Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst  (gelezen 48244 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #100 Gepost op: 9-02-2014, 19:01:11 »
Ik had gezegd deze blik op de toekomst verder uit te werken. Aangezien ik niet zo heel lang achter elkaar achter de pc kan zitten heeft het even geduurd en in de bijlage dan ook mijn bestandje met uitwerking.

Ben benieuwd naar je uitwerking, maar kan het bestandje dus niet openen, zoals ik al zei in het Susan-topic. Desalniettemin denk ik dat we tot dezelfde conclusie zijn gekomen, namelijk dat alle eerlijke antwoorden op de eerste vragen ook (eventueel per ongeluk) goed beantwoord waren in de test en dat ze dus allemaal op Susan slaan. (uitgebreide reactie staat hier, voor de geinteresseerden: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51214.msg1666517#msg1666517 )

Wat ik ook mooi vind, is dat deze opdracht hierdoor een dubbele laag krijgt en dus ook een stuk interessanter wordt. Het zou voor zo'n goed gemaakt programma als WIDM ook eigenlijk vreemd zijn als ze de vragen voor deze opdracht volledig willekeurig gekozen zouden hebben. Je moet je dus sowieso afvragen waarom precies deze. Een goede reden zou kunnen zijn dat ze op één of andere manier naar de Mol wijzen. 

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #101 Gepost op: 9-02-2014, 19:12:52 »
Citaat
Ben benieuwd naar je uitwerking, maar kan het bestandje dus niet openen, zoals ik al zei in het Susan-topic
Heb er een .pdf van gemaakt, dan kun je het wellicht wel openen. Is wellicht te veel tekst om hier in te plakken :)

Maar wat ik zo snel zag is het grotendeels wel gelijk ja.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #102 Gepost op: 9-02-2014, 19:16:05 »
Het zou voor zo'n goed gemaakt programma als WIDM ook eigenlijk vreemd zijn als ze de vragen voor deze opdracht volledig willekeurig gekozen zouden hebben. Je moet je dus sowieso afvragen waarom precies deze. Een goede reden zou kunnen zijn dat ze op één of andere manier naar de Mol wijzen. 

Was er in het seizoen met Patrick als Mol ook niet een soortgelijke opdracht waarbij bij een fout antwoord hun medekandidaat een stap dichter naar hun molboekje mocht doen? Die vragen waren gewoon random gekozen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #103 Gepost op: 9-02-2014, 19:19:33 »
Heb er een .pdf van gemaakt, dan kun je het wellicht wel openen. Is wellicht te veel tekst om hier in te plakken :)

Maar wat ik zo snel zag is het grotendeels wel gelijk ja.
Ja, die kan ik wel openen! ::bravo::

Ja, ik denk dus dat JW 2 vragen eerlijk beantwoord heeft (en 2 filmpjes heeft gezien), maar dat de makers dat liever vaag laten. En dat iedereen behalve JW gelogen heeft bij de vraag 'Wie is de mol?'.

Was er in het seizoen met Patrick als Mol ook niet een soortgelijke opdracht waarbij bij een fout antwoord hun medekandidaat een stap dichter naar hun molboekje mocht doen? Die vragen waren gewoon random gekozen.
Ja, maar daar zat dan wel weer een andere dikke hint naar de Mol in ("Wie is de Mol? Patrick!"). ;)
Dat waren trouwens ook veel meer vragen, dus dan wordt het ook wel heel moeilijk om zoiets te doen als wat er naar mijn mening nu gebeurd is. Ze hebben gewoon voor elke kandidaat een vraag genomen uit de test die ze (al dan niet per ongeluk) goed beantwoord hadden.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 23:05:07 door Jayne »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #104 Gepost op: 9-02-2014, 19:23:41 »
Citaat
Ja, ik denk dus dat JW 2 vragen eerlijk beantwoord heeft (en 2 filmpjes heeft gezien), maar dat de makers dat liever vaag laten. En dat iedereen behalve JW gelogen heeft bij de vraag 'Wie is de mol?'.
Of JW heeft die vraag zelf verkeerd begrepen, want ze laten op dat moment wel een filmpje van Aaf zien met ik heb geen richtingsgevoel??

Maar ook dat kan weer suggestie wekken zijn

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #105 Gepost op: 9-02-2014, 19:25:21 »
Ja, die kan ik wel openen! ::bravo::

Ja, ik denk dus dat JW 2 vragen eerlijk beantwoord heeft (en 2 filmpjes heeft gezien), maar dat de makers dat liever vaag laten. En dat iedereen behalve JW gelogen heeft bij de vraag 'Wie is de mol?'.
Ja, maar daar zat dan wel weer een andere dikke hint naar de Mol in ("Wie is de Mol? Patrik!"). ;)
Dat waren trouwens ook veel meer vragen, dus dan wordt het ook wel heel moeilijk om zoiets te doen als wat er naar mijn mening nu gebeurt is. Ze hebben gewoon voor elke kandidaat een vraag genomen uit de test die ze (al dan niet per ongeluk) goed beantwoord hadden.
Het kan natuurlijk ook maar zo zijn dat ze sowieso maximaal 1 filmpje mogen kijken, ook als ze twee vragen goed beantwoorden.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #106 Gepost op: 9-02-2014, 19:30:05 »
Het kan natuurlijk ook maar zo zijn dat ze sowieso maximaal 1 filmpje mogen kijken, ook als ze twee vragen goed beantwoorden.
Ja, dat zou inderdaad ook nog kunnen, al vind ik wel dat de intonatie van Art anders doet vermoeden.
(Toch weer Art die de mol aan het spelen is ;D)

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #107 Gepost op: 9-02-2014, 19:39:19 »
Of JW heeft die vraag zelf verkeerd begrepen, want ze laten op dat moment wel een filmpje van Aaf zien met ik heb geen richtingsgevoel??

Maar ook dat kan weer suggestie wekken zijn

Ze laten een filmpje zien van Aaf en JW. Maar als we alles moeten geloven had hij vorige week nog maar 1 verdachte, nl. Jennifer. Zou hij deze bewuste vraag gewoon op zichzelf beantwoorden? De mol zit in een groepje dat de weg kwijtraakt, maar kent het kaartje en hoort daarom bij degenen die niet snel de weg kwijtraken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #108 Gepost op: 9-02-2014, 22:14:48 »
Ik maak uit het topic van Susan op dat deze opdracht door sommigen wordt gezien als de jaarlijkse "ontmoet de Mol"-opdracht. Vooraf dacht ik dat ook, maar er is toch niks gezegd over wijzer worden wat betreft de Mol? Misschien komt die opdracht nog in aflevering 7.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #109 Gepost op: 9-02-2014, 22:25:20 »
Ik maak uit het topic van Susan op dat deze opdracht door sommigen wordt gezien als de jaarlijkse "ontmoet de Mol"-opdracht. Vooraf dacht ik dat ook, maar er is toch niks gezegd over wijzer worden wat betreft de Mol? Misschien komt die opdracht nog in aflevering 7.
Gezien de vooruitblikken en het "volgende week"-stukje verwacht ik eigenlijk geen echte meet-the-mole meer. Had hoopvolle verwachtingen dat deze opdracht het zou zijn en was ook teleurgesteld dat het niet zo was.

Ik vind het wel leuk dat het nu lijkt alsof de eerlijke antwoorden van de kandidaten Susan aan lijkt wijzen als mol, maar denk niet dat het voor de kandidaten bedoelt is.

Heb overigens het gevoel dat de knoppen op chronologische volgorde zitten. Dus eerst volgende opdracht links en opdracht 2 van aflevering 8 rechts. Dat zou betekenen dat de vrijstelling voor de finale niet al een aflevering van tevoren wordt vergeven, maar pas in aflevering 8. Ik hoop dat de mol hem weet te bemachtigen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #110 Gepost op: 9-02-2014, 22:31:51 »
Ik vind het wel leuk dat het nu lijkt alsof de eerlijke antwoorden van de kandidaten Susan aan lijkt wijzen als mol, maar denk niet dat het voor de kandidaten bedoelt is.

Zou een mooie hint zijn ja. ::jaja:: (En als dit inderdaad de vervanger van "ontmoet de Mol" is ook meteen een vrij waarschijnlijke aangezien er altijd een hint verstopt zit in die opdracht.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #111 Gepost op: 9-02-2014, 22:36:08 »
Ik vind het wel leuk dat het nu lijkt alsof de eerlijke antwoorden van de kandidaten Susan aan lijkt wijzen als mol, maar denk niet dat het voor de kandidaten bedoelt is.

Maar als het niet voor de kandidaten bedoeld is, waarom al deze vragen dan ten overstaande van iedereen stellen?
Iedereen is erbij en hoort de antwoorden. Uitgaande van 'spreiden' en het niet eerlijk antwoord geven op de vraag wie de mol is (wat het meest logisch lijkt gezien de beloningssituatie, met uitzondering van JW) dan is het voor de overige kandidaten toch niet zo moeilijk om tot bepaalde conclusies te komen lijkt me.

Dus als dit niet bedoeld is voor de kandidaten, waarom dan deze opzet?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #112 Gepost op: 9-02-2014, 22:45:32 »
Ik maak uit het topic van Susan op dat deze opdracht door sommigen wordt gezien als de jaarlijkse "ontmoet de Mol"-opdracht. Vooraf dacht ik dat ook, maar er is toch niks gezegd over wijzer worden wat betreft de Mol? Misschien komt die opdracht nog in aflevering 7.
Wellicht komt het kaartje uit de intro waarop staat "De mol houdt er niet van in de schijnwerpers te staan" uit de Meet the Mole van dit jaar.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #113 Gepost op: 9-02-2014, 22:59:16 »
Maar als het niet voor de kandidaten bedoeld is, waarom al deze vragen dan ten overstaande van iedereen stellen?
Iedereen is erbij en hoort de antwoorden. Uitgaande van 'spreiden' en het niet eerlijk antwoord geven op de vraag wie de mol is (wat het meest logisch lijkt gezien de beloningssituatie, met uitzondering van JW) dan is het voor de overige kandidaten toch niet zo moeilijk om tot bepaalde conclusies te komen lijkt me.

Dus als dit niet bedoeld is voor de kandidaten, waarom dan deze opzet?
Omdat het een bepaalde spanning creëert doordat deze vragen ten overstaande van de groep beantwoord moeten worden. En wat Jayne zegt in het Susan topic
Een kandidaat doet waarschijnlijk precies datgene dat geïnsinueerd wordt door Art, namelijk proberen te achterhalen wie de anderen verdenken.

Wij hebben meer informatie over wie de kandidaten verdenken en hoe ze vragen hebben ingevuld. Het is voor de kandidaten volgens mij vrij lastig te achterhalen hoe hun medekandidaten ze beantwoord hebben en dus achter deze mogelijke hint te komen. Als de hint inderdaad klopt en dit brengt een kandidaat op het pad van de mol: Chapeau! Lijkt me nog lastiger dan die opdracht waarbij ze steeds uit twee foto's het perspectief van de mol moesten kiezen en dan door een telescoop een medekandidaat te zien kregen in seizoen 10.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 23:04:51 door Rat »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #114 Gepost op: 9-02-2014, 23:03:55 »

Ik vind het wel leuk dat het nu lijkt alsof de eerlijke antwoorden van de kandidaten Susan aan lijkt wijzen als mol, maar denk niet dat het voor de kandidaten bedoelt is.

Oh, voor de duidelijkheid, ik denk ook dat hij voor de kijker bedoeld is, hoor! Ik vind het alleen wel leuk dat in principe de kandidaten er ook achter zouden kúnnen komen, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat ook zo is. Daarvoor weten ze te weinig (wie heeft precies hoeveel filmpjes gezien?) en vertrouwen ze elkaar te weinig.

-edit- Wat je zelf hierboven ook al zegt dus  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 23:07:26 door Jayne »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #115 Gepost op: 9-02-2014, 23:06:54 »
Ik denk inderdaad dat het voor de kikker bedoeld,is, maar een slimme kandidaat zou wel tot de conclusie kunnen komen dat de eerste vragen (zonder antwoorden van de kandidaat) naar de mol kunnen Leiden, want niet alle kandidaten hebben bijvoorbeeld kinderen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #116 Gepost op: 9-02-2014, 23:08:43 »
Ik denk inderdaad dat het voor de kikker bedoeld,is, maar een slimme kandidaat zou wel tot de conclusie kunnen komen dat de eerste vragen (zonder antwoorden van de kandidaat) naar de mol kunnen Leiden, want niet alle kandidaten hebben bijvoorbeeld kinderen.
Maar het waren sowieso al vragen uit de voorgaande test, he? Dus ja, ze leiden uiteraard naar de Mol. Als je ze tenminste goed beantwoordt dan...  8) ;D

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #117 Gepost op: 9-02-2014, 23:13:20 »
Haha ja dat snap ik, maar een kandidaat die al richting Susan denkt zou dit wel kunnen oppakken lijkt mij. Die gaat dan ook met aannames werken zoals wij doen. Weet even niet hoe ik het anders of beter moet omschrijven

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #118 Gepost op: 10-02-2014, 11:31:25 »
Ik vind het wel leuk dat het nu lijkt alsof de eerlijke antwoorden van de kandidaten Susan aan lijkt wijzen als mol, maar denk niet dat het voor de kandidaten bedoelt is.

Dit leek mij een mooie hint maar nu ik 'm beter bekeken heb denk ik daar anders over. Van Aaf weten we niet of het klopt dat ze "ja" heeft ingevuld op de vraag over de speedboten, en van Jan-Willem wordt gesuggereerd dat zijn antwoord "nee" op de vraag of de Mol de weg niet snel kwijtraakt niet klopt. Door Jan-Willems biecht bij dat antwoord en doordat we hem maar één filmpje zien bekijken terwijl hij de waarheid zou hebben gesproken over zijn Mol Jennifer. "Raakt de Mol niet snel de weg kwijt?" Jan-Willem: "Nee." "Leugen" dus "ja". De Mol raakt niet snel de weg kwijt -> Freek, Sofie of Tygo.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2014, 11:33:21 door Heinz »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #119 Gepost op: 10-02-2014, 16:28:36 »
Dit leek mij een mooie hint maar nu ik 'm beter bekeken heb denk ik daar anders over.
Ga zelf dan ook maar eens kijken. Ik heb mij nu laten leiden door opmerkingen daarover op het forum. Ik wil mij niet laten leiden door hints die niet bestaan... niet dat de kans groot is dat ik nog van Susan als mol af ga stappen... maar toch. :P