Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 95244 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #140 Gepost op: 11-01-2013, 12:42:00 »
Iemand anders die zich ergert aan Tania en Zarayda? Ik kan ze niet goed uit elkaar houden, ze lijken tot niet al teveel in staat en hebben nog niet echt voor ophef gezorgd in de groep. Daniël kan ik niet uitstaan omdat hij een vreselijk soort Nederlands spreekt, vol met fouten en Amerikaanse termen.

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #141 Gepost op: 11-01-2013, 12:57:25 »
Mijn moeder zat net widm terug te kijken en die zei dat Daniel geld in een broekzak stopte.. Het is mij niet opgevallen maar als meer het hebben gezien.. Dan is daar waarschijnlijk het geld gebleven.

Klopt, hij stopte geld in zijn broekzak, maar dat was midden op het veld. Kan ook gewoon voor het bewaren zijn geweest.

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #142 Gepost op: 11-01-2013, 13:33:29 »
mijn viel wel 1 ding op bij die leader
je ziet die mensen die mee doen en voordat ze die Kees Tol lieten zien, zag je eerst die 2 jokers liggen met molteken erop en toen zag je pas Kees Tol
ik denk dit een grote hint is om te laten zien dat Kees Tol de Mol is
kijk die leader maar eens na :)
en je kan beter niet in wie is de mol de penningmeester zijn haha

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #143 Gepost op: 11-01-2013, 13:41:14 »
Met de laseropdracht heb ik specifiek gelet op welke personen door de eerste laserstralen kwamen. Je gaat mijn niet vertellen dat de mol zich maar makkelijk laat afschieten... Een mol rekt tijd zodat de opdracht moeilijk wordt om te halen. En heeft kunnen oefenen  ;) Ik vond daarom Daniël, Kees en Tim het verdachts in deze opdracht.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #144 Gepost op: 11-01-2013, 14:52:02 »
Ik let op kandidaten die geen enkel geldbedrag hebben binnengehaald. Dan kom je op Paulien :-* of Zarayda :-*. Hou deze 2 goed in de gaten.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #145 Gepost op: 11-01-2013, 14:57:44 »
Ik ben na deze aflevering van mijn verdenking op Tim afgestapt. Hij zat zó intens de test te maken (hij las de vragen mee om het goed in zich op te nemen) en ik denk niet dat de Mol dit zó intens zou doen. Het kan natuurlijk goed acteerwerk zijn, maar ik denk niet dat je zoiets kan 'bedenken' om te doen. Dat is zoiets natuurlijks.

Offline Sietskeroozing

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #146 Gepost op: 11-01-2013, 15:05:12 »
Nog even een theorie m.b.t. "In Spiegelbeeld".
Bij de laseropdracht, als Tim en Joep aan de beurt zijn lieten ze de klok even in beeld zien.
Hierop stond dat ze nog 31 minuten (en een beetje) over hebben als Tim en Joep beginnen.
Joep ligt eruit, 31 is in spiegelbeeld (naja niet helemaal) 13.
Zou een hintje kunnen zijn naar Tim als Mol.

Ik zelf vind hem iets te verdacht om mol te zijn...
Kan ook juist weer een theorie zijn door het er zo dik op te leggen dat niemand denkt dat hij het is. Maar nu begin ik te brabbelen denk ik.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #147 Gepost op: 11-01-2013, 15:32:15 »
Iemand anders die zich ergert aan Tania en Zarayda? Ik kan ze niet goed uit elkaar houden, ze lijken tot niet al teveel in staat en hebben nog niet echt voor ophef gezorgd in de groep. Daniël kan ik niet uitstaan omdat hij een vreselijk soort Nederlands spreekt, vol met fouten en Amerikaanse termen.

Vind je het wel leuk om te kijken?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #148 Gepost op: 11-01-2013, 15:33:31 »
Vind je het wel leuk om te kijken?

Goed opgemerkt  ;D (schoot ervan in de lach)

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #149 Gepost op: 11-01-2013, 15:37:22 »
Toen Daniel die envelop met geld pakte, maakte hij hem meteen open, en ik hoorde hem duidelijk zeggen,
750 euro, later stopte hij iets in zijn zak. Volgens Joep heeft Daniel twee enveloppen binnen gebracht met in totaal 750 euro, in de ene zat 450 euro, en de tweede 300 euro. Terwijl hij bij het openen van de eerste envelop al zei, 750 euro.
Ik ga dat vanavond nog eens terug kijken.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 15:39:15 door Vinkje »

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Aflevering 2
« Reactie #150 Gepost op: 11-01-2013, 16:20:51 »
Dit klopt niet, je ziet hem het openmaken, en hoort hem (in de biecht) zeggen dat hij in totaal 750 euro heeft gepakt.

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #151 Gepost op: 11-01-2013, 16:32:51 »
nog 8 kandidaten over en een top tweede aflevering.

in opdracht 1 zijn er drie belangrijke 'bunkers' met lasers waar je doorheen moet, namelijk de tweede derde en vierde.
als je alleen door de eerste poort komt heb je namelijk geen enkel luik geopend

tania gaat gelijk af
zarayda gaat gelijk af
paulien gaat gelijk af
kees komt door 2 bunkers heen en zorgt dus dat er een luik opgengaat
janine gaat gelijk af
daniel gaat door bunker 1 en gaat af bij bunker 3
joep gaat gelijk af
tim komt door 1 en 3 en opent dus een luik
carolien komt door 1 en 4 en opent het laatste luik

voor mij vallen dus af als mol tim, kees en carolien zij hebben alledrie geholpen met het voltooien van de opdracht. en er staat toch 2000 op het spel

opdracht 2
in het dictee kan je niet zoveel vind ik, het is lastig te zeggen of paulien carolien en joep het goed gedaan hebben of dat een van de drie er flink wat fouten heeft doorgedrukt.
bij het kiezen voor hoeveel geld kiezen ze voor veilig met maximaal 46 fouten voor 500. nu bleek het fout te zijn doordat er maar 25 waren geweest maar hadden ze 26 fouten gemaakt was het juist een goede keuze geweest.
als de mol bij de 6 voorspellers zat kon hij alleen maar proberen aan te sturen op de 500 euro keuze. dat deden kees, tim(zij vielen al af als mol in de vorige opdracht) en janine(die toch haar rug breekt)

mogelijke mollen: tania, zarayda, paulien en daniel
opdracht 3
leuke opdracht maar het maakt geen bal uit wie het geld binnenhaalt. de mol gaat het toch stelen.
een leuke actie van de mol is bijvoorbeeld veel geld binnen te halen voor de pot maar het uiteindelijk net zo makkelijk weer te stelen.
de enige aanwijzing die ik hier kan vinden is dat paulien naar buiten gaat en daarna wordt duidelijk dat er geld gestolen was.
het lijkt me niet verrassend als paulien het geld steelt en dan naar buiten gaat om het weg te gooien. als bijv. daniel het geld had gestolen had hij het nog bij zich gehad toen werd ontdekt dat er geld was gestolen en dat lijkt me risicovol

conclusie: paulien is de mol, nou dat worden nog 8 lange afleveringen nu ik al weet wie de mol is ;D

Offline de mol20-20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #152 Gepost op: 11-01-2013, 16:52:27 »
nog 8 kandidaten over en een top tweede aflevering.

in opdracht 1 zijn er drie belangrijke 'bunkers' met lasers waar je doorheen moet, namelijk de tweede derde en vierde.
als je alleen door de eerste poort komt heb je namelijk geen enkel luik geopend

tania gaat gelijk af
zarayda gaat gelijk af
paulien gaat gelijk af
kees komt door 2 bunkers heen en zorgt dus dat er een luik opgengaat
janine gaat gelijk af
daniel gaat door bunker 1 en gaat af bij bunker 3
joep gaat gelijk af
tim komt door 1 en 3 en opent dus een luik
carolien komt door 1 en 4 en opent het laatste luik

voor mij vallen dus af als mol tim, kees en carolien zij hebben alledrie geholpen met het voltooien van de opdracht. en er staat toch 2000 op het spel

opdracht 2
in het dictee kan je niet zoveel vind ik, het is lastig te zeggen of paulien carolien en joep het goed gedaan hebben of dat een van de drie er flink wat fouten heeft doorgedrukt.
bij het kiezen voor hoeveel geld kiezen ze voor veilig met maximaal 46 fouten voor 500. nu bleek het fout te zijn doordat er maar 25 waren geweest maar hadden ze 26 fouten gemaakt was het juist een goede keuze geweest.
als de mol bij de 6 voorspellers zat kon hij alleen maar proberen aan te sturen op de 500 euro keuze. dat deden kees, tim(zij vielen al af als mol in de vorige opdracht) en janine(die toch haar rug breekt)

mogelijke mollen: tania, zarayda, paulien en daniel
opdracht 3
leuke opdracht maar het maakt geen bal uit wie het geld binnenhaalt. de mol gaat het toch stelen.
een leuke actie van de mol is bijvoorbeeld veel geld binnen te halen voor de pot maar het uiteindelijk net zo makkelijk weer te stelen.
de enige aanwijzing die ik hier kan vinden is dat paulien naar buiten gaat en daarna wordt duidelijk dat er geld gestolen was.
het lijkt me niet verrassend als paulien het geld steelt en dan naar buiten gaat om het weg te gooien. als bijv. daniel het geld had gestolen had hij het nog bij zich gehad toen werd ontdekt dat er geld was gestolen en dat lijkt me risicovol

conclusie: paulien is de mol, nou dat worden nog 8 lange afleveringen nu ik al weet wie de mol is ;D

Hah, hier ben ik het helemaal mee eens! Als de mol weer eens ouderwets geen geld in de pot zet dan zou Paulien de mol moeten zijn. Er zijn wel een heel aantal mensen die denken dat ze te passief is voor de mol... Maar wat nou als je straks in aflevering 10 zou zien, dat Paulien bij aflevering 1 tijdens de dropping totaal niet met opdracht bezig is, en dat ze bij de paintballopdracht geld steelt terwijl niemand het ziet-> levert leuke beelden op van een goede mol lijkt mij. Ik hoop daarom op dit moment op Paulien als mol. ;)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #153 Gepost op: 11-01-2013, 17:27:03 »
Na afl 2 zijn er verschuivingen in mijn verdachten. Carolien is omlaag gezakt na de laseropdracht. Tim had ik de vorige keer nog meegenomen voor de zekerheid, ook hij zakt nu iets omlaag - als hij zichzelf af had laten gaan dan moest Carolien achtereenvolgens door: rood - blauw (luikje) - blauw (terug) - groen. Nu hoeft Carolien "slechts" door: rood - groen. Ook Tim draagt dus aanzienlijk bij in het slagen van de opdracht.

Op basis van de opdrachten over 2 afleveringen verdenk ik Paulien het meest. Daniel gaat dan wel "aan" bij de jongensopdrachten, zij gaat hier eerder "uit". Nu kan ik mij voorstellen dat die opdrachten niet helemaal haar ding zijn, maar juist daarom kan zij deze rol prima spelen. Daarnaast stijgt Kees (die ik aanvankelijk op een goede 4e plaats had staan) nu tot iets onder Paulien. Kees houdt zich het ene moment afzijdig, en het volgende moment doet hij actief mee zonder daadwerkelijk veel bij te dragen. Alleen de laser-opdracht knaagt, maar dit risico was best te nemen. Er was nog weinig geld in de pot, het was een moeilijke opdracht (eigenlijk een wonder dat het is gelukt), dus de ideale opdracht om net niet genoeg te doen.. Tania blijft in een neutrale zone hier net achter.

Mijn nieuwe lijstje is dus: Paulien, Kees, Tania.

Ik zou nog een speurders opdracht mee willen geven met betrekking tot opdracht 3. De Mol weet waarschijnlijk in welke envelop een bepaald bedrag ligt. Zo kan hij/zij een envelop van 750 euro eenvoudig terugbrengen naar 250 euro. Is er uit de beelden te achterhalen welk koppel naar welke envelop gaat, wie de envelop pakt en meeneemt, en wie er alleen loopt?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #154 Gepost op: 11-01-2013, 17:50:46 »
Hele leuke afl. met name de laseropdracht, echt super, ook de dictee opdracht vond ik leuk, ik raakte zelf een beetje geemotioneerd toen Art het gedicht oplas  ::schaam:: .

Veel mensen schrijven nu Carolien al af omdat ze 1000 euro binnenhaalde (in feite zelfs 2000 omdat er anders 1000 uit was gegaan) tot vorig seizoen was ik met die theorie meegegaan maar zoals we allemaal weten kan er gewoon nog een grote graai actie uit de pot komen en als dat gebeurt weet de Mol daar van en kan dus naar hartelust geld binnenhalen om zich zo onverdacht te maken. Helaas gaat die theorie dus niet meer op.  ::)

Ook de theorette dat Daniel wel heel verdacht is omdat hij 750 euro brult en daarna maar 650 euro zou inleveren vind ik schameltjes. Als hij idd zou mollen waarom zou hij dan het bedrag keihard in de camera roepen, hij had het geld immers ook gewoon zo in zn zak kunnen steken en al die enveloppes lagen vaak al opengemaakt op de tafel dus daar kan ook makkelijk iemand anders geld uit hebben gefrommeld in een onbewaakt ogenblik.

Ook het bedrag vind ik in dat geval niet noemenswaardig, 100 euro is toch niks, dan steek je wel zo'n flap van 250 euro weg, ik denk eerder dat iemand anders meer geld in zijn/haar enveloppe heeft gehad en dat daar iets van weg is gehaald. De niet kloppende enveloppe telling versus bankbiljetten van Joep kan dus net zo goed door een ander zijn veroorzaakt.

Als laatste iets over Paulien, ik hou van haar droge humor maar als kandidaat vind ik haar eigenlijk steeds minder leuk worden en ik hoop in godsnaam al helemaal niet dat zij straks de Mol blijkt te zijn want ik zie een Mol toch graag actief mollen en niet passief, gelaten een beetje meedrentelen en overal als eerste uitliggen met het excuus geografisch gestoord te zijn dan wel niet hard kunnen rennen dan wel onmiddelijk als een hork in een laserstraal gaan staan.  ::ohno::
 

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #155 Gepost op: 11-01-2013, 18:19:58 »
Hier is het volgende week-filmpje weer:

WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mit

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #156 Gepost op: 11-01-2013, 19:02:13 »
Iemand anders die zich ergert aan Tania en Zarayda? Ik kan ze niet goed uit elkaar houden, ze lijken tot niet al teveel in staat en hebben nog niet echt voor ophef gezorgd in de groep. Daniël kan ik niet uitstaan omdat hij een vreselijk soort Nederlands spreekt, vol met fouten en Amerikaanse termen.

Sorry,  maar Tanya en Zarayda ze lijken echt totaal niet op elkaar. een andere huidskleur en figuur.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2
« Reactie #157 Gepost op: 11-01-2013, 19:14:03 »
Sorry,  maar Tanya en Zarayda ze lijken echt totaal niet op elkaar. een andere huidskleur en figuur.
Wie voor de een of elkaar lijkt, kan voor de ander heel verschillend zijn. Ook maakt het uit hoe actief je de voorfilmpjes hebt gevolgd.

Ik haalde in 2011 ook Anna en Miryanna ook door elkaar in het begin. En die lijken ook niet op elkaar. Dus tja :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline ElliesLover

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #158 Gepost op: 11-01-2013, 20:03:42 »
Ik haalde in 2011 ook Anna en Miryanna ook door elkaar in het begin. En die lijken ook niet op elkaar. Dus tja :P

Oja, dit herken ik, nee, dit is Regina, of toch Georgina? iets met een ina dat weet ik wel!  ;D

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #159 Gepost op: 11-01-2013, 20:17:03 »
zarayda is presentator van BNN en doet spuiten en slikken
tania is operazanger
ja ik snap wel dat je die onmogelijk uit elkaar kan halen :P