Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 395576 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #860 Gepost op: 14-03-2014, 16:38:48 »
Onzin. Susan kan nog steeds de mol zijn en je zult volgende week zien dat dat ook het geval is.

Nee, Susan kan niet de mol zijn.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #861 Gepost op: 14-03-2014, 16:39:30 »
Een hint waar ik eigenlijk nauwelijks meer iemand over gehoord heb na aflevering 2:

Als je die afleveringstitel 'Vindingrijk' door de Google Translate haalt, en in het Chinees uit laat spreken, dan hoor je Zúzhìduōmóu. Ik vind dat je er niet veel fantasie voor nodig hebt om daar 'Suus is de mol' in te horen. Lijkt bijna te kloppend om nog toeval te zijn, of tunnel ik nu heel erg?  :-[

http://translate.google.nl/#nl/zh-TW/vindingrijk

Zou helemaal fantastisch zijn als die operazangers dat de hele tijd zongen. (Nou ja zongen ??? :P)

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #862 Gepost op: 14-03-2014, 17:19:52 »
Nee, Susan kan niet de mol zijn.

Toch wel, sterker nog: ze is de Mol! :P

Waarom?

- Ze heeft minder geld in de pot gebracht dan eender welke kandidaat.

- Ze gaat steeds subtiel mee met ideeën van andere kandidaten die geen geld opbrengen of een situatie zo bemoeilijken dat er geen/minder geld verdiend kan worden.

- Ze heeft eigenhandig Freek - die verkeerdelijk op Sofie zit - in de finale gebracht zodat er toch iemand het eindspel haalt die haar niet verdenkt.

- Ze acteert uitermate fake bij executies of wanneer andere kandidaten (vooral Sofie) haar in het nauw drijven ivm het Molschap. Het heeft me echt verbaasd hoe slecht/transparant haar lichaamstaal is. Zeker omdat ze een degelijke actrice is. Reeds vanaf aflevering twee weet ik daardoor zeker dat zij de saboteur is. 

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #863 Gepost op: 14-03-2014, 17:24:59 »
Viel me op dat Susan bij beide testen in deze aflevering heel opvallend haar bril op en af zet. Misschien in de categorie: 'ik zie het niet'?/De Mol kan slecht zien.

Misschien ook in combinatie met 5, 7 en 8 waar Susan inclusief bril in het zwart zit/geblurred wordt?
Dat deed ze al bij afl.2, toen zei ik het al en werd uitgelachen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #864 Gepost op: 14-03-2014, 18:05:18 »
Niet uitgelachen, meer van: "dat is al eens gedaan, ze doen toch zeker niet twee keer eenzelfde hint".
The British are not impressed.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #865 Gepost op: 14-03-2014, 18:22:25 »
Een hint waar ik eigenlijk nauwelijks meer iemand over gehoord heb na aflevering 2:

Als je die afleveringstitel 'Vindingrijk' door de Google Translate haalt, en in het Chinees uit laat spreken, dan hoor je Zúzhìduōmóu. Ik vind dat je er niet veel fantasie voor nodig hebt om daar 'Suus is de mol' in te horen. Lijkt bijna te kloppend om nog toeval te zijn, of tunnel ik nu heel erg?  :-[

http://translate.google.nl/#nl/zh-TW/vindingrijk
Van deze hint hoop ik nog steeds het meest dat hij waar is. ::rofl:: Ik vond hem al geweldig toen Susan mijn mol nog niet was. ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #866 Gepost op: 14-03-2014, 18:31:39 »
Mogelijke molmomenten van Suus Visser
Ik bekijk buiten de opdrachten het gedrag altijd erg en het viel me op hoe verkrampt ze was in het begin. Alleen JW en Freek waren dat ook, de andere 7 niet.

Wat dan wel weer duidelijk naar voren kwam was dat zij als enige het vrouwenbondje met zeer veel reserves van haar af hield. Kijk eens die verwikkelingen na en de ene na de andere dame stapelt enthousiasme op elkaar. Alleen Susan houdt de boot enorm af. Typisch mollengedrag.

Zo zijn er momenten geweest...... alleen vond ik toch die van JW en later Freek zoveel sterker :-[ ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #867 Gepost op: 14-03-2014, 18:43:17 »
Nee, Susan kan niet de mol zijn.

Volgens jou theorie is het nog altijd gewoon mogelijk dat Susan de mol is, Sofie de winnaar en Freek de verliezer.
Ze kunnen het gewoon op deze manier bekend maken omdat ze eens wat anders willen doen.
En het werkt.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline kajax2

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #868 Gepost op: 14-03-2014, 18:50:32 »
Nee, Susan kan niet de mol zijn.
We weten nou wel dat jij denkt dat het Sofie is, maar geef eens 1 goede reden dat Susan het niet kan zijn.

Sofie kan de mol trouwens niet zijn omdat JW op haar zat, maar dat terzijde.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #869 Gepost op: 14-03-2014, 18:53:43 »
Een hint waar ik eigenlijk nauwelijks meer iemand over gehoord heb na aflevering 2:

Als je die afleveringstitel 'Vindingrijk' door de Google Translate haalt, en in het Chinees uit laat spreken, dan hoor je Zúzhìduōmóu. Ik vind dat je er niet veel fantasie voor nodig hebt om daar 'Suus is de mol' in te horen. Lijkt bijna te kloppend om nog toeval te zijn, of tunnel ik nu heel erg?  :-[

http://translate.google.nl/#nl/zh-TW/vindingrijk
Titels van afl. 1 én 2 zijn (vertaald) hints naar Susan. Heb dat toen meteen al gezegd maar werd zo'n beetje overal uitgelachen.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #870 Gepost op: 14-03-2014, 19:10:36 »
Voor wie nog twijfelt, de muzikale aanwijzing van deze week wijst naar de mol en wijst 100% naar Susan:

The Police - Roxanne

"Roxanne, you dont have to put on the red light." is de tekts die we te horen krijgen.

Als in "Art, you don't have to put on the red light."

Bij de duo-executie en bij de groepsvrijstelling hoeft Art van Susan het rode licht niet aan te doen.

Inkoppertje :P
Ja.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #871 Gepost op: 14-03-2014, 19:32:31 »
Trouwens één van de dingen waar ik het meest benieuwd naar ben volgende week: de uitleg over de Kantonese Opera-opdracht. Ik heb van begin af aan gedacht dat die opdracht echt té suf was voor WIDM, zoals hij was. Er moet dus w.m.b. echt een JOEKEL van een hint in hebben gezeten. Uren-, nee, dágenlang staren naar een foto van Chinese opera-acteurs heeft me echter niets opgeleverd. Maar er móet iets mee zijn... Susan moest als Mol blijkbaar in de coulissen terecht komen. Schijnbaar ook erg belangrijk dat dat lukte, aangezien de productie zelfs niet het risico heeft genomen om de groep te laten beslissen welke kandidaten afgevaardigd zouden worden. Maar waarom? Wat was er dan met die opdracht?
Gek word ik er van! >:( Eigenlijk wil ik het gewoon NU weten! ;D

Goed gezien Jayne! Ik verwacht dat dit volgende week de grote klapper wordt!   ::ok::

Als Sofie en Tygo op Susan hebben gestemd en Susan op Sofie, moet Sofie de mol wel zijn (of Tygo had alles fout).
Maar als Susan de mol is, is er wel ontzettend veel geknoeid met de biechten dit seizoen.  ::niet-ok::

Nee hoor. Het is heel simpel: Freek had een vrijstelling, dus die was door naar de finale ongeacht wie zijn Mol is.
Susan is de Mol, die is ook door, ongeacht wie zij als Mol noemt.
Dus bleven er twee over, waarvan er één weg moest. Sofie en Tygo zaten beide op Susan, maar Sofie heeft de test
waarschijnlijk sneller gemaakt. Doordat ze bovendien al veel langer op Susan zit, heeft ze haar antwoorden vermoedelijk vrij vlot paraat.
Tygo is dus bijna zeker op tijd geklopt...

Nee, Susan kan niet de mol zijn.

O jee, dat wordt volgende week een harde landing voor jou. You'd better run!    ;)
« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 20:28:33 door Bakkertje, Reden: drie berichten samengevoegd »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #872 Gepost op: 14-03-2014, 19:38:46 »
Je zag dat Suus 1 envelop liet liggen, briljant gespeeld: eerst Freek alleen laten gaan zodat zij daarna alleen de tijd heeft en bij een brievenbus 1 envelop laat liggen.

Verder nog de harten theorie, maar dan op Suus toegespitst. Bij het finale praatje gebruikt Art alleen maar het woord hart bij Susan in samengestelde woorden (hartelijkste lach, lief, "werkte hard", hartelijkheid etc). Daarnaast heeft ze een rode jurk aan (liefdeskleur) en weer de bloem in. Ik zie nu een duidelijke verwoording naar hart bij Susan dus denk zeker dat dit wel een juiste track was, die links en rechts al geopperd werd. En dat ze "lief" heeft aangenomen als rol en uitvergroot. Dat is de rode draad. Combinatie met 14-2, de 14e mol/ 2 petten op - Valentijn verwijzing (kleur rood, rode roos, lief, gevoel). Laatste aflevering was echt top!!!!!! Oh ik ga het alweer missen….. ::bravo::
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #873 Gepost op: 14-03-2014, 19:48:38 »
Ja Juuls, het is zo klaar als een klontje: Susan is de Mol.
Ik lees met stijgende verbazing in welke bochten de Sofie- en zelfs toch ook nog enkele Freek-tunnelaars zich kronkelen.
Volgende week sterven zij allen een onaangename verstikkingsdood als hun tunnels defenitief in elkaar lazeren!

Wij Susan-tunnelaars hebben weken lang gewerkt aan een zeer degelijk en inmiddels tamelijk ruime tunnel.
En we zijn ruimhartig. Dus beste Sofie- en Freek-tunnelaars: jullie mogen nog overstappen. Plaats zat.   ::hug::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #874 Gepost op: 14-03-2014, 23:08:54 »
Zoals de afgelopen jaren heb ik voorafgaand aan de ontknoping een lijstje gepost met hints die ik kansrijk acht terug te zien tijdens die ontknoping. Bij deze weer zo ’n lijstje.
Er zijn tientallen hints gepost zijn op dit forum die naar Susan leiden, maar ik verwacht dat er slechts een handje vol echte hints zijn die tijdens de uitzending en achteraf op de website genoemd gaan worden. Ik was de afgelopen jaren erg conservatief, maar heb er nu iets meer potentiële hints bij staan waarvan ik de kans eigenlijk niet zo groot vind dat ze er echt eentje zijn.

Toch zijn er ook heel veel potentiële hints genoemd op het forum die ik niet meeneem in mijn lijstje, omdat ik er niet in geloof. Bijvoorbeeld de ‘rode draad hints’. Dit type hint is zo goed als nooit gebruikt. De Titanic hint, Alice in Wonderland hint, er-worden-vaak-vogeltjes-in-beeld-gebracht hint waren allemaal slechts een fantasie van de molloten. In iets lichtere vorm kwamen dergelijke hints soms wel voor, waarbij een bepaald thema terugkerend wordt aangehaald. Bijvoorbeeld de Red Crystal Moon hint in het seizoen van Dennis, de ‘tien & X’ hint in het seizoen van Kim en ’11 & gek’ hint bij Patrick. Een andere vorm van terugkerende hint, of herhalingshint, waren soms terug te vinden in de biechts van de mol: De ‘toen’ hint van Inge, de ‘kennis is macht’ hint van Kim en de ‘topo’ hint van Patrick. Maar afgelopen twee seizoenen zaten er geen hints meer in wie is de mol die ook maar iets weg heeft van een 'rode draad hint'. Vandaar dus dat je bijvoorbeeld de schoppen hint niet terug zal zien in mijn lijstje.

Al zie ik het zelf niet zo, ik kan mij voorstellen dat sommige mensen dit zien als saai, maar het is mijn lijstje... afgestemd op de, volgens sommigen, teleurstellingen die we al vaak hebben meegemaakt als het op hints aankomt.

Het lijstje begint met de potentiële hints die ik het meest kansrijk acht en loopt af naar hints die ik eigenlijk niet verwacht te zullen zien.

Zeer kansrijk
  • Tijdens de blik in de toekomst was bij Susan als enige het mollogo in beeld bij het afspelen van het filmpje.
  • De titels van de eerste twee afleveringen beginnen achtereenvolgens met de 's' en de 'v' van Susan Visser. (Die 's' van 'schijnbeweging' was zelfs geschreven in een afwijkend lettertype.)
  • De afleveringstitels verwijzen naar de mol (voor het derde/vierde jaar op rij). Eén springt er voor mij uit omdat het naar een hint verwijst en niet een actie:
    • Een heilige aanwijzing: Susan heeft tijdens de Boeddha opdracht een groot deel van de tijd twee vingers opgestoken. Tijden de eerste opdracht in de Filipijnen, later die aflevering, wordt een heilige in beeld gebracht in het kerkje die hetzelfde gebaar maakt.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2014, 00:21:31 door Rat »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #875 Gepost op: 14-03-2014, 23:09:09 »
vervolg...

Kansrijk
  • De overige afleveringstitels verwijzen ook naar de mol (voor het derde/vierde jaar op rij):
    • Schijnbeweging: Susan zit in het enige duo dat geld verdient tijdens de eerste opdracht.
    • Vindingrijk: Susan vind een vrijstelling op de jademarkt en zet hem niet in. (Of een mogelijk in verband met een molactie waarbij ze op de markt geld verduisterd.)
    • Een zware keuze: Susan kiest voor de zware koffer bij de opdracht waarbij ze het appartement moeten vinden.
    • Jennifer: Jennifer biecht over het ruilen van enveloppen dat de mol sowieso geld in zijn of haar handen gehad moet hebben.
    • Een heilige aanwijzing: Susan heeft tijdens de Boeddha opdracht een groot deel van de tijd twee vingers opgestoken. Tijden de eerste opdracht in de Filipijnen, later die aflevering, wordt in heilige in beeld gebracht in het kerkje die hetzelfde gebaar maakt.
    • 5 op een Rij: Als Susan het kerkje in mag om een toekomst filmpje te kijken, kiest ze voor de 5e knop in de rij.
    • ...moet je zien: Er is te zien dat Art oranje topitos achter houdt tot Susan in het zakje mag grabbelen. (Of, omdat ze de vijf oranje topitos vol trots laat zien tijdens haar biecht. Of, bij de topito opdracht Art steeds "ik zou ze niet aan de anderen laten zien". Susan laat wel haar topitos aan haar medekandidaten zien.)
    • De lachende derde: Susan valt als derde af bij het 5 op een rij spel. Als mol zit ze daar niet mee.
    • Iets kan gebeuren: Toen Susan haar envelop verstuurde zei ze:  'en er kan nu ook niets mee gebeuren'. Deze envelop met 1750 euro komt niet aan op Ellis Island, dus 'iets kan gebeuren'.
  • Er is een 6 en een 5 te zien op de pilaren tijden de definitieve executie van aflevering 1. Susan is geboren in het jaar 1965.

Mogelijk
  • Art tijdens introductie aflevering 1: "De mol is dit jaar in balans". Susan heeft het sterrenbeeld weegschaal.
  • Susan droeg tijdens de tests een bril. De mol ziet slecht.
  • Susan speelt 5 op een rij met groene schijven. Groen is de kleur van de mol.

Eventueel
  • Susan droeg bij veel afleveringen een rode bloem in haar haar of op haar tas. (Geen idee verder wat we er mee moeten.)
  • De kandidaten moeten hun geld versturen naar Ellis Island. Ellis Island in New York is op 15 oktober 1965 onderdeel geworden van het Vrijheidsbeeld monument, een bijzondere gebeurtenis in de geschiedenis van het Eiland. Susan is 15 oktober 1965 geboren.
  • Bij de blik in de toekomst kregen alle kandidaten een vraag, die ze tijdens de vorig test (bewust of onbewust) correct hadden beantwoord en dus wijzen richting de mol, Susan. (Of dit klopt staat ter discussie.)
  • Er waren meerdere momenten waarbij iets met vissen langs kwam, bijv. stof met een vissen motiefje, een vissersdorp zonder dat er een opdracht was en een vissersboot opdracht.
  • Op het molboekje van Susan zijn postzegels afgebeeld. Post is dit seizoen een nieuw en belangrijk thema geweest in Wie is de Mol. (Hint voor de kandidaten?)
  • De eerste opdracht die in de Filipijnen gespeeld wordt is de "Snake" opdracht. Volgens de Chinese dierenriem is Susan een slang.
  • Susan stapt tijdens de allereerste opdracht af op iemand met een Philippines t-shirt en laat daarmee haar voorkennis over het tweede molland blijken.
  • In het dagboek van de mol wordt "drie-in-één voordeelpakket" gebruikt, Susan doet de voice-over van een reclame waarin ze dat ook zegt.

Ik heb niet alles teruggekeken, om die reden kan er best nog een hint ontbreken die ik eigenlijk wel zie zitten. Om diezelfde reden heb ik niet alle bedenkers/ontdekkers er bij gezet als referentie. Hulde aan hen.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2014, 13:55:17 door Rat »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #876 Gepost op: 14-03-2014, 23:12:15 »
::bravo:: mooi stukje feiten ::bravo::
hulde aan jou Rat!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #877 Gepost op: 14-03-2014, 23:15:17 »
::bravo:: mooi stukje feiten ::bravo::
Dat moet nog blijken. Op dit moment zijn het nog slechts vermoedens. Maar toch bedankt. ::hug::

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #878 Gepost op: 14-03-2014, 23:35:13 »
Heel mooi en duidelijk op een rij gezet, Rat!  ::bravo:: Ik ben benieuwd hoeveel ervan uiteindelijk echte hints blijken te zijn!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #879 Gepost op: 14-03-2014, 23:49:40 »
Top overzicht Rat!  ::ok::

Kan niet missen...Suus is de mol