Auteur Topic: [Theorie] Afleveringstitels  (gelezen 83132 keer)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #80 Gepost op: 24-01-2014, 19:06:05 »
Denk er aub aan dat de titels niet altijd naar de mol moeten wijzen. Het kan ook algemeen zijn, zodat je niet hoeft te praten over aflevering 1, 2, 3 etc, en direct weet welke het over ging.  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #81 Gepost op: 24-01-2014, 19:18:01 »
Tygo, Susan, Sofie, Jennifer, ...

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2014, 19:37:09 »
Het probleem met die hints is dat ik die hints gewoon niet wil. Ik baal dat het moet.
Van wie moet het? Vind je ze niet interessant/leuk of ben je bang dat ze teveel verraden, negeer ze dan gewoon. Ik heb al verschillende mensen hier op het forum gezien die hints links laten liggen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #83 Gepost op: 24-01-2014, 23:08:08 »
Ja, zo heb ik het ook opgevat en op mijn site gezet. "Misschien moeten we naar haar luisteren wanneer ze dingen in haar biechten zegt die van tactisch inzicht getuigen. Zo zegt Jennifer dat de Mol bij het roltrappenspel juist niet gemold heeft omdat Jan-Willem alles kon horen en dat de Mol bij de onderhandelingen met geld in zijn handen moet hebben gezeten. Combineren we de twee inzichten dan is Freek de meest waarschijnlijke Mol. Hij had geld in zijn envelop en was in de eerste opdracht niet op fouten te betrappen, tot tegenstelling van bijvoorbeeld Susan die ook geld in haar envelop had maar bij de roltrappen vijf waardevolle woorden vergat."
Er is mogelijk nog een derde puntje in het begin van de aflevering als ze de vertrouwenspersoon moeten aanwijzen. Jennifer zegt in een biecht: "En dat vind ik ingewikkeld, want dan blijf je doordenken: 'Kunnen we nou beter iemand aanwijzen die we echt vertrouwen? Waarvan we weten dat die de Mol niet is? Of moeten we juist de Mol aanwijzen?'"
Vervolgens wijst ze of Aaf aan of Freek. Het is niet goed te zien wie ze aanwijst omdat de camera wegdraait en ze wijst achterlangs. Ik weet het ook niet, maar heb wel argumenten waarom het goed Freek zou kunnen zijn:
- Aaf zit direct links van haar, Freek daar weer naast. Ik zou persoonlijk de persoon die direct naast me zit aanwijzen met mijn rechterhand. Jennifer gebruikt links.
- Ze beweegt haar schouder naar achter en lijkt echt achterlangs te willen wijzen. Dus achter Aaf langs. Dus naar Freek.

Zou wel grappig zijn dat alle argumenten die ze gebruikt in haar biechts de juiste mol naar voren schuift, maar als we haar test mogelijk geloven op dit moment niet weet wie de mol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #84 Gepost op: 24-01-2014, 23:23:14 »
Er is mogelijk nog een derde puntje in het begin van de aflevering als ze de vertrouwenspersoon moeten aanwijzen. Jennifer zegt in een biecht: "En dat vind ik ingewikkeld, want dan blijf je doordenken: 'Kunnen we nou beter iemand aanwijzen die we echt vertrouwen? Waarvan we weten dat die de Mol niet is? Of moeten we juist de Mol aanwijzen?'"
Vervolgens wijst ze of Aaf aan of Freek. Het is niet goed te zien wie ze aanwijst omdat de camera wegdraait en ze wijst achterlangs. Ik weet het ook niet, maar heb wel argumenten waarom het goed Freek zou kunnen zijn:

Leuke toevoeging! ::jaja::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #85 Gepost op: 25-01-2014, 02:37:04 »
Jennifer zegt in één van haar biechts (na de roltrap) "Jan Willem denkt dat hij enorme informatie heeft. Hij heeft niets."

Aan de onderhandelingstafel ligt ook een envelop met "niets".
Aaf had envelop nr. 1 met "niets".
JW had envelop nr. 7 met daarin "één joker" en wat hem betrof de slechtste onderhandelingspositie.

Wie blijven er uiteindelijk over om met elkaar te ruilen?
Juist: Envelop 1 met "niets" gaat naar Jan Willem en envelop 7 met daarin "één joker" gaat naar Aaf.

Jan Willem heeft niets. (en ik zit nog steeds in de Freek tunnel...)

Offline Patjée

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #86 Gepost op: 25-01-2014, 02:39:48 »
Ja, zo heb ik het ook opgevat en op mijn site gezet. "Misschien moeten we naar haar luisteren wanneer ze dingen in haar biechten zegt die van tactisch inzicht getuigen. Zo zegt Jennifer dat de Mol bij het roltrappenspel juist niet gemold heeft omdat Jan-Willem alles kon horen en dat de Mol bij de onderhandelingen met geld in zijn handen moet hebben gezeten. Combineren we de twee inzichten dan is Freek de meest waarschijnlijke Mol. Hij had geld in zijn envelop en was in de eerste opdracht niet op fouten te betrappen, tot tegenstelling van bijvoorbeeld Susan die ook geld in haar envelop had maar bij de roltrappen vijf waardevolle woorden vergat."

Mea culpa, ik wist niet dat het ook al op je site stond!  :) ::ok::
Ciao he said

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #87 Gepost op: 25-01-2014, 09:35:12 »
Mea culpa, ik wist niet dat het ook al op je site stond!  :) ::ok::

Stond er toen ook nog niet, maar toen ik het trots hier wilde melden zag ik al dat jij ongeveer hetzelfde had opgeschreven. ::trots:: ::ok::

@Rat: Ik heb het stukje van het aanwijzen nog eens teruggekeken, maar hoe zie jij Jennifer achterlangs iemand aanwijzen? Ik zie het niet.

Offline Janneke123

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #88 Gepost op: 25-01-2014, 09:44:29 »
We kunnen juist niet zien dat Jennifer naar iemand wijst. De logische verklaring daarvoor zou idd zijn dat ze achter langs wijst. En dan zou ze dus wijzen naar iemand aan haar kant van de tafel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #89 Gepost op: 25-01-2014, 09:50:48 »
We kunnen juist niet zien dat Jennifer naar iemand wijst. De logische verklaring daarvoor zou idd zijn dat ze achter langs wijst. En dan zou ze dus wijzen naar iemand aan haar kant van de tafel.

Of ze wijst niet. Maar de uitleg "misschien wijst ze wel naar Freek" terwijl ze zegt dat je "misschien wel de Mol moet aanwijzen" is natuurlijk niet zo sterk toch?

Offline Janneke123

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #90 Gepost op: 25-01-2014, 10:52:50 »
Dat is waar...
En om tijdens de "hints" uitleg een shot (welke niet in de orginele uitzending zit) te gebruiken waarin we wel kunnen zien naar wie Jennifer wijst, zou te flauw zijn.

Dus als dit een hint zou zijn, moeten we ergens uit op kunnen maken naar wie ze wijst. Ik zie t alleen niet in de aflevering en hoor de groep er verder ook niet over discussieren.
Hoe elegant t ook zou zijn om in de aflevering "jennifer" Jennifer naar de mol de laten wijzen, klopt deze theorie niet.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #91 Gepost op: 25-01-2014, 13:20:21 »
Een gek idee dat ik net kreeg maar wat als de titels op de volgende afvallers slaan:
1) Schijnbeweging (wijst dus naar Owen die een OS maakte met de zaklamp)
2) Vindingrijk (Niemand vond het geld, niemand was dus in het vinden rijk)
3) Een zware keuze (Daphne moest in de executie de zwaarste keuze maken, dit zegt ze nog in beeld tegen Tygo: 'Ik was wel de enige die...')
4) Jennifer (Jennifer zegt het niet meer te weten?)

Maurice was de eerste afvaller, dus dat kan zoals de muzikale aanwijzing zijn= die is er ook niet voor de eerste afvaller.
klaar voor de strijd

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #92 Gepost op: 25-01-2014, 13:43:08 »
Nou dan vind ik de hint voor Jennifer als afvaller behoorlijk onsubtiel. :P Ik denk dat ze dan wel iets anders hadden bedacht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #93 Gepost op: 25-01-2014, 13:45:52 »
Vandaar dat er een vraagteken bijstaat. Ik moet de aflevering nog eens herbekijken.  ;)
klaar voor de strijd

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #94 Gepost op: 25-01-2014, 16:35:05 »
Een gek idee dat ik net kreeg maar wat als de titels op de volgende afvallers slaan:
1) Schijnbeweging (wijst dus naar Owen die een OS maakte met de zaklamp)
2) Vindingrijk (Niemand vond het geld, niemand was dus in het vinden rijk)
3) Een zware keuze (Daphne moest in de executie de zwaarste keuze maken, dit zegt ze nog in beeld tegen Tygo: 'Ik was wel de enige die...')
4) Jennifer (Jennifer zegt het niet meer te weten?)

Maurice was de eerste afvaller, dus dat kan zoals de muzikale aanwijzing zijn= die is er ook niet voor de eerste afvaller.

Hmmmmm, goed bedacht wel!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #95 Gepost op: 25-01-2014, 21:50:25 »

Afl. 4: "Jennifer"
Mijns inziens zou dat er goed op kunnen slaan dat Jennifer het in deze aflevering vaak bij het goede eind heeft: opvallend vaak weet ze te vertellen hoe het zit.

Dan vraag ik me toch af waarom staat 'Jennifer' dan tussen aanhalingstekens? Dat betekent meestal dat iets niet letterlijk bedoeld wordt, er staat niet gewoon Jennifer. Als ze het vaak bij het goede eind heeft kan er net zo goed Jennifer zonder enkele haakjes staan.

« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 21:53:17 door Lonneke14 »

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #96 Gepost op: 25-01-2014, 21:51:40 »
Dan vraag ik me toch af waarom staat 'Jennifer' dan tussen haakjes? Dat betekent meestal dat iets niet letterlijk bedoeld wordt, er staat niet gewoon Jennifer. Als ze het vaak bij het goede eind heeft kan er net zo goed Jennifer zonder enkele haakjes staan.



Kan ook zijn dat de mol de naam van Jennifer duidelijk uitspreekt en dat er daarom aanhalingstekens staan

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #97 Gepost op: 25-01-2014, 22:02:59 »
Kan ook zijn dat de mol de naam van Jennifer duidelijk uitspreekt en dat er daarom aanhalingstekens staan
Dat zou kunnen want de aanhalingstekens worden o.a gebruikt:

Bij een gefingeerd citaat

Woorden die een (vaak niet concrete) persoon in de mond worden gelegd, staan tussen enkele aanhalingstekens

Maar ook:
Bij ironisch bedoelde woorden
Als een woord anders bedoeld is dan gebruikelijk, worden vaak enkele aanhalingstekens gebruikt:
Dat was weer een 'geslaagde' grap.
(Bron Onze Taal)
Alleen wie zou dat zijn dan en als Jennifer de mol is gaat het ook niet op. :)


« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 22:04:43 door Lonneke14 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #98 Gepost op: 25-01-2014, 22:10:04 »
Dan vraag ik me toch af waarom staat 'Jennifer' dan tussen aanhalingstekens? Dat betekent meestal dat iets niet letterlijk bedoeld wordt, er staat niet gewoon Jennifer. Als ze het vaak bij het goede eind heeft kan er net zo goed Jennifer zonder enkele haakjes staan.

Dat zal gedaan zijn omdat alle afleveringtitels tussen aanhalingstekens (of eigenlijk apostrofs) geplaatst worden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #99 Gepost op: 25-01-2014, 22:10:26 »
Kan ook zijn dat de mol de naam van Jennifer duidelijk uitspreekt en dat er daarom aanhalingstekens staan

Tja in mijn tunnel is het redelijk simpel : mijn mol had tot nu toe afvallers als verdachten, na het afvallen van Daphne bleven er 2 over, 1 kon hij afstrepen want die deed het goed op de trap (Aaf deed het zo goed in zijn ogen dat haar 2 woorden mochten gelden), blijft er 1 over en dat is dan logischerwijs : "Jennifer".
Diezelfde Jennifer die beweert dat hij niet de mol kan zijn en die vindt dat hij niet past in het molprofiel dat zij schetst bij de traktatietafel (de mol moet geld hebben geruild of geld hebben gekregen).