Auteur Topic: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing  (gelezen 92058 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #100 Gepost op: 30-01-2014, 23:52:51 »
Grote kans ja, maar in het afleveringstiteltopic wordt gesproken dat de titels naar de afvaller in de uitzending erop wijzen. We zullen de muzikale aanwijzing van morgen moeten afwachten om te kijken of die ook op JW slaat. Zo ja, dan is de kans groot dat JW volgende week naar huis moet.

Het lijkt zo wel een beetje van : JW staat met lege handen want al zijn mollen zijn naar huis.

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #101 Gepost op: 30-01-2014, 23:56:28 »
::vergroot::
Precies, de Mol wel; dus speuren naar vertalingen in Neon!
Weet niet of het te maken heeft met de foto-klik, maar wel met neonletters.... zou iets in kunnen zitten!


Toevallig had ik dit shot nog bewaard. Komt direct na het schoolmeisjes fotoklik moment. Dacht waarom Bonjour in beeld? Misschien een klein linkje naar het boekje met de eiffeltoren van Suus (volgens mij van Rat).. Het is iig heel erg neon haha.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #102 Gepost op: 31-01-2014, 00:03:09 »
Grote kans ja, maar in het afleveringstiteltopic wordt gesproken dat de titels naar de afvaller in de uitzending erop wijzen. We zullen de muzikale aanwijzing van morgen moeten afwachten om te kijken of die ook op JW slaat. Zo ja, dan is de kans groot dat JW volgende week naar huis moet.

Hou het dan maar op Sofie: zij pakt het muntje en Aaf zegt "leg die maar terug, die is heilig"; dat vind ik meer slaan op "een heilige aanwijzing" (mits die afvallerstheorie/afleveringstiteltopic klopt)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #103 Gepost op: 31-01-2014, 00:19:33 »
Ik kan er nog niks uithalen, maar dat tekstje van Art toen ze van Hongkong naar Fillipijnen gingen vond ik heel raar. Soort gedicht was het...
You'll never walk alone

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #104 Gepost op: 31-01-2014, 00:34:16 »
Ik kan er nog niks uithalen, maar dat tekstje van Art toen ze van Hongkong naar Fillipijnen gingen vond ik heel raar. Soort gedicht was het...

Dat idee kreeg ik er ook bij ja, bijna alsof hij miuk aan het presenteren was ipv widm.  :P
Vraag me af of daar nog wat inzit.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #105 Gepost op: 31-01-2014, 00:34:30 »
Deze (bewerkte) symmetrische wolk viel me erg op.


Het viel mij ook op dat de wolk niet 100% gespiegeld is. De linkerhelft van het plaatje is iets lichter, er zit een verticaal streepje links van het midden en een licht vlekje rechts van het midden onderaan. Ik heb nog geprobeerd er een foto van een kandidaat in te plakken, maar ik heb nog geen duidelijke overeenkomsten gezien.
The British are not impressed.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #106 Gepost op: 31-01-2014, 00:42:29 »
Fijn dat er door de regie nog steeds zulke meerduidige hints in worden gegooid die naar zeker 4 overgebleven kandidaten kunnen wijzen. De heilige aanwijzing, JW achter een boeddha met gespreide armen, of de twee vingers die Susan moest zoeken (of Tygo heeft gevonden),of Sophie die het heilige muntje pakt en weer teruglegt. Die wolken zijn duidelijk gespiegeld idd, een heilige boodschap van boven, maar het lijkt nog niet duidelijk waarheen het wijst. Iemand schreef dat het moldagboek wat vrouwelijk geschreven was, met 'oogverblindende eilandjes', maar ik vind die tekst eigenlijk wel strak en sec, ik hoor het JW ook zo oplezen.
Algemene dingen die ons opvallen, is dat Tygo overkomt als een vreselijk enthousiaste kandidaat; gaat overal vol in, geniet, is ontspannen, maakt lol. Een ongelooflijke mol. Ook de vele grapjes over zijn molschap en voorkennis, het ligt er te dik bovenop denk ik.. JW aan de andere kant komt altijd gespannen en strak over, het hoeft niks te betekenen maar hij lijkt altijd supergeconcentreerd en wat afzijdig van de groep. Moet hij zich steeds concentreren op zijn dubbelrol?
Er werd geschreven dat hij een onwaarschijnlijke mol is vanwege zijn rol in de speedbootopdracht; hij schreef de namen op. Maar Freek had ook pen en papier in de andere boot, ze konden heel goed beide boten een blocnote en pen hebben meegegeven en dan moet je wat. Tygo en Aaf leken supergedreven en fanatiek, in hun boot was JW de matste wat mij betreft. De motor van de boot van Jennifer leek gesaboteerd.
Ik schrijf Tygo en Aaf af en neig naar JW of Susan, met hoop op Freek, maar wat een acteur in dat geval want hij leek zo in de zenuwen bij deze executie.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #107 Gepost op: 31-01-2014, 00:42:53 »
Maar ja, hij woont in Veenendaal...

En dus?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline essaid

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #108 Gepost op: 31-01-2014, 00:49:49 »
Het viel mij ook op dat de wolk niet 100% gespiegeld is. De linkerhelft van het plaatje is iets lichter, er zit een verticaal streepje links van het midden en een licht vlekje rechts van het midden onderaan. Ik heb nog geprobeerd er een foto van een kandidaat in te plakken, maar ik heb nog geen duidelijke overeenkomsten gezien.

Het deed mij zo denken aan Rorschachvlekken, Tekeningen/patronen waar je van alles in kan zien en dus multi-interpretabel zijn. Ik heb nog geen flauw idee of en wat ik hiermee moet maar opvallend is t zeker

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #109 Gepost op: 31-01-2014, 01:40:19 »
Is er iemand die kan liplezen of het antwoord weet????

Bij het invullen van de test zie je Aaf (?) iets zeggen, maar haar voice over zegt iets anders. Op UitzendingGemist vanaf 47:51 . Misschien een goede aanwijzing, gezien de titel van de aflevering. Ik ben benieuwd wat ze zei bij het invullen van de test!
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #110 Gepost op: 31-01-2014, 02:00:29 »
Het viel mij ook op dat de wolk niet 100% gespiegeld is. De linkerhelft van het plaatje is iets lichter, er zit een verticaal streepje links van het midden en een licht vlekje rechts van het midden onderaan. Ik heb nog geprobeerd er een foto van een kandidaat in te plakken, maar ik heb nog geen duidelijke overeenkomsten gezien.

Is met 99,99"% zekerheid geshopped, ik zie er een koptelefoon in?

Offline mlvp45

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #111 Gepost op: 31-01-2014, 02:50:58 »
Voor wat betreft dat fotoklik-geluid...ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat we er niets achter moeten zoeken. Vooral het moment voor de Dragon Boat opdracht vond ik opmerkelijk. Die drie meisjes stonden echt bij die driepoot van 'woehoe we doen nu iets heel spannends'. Alsof hen gevraagd was daar even een foto mee te maken. Ik kan me niet voorstellen dat zij bij die camera hoorden.

Maarja, wat we er dan mee moeten... Ik heb vorige week al een hele telling losgelaten op de aantallen mensen die steeds in het shot te zien zijn op het moment dat je de klik hoort. Één keer was het 1 persoon in de eerste aflevering. In de derde aflevering waren het er duidelijk twee. In deze aflevering zagen we drie mensen in het shot. Daar op het strand bij de Dragon Boat race tel ik er 17 of 18.

Toevallig iemand die hier ook mee bezig is geweest en verder is gekomen? Ik heb niet zo veel puf om al die shots terug te halen  ::schaam::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #112 Gepost op: 31-01-2014, 04:02:07 »
De judaskus in de bus van haar vond ik btw de duidelijkste 'heilige aanwijzing'

.
Edit, maar ik zie die Kus niet....help?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 04:15:53 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #113 Gepost op: 31-01-2014, 05:55:47 »
'k Meen dat Freek 12 x (!) "Nee" zegt als Jennifer haar scherm te zien krijgt.
Vanaf 52.12 (uit.gem.).
Luister maar eens terug...
Wat het zegt weet ik niet, maar 12 x "Nee..." in ieder geval.


 Daarna (en daarnaast) spreekt Freek over de Mol (Aaf in beeld met Jennifer) en de fanatieke kandidaat (Tygo in beeld met Jennifer).

Hmmm....

Omnia vincit amor

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #114 Gepost op: 31-01-2014, 07:46:36 »
Ben ik de enige die hier het hoofd van Aaf in ziet (en profil, neus links) ?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 08:06:06 door Tin »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #115 Gepost op: 31-01-2014, 08:21:12 »
Bij de snake-opdracht schrok ik ... want ik wist zeker dat ik Suzan hoorde zeggen: "mollen Jen" ipv hollen. Als ik het terugluister twijfel ik maar toch ! Vervolgens zegt één van de twee ook nog 'Jezus!'> heilige aanwijzing ? Deed me denken aan: 'ego de mol' ook zo'n bewuste verspreking van de mol in een vorig seizoen !

Dan vind ik Freek's 'Holy moly' van vorige week leuker.  ;D

Maar serieus, dit soort dingen gaat een Mol mijns inziens echt niet zeggen, dat valt veel te veel op.
Dennis kon dat in die kerk prima doen, er keken geen kandidaten mee.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #116 Gepost op: 31-01-2014, 08:27:12 »
Mij viel met de titel in gedachten gelijk het gigantische rugnummer 27 op het shirt van een kerkganger op die zijn vingers op een beeld van een heilige legt. Freek is 27.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 08:29:08 door Heinz »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #117 Gepost op: 31-01-2014, 08:36:51 »
Mij viel met de titel in gedachten gelijk het gigantische rugnummer 27 op het shirt van een kerkganger op die zijn vingers op een beeld van een heilige legt. Freek is 27.

Je bedoelt een kruisje slaat met wijwater (i.e. heilig water)?  ;)
Vind hem wel mooi gevonden.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Kamikazi

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #118 Gepost op: 31-01-2014, 08:39:03 »
Ik vond het vooral opvallend dat bij de test Susan 2x in het donker wordt weergegeven. In combinatie met de hint "de mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan" vind ik deze toch wel opvallend.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #119 Gepost op: 31-01-2014, 08:41:21 »
Je bedoelt een kruisje slaat met wijwater (i.e. heilig water)?  ;)

Hij legt zijn vingers in het bakje dus je zal wel gelijk hebben dat hij er water uithaalt om een kruisje mee te slaan. Maar je kunt het dus ook opvatten als dat hij een heilige aanwijst en tegelijkertijd een aanwijzing geeft (27). :) (Of je laat dat "heilige aanwijzen" achterwege en maakt de aanwijzing heilig door het wijwater, kan ook.)