Auteur Topic: Dagboek Mol en afvallers  (gelezen 42533 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2014, 22:01:51 »
The British are not impressed.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2014, 22:08:55 »
Dagboek Mol aflevering 3
...
Om te beginnen moesten twee van ons worden gevonden ‘ergens in Hongkong’. Als je dat zo hoort lijkt dit een onmogelijke opdracht, maar wat kwamen ze dichtbij. ...
Ze? Zat de mol niet in de groep die 2 minuten te laat arriveerde?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #42 Gepost op: 16-01-2014, 22:09:25 »
Citaat
locale
Spelfout!
Dat heeft alles te maken met de couleur locale :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2014, 22:11:15 »
Ze? Zat de mol niet in de groep die 2 minuten te laat arriveerde?

Dat dacht ik ook gelijk, maar wat moet de mol anders schrijven? 'we'? Dan lijkt het juist of de mol juist wel in die groep (Tygo, Jennifer, Susan) zat.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2014, 22:13:05 »
Dat dacht ik ook gelijk, maar wat moet de mol anders schrijven? 'we'? Dan lijkt het juist of de mol juist wel in die groep (Tygo, Jennifer, Susan) zat.

Moet de mol dit dan benoemen? Het had ook "maar het was bijna gelukt" kunnen zijn.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #45 Gepost op: 17-01-2014, 14:58:21 »
Dagboek Mol aflevering 3
Heel toevallig was er geen geld meer om in te zetten op deze wedstrijd, dus dat die gewonnen werd was daardoor iets minder erg...
'Heel toevallig'? Dat 'heel' maakt het ongeloofwaardig :-\\
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #46 Gepost op: 17-01-2014, 14:59:52 »
'Heel toevallig'? Dat 'heel' maakt het ongeloofwaardig :-\\

Het is inderdaad net of de Mol bedoelt dat het helemaal niet toevallig was (ook die puntjes...) en dus dat het Freek of Sofie is die het geld opstuurden.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2014, 02:23:03 »
Owen had het idee dat ie de Mol aan het werk zag. "Subtiel maar overduidelijk." De grote vraag is wie hij bedoelt. Aan de manier waarop hij in een biecht over Tygo (en Freek) praat, hoe hij Tygo tijdens de bewuste opdracht op de huid zit en aan de antwoorden te zien die hij ingeeft bij de test, lijkt het antwoord simpel. Misschien te simpel? Want wat zag Owen Tygo dan overduidelijk mollen? Wat heeft hij gezien dat anderen niet zagen? En waarom zou Owen Tygo zo sterk verdenken bij een opdracht waarbij hij 1000 euro ophaalt?

Als het wel Tygo was die Owen verdacht verwacht ik dat het niet lang gaat duren voordat Tygo naar huis moet.

Tijdens de TV-stationopdracht bleef Tygo stellig "first floor, first floor" tegen Owen roepen. Owen antwoordde met "…maar ik ga toch even boven kijken". Direct daarna vonden ze de opdracht met de 150kg-pallet. Misschien dat Owen daarop doelde.

Dagboek Mol aflevering 3

(...)
Om te beginnen moesten twee van ons worden gevonden ‘ergens in Hongkong’. Als je dat zo hoort lijkt dit een onmogelijke opdracht, maar wat kwamen ze dichtbij.
(...)

Ze? Zat de mol niet in de groep die 2 minuten te laat arriveerde?

'Ze', de andere twee in mijn groepje, die ik (de mol) nog wel zo probeerde te vertragen.

Kan goed! Naast: 'Ze', de drie van het groepje dat bijna binnen de tijd bij 'ons' (de mol en de andere kandidaat) in het appartement aankwam.

En: 'Ze', de drie in het andere groepje, waar ik (de mol) dus niet in zat.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 09:32:34 door Bakkertje, Reden: 2 posts samengevoegd »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2014, 01:49:28 »
Er is sprake van een compleet nieuwe layout bij de AVRO (WIDM)....
Zo ook bij de dagboeken; zowel van de Mol als van de afvallers.

3 Lettertypes.
Imho niet een fraai geheel, maar wellicht met opzet.

Is dit ook een ABC'tje?







Omnia vincit amor

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #49 Gepost op: 23-01-2014, 22:18:04 »
Dagboek Mol aflevering 4

Ik vind het intrigerend om te zien hoe deze groep met elkaar, met de pot en met de jokers en vrijstellingen (groen, zwart, allemaal) omgaat.

Op de roltrappen bijvoorbeeld ging het zó fout, dat het echt niet meer mogelijk was om het maximale bedrag te verdienen tegen de tijd dat de lijst bovenaan de roltrappen was. En het is duidelijk dat het niet op één punt in de reeks fout ging...

Aan de ronde tafel dacht iedereen, maar dan ook echt iedereen, alleen maar aan de jokers en de vrijstelling.

Niemand dacht aan geld verdienen. Bij de stuwdam had er flink wat meer geld kunnen worden verdiend als er wat beter was opgelet bij het beantwoorden van de stellingen en als sommigen bereid waren geweest in hun kaarten te laten kijken. Aan de andere kant: dat zou ik ook niet doen... Toch?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #50 Gepost op: 23-01-2014, 22:18:56 »
Dagboek Daphne



Rood was het scherm. Voor de tweede keer zag ik rood en niets of niemand ging me nu nog redden.

Na het maken van de test voelde ik dit moment al aankomen, dus echt een verrassing was het niet. Ik wist dat ik niet genoeg gespreid had. Ik had niet eens last van de zogenaamde tunnelvisie. Het was meer dat ik zo zeker was dat de mol 1 van mijn 3 verdachten was, dat het voelde of alleen die gedachte al genoeg was. Maar dan moet je ze natuurlijk wel alle drie invullen in je test!

En ja, het is precies zo vreselijk om te moeten vertrekken, als dat het eruit ziet. Het ene moment sta je nog 'huggend' met je nieuwe beste friends in een benauwde, naar vis ruikende steeg in Hongkong, het volgende moment sta je alleen op een vliegveld nog een eenzaam souvenirtje af te rekenen, voor je aan boord stapt van de boeing 747 met bestemming Amsterdam.

Na alle enthousiaste verhalen van bekenden die eerder meededen aan WIDM had ik ontzettend veel zin in dit avontuur. Ik was enorm blij met de samenstelling van de groep en keek er echt naar uit iedereen beter te leren kennen. Dat was nog best lastig. Voordat je ook maar enigszins hersteld bent van de jetlag zitten de eerste twee afvallers alweer in het vliegtuig naar huis. Maurice en Owen beter leren kennen moest dus vooral terug in Amsterdam gebeuren.


Meedoen aan WIDM is ook een beetje een trip terug naar de basisschool. Wie zijn mijn vrienden? Wie vooral concurrenten? Wie neemt de leiding? En vooral.... Hoe lang mag ik meespelen?

Mijn van nature nogal control freakerige aard kon zich naar hartelust uitleven en in elk shot van de eerste 4 afleveringen zie je me dan ook steevast met pen en papier in de hand, klaar om elke stap, elk woord van mijn medekandidaten uitvoerig te beschrijven. Dolblij was ik als we een echte fysieke opdracht kregen waarin je al je spanning en opgekropte energie kwijt kon. Abseilen van een dam, roeien op het ritme van Aafs getrommel.


De grootste kwelling vond ik de continue 'geestelijke' aanwezigheid van jokers en vrijstellingen. Ze konden naar mijn gevoel 's nachts in mijn bed opduiken, onder mijn ontbijtbord liggen, verstopt zijn in de bus en ik moest me inhouden Art niet dagelijks te fouilleren op zoek naar de nieuwe zwarte schijf. Al geloof ik dat Art zelfs als hij wordt gefouilleerd zijn Wie is de Mol-blik behoudt.

Afijn, het avontuur is voorbij. Na nog wat traantjes te hebben geplengd met Aaf (iets dat je je in Nederland voorneemt beslist niet te doen, maar ja, die lastige emoties...) en wat laatste woorden van Art, was het uit met het spel.

Wat rest zijn nieuwe vrienden (en ze zijn allemaal net zo leuk als ze overkomen op tv...) en  nog 6 heerlijke weken waarin ik me kan verlekkeren aan al het moois dat dit avontuur nog heeft voortgebracht.

Ik zie jullie in afl 10!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #51 Gepost op: 23-01-2014, 22:48:10 »
leuk geschreven door Daphne!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #52 Gepost op: 23-01-2014, 23:06:27 »
Schrijven de mol en afvallers de stukjes zelf? Ik dacht eigenlijk dat de crew dat deed...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #53 Gepost op: 23-01-2014, 23:07:59 »
Schrijven de mol en afvallers de stukjes zelf? Ik dacht eigenlijk dat de crew dat deed...

De afvallers natuurlijk sowieso wel, maar of de Mol het ook echt schrijft zal wel een raadsel blijven. Zelf denk ik van wel.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #54 Gepost op: 23-01-2014, 23:52:50 »
ik moest me inhouden Art niet dagelijks te fouilleren op zoek naar de nieuwe zwarte schijf.
::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2014, 00:40:46 »
Na het maken van de test voelde ik dit moment al aankomen, dus echt een verrassing was het niet. Ik wist dat ik niet genoeg gespreid had. Ik had niet eens last van de zogenaamde tunnelvisie. Het was meer dat ik zo zeker was dat de mol 1 van mijn 3 verdachten was, dat het voelde of alleen die gedachte al genoeg was. Maar dan moet je ze natuurlijk wel alle drie invullen in je test!
Tijdens moltalk zegt ze dat ze de vragen op haar andere verdachten heeft ingevuld omdat ze voor hen het antwoord zeker wist. De vragen gaan deels over volgordes en acties bij opdrachten, maar ook deels over schoenmaten, hobbies, of ze kunnen klussen, etc. Gezien het vrouwenbondje... vergroot dit de kans dat ze de vragen heeft ingevuld op de vrouwen die ze verdacht en is vergeten te beantwoorden op een man.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #56 Gepost op: 31-01-2014, 00:45:40 »
Dagboek Jennifer



Net aangekomen op de Filipijnen. Wat was ik blij en gelukkig. Ik dacht ook nog even: “ach, als ik nu naar huis moet, dan moet ik daar vrede mee hebben.”

Dat dacht ik nog. Ik had in elk geval de Grote Overtocht gehaald en daar mocht ik best trots op zijn. Dat had ik mezelf allemaal voorgehouden. Het is niet erg.

En toen kwam dat verschrikkelijke rode scherm. Mijn eerder voorgenomen principes gooide ik direct in gedachten overboord. “Neeeeeee!!!! Dit is het ergste wat er kan gebeuren! Wat stom van mij! Wat heb ik die test stom ingevuld! Nee!”. Na een paar seconden, die voor mij een eeuwigheid duurde, had ik gelukkig mijn relativeringsvermogen weer een beetje terug. Maar man, je voelt zo’n rood scherm je lijf in knallen. Je voelt ‘m fysiek.


Ik denk ook dat ik van nu af aan ook echt anders naar die kleur kijk. “Zullen we die muur rood maken?” Neeeeeeee!!!!

De test. Blijkbaar bestaat er ook zoiets als een “per-ongelukke tunnelvisie”. 20 Vragen over de mol en je doet je best om te spreiden, maar op de een of andere manier vul je vrijwel alles op 1 persoon in. Gewoon omdat je van diegene alle antwoorden weet en dat voelt nou eenmaal lekker bij het invullen. En dan ook nog eens op iemand op wie ik de verdenking eigenlijk al had laten varen. Daphne had er ook al last van. Ineens zijn de vragen op en kun je alleen nog maar hopen dat je toch nog goed gespreid had. Het is gewoon stom, maar dat is ook het spel. Je moet je hoofd erbij houden, altijd.

Wie is de mol is een ervaring, een rollercoaster van jewelste. Het is veel en heftig. Slapeloze nachten, spanningen en emoties. Maar wat heb ik vooral ook gelachen. Aaf zal ik altijd op de punt van een drakenboot blijven zien met een trommel tussen haar benen en een stok in haar hand. Maurice, de eerste, Owen, zo jammer en Daphne, net voor de Grote Overtocht. En toen ik. Wat er nog gaat komen, daar kan ik alleen maar naar raden. Maar wat ik wel weet is dat dit een ontzettend leuke groep is en dat ik dankbaar ben en trots dat ik het met hen heb mogen meemaken. Want wat een leuk stel mensen bij elkaar. En 1 mol... maar die is dus ook leuk. Tot bij de finale.

Liefs,
Jennifer
(En ja, die telefoon liet ik dus echt per ongeluk vallen.)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #57 Gepost op: 31-01-2014, 00:46:31 »
Dagboek Mol aflevering 5

Het zal je maar gebeuren... Met de hele groep naar een ander land gaan en dan er alweer uitgeknikkerd worden.

Nou ja, uitgeknikkerd. Jennifer heeft het natuurlijk helemaal aan zichzelf te danken. Moet je maar niet zo de mol uithangen terwijl je het helemaal niet bent. Maar wát een opluchting. Eindelijk naar de Filipijnen. Wat zo moeilijk is aan het mol-zijn, is dat je alles vantevoren weet. Ik wist dus ook dat we in aflevering 5 naar de Filipijnen zouden gaan. Hongkong is geweldig, maar het is vooral een hele grote stad vol wolkenkrabbers.

Op de Filipijnen is daarentegen alles. Hele mooie natuur, steden en oogverblindende eilandjes bijvoorbeeld.

Ik hoop dat we daar ook zullen komen, op die oogverblindende eilandjes. Ach, wat bazel ik nou. Natúúrlijk komen we daar nog terecht. Ik wel in ieder geval!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #58 Gepost op: 31-01-2014, 02:00:35 »
Dagboek Mol aflevering 5

Op de Filipijnen is daarentegen alles. Hele mooie natuur, steden en oogverblindende eilandjes bijvoorbeeld.

Ik hoop dat we daar ook zullen komen, op die oogverblindende eilandjes. Ach, wat bazel ik nou. Natúúrlijk komen we daar nog terecht. Ik wel in ieder geval!
Daar kunnen de Freek-oogtheoristen vast wel wat mee. ::)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #59 Gepost op: 31-01-2014, 09:06:27 »
hahaha 'Freek-oogtheoristen '