bij zich had, was het voor haar heel makkelijk geweest om net door een laserstraal te worden geraakt.
Ik snap het 'slechts' verhaal niet zo eerlijk gezegd?
Ja zo werd het in de uitzending verkocht ja, omdat Carolien wrsch nog wel op de verdachtenlijstjes moet blijven staan. Maar vorig jaar was het eindbedrag maar iets meer dan €12.000 en geregeld halen ze maar nauwelijks €20.000 of net erover aan het einde van de serie. Dus 'maar' €1000 vind ik nogal betrekkelijk in dat opzicht eerlijk gezegd - tenzij er iets aan verbonden blijkt te zijn wat het teniet doet, maar ik verwacht niet weer een zelfde soort 'pot leegtrekken' verhaal.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2013, 22:32:33 »
en zoals al een paar keer eerder is gezegd. Het is 1000,00 erbij omdat het gelukt is. Anders was het 1000,00 eruit! Dus eigenlijk 2000,00
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2013, 22:33:00 »
Vond het ook een geweldige aflevering, vond juist dat gedicht wel leuk. Keer wat anders. Alleen wat is nou de ideale positie voor een mol hè? Kan voor elke positie wel iets verzinnen... Vervelend als je het al zolang kijkt.
Net dat ik overal een M in zie en altijd denk veel te ver gezocht! Maar deze wilde ik jullie niet onthouden. Rond de 19e minuut heeft Zarayda het over Tania, dat zij zo alert is en maakt hierbij een soort vergrote bril rond haar ogen... Zie plaatje, lijkt een M. Ook vergezocht maar is misschien leuk voor de mensen die al in een tunnel zitten.

(hopelijk is nu de  foto iets beter)

Daarnaast in het begin maakt iemand in een biecht een typische mollen opmerking... Nog even terugkijken.