Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 184714 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #440 Gepost op: 14-01-2013, 21:16:24 »
Dat laatste denk ik niet, maar wel zouden diverse louche media, Evert Santegoeds met Bert van der Veer voorop, meteen naar Kaapstad of Johannesburg vliegen.

Inderdaad is er dan een reden om die locatie niet prijs te geven, al was het alleen maar om niet zozeer de opnamelocatie prijs te geven, als wel om enige privacy voor Janine te behouden.

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #441 Gepost op: 14-01-2013, 21:24:09 »
Plus dat in Zuid-Afrika zelf ook genoeg Nederlanders rondlopen...
Maar goed, dat even geheel offtopic :-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #442 Gepost op: 14-01-2013, 21:25:33 »
Dat laatste denk ik niet, maar wel zouden diverse louche media, Evert Santegoeds met Bert van der Veer voorop, meteen naar Kaapstad of Johannesburg vliegen.

Inderdaad is er dan een reden om die locatie niet prijs te geven, al was het alleen maar om niet zozeer de opnamelocatie prijs te geven, als wel om enige privacy voor Janine te behouden.

Maar Janine is toch niet in Kaapstad of Johannesburg van die klif gedonderd? Zelfs in Nederland zou het zoeken naar een speld in een hooiberg zijn, laat staan in zo'n enorm land als Zuid-Afrika. Daarbij bestond de mogelijkheid dat men op 13 juni alweer naar een ander land zou zijn gegaan, zoals destijds met Australië en Indonesië, of Ierland en Jordanië. Bovendien: is er na het bericht over Janine een type van het kaliber Evert Santegoeds of Bert van der Veer naar Bordeaux gegaan teneinde haar privacy te schenden?

Iets anders: Janine schreef twee weken geleden een verhaal over haar val (waarvan ze gelukkig weer geheel is bekomen, vandaar mijn vrijpostigheid in dezen) voor de VARA-gids, waarin onomwonden de namen van enkele medekandidaten werden genoemd die op dat moment nog in het spel waren. Dat lijkt me nou een grotere 'spoiler' dan de locatie. Waarom dan dat merkwaardige rookgordijn inzake Frankrijk?
Woosie down?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #443 Gepost op: 14-01-2013, 21:35:47 »
Ook Bordeaux zou een ''hooiberg'' zijn, in dit verband, er is namelijk niet slechts 1 ziekenhuis in die stad.

Maar we gaan nu wel heel erg offtopic.


Hoe gaan we nu weer ONtopic?   


Ik krijg bij onderstaande opmerking overigens een soort Fawlty Towers flashback: en dan met name ''DON'T MENTION THE WAR''. Dat laat zich verderop in deze post verklaren:


Ik denk dat we hier weer ontopic kunnen komen, door te wijzen op een opmerking van Gerard, (struisvogeltopic): de krampachtigheid waarmee forummers die in dit topic reageren op het onderwerp zelf, om de persoon waarnaar deze hint volgens de grote meerderheid lijkt te wijzen, niet bij naam te WILLEN noemen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #444 Gepost op: 14-01-2013, 21:39:18 »
Ook Bordeaux zou een ''hooiberg'' zijn, in dit verband, er is namelijk niet slechts 1 ziekenhuis in die stad.

Maar we gaan nu wel heel erg offtopic.


Hoe gaan we nu weer ONtopic?   


Ik krijg bij onderstaande opmerking overigens een soort Fawlty Towers flashback: en dan met name ''DON'T MENTION THE WAR''. Dat laat zich verderop in deze post verklaren:


Ik denk dat we hier weer ontopic kunnen komen, door te wijzen op een opmerking van Gerard, (struisvogeltopic): de krampachtigheid waarmee forummers die in dit topic reageren op het onderwerp zelf, om de persoon waarnaar deze hint volgens de grote meerderheid lijkt te wijzen, niet bij naam te WILLEN noemen.

Is goed. En je hebt gelijk, hoor. Ik weet zelf eigenlijk ook niet meer hoe ik er op kwam...
Woosie down?

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #445 Gepost op: 14-01-2013, 21:58:08 »
Ik denk dat we hier weer ontopic kunnen komen, door te wijzen op een opmerking van Gerard, (struisvogeltopic): de krampachtigheid waarmee forummers die in dit topic reageren op het onderwerp zelf, om de persoon waarnaar deze hint volgens de grote meerderheid lijkt te wijzen, niet bij naam te WILLEN noemen.

Sorry hoor, maar het is toch niet een welles, nietes spel. Waarom iedere keer die aanval op forummers die nog een andere invalshoek zien? Laat ons toch lekker verder speuren met die C.  ::vergroot::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #446 Gepost op: 14-01-2013, 22:44:09 »
Ik val niemand aan, ik geef juist aan dat we er TOCH niet uitkomen. En ik help de modjes door althans een poging te wagen om OT te blijven.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #447 Gepost op: 14-01-2013, 22:46:14 »
Ik val niemand aan, ik geef juist aan dat we er TOCH niet uitkomen. En ik help de modjes door althans een poging te wagen om OT te blijven.

Ik denk dat onze moderatoren dat heel goed zelf kunnen ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #448 Gepost op: 14-01-2013, 22:52:30 »
Ik val niemand aan, ik geef juist aan dat we er TOCH niet uitkomen. En ik help de modjes door althans een poging te wagen om OT te blijven.

Pardon, ik begon off-topic op het verkrampte en soms zwalkende geheimhoudingsbeleid van de WIDM-makers. In het licht daarvan wees ik on-topic op het risico dat men heeft genomen door deze enorme hint - die ik niet wilde aanvallen omdat ik er niet in zou geloven, want dat laatste is wel degelijk zo - in de eerste aflevering te stoppen.   :-X
Woosie down?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #449 Gepost op: 14-01-2013, 22:53:33 »
Natuurlijk geven ze de locatie niet prijs als de opnames nog bezig zijn. Het is elk jaar weer een uitdaging om Nederlanders en media te ontwijken, dus logisch dat ze er alles aan doen om de locatie zo lang mogelijk geheim te houden.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #450 Gepost op: 14-01-2013, 22:55:54 »
En zo liep de Priesterhint alsnog uit de hand.




Amen.   :P

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #451 Gepost op: 14-01-2013, 23:05:41 »
Natuurlijk geven ze de locatie niet prijs als de opnames nog bezig zijn. Het is elk jaar weer een uitdaging om Nederlanders en media te ontwijken, dus logisch dat ze er alles aan doen om de locatie zo lang mogelijk geheim te houden.

Dat is 'natuurlijk' niet helemaal waar: in Australië was er nota bene een opdracht in het Dutch Community Centre in Adelaide, van waaruit naar hartelust gelekt had kunnen worden naar Nederlandse familieleden dat Gijs terugkwam, of welke kandidaten men allemaal op bezoek had gehad. In elk land kan men bovendien Nederlandse toeristen tegenkomen. Ik vind het hele theater rondom de plek waar Janine een ongeluk kreeg erg onkies, omdat het 'belang van het programma' kennelijk toch erg zwaar meewoog - hoewel niet doorslaggevend, zo lees ik net. 
« Laatst bewerkt op: 14-01-2013, 23:07:15 door Michmol »
Woosie down?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #452 Gepost op: 14-01-2013, 23:07:10 »
en nu graag weer over de eerste letter hint. Deze discussie kan verder gevoerd worden in het topic over Janine.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #453 Gepost op: 14-01-2013, 23:13:00 »
Dat is 'natuurlijk' niet helemaal waar: in Australië was er nota bene een opdracht in het Dutch Community Centre in Adelaide, van waaruit naar hartelust gelekt had kunnen worden naar Nederlandse familieleden dat Gijs terugkwam, of welke kandidaten men allemaal op bezoek had gehad. In elk land kan men bovendien Nederlandse toeristen tegenkomen. Ik vind het hele theater rondom de plek waar Janine een ongeluk kreeg erg onkies, omdat het 'belang van het programma' kennelijk toch erg zwaar meewoog - hoewel niet doorslaggevend, zo lees ik net. 

Nog één laatste reactie dan: ik weet niet waarom ze juist daar opnamen. Maar vergeet niet dat social media (zoals we het nu gebruiken) in die tijd nog niet bestond; tegenwoordig is het veel moeilijker om zaken rondom de mol geheim te houden. En natuurlijk kom je overal Nederlandse toeristen tegen, maar ik ken het programma inmiddels goed genoeg om te weten dat ze er alles aan doen om te zorgen dat er niets voortijdig naar buiten komt.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #454 Gepost op: 14-01-2013, 23:49:42 »
Net de aflevering opnieuw bekeken en ik blijf het moeilijk vinden Case als Mol te zien ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #455 Gepost op: 15-01-2013, 04:10:23 »
Raar dat nog niemand het heeft opgemerkt, maar ik wil nog eventjes snel wijzen op een opvallende overeenkomst van dit topic met het "WIDM op twitter"-topic: daar is men namelijk ook op zoek naar de betekenis van beginletters, maar dan die van de tweets van @IkBenDeMol, die in groepjes van vier steeds met dezelfde letter starten. Tot nu toe zijn de letters O, E en I al aan de beurt geweest, ongeveer één letter per aflevering. (zie: https://twitter.com/IkBenDeMol)

We moeten het de komende tijd natuurlijk nog in de gaten houden, maar 10 afleveringen (dus 10 letters), tot nu toe al O, E en I: stel dat daar ook CISTHEMOLE komt te staan...!  :o

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #456 Gepost op: 15-01-2013, 06:50:26 »
Raar dat nog niemand het heeft opgemerkt, maar ik wil nog eventjes snel wijzen op een opvallende overeenkomst van dit topic met het "WIDM op twitter"-topic: daar is men namelijk ook op zoek naar de betekenis van beginletters, maar dan die van de tweets van @IkBenDeMol, die in groepjes van vier steeds met dezelfde letter starten. Tot nu toe zijn de letters O, E en I al aan de beurt geweest, ongeveer één letter per aflevering. (zie: https://twitter.com/IkBenDeMol)

We moeten het de komende tijd natuurlijk nog in de gaten houden, maar 10 afleveringen (dus 10 letters), tot nu toe al O, E en I: stel dat daar ook CISTHEMOLE komt te staan...!  :o
Er is al eens eerder een twitter hint geweest met de eerste letters in de twitterberichten - ik meen in S11. Ik denk niet dat ze dat gaan herhalen, eerlijk gezegd.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #457 Gepost op: 15-01-2013, 08:26:00 »
Vreemd dat er wordt gezegd dat nog niemand heeft opgemerkt dat ook op twitter iets te vinden is met beginletters. Daar wordt in het twittertopic namelijk uitgebreid op in gegaan. Of het inderdaad een hint is of een dwaalspoor, zal nog moeten blijken.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2013, 08:28:26 door Bodejos »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #458 Gepost op: 15-01-2013, 10:43:40 »
Vreemd dat er wordt gezegd dat nog niemand heeft opgemerkt dat ook op twitter iets te vinden is met beginletters. Daar wordt in het twittertopic namelijk uitgebreid op in gegaan. Of het inderdaad een hint is of een dwaalspoor, zal nog moeten blijken.

T wordt net genoemd hier hoor! (en trouwens, het is handiger om alles in aparte topics te bespreken. Als je alles overal gaat bespreken wordt het een beetje een zooitje)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #459 Gepost op: 15-01-2013, 14:45:52 »
Lijkt mij toch duidelijk dat het op kees slaat. Van de negen kandidaten neem je allemaal de eerste letter, van kees neem je het eerste (verlossende) woord. Denk maar aan de titel van afl. 1, het woord is naturlijk verlossend omdat je zonder dat niet weet wie de mol is. Op zich een sterke hint.