Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 94672 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #220 Gepost op: 13-01-2013, 17:13:52 »
Wat mij heel erg op viel bij de laser opdracht dat meerdere werden geraakt door lasers op de benen maar niet af gingen. Was dit een fout of hadden de kandidaten hun benen niet hoeven te beschermen maar beter hun buik maar het laser ding van dat vest zat?

Carolien werd zelfs recht op haar rug gelaserd!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #221 Gepost op: 13-01-2013, 17:19:38 »
Ik vind haar hand daar zeer verdacht bij het pak zitten, niet alleen dat haar hand zo dicht in de buurt van het pak is is raar, maar ze heeft haar hand ook nog eens raar. Het lijkt net alsof ze iets in haar hand heeft. Tania schiet ineens een heel stuk omhoog bij mij als mogelijke mol.

Duidelijk een vraag voor de fandag!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2
« Reactie #222 Gepost op: 13-01-2013, 17:43:53 »
Ik vind haar hand daar zeer verdacht bij het pak zitten, niet alleen dat haar hand zo dicht in de buurt van het pak is is raar, maar ze heeft haar hand ook nog eens raar. Het lijkt net alsof ze iets in haar hand heeft. Tania schiet ineens een heel stuk omhoog bij mij als mogelijke mol.

Even daarvoor had ze de spiegel in die hand. En ik heb geen andere verklaring waarom dat pak afgaat dan dat zij als mol dat zelf triggert. Ook het feit dat Tania zich graag als verkenner opwierp, dus als eerste, versterkt mijn theorie hierover.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2
« Reactie #223 Gepost op: 13-01-2013, 17:49:09 »
Even off-topic, maar Avogadro, wat heb jij een enorm leuke avatar zeg!  8)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molletje732

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #224 Gepost op: 13-01-2013, 17:50:28 »
Ik had van te voren besloten dit jaar niet te veel op het forum te gaan, omdat ik daar eigenlijk helemaal geen tijd voor heb ivm school en andere dingen. Maar ik had vandaag even tijd en ik heb een overzichtje gemaakt van de derde opdracht. Ik kwam op een paar rare dingen uit:

- Allereerst Daniël. Hij was een beetje verwarrend over het bedrag dat hij gepakt heeft. Hij zei in de voice-over dat hij €750 had opgehaald. Als hij daarna terug is in de tent, vertelt hij aan Tim dat hij in totaal €650 heeft gepakt. Later heeft Paulien in de biecht het weer over €750, dus het lijkt erop dat hij zich door de opwinding van het spel vergiste. Maar opvallend is het wel. Ik weet nog niet helemaal hoe ik dit op moet vatten.
- Er staan op de kaart 9 palen, terwijl er 6 enveloppen worden ingeleverd. Hoe kan dat? Het kan toch haast niet dat de 3 palen links van de tent worden vergeten? Waren er soms palen zonder envelop of enveloppen zonder geld? Ook dat lijkt niet logisch, dus ook op dit punt begrijp ik niet helemaal wat er gebeurd is.
- Iedereen is het veld in geweest, zij het de een wat langer dan de ander. Hierdoor heeft ook de een meer kans gehad om te mollen dan de ander. Het lijkt behoorlijk risicovol om geld te stelen in de tent. Er staan namelijk altijd minstens 5 mensen in de tent, dus de kans is groot dat dat gezien wordt. Daniël, Kees en Joep zijn de enigen die in hun eentje een envelop bij zich gehad hebben. Zij konden dus makkelijk geld stelen. Tim, Carolien en Janine waren steeds met z’n tweeën. De rest heeft niet met een envelop in het veld gelopen, maar zijn alleen in de tent bij de enveloppen geweest. Maar zoals gezegd is het behoorlijk risicovol om daar geld te stelen. Als er dus geld gestolen is, en dat lijkt toch zo goed als zeker, hebben de eerste 3 een goede kans gehad om het te stelen.

Hebben jullie hier misschien nog aanvullingen op? Want er is geld gestolen bij deze opdracht, en dat is natuurlijk belangrijk, want er is maar een persoon die dat doet: de mol! Misschien kunnen we op deze manier erachter proberen te komen wie hier een rol in hebben gespeeld.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2
« Reactie #225 Gepost op: 13-01-2013, 17:54:52 »
Even off-topic, maar Avogadro, wat heb jij een enorm leuke avatar zeg!  8)

http://i49.tinypic.com/ic62kp.gif

Dat is het moment vlak voor de, in mijn ogen, molactie van Tania. Ze doet daar een stukje "Mission Impossible".

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2
« Reactie #226 Gepost op: 13-01-2013, 17:58:55 »
http://i49.tinypic.com/ic62kp.gif

Dat is het moment vlak voor de, in mijn ogen, molactie van Tania. Ze doet daar een stukje "Mission Impossible".

Het ziet er heel gezellig uit.  ::jaja:: Tania is top, echt een leuke kandidaat. En nog verdacht ook! Ik hoop dat ze de Mol is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #227 Gepost op: 13-01-2013, 18:10:59 »
Ja, de Carmen-hint is wel een goeie.

"In de Staatsoper in Stuttgart, Het operahuis in Riga en op het Glyndeborne Festival is zij een graag geziene Carmen."

http://www.taniakross.com/content/2012/08/Biografie-Tania-Kross (tweede alinea)
Ik vind het wel mooi gevonden, maar dit is wat mij betreft typisch een geval van mooie en wat ambivalente beelden die erin gemonteerd worden en als rookgordijn (kunnen) dienen.
Ik herinner me nog hoe 'zeker' bepaalde mensen op het forum waren toen er een beeltenis van een vrouw met roze shirt tussendoor kwam bij de kerk opdracht in S11 die enige gelijkenis toonde met Soundos. Sommigen waren er heilig van overtuigd dat dát echt geen toeval kon zijn etc.

Maar mocht het 'Carmen' thema zich voortzetten in komende afleveringen (wel interessant om in de gaten te houden in ieder geval), wie weet.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 2
« Reactie #228 Gepost op: 13-01-2013, 19:07:48 »
Ja, de Carmen-hint is wel een goeie.

"In de Staatsoper in Stuttgart, Het operahuis in Riga en op het Glyndeborne Festival is zij een graag geziene Carmen."

http://www.taniakross.com/content/2012/08/Biografie-Tania-Kross (tweede alinea)

De tekst is een quote uit de serie One Three Hill. Aflevering genaamd: "The show must go on" uit 2006. Dit kan natuurlijk slaan op dat Janine de mol was en dat ze iemand anders (Tania?) hebben moeten kiezen om de show door te laten gaan.

Bovenstaande heb ik niet zelf gevonden maar vond het wel goed om hier te vermelden

http://community.avro.nl/wie_is_de_mol/f/97/t/37908.aspx?PageIndex=4

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #229 Gepost op: 13-01-2013, 20:32:53 »
- Er staan op de kaart 9 palen, terwijl er 6 enveloppen worden ingeleverd. Hoe kan dat? Het kan toch haast niet dat de 3 palen links van de tent worden vergeten? Waren er soms palen zonder envelop of enveloppen zonder geld? Ook dat lijkt niet logisch, dus ook op dit punt begrijp ik niet helemaal wat er gebeurd is.

Dat is inderdaad opmerkelijk. Maar ze hadden maar een half uur de tijd voor de opdracht (gek dat er geen klokje getoond wordt). Misschien dat de drie enveloppen die ze niet gepakt hebben te goed bewaakt werden op de momenten dat er voor een envelop gekozen werd. (Of de Mol heeft de kandidaten van de makkelijkste palen weggehouden.)

- Iedereen is het veld in geweest, zij het de een wat langer dan de ander. Hierdoor heeft ook de een meer kans gehad om te mollen dan de ander. Het lijkt behoorlijk risicovol om geld te stelen in de tent. Er staan namelijk altijd minstens 5 mensen in de tent, dus de kans is groot dat dat gezien wordt. Daniël, Kees en Joep zijn de enigen die in hun eentje een envelop bij zich gehad hebben. Zij konden dus makkelijk geld stelen. Tim, Carolien en Janine waren steeds met z’n tweeën. De rest heeft niet met een envelop in het veld gelopen, maar zijn alleen in de tent bij de enveloppen geweest. Maar zoals gezegd is het behoorlijk risicovol om daar geld te stelen. Als er dus geld gestolen is, en dat lijkt toch zo goed als zeker, hebben de eerste 3 een goede kans gehad om het te stelen.

Ja, mee eens. En Joep is al naar huis. Blijven Daniël en Kees over. Daniël lijkt een hoop geld gepakt te hebben, dus dan komt Kees er het meest verdacht uit. Of Daniël heeft toch 650 opgehaald in plaats van 750 en er is helemaal geen geld gestolen. Dat zou kunnen als Daniël een envelop met 250 + 100 en een envelop met 3 x 100, of een envelop met 250 + 2 x 100 en een envelop met 2 x 100 had in plaats van zoals Joep telt: 250 + 2 x 100 en 3 x 100. In beide gevallen (wel of geen geld gestolen) zie ik in Daniël geen Mol, want 650 euro lijkt hij sowieso gepakt te hebben.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2
« Reactie #230 Gepost op: 14-01-2013, 01:45:49 »
Of Daniël heeft toch 650 opgehaald in plaats van 750 en er is helemaal geen geld gestolen. Dat zou kunnen als Daniël een envelop met 250 + 100 en een envelop met 3 x 100, of een envelop met 250 + 2 x 100 en een envelop met 2 x 100 had in plaats van zoals Joep telt: 250 + 2 x 100 en 3 x 100. In beide gevallen (wel of geen geld gestolen) zie ik in Daniël geen Mol, want 650 euro lijkt hij sowieso gepakt te hebben.

De vraag is niet wat Daniel gepakt heeft, ...maar wat-ie ingeleverd heeft. Heb jij 'm iets zien inleveren? Ik niet. Wat we wel zien is dat-ie twee enveloppen pakt, de tweede iig open maakt en de inhoud (waarschijnlijk €450, maar minimaal 1x paars = 250 en 1x geel=100) in z'n broekzak stopt. Als hij terug bij de tent komt pakt hij de verfrommelde enveloppe van zijn rechter hand over in zijn linker om 'm vervolgens vrij ongemerkt achter de rug van Janine op de grond te gooien. We zien hem iig geen geld of enveloppen inleveren. Wel zegt hij even later tegen Tim dat hij €650 heeft binnengebracht. Ik zie het zo: lekker de fanatieke kandidaat uithangen die veel geld binnenhaalt, maar intussen nog steeds op 0 Euro staan. Dat geld zit gewoon nog in z'n broekzak!
« Laatst bewerkt op: 14-01-2013, 01:47:51 door MoleShowdown »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #231 Gepost op: 14-01-2013, 10:21:10 »
De vraag is niet wat Daniel gepakt heeft, ...maar wat-ie ingeleverd heeft. Heb jij 'm iets zien inleveren? Ik niet. Wat we wel zien is dat-ie twee enveloppen pakt, de tweede iig open maakt en de inhoud (waarschijnlijk €450, maar minimaal 1x paars = 250 en 1x geel=100) in z'n broekzak stopt. Als hij terug bij de tent komt pakt hij de verfrommelde enveloppe van zijn rechter hand over in zijn linker om 'm vervolgens vrij ongemerkt achter de rug van Janine op de grond te gooien. We zien hem iig geen geld of enveloppen inleveren. Wel zegt hij even later tegen Tim dat hij €650 heeft binnengebracht. Ik zie het zo: lekker de fanatieke kandidaat uithangen die veel geld binnenhaalt, maar intussen nog steeds op 0 Euro staan. Dat geld zit gewoon nog in z'n broekzak!

Dan zou al het geld in vier enveloppen gezeten hebben (en niemand anders al eerder een envelop hebben opengemaakt om het bedrag achteraf te kunnen controleren). Het gaat om: 500, 250, 250, 250, 100, 100, 100, 100, 100. Niet onmogelijk, maar wel wat onwaarschijnlijk als je het mij vraagt. Komt nog bij dat waarschijnlijk Joep de nog gesloten enveloppen opende, en van die enveloppen dus kon zien wat er in zat, en zo ook Daniël kon checken.


Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #232 Gepost op: 14-01-2013, 13:25:03 »
De vrouw met de rode lippen en de rode roos in het zwarte haar verwijst naar de opera Carmen. In aflevering 1 hoor je bij de introductie van Tania in het kleine kadertje dat ze zingt: "L'amour est un oiseau  rebelle". En dat is een bekende tekst uit de opera Carmen. Google "opera carmen" op afbeeldingen en je krijgt een vrouw met een rode roos in het zwarte haar, overeenkomstig het screenshot van Mrrt.

Tania heeft volgens Wikipedia zelf Carmen gespeeld.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2013, 17:43:02 door MoLana! »

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #233 Gepost op: 14-01-2013, 13:50:37 »
Tania is voor mij nu de mol, C IS THE MOLE kan dan ook slaan op Carmen IS THE MOL... TANIA!

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #234 Gepost op: 14-01-2013, 14:02:59 »
Tania is voor mij nu de mol, C IS THE MOLE kan dan ook slaan op Carmen IS THE MOL... TANIA!

Je jat mijn spoiler!  ;D

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #235 Gepost op: 14-01-2013, 14:05:38 »
Je jat mijn spoiler!  ;D

Sorry :( Niet gezien (K)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #236 Gepost op: 14-01-2013, 17:18:05 »
Ik vind hem goed gevonden. Weer een nieuwe mogelijkheid erbij om die C te verklaren.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #237 Gepost op: 14-01-2013, 19:13:17 »


Ter aanvulling hierop: Tim en Janine pakken envelop 6 (groen vlaggetje naast 7 en 8, zie screenshot). Op dit moment zijn Tania (midden), Kees en Joep (onder en links) in het veld. Kunnen we met enige zekerheid stellen dat envelop 2 en 9 ook gepakt zijn?

Blijft 1/3/4/5 over voor Tim en Carolien.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #238 Gepost op: 14-01-2013, 21:49:46 »
Als we precies willen weten hoeveel er is opgehaald, zouden we een scherm moeten zien met alle vlaggetjes en een scherm met vlaggetjes wanneer de opdracht afgelopen is. Dan weten we precies hoeveel er is gepakt qua enveloppen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2
« Reactie #239 Gepost op: 14-01-2013, 22:37:15 »
Even tussendoor, had Joep elk bedrag tussen de 100 en 3000 mogen inzetten, want stel dat hij 1337 had gezegd, waren hier dan molbriefjes/muntjes voor geweest?
Gewoon iets wat ik me tussendoor afvr :)oeg
...óf niet!