Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 95252 keer)

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #120 Gepost op: 11-01-2013, 00:36:07 »
Het viel mij inderdaad ook al op dat er vaak meer dan 2 mensen buiten de tent waren. Als iemand hier verduidelijking in kan brengen, graag!

Ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Er is toch nergens gezegd dat je per se met maximaal 2 mensen tegelijk het veld in mocht? Misschien was hun tactiek om iig met meerdere personen tegelijk te gaan, zodat de snipers zich niet met z'n vieren op één persoon zouden storten, en is dat in eerste instantie vertaald naar 2 aan 2 het veld in.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #121 Gepost op: 11-01-2013, 00:50:43 »
Wat die gedichtopdracht betreft: was het niet zo dat als de groep voor een te laag aantal fouten zou kiezen, dat ze dan helemaal niets zouden winnen? In dat geval zou de mol dus nooit voor het maximale aantal fouten moeten kiezen. Dat levert namelijk altijd geld op en misschien zelfs wel dubbel. Kiest de groep voor het minste aantal dan is de kans dat er geen geld in de pot komt veel groter.

Als die theorie klopt dan is Tim opeens veel minder verdacht - als hij de mol zou zijn dan zou hij niet met Janine mee moeten gaan. En Kees, die Tim naar voren schuift, wordt dan ook minder mol's... De mol als lid van de schrijvers zou toeval zijn: Paulien werd aangewezen en die koos vervolgens Joep en Carolien. Zou Paulien of Carolien de mol zijn dan is het van belang om zo min mogelijk fouten te maken. Als je 25 fouten maakt... ben je daar niet echt in geslaagd. Paulien valt daarmee een beetje af (zij schrijft van terwijl Joep terecht fan zegt).

Dus dan blijven Daniel, Tania en Carolien over...

Tsja

m0ll0m

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #122 Gepost op: 11-01-2013, 00:54:38 »
Later legt Joep uit dat hij wel eens in Zuid-Afrika is geweest en dat hij wel wat woorden kende. Ik denk dat Paulien daarom voor hem koos.
Da's waar en kan de keuze idd prima verklaren.  ::ok::
Wat wel weer vreemd is, is dat Joep dan volgens haar (meen ik) voorstelde alle woorden met een 'v' met een 'f' te schrijven?  ???
Ik heb de afl nog geen tweede maal bekeken maar zo herinner ik het me even zo snel.

Aan de andere kant kan ze gekozen hebben voor iemand die nu al best wat verdenkingen op zich had..

We kunnen niet direct opmaken wie waarvoor precies verantwoordelijk was qua dictee maar doordat de 'f' fout (die toch zeker meermaals voorkwam..) toegeschreven wordt aan een inmiddels geëxecuteerde kandidaat, komen de andere twee natuurlijk wel een stuk onschuldiger over.  ::hypocriet::
We horen iig niets over de andere fouten, hoe plausibel ze misschien ook mogen zijn.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 00:57:17 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #123 Gepost op: 11-01-2013, 01:02:33 »
Zou Paulien of Carolien de mol zijn dan is het van belang om zo min mogelijk fouten te maken. Als je 25 fouten maakt... ben je daar niet echt in geslaagd. Paulien valt daarmee een beetje af (zij schrijft van terwijl Joep terecht fan zegt).

Dus dan blijven Daniel, Tania en Carolien over...

Tsja

m0ll0m

waarom zo min mogelijk fouten? als de mol toch een heleboel fouten in het dictee maakt kan je in ieder geval de grote prijzen niet winnen

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #124 Gepost op: 11-01-2013, 01:15:13 »
Wat die gedichtopdracht betreft: was het niet zo dat als de groep voor een te laag aantal fouten zou kiezen, dat ze dan helemaal niets zouden winnen? In dat geval zou de mol dus nooit voor het maximale aantal fouten moeten kiezen. Dat levert namelijk altijd geld op en misschien zelfs wel dubbel. Kiest de groep voor het minste aantal dan is de kans dat er geen geld in de pot komt veel groter.

Als die theorie klopt dan is Tim opeens veel minder verdacht - als hij de mol zou zijn dan zou hij niet met Janine mee moeten gaan. En Kees, die Tim naar voren schuift, wordt dan ook minder mol's... De mol als lid van de schrijvers zou toeval zijn: Paulien werd aangewezen en die koos vervolgens Joep en Carolien. Zou Paulien of Carolien de mol zijn dan is het van belang om zo min mogelijk fouten te maken. Als je 25 fouten maakt... ben je daar niet echt in geslaagd. Paulien valt daarmee een beetje af (zij schrijft van terwijl Joep terecht fan zegt).

Dus dan blijven Daniel, Tania en Carolien over...

Tsja

m0ll0m
Tja, dat is de vraag. Mogelijk scenario is dat Paulien mensen koos die wel zouden helpen en men haar sws vrij hoog inschatte op dit vlak.. Dus dat het onwaarschijnlijk zou zijn dat men voor het laagste bedrag zou gaan. Dat was in principe ook het geval, tot Janine haar moltest wilde doen en er iig één persoon gretig op insprong. De vraag is gewoon, wat is verdachter: Dat ze uiteindelijk voor de laagste score hebben gekozen of dat de taalknobbel groep nét teveel fouten heeft gemaakt?

M.a.w. het kan gewoon ook een inschattingsfout zijn geweest van de productie en/of de mol- en je kunt niet alles voorspellen. Ik zou iig niet direct hebben gedacht dat ze op basis van deze 3 mensen het grootste aantal fouten hadden gegokt.

Ik moet de aflevering nog wel terugkijken dus wellicht dat ik bij herbezien tot andere of nieuwe inzichten kom, maar ik weet niet of er direct iets over wel of niet molschap af te leiden is aan wat hier plaatsvond omdat het een dynamisch geheel was, waar de mol sws beperkt invloed heeft gehad vermoedelijk.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #125 Gepost op: 11-01-2013, 01:40:10 »
Ik vond het dictee wel een beetje saai hoor. Hadden ze best wat korter kunnen monteren. :P
Cultuurbarbaar ! :D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #126 Gepost op: 11-01-2013, 02:56:57 »
Cultuurbarbaar ! :D
;D

Moet jij je avatar niet veranderen in zo'n mooi rood shirt van de Moltalk?  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #127 Gepost op: 11-01-2013, 07:48:45 »
Tja, dat is de vraag. Mogelijk scenario is dat Paulien mensen koos die wel zouden helpen en men haar sws vrij hoog inschatte op dit vlak.. Dus dat het onwaarschijnlijk zou zijn dat men voor het laagste bedrag zou gaan. Dat was in principe ook het geval, tot Janine haar moltest wilde doen en er iig één persoon gretig op insprong. De vraag is gewoon, wat is verdachter: Dat ze uiteindelijk voor de laagste score hebben gekozen of dat de taalknobbel groep nét teveel fouten heeft gemaakt?

M.a.w. het kan gewoon ook een inschattingsfout zijn geweest van de productie en/of de mol- en je kunt niet alles voorspellen. Ik zou iig niet direct hebben gedacht dat ze op basis van deze 3 mensen het grootste aantal fouten hadden gegokt.

Ik moet de aflevering nog wel terugkijken dus wellicht dat ik bij herbezien tot andere of nieuwe inzichten kom, maar ik weet niet of er direct iets over wel of niet molschap af te leiden is aan wat hier plaatsvond omdat het een dynamisch geheel was, waar de mol sws beperkt invloed heeft gehad vermoedelijk.

Dus iemand die het Nederlands goed machtig is zou het Zuid-Afrikaans vanzelfsprekend ook goed machtig moeten zijn (schriftelijk)??

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #128 Gepost op: 11-01-2013, 07:51:57 »
Dus iemand die het Nederlands goed machtig is zou het Zuid-Afrikaans vanzelfsprekend ook goed machtig moeten zijn (schriftelijk)??

Iemand niet, maar de mol natuurlijk wel...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #129 Gepost op: 11-01-2013, 08:02:46 »
Iemand niet, maar de mol natuurlijk wel...

Ik doel op het "Paulien is verdacht want ze is een schrijfster"-ding  ;)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2
« Reactie #130 Gepost op: 11-01-2013, 08:15:31 »
Hebben jullie ook gehoord dat Daniel tegen de camera zei dat hij 750 euro had gevonden, vervolgens in de tent aankwam en zei dat hij 650 euro had gevonden en toen later nog eens een verdwaalde envelop van 100 euro werd gevonden ? Of ik heb het verkeerd verstaan maar ik hoorde geloof ik echt 650.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #131 Gepost op: 11-01-2013, 09:14:10 »
Wat die gedichtopdracht betreft: was het niet zo dat als de groep voor een te laag aantal fouten zou kiezen, dat ze dan helemaal niets zouden winnen? In dat geval zou de mol dus nooit voor het maximale aantal fouten moeten kiezen. Dat levert namelijk altijd geld op en misschien zelfs wel dubbel. Kiest de groep voor het minste aantal dan is de kans dat er geen geld in de pot komt veel groter.

De regel was dat als je minder fouten inschatte dan er daadwerkelijk gemaakt waren, dat er dan helemaal geen geld werd verdiend. Maar ook dat er nooit meer kon verdiend worden dan dat er ingezet werd. (Dus dat 'misschien zelfs wel dubbel' was niet aan de orde) Het plan van Janine, waar Tim en Kees in meegaan leverde dus maximaal 500 euro op, ook als er bijvoorbeeld maar tien fouten waren gemaakt. Misschien wist de Mol dat het aantal fouten wel meeviel en was gaan voor de slechtste inschatting de enige optie om het gewonnen bedrag te halveren? Maar als ie dat niet wist, heb je gelijk dat de kans op helemaal niets verdienen hierdoor inderdaad kleiner werd / verdween.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #132 Gepost op: 11-01-2013, 09:26:24 »
Hebben jullie ook gehoord dat Daniel tegen de camera zei dat hij 750 euro had gevonden, vervolgens in de tent aankwam en zei dat hij 650 euro had gevonden en toen later nog eens een verdwaalde envelop van 100 euro werd gevonden ? Of ik heb het verkeerd verstaan maar ik hoorde geloof ik echt 650.
Ik denk het niet want later in de biecht van Joep laat hij de 750 zien die Daniël heeft meegenomen. Er mist echter een briefje voor de 3 enveloppen als je er van uit gaat dat er 750 in de enveloppen van Daniël zaten. Ergens mist er dus een briefje voor het aantal enveloppen. Maar of het Daniël of een ander is die het geld heeft vervreemd is onbekend.

Lijkt mij dus niet dat Daniël 650 zei, dan zou Joep ook denken dat hij 650 binnen had gehaald.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #133 Gepost op: 11-01-2013, 10:13:41 »
Ik merk dat veel mensen de uitslag bij de 2e opdracht verkeerd interpreteren. De rode tekst was wat de kandidaten hebben opgeschreven (fout dus) De witte tekst is de correcte tekst. Ook in het afrikaans is van gewoon met een v ::jaja::.  Verder denk ik dat een paar keer 'so as' van iemand die al iets weet van het Afrikaans (waarschijnlijk Joep) afkomstig moet zijn. So as is namelijk wel een woord in het afrikaans, wat zoiets als zoals betekent. Het is dus wel Afrikaans, alleen niet correct in deze context.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #134 Gepost op: 11-01-2013, 10:15:13 »
Bij de gedichtenopdracht zegt Kees:
"De overige kandidaten moesten..."
Klinkt alsof hij het met kandidaten niet over zichzelf heeft...

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #135 Gepost op: 11-01-2013, 10:33:14 »
Nee hoor, dat komt door jouw tunnel.

Drie kandidaten moesten de definitieve versie van het gedicht opschrijven.
De overige kandidaten (inclusief hijzelf) moesten inschatten hoeveel fouten er waren gemaakt.
Goede jacht!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #136 Gepost op: 11-01-2013, 11:00:05 »
Nee hoor, dat komt door jouw tunnel.

Drie kandidaten moesten de definitieve versie van het gedicht opschrijven.
De overige kandidaten (inclusief hijzelf) moesten inschatten hoeveel fouten er waren gemaakt.

Toch raar dat hij niet "wij" zegt.

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #137 Gepost op: 11-01-2013, 11:36:39 »
AFLEVERING 2:

Opdracht 1: laseropdracht
- Joep mag geld inzetten voor deze opdracht, 100 is minimum, 3000 is maximum. Wat leuk voor Joep.
- Tania en Zarayda gaan als eerste de poortjes openen voor de laser, ze gaan beide af bij de eerste doorgang omdat ze slechts één spiegel gebruiken, terwijl de rest er twee vast houdt.
- Paulien en Kees zijn het tweede koppel. Paulien gaat af bij de eerste doorgang en Kees bij de tweede.
- Daniel en Janine zijn het derde koppel. Janine gaat af bij de eerste doorgang en Daniel bij de tweede.
- Het volgende koppel is Joep en Tim. Joep gaat af bij de eerste doorgang en Tim na het openen van het tweede poortje voor de laser.
- Carolien gaat als laatste en haalt de kluis.

Joep zet slechts 1000 euro in, dat is een hele veilige keuze. Vind ik absoluut geen verdenking waardig, wat ook niet zo gek is, want hij blijkt er deze aflevering uit te vliegen.
Zarayda loopt ontzettend tijd te rekken door alles in detail door te geven aan de groep via de portofoon.
Kees en Carolien hebben jokers gepakt. Echter weet niemand dit. Behalve ik dan. Oké en de andere kijkers, whatever.
Janine neemt erg de tijd om aan de overkant te komen met haar spiegeltjes waardoor ze uiteraard af gaat.

+ €1000,-


Opdacht 2: gedicht
- Paulien, Joep en Carolien, drie schrijvers, moeten het gedicht kloppend maken met de aantekeningen van anderen.
- De andere kandidaten moeten kiezen hoeveel fouten er worden gemaakt. Dit blijft lang hangen in de middenmoot, op aanraden van Tania. Tot Janine ineens roept dat ze voor het meest aantal fouten moeten gaan en het minst aan geld. Tim gaat hier heel snel in mee.

Tim ging wel heel makkelijk mee met Janine haar molactie om voor 500 euro te gaan in plaats van 1000 euro. Het ligt er wel erg dik op dat hij dan de mol is en dat geloof ik niet.
In het laatste gedeelte van het gedicht werden er plotseling een hoop fouten gemaakt.

+ €500,-


Opdracht 3: Achtervolging door Quads
- Daniel heeft geld binnen gebracht.
- Tim heeft geld binnen gebracht.
- Kees heeft geld binnen gebracht.
- Joep heeft geld binnen gebracht.
- Paulien en Zarayda werden afgeschoten zonder geld.

Joep geeft rare en/of verkeerde instructies door de portofoon.
Joep weet dat er niet op hem geschoten wordt als hij zich verschuilt zich tussen de bomen en vertelt dus niet even aan zijn teamgenoten, maar goed hier heb je geen fuck aan omdat hij er toch uit zal vliegen.
Paulien is de enige die zigzaggend rent, wat zo’n beetje de beste methode is om schoten te ontwijken.
Carolien begeleidt de mensen heel goed met haar portofoon, maar bij Kees gaat het dan weer heel warrig.
Tania is echt de meest waardeloze afleider ooit.
Er is geld verdwenen dat opgebracht is.

+ €1750,-

Helaas krijgt Joep een rood scherm. Ik mis Joep nu al.

Mijn mollen:
1: Daniel, ik verdenk hem ervan het geld op miraculeuze wijze te laten verdwijnen bij de derde opdracht. Hij had zijn enveloppen open gemaakt en schreeuwde ook al dat hij 650 euro had opgehaald in plaats van 750 euro. Maar goed, het geld lag voor het oprapen in de safe gedeelte, dus in principe kan iedereen het gedaan hebben. Bovendien liet hij zich wel heel makkelijk af gaan bij de laser opdracht.
2: Zarayda. Zij doet af en toe ook wel vreemd en heeft tot nu toe bij nog geen enkele opdracht geld binnen gebracht.
3: Kees. Gewoon, omdat het Kees is.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #138 Gepost op: 11-01-2013, 12:27:38 »
Ziet iemand op 37:49 welke URL er in de browser van de iPad staat?
Ik heb hem net in MP4 gedownload maar dan zie ik het nog niet goed, lijkt iets als "pirbright.com" te zijn maar dat is het niet. Volgens mij in elk geval een GPS tracking website. Ben wel benieuwd of het bijv. mogelijk is nu naar die website te gaan en dan de locatie van de mol te zien.

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #139 Gepost op: 11-01-2013, 12:30:47 »
Mijn moeder zat net widm terug te kijken en die zei dat Daniel geld in een broekzak stopte.. Het is mij niet opgevallen maar als meer het hebben gezien.. Dan is daar waarschijnlijk het geld gebleven.