Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 152147 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #100 Gepost op: 23-01-2014, 22:47:30 »
Met het kokerspel was er de stelling of Jan-Willem de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Jan-Willem dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.

Om hier zeker van te zijn moet ik de aflevering opnieuw kijken en tellen hoeveel stellingen goed of niet goed waren beantwoord, maar daar heb ik geen zin in :D ik vond dit alleen merkwaardig!

Als dit zo is, is dat wel een erg sterke aanwijzing en zou het kunnen betekenen dat we de mol hebben... Momenteel staat JW echter niet hoog op mijn lijstje...

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2014, 22:49:43 »
Met het kokerspel was er de stelling of Jan-Willem de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Jan-Willem dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.

Om hier zeker van te zijn moet ik de aflevering opnieuw kijken en tellen hoeveel stellingen goed of niet goed waren beantwoord, maar daar heb ik geen zin in :D ik vond dit alleen merkwaardig!
Ja, daatzat ik ook aan te denken. Ben beniwued!

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2014, 22:50:25 »
Met het kokerspel was er de stelling of Jan-Willem de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Jan-Willem dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.

Om hier zeker van te zijn moet ik de aflevering opnieuw kijken en tellen hoeveel stellingen goed of niet goed waren beantwoord, maar daar heb ik geen zin in :D ik vond dit alleen merkwaardig!

Ware het niet dat de vraag was of FREEK wist wat er in de koffer zat.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2014, 22:51:13 »
Sofie, Freek en Aaf willen sowieso graag vertrouwenspersoon zijn. Susan wil dit niet en kan daarom denk ik de mol niet zijn. Als mol wil je de touwtjes in handen hebben. Aaf wil niet graag gaan voor de methode van het wijzen, blijkt uit haar opmerking.

Jennifer gaf als eerste aan wel te willen.

Offline kaasfondue

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #104 Gepost op: 23-01-2014, 22:52:06 »
Dat zou kunnen, ja. Ik hoorde de naam niet goed, maar je zag een shot hoe Jan-Willem de koffer vast hield. Vandaar..

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #105 Gepost op: 23-01-2014, 22:54:52 »
Wat me opviel bij de abseil opdracht: Jennifer veranderd ineens van tactiek door Daphne te laten beslissen of het waar of niet waar was. Waarom deed ze dat? Om te testen of Daphne de mol was? Ik vond het een beetje een rare verandering.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #106 Gepost op: 23-01-2014, 22:55:35 »
Wat me opviel bij de abseil opdracht: Jennifer veranderd ineens van tactiek door Daphne te laten beslissen of het waar of niet waar was. Waarom deed ze dat? Om te testen of Daphne de mol was? Ik vond het een beetje een rare verandering.
ja dat was haar reden. Ze verdacht Daphne en wilde haar testen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #107 Gepost op: 23-01-2014, 22:56:23 »
Analyse enveloppenopdracht
Uit de enveloppenopdracht is veel informatie te halen. Als mol zou ik maar één doel hebben bij deze opdracht: zorgen dat de twee geldenveloppen niet met elkaar ruilen. Alle andere enveloppen die je ontvangt zijn toch niet interessant als mol zijnde.
Dit betekent dat de voorkeursenvelop voor de mol een geldenvelop is, want dan houd je de regie in handen. Susan en Freek zijn de twee met geld in hun envelop. Mocht de mol - die natuurlijk weet welke envelop hij/zij moet pakken - onverhoopt misgraaien dan zal het doel van de mol zijn om er in ieder geval voor te zorgen dat hij/zij zelf met een kandidaat met een geldenvelop ruilt.
In het spel hebben de volgende personen dus het meeste invloed op het weghouden van geld uit de pot:
Susan en Freek (beiden geld) en vervolgens Daphne en Sophie (ruilen met geld). Aangezien we Daphne kunnen wegstrepen blijven er drie verdachten over.
De eerste, snelle ruil is tussen Tygo en Jennifer (beiden 3 jokers). Hiermee sluiten ze zichzelf uit als molverdachte. Een mol zal namelijk nooit als eerste willen ruilen zonder geld vrij te spelen. De mol daarentegen zal hoogst ongelukkig zijn met deze ruil, want dit verkleind zijn/haar kans om het geld uit de pot te houden. De enige persoon die probeert deze deal te voorkomen is Susan met haar opmerking "Ik heb ook drie jokers dus iemand is aan het liegen". Helaas voor Susan kan ze de deal niet doorbreken. Vervolgens sluiten Freek en Sophie een deal (geld tegen een vrijstelling) waardoor de missie van de mol geslaagd is. jammer genoeg zien we niet de reactie van Susan op dat moment.
Meest verdacht in deze opdracht is dus Susan.
Wat na de opdracht gebeurd versterkt dit nogmaals; Susan geeft een joker weg aan Daphne. Ben je dan een slechte/softe kandidaat of een mol met wroeging?
Mijn mol is Susan!

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #108 Gepost op: 23-01-2014, 22:56:32 »
Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Jan-Willem dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.

Dan is het nog de vraag of we alle stellingen gehoord hebben. Als er vijf kokers per duo waren, waren er dus 19 stellingen + zwarte vrijstelling of er waren vier kokers per duo + een vijfde koker met de zwarte vrijstelling bij Sofie en Tygo.

Eén ding is zeker: de stelling dat JW in Aaf d'r molboekje heeft gekeken is verkeerd beantwoord.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #109 Gepost op: 23-01-2014, 22:57:19 »
Wat me opviel bij de abseil opdracht: Jennifer veranderd ineens van tactiek door Daphne te laten beslissen of het waar of niet waar was. Waarom deed ze dat? Om te testen of Daphne de mol was? Ik vond het een beetje een rare verandering.

Ik vind het op zich wel slim van haar om te veranderen van tactiek en Daphne uit te testen. Jammer voor Jennifer ligt Daphne er alleen uit, waardoor ze niet veel info heeft ontvangen...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #110 Gepost op: 23-01-2014, 22:57:51 »
De vraag was idd: Freek weet wat er in het koffertje zat.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #111 Gepost op: 23-01-2014, 22:59:21 »
Even de betekenis van Jennifer opgezocht. Is de mol misschien blond?

Uitleg: De naam Jennifer is een Engelse vorm van de Keltische naam Guinevere. Deze naam was oorspronkelijk het Welshe Gwenhwyfar, opgebouwd uit de woorden gwen: wit, blank, blond en hwyfar: zacht, glad. Net als bij veel andere Keltische namen heeft de betekenis van Jennifer betrekking op het uiterlijk.
Kan, maar of dat de titel verklaren zal, ik denk het niet imho...


Omnia vincit amor

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #112 Gepost op: 23-01-2014, 22:59:57 »
Analyse enveloppenopdracht
Meest verdacht in deze opdracht is dus Susan.
Wat na de opdracht gebeurd versterkt dit nogmaals; Susan geeft een joker weg aan Daphne. Ben je dan een slechte/softe kandidaat of een mol met wroeging?
Mijn mol is Susan!


Ik moest ook meteen aan jokerruil Art-Patrick uit S11 denken. Susan inderdaad erg verdacht. En aangezien zij naast Jennifer mijn enige nog overgebleven verdachte is...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #113 Gepost op: 23-01-2014, 23:00:32 »
Ware het niet dat de vraag was of FREEK wist wat er in de koffer zat.
Inderdaad. Mooie aanwijzing naar Freek als mol. (Maar hij is nog steeds mijn mol niet :P)

Ben het eigenlijk niet eens met degene die hiervoor zei dat de Mol per se de vertrouwenspersoon bovenaan de roltrap wil zijn. Er valt niet per se veel te saboteren en al helemaal niet ongemerkt. De hele groep staat er bij als je de keuze maakt en ze weten dat je hebt meegeluisterd. Voor de goede orde: ik zeg niet dat JW hierdoor niet de mol is, maar wel dat

het feit dat Susan niet bovenaan wilde staan, ook niet betekent dat zij de mol niet is. Als ik er langer over nadenk, is het best wel raar dat iemand zegt 'Ik wil niet de vertrouwenspersoon van de groep zijn', toch? Misschien is Susan wel de mol en wilde ze gewoon zeker zijn dat ze ergens op de roltrap zou staan? Daar valt sowieso te saboteren, al kun je het ook weer niet te opvallend doen, omdat JW meeluistert. Maar je kunt wel een beetje chaos scheppen ofzo.

Offline teuntjah

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #114 Gepost op: 23-01-2014, 23:01:09 »
Is er nog iemand die gehoord heeft wat ik hoorde tijdens de abseil opdracht?
Wat heb je gehoord dan?  ???

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2014, 23:01:27 »
Kan, maar of dat de titel verklaren zal, ik denk het niet imho...

Uitleg: De mol stuurde geld naar de 'insert title' ... Aaf die de envelop stuurde met Jennifer als naam erop...


Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2014, 23:02:54 »
Met het kokerspel was er de stelling of Jan-Willem de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Jan-Willem dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.

Om hier zeker van te zijn moet ik de aflevering opnieuw kijken en tellen hoeveel stellingen goed of niet goed waren beantwoord, maar daar heb ik geen zin in :D ik vond dit alleen merkwaardig!

Nee het was: "Freek weet wat er in het koffertje van de kamerzoekopdracht zat"

Oeps zie dat er al een aantal andere me voor geweest zijn...
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 23:05:16 door Molletjuh »

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2014, 23:05:06 »
Inderdaad. Mooie aanwijzing naar Freek als mol. (Maar hij is nog steeds mijn mol niet :P)

Ben het eigenlijk niet eens met degene die hiervoor zei dat de Mol per se de vertrouwenspersoon bovenaan de roltrap wil zijn. Er valt niet per se veel te saboteren en al helemaal niet ongemerkt. De hele groep staat er bij als je de keuze maakt en ze weten dat je hebt meegeluisterd. Voor de goede orde: ik zeg niet dat JW hierdoor niet de mol is, maar wel dat

het feit dat Susan niet bovenaan wilde staan, ook niet betekent dat zij de mol niet is. Als ik er langer over nadenk, is het best wel raar dat iemand zegt 'Ik wil niet de vertrouwenspersoon van de groep zijn', toch? Misschien is Susan wel de mol en wilde ze gewoon zeker zijn dat ze ergens op de roltrap zou staan? Daar valt sowieso te saboteren, al kun je het ook weer niet te opvallend doen, omdat JW meeluistert. Maar je kunt wel een beetje chaos scheppen ofzo.

Ik weet het helemaal niet meer; Jennifer is mijn mol maar zit diep ingegraven in een Freek-tunnel. Hoe ben ik hier beland? Maar veel essentiëler ; hoe kom ik hier weer uit? :-[
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #118 Gepost op: 23-01-2014, 23:05:32 »
Analyse enveloppenopdracht
Uit de enveloppenopdracht is veel informatie te halen. Als mol zou ik maar één doel hebben bij deze opdracht: zorgen dat de twee geldenveloppen niet met elkaar ruilen. Alle andere enveloppen die je ontvangt zijn toch niet interessant als mol zijnde.
Dit betekent dat de voorkeursenvelop voor de mol een geldenvelop is, want dan houd je de regie in handen. Susan en Freek zijn de twee met geld in hun envelop. Mocht de mol - die natuurlijk weet welke envelop hij/zij moet pakken - onverhoopt misgraaien dan zal het doel van de mol zijn om er in ieder geval voor te zorgen dat hij/zij zelf met een kandidaat met een geldenvelop ruilt.
In het spel hebben de volgende personen dus het meeste invloed op het weghouden van geld uit de pot:
Susan en Freek (beiden geld) en vervolgens Daphne en Sophie (ruilen met geld). Aangezien we Daphne kunnen wegstrepen blijven er drie verdachten over.
De eerste, snelle ruil is tussen Tygo en Jennifer (beiden 3 jokers). Hiermee sluiten ze zichzelf uit als molverdachte. Een mol zal namelijk nooit als eerste willen ruilen zonder geld vrij te spelen. De mol daarentegen zal hoogst ongelukkig zijn met deze ruil, want dit verkleind zijn/haar kans om het geld uit de pot te houden. De enige persoon die probeert deze deal te voorkomen is Susan met haar opmerking "Ik heb ook drie jokers dus iemand is aan het liegen". Helaas voor Susan kan ze de deal niet doorbreken. Vervolgens sluiten Freek en Sophie een deal (geld tegen een vrijstelling) waardoor de missie van de mol geslaagd is. jammer genoeg zien we niet de reactie van Susan op dat moment.
Meest verdacht in deze opdracht is dus Susan.
Wat na de opdracht gebeurd versterkt dit nogmaals; Susan geeft een joker weg aan Daphne. Ben je dan een slechte/softe kandidaat of een mol met wroeging?
Mijn mol is Susan!

Supergoede analyse! Echt spot on! ::ok:: Ook nog een paar dingen die ik zelf niet meer zo helder had, na 1 keer kijken. Bijvoorbeeld dat Susan de deal tussen Tygo en Jennifer nog probeert te voorkomen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #119 Gepost op: 23-01-2014, 23:06:17 »
Analyse enveloppenopdracht

(...)

Vervolgens sluiten Freek en Sophie een deal (geld tegen een vrijstelling) waardoor de missie van de mol geslaagd is. jammer genoeg zien we niet de reactie van Susan op dat moment.

Eens dat Freek en Susan het meest verdacht zijn. En de opmerking van Susan over de drie jokers is opmerkelijk. Maar als Susan de Mol is is "haar" molactie geslaagd dankzij Freek. (Als de volgorde van de beelden klopt.) Dat lijkt me te passief voor een Mol. Freek komt hier als hoofdverdachte uit de bus als je het mij vraagt.