Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 141734 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2014, 22:42:03 »
Heeft Art nu eigenlijk goed uitgelegd hoe dat gokken bij de roeiwedstrijd werkte? Volgens mij niet, omdat er toch geen geld in de pot zat, toch?

Ik vraag me af of ze dan ook hadden kunnen gokken op dat ze zouden verliezen. Is vervolgens natuurlijk heel makkelijk te realiseren. Hadden ze makkelijk de hele pot op in kunnen zetten. Was nog altijd meer geweest dan de 1000 euro die ze nu hebben gewonnen.
Of werkte het toch niet zo?

Dit alles in verband met de vraag of het opsturen van al het geld (waardoor ze dus niet konden gokken) een mollenstreek zou kunnen zijn of niet.
als er geld in de pot was konden ze geld inzetten..wonnen ze de roeiwedstrijd werdt dat bedrag verdubbeld, verloren ze dan ging dat bedrag uit de pot. maar dat was er niet, dus nu was het heel simpel, wonnen ze, dan verdienden ze 1000 euro.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2014, 22:44:26 »
Alleen als de geadresseerde er nog in zit, blijft het geld in het spel. Het kan eruit door bijvoorbeeld in te zetten bij het roeien en dan te verliezen.

Nee, opgestuurd geld is sowieso veiliggesteld. Komt alleen rente bij als de persoon aan wie het is opgestuurd in aflevering 9 nog  in het spel zit.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2014, 22:44:43 »
Ik vond Sofie heel opzichtig mollen deze aflevering. Heel schapig aan de telefoon waardoor Aaf geïrriteerd raakt en ik Jan-Willem en Freek zie denken "Gaat ze weer..". Ook roeide ze amper in de boot, terwijl ze toch werd bestempeld als degene met de meeste roeikennis. Dit alles bij elkaar en de vorige afleveringen kan ik hier maar één ding over zeggen: het lijkt meer alsof Sofie doet dat ze de mol is dan dat ze het ook daadwerkelijk is. Ik streep haar af.

Sofietje groeit uit tot de 'Tim' van vorig jaar, of de 'Art' van een paar jaar terug…. Oftewel, die kunnen we wegstrepen!  :)

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #83 Gepost op: 16-01-2014, 22:44:53 »
De twee momenten waarop een klik van een fototoestel te horen is: 26:05 en 37:02.
Beide keren staat er iemand met een fototoestel, voor alsnog geen mol te zien.
De ene foto zou de foto kunnen zijn die op Facebook staat:

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #84 Gepost op: 16-01-2014, 22:46:27 »
Sofietje groeit uit tot de 'Tim' van vorig jaar, of de 'Art' van een paar jaar terug…. Oftewel, die kunnen we wegstrepen!  :)

Inderdaad. Als dit te mol is, dan kan ze heel slecht liegen. IMPOSSIBLE!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #85 Gepost op: 16-01-2014, 22:47:00 »
als er geld in de pot was konden ze geld inzetten..wonnen ze de roeiwedstrijd werdt dat bedrag verdubbeld, verloren ze dan ging dat bedrag uit de pot. maar dat was er niet, dus nu was het heel simpel, wonnen ze, dan verdienden ze 1000 euro.
Oké, dus ze konden alleen inzetten op dat ze zelf zouden winnen?
In dat geval is het opsturen van het geld door Freek en Sofie niet mols, in mijn ogen. Het zorgde ervoor dat er minder gewonnen kon worden, maar er kon iig ook niets uit de pot verdwijnen.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #86 Gepost op: 16-01-2014, 22:47:36 »
Nog een opvallende uitspraak van Aaf:
'Ik vind het echt sneu voor jullie'

m.a.w. voor mezelf vind ik 't prima, geen geld in de pot :-)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #87 Gepost op: 16-01-2014, 22:49:01 »
Nog een opvallende uitspraak van Aaf:
'Ik vind het echt sneu voor jullie'

m.a.w. voor mezelf vind ik 't prima, geen geld in de pot :-)

Zou ik niks achterzoeken.  ::ohno::
Die drie hadden zich uit de naad gesjouwd, en waren net buiten de tijd. Was ook lullig.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #88 Gepost op: 16-01-2014, 22:50:22 »
Ook in het Mol dagboek "Het scheelde niet veel of er was geld verdiend, maar gelukkig zijn er vóór en tijdens deze opdracht verkeerde keuzes gemaakt" welke verkeerde keuzes zijn er dan gemaakt VOOR de opdracht?

Ik vermoed dat daarmee bedoeld wordt: de plek waar de groepen werden afgezet (mochten ze zelf kiezen) ... is natuurlijk eigenlijk ook tijdens de opdracht, maar ook een beetje vóór omdat de tijd toen nog niet was ingegaan.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #89 Gepost op: 16-01-2014, 22:50:41 »
Nee, opgestuurd geld is sowieso veiliggesteld. Komt alleen rente bij als de persoon aan wie het is opgestuurd in aflevering 9 nog  in het spel zit.

Sorry. Je hebt gelijk. Dan ga ik voor Aaf. Degene die wilde dat het geld niet veilig was, maar na de executie pas ingezet werd.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #90 Gepost op: 16-01-2014, 22:51:46 »
Zou ik niks achterzoeken.  ::ohno::
Die drie hadden zich uit de naad gesjouwd, en waren net buiten de tijd. Was ook lullig.

Tuurlijk, maar zou toch een leuke Molopmerking zijn. Je denkt dat ze bedoelt wat jij hoorde (en wat ze waarschijnlijk ook bedoelt als ze niet de Mol is) ... maar ondertussen geeft ze zichzelf heel subtiel weg ;-)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #91 Gepost op: 16-01-2014, 22:52:58 »
Tuurlijk, maar zou toch een leuke Molopmerking zijn. Je denkt dat ze bedoelt wat jij hoorde (en wat ze waarschijnlijk ook bedoelt als ze niet de Mol is) ... maar ondertussen geeft ze zichzelf heel subtiel weg ;-)

Zoals Jon die riep: 'Ik wist het!'
Pas later kwam iedereen er achter dat hij het echt al wist  ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #92 Gepost op: 16-01-2014, 22:53:32 »
Zoals Jon die riep: 'Ik wist het!'
Pas later kwam iedereen er achter dat hij het echt al wist  ::tandpastasmiley::

Grappig, dat voorbeeld wilde ik net geven :-)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #93 Gepost op: 16-01-2014, 22:53:40 »
Hey, nog niemand een verklaring waarom Daphne voor het scherm van Susan koos? Ik had verwacht dat het daar al 5 pagina's over zou gaan, aangezien alle kandidaten daarover leken te vallen...  >:D Ze heeft Sofie er echt niet in gelaten voor de gezelligheid hoor!

Misschien, omdat ze er van overtuigd is dat Sofie de Mol is en er een kleine kans was dat Susan wèl af zou vallen?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2014, 22:55:22 door Traveljunkie »

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #94 Gepost op: 16-01-2014, 22:53:49 »
Zou de 'zware keuze' niet ook kunnen slaan op de keuze die de kandidaten/Mol moesten maken bij de executie?

Persoonlijk vond ik de keuze van Daphne hierin het meest molwaardig  :)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #95 Gepost op: 16-01-2014, 22:54:52 »
Moet Art de pot van zn eigen salaris betalen dat hij een eigen team inzet om weer geld uit de pot te houden?

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #96 Gepost op: 16-01-2014, 22:55:44 »
Hey, nog niemand een verklaring waarom Daphne voor het scherm van Susan koos? Ik had verwacht dat het daar al 5 pagina's over zou gaan, aangezien alle kandidaten daarover leken te vallen...  >:D Ze heeft Sofie er echt niet in gelaten voor de gezelligheid hoor!

Misschien, omdat ze er van overtuigd is dat Sofie de Mol is en er een kleine kas was dat Susan wèl af zou vallen?


Ow, haha...........high five!

Dat dacht ik dus ook, behalve je zin over Susan
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #97 Gepost op: 16-01-2014, 22:55:56 »
Zoals Jon die riep: 'Ik wist het!'
Pas later kwam iedereen er achter dat hij het echt al wist  ::tandpastasmiley::

Beetje off topic, maar bij welke opdracht/wanneer was dat dan (antwoord mag ook via privébericht om dit topic niet te vervuilen)?

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #98 Gepost op: 16-01-2014, 22:56:21 »
Moet Art de pot van zn eigen salaris betalen dat hij een eigen team inzet om weer geld uit de pot te houden?

Nee, dat is gewoon het spelelement voor de opdracht, dat ze tegen een ander team moeten  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #99 Gepost op: 16-01-2014, 22:56:57 »
Moet Art de pot van zn eigen salaris betalen dat hij een eigen team inzet om weer geld uit de pot te houden?
Art is elke aflevering aan het mollen.