Auteur Topic: suggesties voor komende seizoenen  (gelezen 160495 keer)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #140 Gepost op: 23-03-2014, 17:37:53 »
Sophie voor de presentatie.

Offline mol24

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #141 Gepost op: 23-03-2014, 17:52:59 »
Ben best wel benieuwd hoe Sofie zou zijn als presentatrice...leuk idee FilmMaster! ::ok::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #142 Gepost op: 23-03-2014, 17:57:58 »
Sanne Wallis de Vries. wat is DIE vrouw grappig. en ze heeft een mol hoofd

Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #143 Gepost op: 23-03-2014, 18:29:35 »
Sanne Wallis de Vries. wat is DIE vrouw grappig. en ze heeft een mol hoofd

Zou de ideale mol kunnen zijn. Beetje reagerend zoals Dennis, lang leven de lol. En de enige lol die ze dan beleeft is het geld dat niet in de pot komt.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #144 Gepost op: 23-03-2014, 22:06:12 »
Je bedoelt zoals de roltrap opdracht? Dan lijkt mij het volgende tof. Een kandidaat krijgt een lange presentatie tekst van Art mee. Daarin vertelt Art iets over de omgeving , achtergrond van het land en vervolgens 5 aanwijzingen waar de kandidaat 2000 Euro mee kan verdienen. In de aanwijzingen vertelt art dan een route beschrijving. Ga de eerste straat rechtsaf,  dan de 5e straat links,  vervolgens de 2e staat rechts,  3e straat links en je eindigt met 6e straat links.

Daarna vertelt hij iets over het land erbij en vertelt hij wat statistieken qua mijlpalen. De bedoeling is dat de kandidaat dat dan aan de volgende kandidaat doorvertelt etcetera. De laatste kandidaat moet dan de route lopen. Als het mis gaat heb je de volgende bedragen:

Na de 1e aanwijzing al mis is 1000 Euro uit de pot.
Na de 2e aanwijzing gaat het mis is 500 Euro uit de pot.
Gaat het na de derde aanwijzing mis houdt de kandidaat alsnog 500 Euro over.
Gaat het na de vierde aanwijzing mis houdt de kandidaat 1000 Euro over.
En anders 2000 in de pot.

Bedoelde je zoiets?

Klinkt leuk, maar nee, in het geheel bedoelde ik zoiets niet.
Ik bedoelde meer zoiets wat je soms ook wel ziet op het journaal: dan vraagt de presentator iets aan een journalist, en dan hoor je 2 seconden later het antwoord (vertraging op de lijn).
Nou, maak er bijvoorbeeld 30 seconden vertraging van, en maak de tijd van de opdracht zo kort dat mensen eigenlijk eerder moeten handelen dan dat ze instructies krijgen over bijvoorbeeld een bepaalde route of een bepaalde volgorde van handelingen.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #145 Gepost op: 23-03-2014, 23:27:16 »
Het is juist veel spannender als de mol zelf dingen ter plekke moet gaan verzinnen. Nu wordt het de mol te makkelijk gemaakt, en daarmee het spel te saai.

De mol zijn is al niet de makkelijkste taak. Daar mag de mol best wat op voorbereid worden d.m.v. het krijgen van uitleg voorafgaand.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #146 Gepost op: 24-03-2014, 11:23:24 »
Het lijkt mij wel eens tof om een opdracht te zien waarin de communicatie met een redelijke vertraging plaatsvindt.
Verdere uitwerking mogen anderen doen :P

Nou vooruit dan: de volgende locatie wordt Mars en Art blijft hier op Aarde. Dan heb je telkens een vertraging van 20 minuten in de communicatie.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #147 Gepost op: 24-03-2014, 12:58:22 »
Ik zat er gister nog over te denken, over een seizoen die zich in NL afspeeld en dus over de mogelijke locaties.
NL heeft talloze mooie stedelijke en natuurrijke locaties. Je kan er fantastische opdrachten houden en ook mooi filmen.
Hier wat locatie ideeen

1.Domplein en De Dom
2.Zaandam
3.De Veluwe
4.Amsterdam (binnenstad vooral)
5.Rotterdamse haven
6.Binnenhof (of er vlakbij)

Je kan sowieso heel veel doen in dit land.
Ik begrijp dat de kandidaten perse in een lekker warm land willen spelen of om wat voor reden dan ook, maar doe ook eens een seizoen in NL, lijkt me ook vrij logisch als ze dat eens doen.
Ook lijkt me het heel leuk als je een mix van Bn'ers en niet Bn'ers hebt, 5 bekende en 5 onbekende.
Je maakt de kandidaten van tevoren bekend en op geheime plekken doe je de tests en de bekendmaking van de mol.
Bekendmaking op de De Dom bv.....





Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #148 Gepost op: 24-03-2014, 13:39:06 »
Breng bij de intro weer het effectje terug dat je in eerdere seizoenen wel zag: zodra de naam v/d kandidaat in beeld komt heb je eerst zo'n oud treininformatieklapperbord idee. De letters wisselen zich af tot de juiste letter op zijn plek staat. Vergelijk seizoen 4 maar eens met intro van seizoen 13. Dat geeft toch een leuker effect mee. En oh: doe ook de groene omlijning terug, dat was altijd zo speels in de intro  en officieus een finalehint in seizoen 9 :D
« Laatst bewerkt op: 24-03-2014, 13:42:51 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #149 Gepost op: 24-03-2014, 13:40:36 »
Hoe gaan ze alles geheim houden?

Moet kunnen

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #150 Gepost op: 24-03-2014, 15:31:10 »
Moet kunnen

Als zelfs de backpackers Tygo hebben gespot, staat dit denk ik in no time op Twitter.
No Milk today???

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #151 Gepost op: 24-03-2014, 16:14:06 »
Nederland zou leuk zijn maar is natuurlijk niet te doen. Hoe gaan ze alles geheim houden?

Zuid-Amerika en Azië lenen zich in mijn ogen het beste voor WIDM. De volgende keer in Brazilië of India lijkt mij wel wat. ::ok::

Was het al eens in de VS ? Kan ook erg mooi zijn.
Kokertjes langs de Niagara verzamelen.. ::rofl::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #152 Gepost op: 24-03-2014, 17:30:41 »
Zijn ze al eens naar Nieuw-Zeeland geweest?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #153 Gepost op: 24-03-2014, 17:36:33 »
Zijn ze al eens naar Nieuw-Zeeland geweest?
Nee
Ich bin ein Bärliner!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #154 Gepost op: 24-03-2014, 17:37:24 »
Breng bij de intro weer het effectje terug dat je in eerdere seizoenen wel zag: zodra de naam v/d kandidaat in beeld komt heb je eerst zo'n oud treininformatieklapperbord idee. De letters wisselen zich af tot de juiste letter op zijn plek staat. Vergelijk seizoen 4 maar eens met intro van seizoen 13. Dat geeft toch een leuker effect mee. En oh: doe ook de groene omlijning terug, dat was altijd zo speels in de intro  en officieus een finalehint in seizoen 9 :D

Helemaal mee eens! En blijf het wel irritant vinden dat ze zo gemaakt de camera inkijken.. Vorig jaar zag je Daniël met een overdreven gemaakte blik de camera inkijken en dat blijft jammer..

Gebruik gewoon actieshots uit de eerste 2 afleveringen voor de intro. En dus idd die groene omlijning mag echt terug!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #155 Gepost op: 24-03-2014, 19:13:26 »
Suggestie: meet the mole zoals in 2009 maar dan omgekeerd. Je praat met de echte mol die je niet kan zien maar door een kerk galmt. De mol heeft een vervormde stem. En antwoord op iedereen. En als de mol zelf zichzelf iets vraagt draait de camera weg naar de achtergrond en geeft de mol antwoord op zichzelf. Spannend muziekje onder zetten en je hebt in mijn ogen een spannende meet the mole. Iedere kandidaat krijgt 3 vragen voorgelegd. Bij 1 goed antwoord krijgt de mol 2 vragen om te stellen waarvan er 1 goed is, bij 2 goede antwoorden mag de kandidaat 2 vragen stellen en niet de mol naar waarheid antwoorden en bij alle 3 de antwoorden goed krijgt de kandidaat een aanwijzing (dat wij dan niet horen). Of bij de andere 2 opties krijgt de kandidaat een valse aanwijzing.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #156 Gepost op: 25-03-2014, 11:00:09 »
Was het al eens in de VS ? Kan ook erg mooi zijn.
Kokertjes langs de Niagara verzamelen.. ::rofl::

VS kan niet, mogen ze niet met eigen filmploeg filmen ofzo.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #157 Gepost op: 25-03-2014, 13:02:08 »
VS kan niet, mogen ze niet met eigen filmploeg filmen ofzo.

Dat heeft Anton altijd gezegd inderdaad, maar als een nieuwe eindredacteur minder scrupules heeft om het programma een keer met een Amerikaanse crew te draaien dan staat de US gewoon weer op de kaart lijkt me. Goede vraag voor op de MFD van 2015!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #158 Gepost op: 25-03-2014, 18:08:19 »
Zijn ze al eens naar Nieuw-Zeeland geweest?

Zou wel een goeie zijn! Het land leent zich prima voor WIDM  ::ok::

Van mij mag de zwarte vrijstelling ook weer terugkomen. Het heeft toch weer het 'de laag onder de laag' gehalte. Ook vind ik, ondanks dat ik het jammer vind dat ik dan zelf niet mee kan doen, dat het gewoon met BN'ers moet blijven. Ook de beelden zijn geweldig! Dat moet zo blijven!

TIPS:
- De ontknoping dit jaar viel me zwaar tegen. Ik heb veel liever dat ze helemaal terugspoelen naar het begin en dat in aflevering 1 een grote, maar erg goed verstopte hint zat.
- Sofie van den Enk als presentatrice in plaats van Art.
- Niet het hele gebabbel van Art Sofie dat we in aflevering 9 hebben gezien, nog een keer in aflevering 10 laten zien.
- Weer een keer één land in plaats van twee, want dat is nu al te vaak gebeurt de laatste tijd (2011, 2012 en 2014).
- Minder 'speciale' executies, want dat gebeurde dit jaar voor mijn gevoel véél te vaak.
- Maximaal 1 aflevering waarin iedereen door mag.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #159 Gepost op: 25-03-2014, 19:52:20 »
Dat heeft Anton altijd gezegd inderdaad, maar als een nieuwe eindredacteur minder scrupules heeft om het programma een keer met een Amerikaanse crew te draaien dan staat de US gewoon weer op de kaart lijkt me. Goede vraag voor op de MFD van 2015!

of..of...Canada dan ?? British Columbia ! Houthakken etc ,Beregoed spektakel !!  ::jaja::